Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nortel
3.3
476 verifiserte omtaler
Nortel er nå Unifon
Den 22. november 2023 ble Nortel fusjonert inn i Unifon. Her finner du Unifon sin profil på Bytt.no.

Nortel omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Nortel trenger minimum 10 omtaler.
62%
Bra
62% anbefaler Nortel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 476 omtaler om Nortel

FILTRER OMTALER
259
40
9
15
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nortel
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lover, og bryter løfter

Omtale av  Stene A

Når noen lover deg en tjeneste med avtaltet vilkår så regner hvertfall jeg med at vi er enig. Selger fra Nortel lovet et bra system for vår bedrift med alle funksjoner som vi satte som kriterier. Lovet også å dekke brudd gebyr fra vår eksisterende operatør. Resultatet ble at tjenesten ikke fungerte som lovet. Da Nortel ble konfontert med dette fikk vi bare til svar at det skal fungere. Tjesten fungerte aldri og etter ca 1mnd. Så vi oss nødt til å bytte tilbake til operatøren vi hadde tidligere. Resultet ble da at Nortel ikke dekket bruddgebyr som lovet og vi endte opp med en regning på 18000.- som takk for handelen. Ved oppsigelse sende de også oppdaterte vilkår som hadde et annet innhold enn de som ble sendt til oss ved innsalget. Disse firsvarte da at bruddgebyr ikke skulle dekkes av Nortel. Oppfatter Nordtel som meget uredelig, og i vårt tilfelle som regelrett svindel. Unner ingen å oppleve det samme.

Svar fra Nortel
21.12.2022 08:21

Hei Vi jobber hardt for å kunne tilby våre kunder gode produkter og tjenester, og det er derfor synd å lese at det ikke sto til deres forventning denne gangen. Jeg skjønner også det er frustrerende om dere har blitt lovet noe, og dermed fått levert noe som ikke fungerer optimalt for deres bruk. Jeg ser at du skriver at dere allerede har byttet operatør, og synes det er leit at dere ønsket å avslutte deres kundeforhold hos oss. Om det fortsatt er noe som er uklart, eller dere ønsker svar på noe, så er dere velkommen til å ta kontakt med oss på [email protected] for en gjennomgang av saken deres. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (4)

ET GRUSOMT TELESELSKAP!

Omtale av  Marcus

ET GRUSOMT TELESELSKAP! Ønsker du å gå i ei felle og elsker du å bli lurt? Da skal du gå over til Nortel. Et teleselskap skapt for å lyve og lure kundene sine! Har 300 GB i mnd. Bruker mye internett via bedriften. Muntlig avtale over telefonen om ingen bindingstid og full hastighet. Etter kun 10 GB brukt data pr. døgn går hastigheten ned til så å si null mbps. Ubrukelig med andre ord. Kun 10 dager etter mottak av SIM vil jeg vekk fra Nortel og tilbake til annen leverandør. Blir nektet å forlate og er tydeligvis bindt fast til disse folkene i 2 år (!!!) selv om det ikke var avtalen når de lovet gull og grønne skoger på telefonen. De nekter nå å gi slipp på meg. De gir heller ingen angrefrist selv om det kun har gått 10 dager. Jeg føler meg lurt av disse folkene. Jeg føler meg heller ikke som en frivillig kunde, men et gissel som er tvunget til å betale de i 2 år til mot min vilje. De kunne enkelt vist meg goodwill og latt meg avslutte kundeforholdet som knapt har kommet i gang, men nei, de viser sitt sanne sinn og slår kloa i meg. Snakk om å vise rævdårlig kundeservice! Hold dere unna Nortel! Gå for guds skyld ikke i samme fella som meg og mange andre har gjort. La min lærepenge være en lekse til alle andre som i det hele tatt vurderer Nortel. Denne anmeldelsen skal jeg publisere på så mange plattformer som mulig, og så jevnlig som mulig. Skal gjøre det til min livshobby å gi Nortel så mye negativ omtale til så mange folk som mulig at de taper mye mer på å ikke bare gi slipp på meg med det samme istedet for å tvinge meg til å være kunde. Hvis det er denne leken de vil leke, så er det greit. Vi får se hvem som taper mest på dette.

Svar fra Nortel
21.12.2022 09:04

Hei Marcus Vi ønsker selvfølgelig ikke å lure noen, og har heller ingen intensjon om å lyge til kundene våre. Jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i våre systemer og se på saken din, men jeg skjønner ut i fra det du skriver her at det har skjedd noe feil med abonnementet ditt. Jeg er usikker på om du var i kontakt med vårt kundesenter da dette problemet oppsto, men det skal være en smal sak å fikse som de evt. hadde ordnet for deg med det samme. Når det gjelder bindingstid hos oss kommer dette tydelig fram i kontrakten du signerer før du blir kunde hos oss. Her ser du alt av priser og vilkår. Det er veldig vanlig å operere med bindingstid i bedriftsmarkedet, og også standard prosedyre med bruddgebyr om man bryter en skriftlig inngått avtale. Angrefristen gjelder ikke på samme måte i bedriftsmarkedet. Om du ønsker en ny gjennomgang av saken din kan du gjerne ta kontakt med oss på [email protected]. Vi ønsker selvfølgelig at alle våre kunder skal være fornøyd med sine produkter og tjenester fra oss, og at de skal få den hjelpen de trenger om det skulle være noe. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (5)

Useriøse på toppnivå!

Omtale av  Knut L

Ingen villighet til å rette opp i feil de har begått vedr fakturering. Fikk nær doblet månedsprisen en måned. Hold dere langt unna denne leverandøren!

Svar fra Nortel
13.12.2022 07:48

Hei Knut Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer for å se hva som har skjedd her, men trenger litt mer informasjon før vi kan finne deg. Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, og ber deg derfor ta kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan ta en ny gjennomgang av saken din, og sammen finne en løsning som fungerer for deg. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (3)

Frarådes på det STERKESTE!

Omtale av  Tyler D

Fraråder på det sterkeste andre å gå i samme felle som meg: Å bytte over til NorTel. Kundeservice er særdeles arrogante, og jeg har snakket med flere. Ikke bare én. Bytte over til Nortel fra 01.12. Portering gikk ikke som den skulle, og jeg gikk en halv dag uten telefon (Nortels egen systemfeil). Deretter har jeg blitt fakturert for 100kr mer enn lovet, samt. data-sim var også dyrere enn lovet. Jeg prøvde å gå bort fra avtalen, men ble møtt en svært (fra flere på KS) arrogante tone om at dette ikke lar seg gjøre og at det eventuelt vil medføre et bruddgebyr. Så her sitter jeg, låst til NorTel i 2 år, med et dårlig produkt og en kundeservice jeg nødig har lyst til å måtte kontakt på noe som helst tidspunkt i framtiden. Jeg har selv jobbet lenge med både salg og kundeservice, og jeg mener at det er særdeles manko på kunnskap om dette i Nortel. Ta gjerne kontakt med meg hvis dere vil ha opplæring. Det skal jeg gjør Pro Forma. Selgeren gjorde sin jobb, og fornøyd med han, men ikke med selskapet og kundeservicen. Lite vennlig hilsen fra meg.

Svar fra Nortel
13.12.2022 12:34

Hei Tyler Det er synd å lese at du har blitt stående uten dekning. Jeg klarer dessverre ikke finne saken din i våre systemer da jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp. Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, og ta en ny gjennomgang for å se hva som har skjedd her. Om du sender oss en mail på [email protected] kan vi se på kontrakten din og dine fakturaer du har mottatt fra oss. Her blir du møtt av en dedikert person som sitter klar til å hjelpe deg. Det er leit at du ikke føler du har fått hjelp fra vår kundeservice da vi hele tiden jobber hardt for at våre kunder skal føle seg sett og hørt. Vi håper at vi sammen kan komme fram til en løsning, og at du får en positiv opplevelse av å være kunde hos oss. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (3)

Ikke bra selskap

Omtale av  Jarl I. F

Svindel og bedrag, sa opp mitt forhold til Nortel, så kom det mail i dag på at jeg får et bruddgebyr på kr 3000 pluss mva ( e ok det) men så kommer det også et gebyr på tidligere utkjøp på kr 3000 pluss mva, allså kr 6000 pluss mva. Så dere som vurdere å si opp avtalen med Nortel må være sikker på hva dere gjør. Jeg sa opp avtalen til fordel for Telenor, da Telenor har avtale med oss. Dette hadde jeg aldri gjort visst æ hadde visst om gebyrene fra Nortel, man e jo ikke sint på pengene. Skal prøve å få annullert avtalen med Telenor, men det e vel ikke bare det heller

Svar fra Nortel
12.12.2022 10:58

Hei Jarl Vi prøver absolutt ikke å svindle noen, og synes det er synd at du føler det slik. Bruddgebyr som du nevner her er vanlig praksis i bedriftsmarkedet når man avbryter en skriftlig inngått avtale med bindingstid. Om du ønsker kan vi ta en gjennomgang på saken din og se på dine fakturaer fra oss. Ta kontakt med oss på [email protected]. Håper du i framtiden kan få en positiv opplevelse av å være kunde hos Nortel! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Føler meg lurt

Omtale av  Terje

Er dette en robot? Ble oppringt av en hyggelig selger oss dere og fikk ett tilbud jeg takket ja til. Har ett firma men sa jeg skulle ha dette privat. Åpnet linken på mld etter samtale (dumt) og så da att dette abonnent sto på mitt firma. Har kontaktet dere om dette på tlf og spurt om dere kan høre på opptak fra samtale med selger men tilbakemelding mangler. Dette virker veldig useriøst. Sa opp abonnentet etter 9 dager og sitter nå med en regning på 3750kr.

Svar fra Nortel
13.12.2022 07:52

Hei Terje Vi er et seriøst firma som jobber hardt for å levere kvalitet i alle ledd, så det er synd at du opplever oss som useriøse. Jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i våre systemer, og ønsker derfor at du tar kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan ta en ny gjennomgang av saken din. Da kan vi også se om vi finner lydopptaket fra samtalen din med selger. Det er synd at du ikke lenger ønsker være kunde hos oss, men vi håper vi i framtiden kan snu din opplevelse av Nortel til noe positivt. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (4)

Meget fornøyd!

Omtale av  Fornøyd K

Ingen tull med dekning og har 5G der det fins! Appen er veldig oversiktlig og fin. Er også glad for at det finnes Nortel hos mobit. Var innom for å hente data kort, gikk smertefritt.

Svar fra Nortel
07.12.2022 08:01

Hei, Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en omtale, det setter vi stor pris på! Det er kjekt å lese at du er fornøyd med våre produkter og tjenester, og at du fikk hentet deg et datakort hos vår forhandler Mobit. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (3)
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nortel mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR