Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Chilimobil omtaler og erfaringer

55 verifiserte omtaler
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
14
av 19 innen
mobilselskap
22%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
9
3
2
7
34
Sorter omtaler etter
Viser av 55 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Lilianna L
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Er dere tyver?"

I alle år har jeg ringt til fasttelefon for kr 0,29 og til mobil kr 1.39 ( slike priser står til dags dato på deres side) Det er LØGN!!! Nå betaler jeg kun 1.39 uansett om jeg ringer til fast tlf eller mobil tlf... Prøvde å få svar på det gjennom FB men til ingen nytte... Det blir ikke aktuelt å fortsette å betale så mye per minutt!!! Dere må oppdatere riktig informasjon!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Spekulativt opplegg"

Problemer med kundeservice. Fryktelig lang ventetid i kø. Utgir PUK kode via Facebook chat. Bestilte til min bestemor, men hun hadde aldri dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna!"

Alt er elendig med dette selskapet. Ikke får man faktura, går bare rett til inkasso før man får regning, og når man da skal ringe inn til chili mobil må du vente hvertfall 30 min for å komme gjennom. Er så utrolig dårlig! STYR UNNA!

Detlef J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig servise"

Man står allerede som nr. 31 eller 19 hvis man ringer kundeservise. Har jeg aldri opplevt før sånn.... Jeg bytter snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøse til det verste"

Trodde det var mer seriøst, bestilte telefon abonnent får aldri bestillings bekreftelse eller sim kort. Sender epost komplett umulig å få svar, ringer inn nesten umulig der å, fikk svar til slutt der satt det noen som var helt uten erfaring bare rør, fikk sagt opp men regningen kommer selv om jeg har sagt opp.

Aldrimer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er en grunn til at telefonselskapet er så billig! De svindler deg med å sende faktura for en tid du ikke har brukt de som leverandør. De brukte 1 mnd på å sende sim kort. De sier de sletter fakturaen som er feilberegnet, men likevel før du purringer. Kunderservice? Hvor begynner man, det tok 25 minutter i kø på tlf, løste det problemet = Nei!. De svarer ikke på Facebook selv om de ser du har skrevet. (Sjekk Facebook siden deres og se om du finner noen som skriver noe positivt om de) Mail nytter ikke, ikke fått svar på 1 mnd. Styr unna dette uprofesjonelle firmaet, det fortjener å gå konkurs. Gå til komplett isteden som matcher pristilbudet deres!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Trege greier"

De klarte ikke å sende nytt sim-kort etter bytte fra telenor til telia innen fristen. Det tok 11 dager og tre telefoner, før jeg mottok nytt sim-kort. Jeg fikk da kontantkort som ikke ble bestilt.
Når jeg ringte til dem måtte jeg vente totalt over en time før kontakt på de tre telefonene

Nå har jeg byttet til one call familie. Det har jeg god erfaring med.

Oddmund H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Funker bra"

Ingen problem så langt, simkort kom og operatørbytte gikk smertefritt. Savner Min side men forstår det jobbes med saken. Har ikke noe å klage på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nettbytte med innviklinger"

Her i huset har vi alle kontantkort fra Chili Mobil, og har alltid vært svært tilfreds med det. Det har vært billig, påfylling har vært mulig både via nett og fra et stort antall utsalgssteder, og dekningen har vært superb!

Men så byttet de nett til Telia, vi mistet signalene på telefonen, og har nå vært uten signaler eller brukbart simkort i 1 måned. Vi har kontaktet dem gjentatte ganger på både mail og Facebook, og vi fikk først svar når vi åpenlyst etterlyste svar på "veggen" dems på Facebook. Da lovte de å sende nye simkort fortest mulig. 1 uke gikk, ingen simkort. De påsto at det måtte ha blitt borte i posten. Nye simkort sendt. Ny uke gikk, med samme svar som før. 3dje forsøk, ny uke gikk, og denne gangen fikk vi faktisk simkortene(!), men disse må aktiviseres via kundeservice. Og nå er vi tilbake i en runddans med å få svar fra kundeservice, bare for å få aktivisert simkortene vi har ventet en hel måned på.

Slik det er nå, så råder jeg til å styre unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning tross oppskrytt dekningskart"

Etter at de byttet nett fra Telenor til Telia har dekningen drastisk blitt dårligere, kommer ikke lenger inn på min side. Prisene har steget og grunnlaget for å gå fra Telenor til chilimobil har blitt borte, blir å gå tilbake til Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lite kundevennlig"

Etter å ha ombestemt meg på overføring av abonnementet mitt til chilimobil kansellerte jeg ordren dagen etter jeg porterte den. Avbestilt via messenger og fikk beskjed at den var kansellert. En tid senere ble plutselig abonnementet mitt stengt og var avsluttet hos min operatør. Dette kunne ikke åpnes igjen umiddelbart pga chili hadde overtatt. Jeg måtte da vente i fire dager før det ble åpnet igjen, og prøvde på en dialog med chili om å kunne bruke deres kort uten kostnad i perioden, siden det var de som hadde gjort en feil, men fikk aldri svar av de, selv etter gjentatte henvendelser..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og funksjon"

Dårlig dekning først og fremst, blir ikke varslet om brukt opp mobildata og til syvende sist dårlig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"LEVERER IKKE EN GANG SIMKORT!"

DÅRLIG DÅRLIG DÅRLIG!

Det har gått en måned siden jeg bestilte overflytting og har ikke mottatt noe simkort.
Venner av meg mottok ikke simkort og i tillegg sperra de det gamle abonnementet hos den gamle leverandøren så da stod venna uten mobil på ubestemt tid. De skylder på bytte av nettverk til Telia, men det er bare ren udugelighet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bra pris, ELENDIG kundeservice"

Etter de byttet til Telia har jeg sittet uten tlf i snart 4 uker, klager hver dag men til ingen nytte. Sender eposter men får ikke svar. HOLD DERE UNNA!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"

Rot med oppretting av abonnement, håpløse "dine sider" og nå 19 dager uten telefon pga. manglende utsending av nytt simkort da de byttet nett til Telia. Ingen konkrete svar på når jeg skal få nytt sim-kort.

Ann-Mari
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bytting fra telenor til telis"

Det er det mest talentløse æ har vært bort i. Burde aldri bytta på slik måte dere har gjort uten å påse at deres kunder hadde mottadd simkortan. Slett service. Har vært veldig fornøyd med chilli men det her slakta virkli chilli 100%...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Helt verdiløs!"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har gått over til Telio eller hvem vet for noen uker siden. Så har de ikke sent meg ny simkort. Og så har de bare kuttet ut linjen min. Jeg sitter i utlandet uten telefon eller internet på telefon og de svarer ikke på noe mail, eller chat eller ingenting. Jeg har ingen telefon nettverk og det er mareritt, og fortsatt etter flere uker, så svarer de altså ikke på mail eller chat, så jeg kan ikke avslutte kundeforholdet mitt. Dette er det verste jeg noen ganger har opplevd med en telefonselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ufattelig rotete med overgang til nytt nett. Ble ikke tilsendt nytt simkort, og etter x antall telefonsamtaler og mailer har de enda ikke klart å ordne det etter en uke uten mulighet til å ringe eller sende sms. Trege og dårlige svar, lite hjelp å få.
Det eneste positive er at det er billig, men i mine øyne ikke verdt det med så håpløs kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Billig og dårlig"

Gikk to uker uten mobildekning på grunn av Chili. Det er ikke det jeg så etter i en mobiloperatør. Etter nettverksbyttet fra Telenor til Telia fikk jeg ikke simkort, og fulgte retningslinjene for å utsette overføring. Det gjorde jeg, og mottok bekreftelse, men allikevel ble simkort deaktivert.

Jeg kontaktet kundeservice som var hyggelige men lite konkret hjelpsomme. Etter tre dager sluttet de å svare. Etter 6 dager og flere forsøk hos kundeservice gav jeg opp og byttet leverandør. Det tok litt tid med den overføringen naturligvis, så nå har jeg gått totalt to uker uten mobildekning. Mange økonomiske og jobbrelaterte nestenkriser i løpet av den tiden.

Jeg kommer til å bruke mye energi på å fraråde venner fra å bruke Chili.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Amatørmessig!"

Eleding, styr unna! Ikke noe som kan sammenlignes med kundeservice. Nå på dag 7 uten fungerende sim takker jeg for meg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ekstremt dårlig opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri vært borte i et selskap som tar kundene så lite seriøst. Bestillte abonnement for to uker siden. Fikk ikke simkort. Prøvde å ta kontakt med de på telefon. Måtte betale for dyrt 5-sifret nummer. 20 foran i køen. Fikk ikke kontakt. Leste på FB at man kunne hente kort på et sted i Oslo. Gjorde dette, og der var den en person som ikke en gang kunne snakke norsk som ba meg skrive ned nummer på en papirlapp. Han lovet at den skulle være klar innen 8 timer. Dette skjedde ikke, og nå har det nesten gått en uke siden jeg fikk simkortet, men fortsatt ingen dekning på telefonen. Nå er det altså nok og jeg har byttet til Komplett Mobil. Anbefaler ingen Chili Mobil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant kundesupport"

Som kjent prøver Chili i disse dager å bytte nett-leverandør. Dette ser det ikke ut som om de klarer på en fornuftig måte. Fikk aldri nytt SIM-kort, slik jeg ble lovet. Ringte inn, og de lovte de skulle sende meg nytt. Fikk beskjed om at jeg burde tenkt på å kontakte dem tidligere.

Pinsen kommer, og dagen før presterer de å lukke mitt abonnement uten noen form for forvarsel. Dette gjorde at jeg over pinsen ikke har noe mobil tilgjengelig. Kundesupport har så startet å nekte å svare på mine forespørsler.

Hadde også problemer tidligere, da nettet deres var nede. Jeg tenkte jeg skulle være grei, og si fra om dette. Jeg ble da beskyldt for å ha endret på oppsettet på telefonen min, og at bare hadde meg selv å takke. Ble direkte sjokkert av den arrogansen jeg ble møtt med. Senere på dagen kom signalet tilbake, så jeg lot det bare ligge.

Kort fortalt mener jeg at de opererer veldig useriøst, og dersom problemer oppstår, står du på egne ben. Kontakter du dem, får du bare beskjed om at det er din egen feil, det er aldri de som har noen skyld.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Svindel?"

Ble lovet 500kr i gratis ringetid hvis jeg overførte mitt gamle nummer til chili -kontant, det fikk jeg ikke selv etter å ha brukt mange penger på å ringe kundeservice.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Disappointed"
1 syns denne omtalen er nyttig

I do not believe that you guys just circulate mails telling customers your change from Chilli to Chess or whatever but are unable to transfer the customers such that they have no problems calling. I have airtime in my chilli mobile but when i dial a nummer it says its not registered on network. What bullshit is this and why do you treat your clients insuch foolish and careless manner.
You chose to change network provider, be sure you make the change without inconviniencing your clients, as simple as that, nonsense.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Chili"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt krise

Har 3 døtre som mangler SIM-kort etter bytte til Telia som operatør. Ringte inn og var nr 30 i kø - tok meg tid å vente... De lovet å sende SIM-kort dagen etter. Har nå ventet i 3 dager og ingenting har dukket opp. Nå må vi vente til over pinse. Hvis det kommer noe som helst da....

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap