Meny

Chilimobil omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
17
av 28 innen
mobilselskap
41%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
93
18
15
32
135
Sorter omtaler etter
Viser av 293 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Ole C. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Chilli har ekstremt dårlig nett og responstid"

Har hatt Get i noen år. Trykker jeg på noe så spretter det opp. Umiddelbart etter byttet til chilli må jeg trykke mange ganger for at den skal begynne å loade nettsiden eller hva det måtte være. Det står stort sett alltid ingen internett-tilgang i apper som messenger. Må vente. På speed test klarer de seg, for de nettsidene er selvfølgelig prioritert og får raskere hastighet og ping. Lureri dette her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ryddig og enkelt - gode priser"

Byttet til Chili Mobil nettopp, og er kjempefornøyd. Svært gode priser og enkel og oversiktlig app/min side. Savner litt raskere svar fra kundeservice, men det kommer vel. Fortsett slik!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle startet opp abonnementet mitt hos chili 1. Februar, men fordi arbeidsgiver ikke hadde overført rettighetene til nummeret ble det ikke overført. Jeg er nå på 7. Dagen uten mobiltelefon. Chili ber meg om å ringe dem på kundeservice, men siden sim-kortet ikke fungerer så går ikke det. Køen på kundeservice er på 40 min og det er bare åpent fra 9-5. Jeg får derfor ikke lånt mobil fra noen andre og ringt fra jobb. Mitt eneste håp er at de på et eller annet tidspunkt sjekker epostene jeg har sendt dem slik at de kan aktivere abonnementet mitt. Vurderer å bare bytte til en annen operatør i stedet.

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Abraham F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Null kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt data på lenge og telefonsvareren på "kundeservice" sier at det er svært stor pågang, vennligst prøv igjen senere. Har prøvd å ringe i hele dag med samme beskjed. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forferdelig!!"

Bryter sine egne skriftlige avtaler! Etter en kort og grei e-mail samtale fikk jeg en god løsning, trodde jeg. Et viste seg å ikke gjelde likevel enda jeg har alt skriftlig fra chili! Dette er helt håpløst å forholde seg til. Styr unna!!

Snowflake
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"30-45 minutter ventetid på kundeservice."
2 syns denne omtalen er nyttig

Gradvis økende priser og dårligere tilbud i pakken som lokket meg til dem. Kundetjenesten er skrekkelig underbemannet. Appen deres er elendig. Deres mine sider er ubrukelig. Billig, men elendig, og stadig dårligere vikår på "fri" bruk.

Frustrert B. S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Falsk reklame"
3 syns denne omtalen er nyttig

For 4K HD stream 1 time bruker man ca 1Gb.... man bør derfor ha i overkant av 16 Mbps for å klare en slik type bruk. Det å innføre en flaskehals etter 5 GB tilsvarer da flaskehals etter fem timer med stream (ikke inkludert annen bruk innad i de fem timene- som vell er garantert kommer til å skje). Det virker kanskje ikke urimelig på papiret, men 3 mbps gjør jo abonnentet tilnærmet lik ubrukelig til streaming. Hvis man én dag skal laste ned en stor spillelistene på Spotify mens man ser på stream og sitter på Instagram overskrider jo det lett 5 GB på bare noen få timer. Det er jo dager da man kanskje bruker 8 GB og dager der man bruker 1! Man får jo da reelt sett ikke brukt Internett med de tjenestene som krever en rask linje. Hvis 1 T er maksCAP i mnd burde flaskehalsen startet etter brukte 500 GB eller noe slikt. Tviler på at noen klarer 1 T med denne modellen. Synes det blir for dumt å si- Spis så mye du vil av suppen vår- men du får spisepinner og fingerbøll å spise med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Klage"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skal ikke anbefale noen å bytte til chilli. Jeg byttet til chilli og fikk sim-kort på post. Når jeg sette den mobilen min står det ingen tjeneste 3 dager. Kundeservice er dårlig og ikke kan fikse problemet .. 👎🏼👎🏼👎🏼

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Det beste mobilabonnement på det norske markedet"

Chili Fri Data er fortsatt det beste mobilabonnementet pr januar 2019. Å få 5GB hver dag med mulighet for 3GB ekstra, så mange ganger man vil ved å bare sende en sms istedenfor at det løper løpsk er en smart metode Chili har brukt så ikke enkelte skal missbruke Chili Fri Data. Dette er også en av årsakene til at prisen har økt fra 399,- til 499,- i mnd. Da enkelte forbrukere rett og slett har misbrukt mobilabonnementet til Chili, og at dette har skapt rykteflom og gjort at vilkårene måte endres. Alle de 1 av 5 ratingene på bytt.no virker til å kun være laget av konkurrenter, å virker meningsløse uten noen spesifikke forklaringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Nok GB"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nå slipper jeg å tenke på hva jeg bruker på internett i mnd. Har alltid nok. Veldig bra av Chilimobil!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Jukse abonnement, IKKE kjøp"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har 1000gb. men får melding etter 3gb, bruker for mye sier dem, så går det over til 3g nettet. Dette er ren juks.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Grenser til svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette jalla selskapet. Etter at de skrudde opp prisen på abbonentet mitt fra 399 til 499,- kr for en dårligere tjeneste som jeg ikke har bedt om valgte jeg og bytte operatør. Byttet ble gjort 9/1 men Chili fakturerer fram til 1/2 uten at sim kortet funker. Dette grenser til svindel. STYR UNNA!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde onecall med 5gb data. Det var i snaueste laget, men klarte seg somregel. Ble fristet og skiftet til chilimobil og gikk for 25gb og tenkte nå er det bare å surfe ivei! Etter 3 dager med lite bruk fikk jeg sms om at datan nesten var oppbrukt, det er ikke mulig! Appen gir ikke mulighet til å sjekke forbruk. Skiftet tilbake til onecall. Overføres på mandag. I dag fikk jeg melding fra chili om at all data er brukt opp. Det ble da elendig hastighet. Gleder meg til tilbakeføring til onecall! God service og bra app🙂👍

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst, kommer til å bytte igjen. Totalt bortkasta!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flytter vekk ifra tråløst nett og bytter til Chilli mobile får å spare penger! Men når du har sittet en kveld og prøvd å se en serie, og du har restarta telefonen for 6 gang fordi du må få mer nett! Da blir du lei! Og jeg har ifølge dem brukt 27GB data på en uke.. Håpløst, kommer til å bytte igjen. Totalt bortkasta!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig start når jeg byttet fra Telia til Chili"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har bestilt 12 gb abonnement. Abonnementet åpnet kl 11. Og kl 22.50, fikk jeg nedsatt hastighet pga. forbruket mitt hadde nådd grensen. Jeg hadde vært på jobb, og kun surfet litt på aviser. Hadde tidligere 5 gb hos telia, og det har alltid holdt akkurat... Noe veldig feil med hele opplegget. Rett og slett en ræva start, som kunde hos dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Folkeaksjon mot røverne i chili. Forlat dem. Boikott dem."
1 syns denne omtalen er nyttig

Uhørt å ta 100 kr ekstra fordi jeg deler tilgangspunkt med fruen. Eller en venn. Det er ikke 1000 G pr mnd lenger fra 01.01.19 Det er 5 G pr dag. +3 +3 Man må skru av og på mobilen for hver gang. Så... 100 kr mer for mindre enn før. Har aldri brukt 1000 G pr mnd. Heller 200. NEI.NEI NEI Er skikkelig skuffet. Nå går jeg heller for mobilt bredbånd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Var en lang helg i København uten dekning noe jeg aldri har opplevd før, og de kunne ikke si hva problemet var heller! Så jeg var ikke kunde der lenge før jeg bytta operatør til noe skikkelig. Appen er også elendig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ikke fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Appen fungerer ikke. Får ikke oversikt over forbrukt. Fikk beskjed etter 3dager at 12gb var brukt, er umulig da telefonen nesten ikke har vært. Gikk fra Telia med 12g der, aldri brukt opp. De sender ut faktura før mobilabonnementet er tatt i brukt på sms???... med henvisning til minside, men denne får du kun tilgang til etter at mobilabonnementet er i gang. Jeg er absolutt ikke fornøyd. De har heller ikke svart på 2 henvendelser forrige uke.

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Blitt skikkelig dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Var ganske fornøyd før... En ting er at de har økt prisen, men at de samtidig innfører at man må sende sms for å få 3 ekstra gb og må slå mobilen av og på når man overstiger 5 gb på en dag er helt tragisk...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke mål"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det er skrevet side opp og ned om 5GB kvoten til Chili mobil på fri data abonnementet, så jeg skal ikke repetere det noe mere. De som velger “fri data" må være klar over ulempene dette medfølger. Noe Chili mobil ikke har skjønt er at storforbrukere av data vil selvsagt velge fri data, men de ønsker seg tydeligvis kun kunder som bruker så lite data som overhode mulig og kaster ut kunder som nærmer seg 10% av det som de har betalt for. For min del flytter jeg de 4 abonnementene jeg har til annen operatør så snart det kommer en seriøs aktør som tilbyr 50Gb for 499kr, samme pris som Chili mobil påstår du har fri data for. De skal ha takk for at de utfordrer de andre aktørene på markedet, men dette ble dessverre bare og skyte seg selv i foten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fri data?"
6 syns denne omtalen er nyttig

De kaller det fri data, noe det ikke er i nærheten av å være. Etter å ha brukt 5 GB på en dag ble jeg satt ned til 3G. Jeg har hatt chilimobil ca 6 mnd, jeg har aldri brukt mer en 10-15 GB på en mnd, allikevel sitter de ned farten når jeg bruker 5 GB på den første i mnd. Jeg merker også at dekningen er noe veldig mye dårligere en Telenor sin. Så om du vurderer å bytte for fridata sin del, ikke !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Null service. Når man forsøker å ringe så er det minst 30 min vente tid. Har sendt 2 mail og det har snart gått 2 uker. Ingen svar!!! Jeg har spurt dere om hvorfor min mobilsvar ikke virker. Har forsøkt ordne selv i innstillinger men hjelper ikke. Har forsøkt å logge inn på "mine sider" og følge instruksjonen som står der. Men på mine sider kan man ikke gjøre mer enn å se på regning og forbruk.. det er rett og slett svindel på høyt nivå.... sykt at man må gi 1 stjerne. Det har dere ikke fortjent i det hele tatt.. og snakk om dekning. Så er det ikke som Telia. Det er så vidt i nærheten..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning og kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekning og kundeservice. ++++ Er mye data til billig pris, men hjelper lite når dekning er dårlig.

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra"

Jeg har hatt null problem med chilimobil, dekning er på top og elsker å ha 1000 gb for en billig penge. Noe jeg savner er en litt mer informatisk side og en litt mer funksjonel app. Ellers så har jeg storkost meg med chilimobil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De markedsfører 1000 Giga men etter 5 Giga pr dag må du sende SMS for å få 3 nye (2,5% av totalen!!)"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fullstendig feil å markedsføre noe som fri data med så klare og lave begrensninger grensen burde være minst 20 Giga pr dag før sms "helvete" som kun er 60% av 1 mnd max forbruk. Altså er dette en ren markeds bløff for å lokke nye kunder som de i neste runde taper igjen, meg inklusive. For selv om jeg i noen måneder bruker opptil 200 Giga, gidder jeg ikke å ha daglige begrensinger når dette ikke er i nærheten av hva de reklamerer for!

Mobilabonnement fra Chilimobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
279 kr
pr. mnd
Detaljer
12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
FRI DATA
Fri tale, SMS og MMS
1000 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR