Mobiltelefoni

Chilimobil omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
11
av 26 innen
mobilselskap
44%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
67
15
11
17
89
Sorter omtaler etter
Viser av 199 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til chili mobil fra telenor. Den første dagen var en stor skuffelse når ikke simkortet fungerte engang. bruker telefonen mye i jobbsammenheng og måtte få en kollega til å kjøre to timer med et nytt sim kort til meg sånn at jeg fikk gjort det jeg skulle. kundeservicen er fraværende etter at det tar 30 min og få kontakt. har heller ikke tvilling sim....

Har testet det ut en mnd og gleder meg til at Telenor tar over fra 1 november.

Har en strek på min iphone X midt i Stavanger sentrum

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Helt greit abonnement"

Har hatt det i ca 4 mndr og det virker greit innenlands og i utlandet.
Har foreløpig kun brukt det i Spania.
Det er begrensninger på 12 gb databruk i utlandet.
Databruk i utlandet bør utvides til 30 gb.
Ved spørsmål til Chilimobil har jeg fått raske og greie svar.
Så langt er jeg fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Perfekt"

Jeg har hadd chilimobil i noen måneder nå å alt fungerer fint. Dekning på hytta og hjemme. Deler internet til min PC å ser film med Netflix ofte.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd, men rom for forbedring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fri data abonnementet siden 8.10.18. Mobil: iPhone 6
Positivt:
- Dekningen virker ganske bra, kanskje litt dårligere enn andre, men dette synes jeg ikke er særlig merkbart eller noe jeg blir påvirket av. Har hatt Talkmore og Ice tidligere. Kan ikke si det er en særlig forskjell. Vet ikke om de som opplever veldig dårlig dekning bor i en hule eller har en veldig gammel nokia.

- FRI DATA! Jeg har personlig ikke opplevd at 4G er sakte eller hakkete. Har heller ikke opplevd problemer hvor all data plutselig er brukt opp og hastigheten kraftig redusert. Jeg hadde 6GB hos Ice for 299kr. Å betale 100kr ekstra for fri data + alt annet er en no brainer. Ping og jitter kan være litt høy iblant, avhengig av hvor du befinner deg. Opplever personlig hastigheter som aldri er under 80mbps nedlastning, og 40 mbps opplastning. Dette er noe av det sakteste jeg har hatt personlig. Opplever som oftest hastigheter oppe i 100+ mbps. Brukte speedtest for å teste hastigheten.

- Rask levering av sim. Fikk mail om at sim ble sendt på mandag, og det var i posten på onsdag samme uke. Har du problemer med treig levering av sim er det jo egentlig ikke deres feil da de overlater dette til Posten. De kan sende det 1 mnd før det aktiveres, men om Posten ikke får det frem i tide er det ikke deres feil. Hadde heldigvis ingen problemer med det selv.

- Lett å starte opp. Fikk brev med sim, pin, puk, når sim kortet aktiveres og all annen nødvendig info. Satte inn sim kortet, starter opp mobilen og tastet inn pin koden. Innstillinger for data og annet ble endret automatisk. Jeg måtte endre det selv da jeg byttet til Ice, og selv om jeg gjorde alt etter instruksjonene, så fungerte det ikke i begynnelsen. Jeg fikk også meldinger om at innstillingene for MMS var feil, selv om de var riktig.

-Beste abonnementet for 399kr. Trenger vel ikke si mer om det?

Negativt:
- Ikke mulighet for e-faktura. Man kan ha avtalegiro, men jeg hadde likt en mulighet for e-faktura. Håper det blir introdusert

- Appen og min side på nett har en del problemer. Om jeg logger inn på appen og lukker den, så blir jeg logget ut. Det er litt irriterende å måtte logge inn hver gang, men ikke et stort minus. Problemet er når det ikke går an å logge inn i det hele tatt. Sletting av app og nedlastning fikset problemet en gang, men hadde vært fint om appen ble fikset. Dette kan jeg tenke meg er mye viktigere for de som har begrenset data. Er litt kjipt å gå over om du ikke engang vet at du har lite igjen.

-Kundeservice. Har personlig ikke hatt behov for å ta kontakt med kundeservice, men er mange som opplever lang ventetid på tlf eller mail. Dette burde forventes da fri data er noe helt nytt i Norge og alle hopper på. Det vil være problemer i begynnelsen, og bemanning kan være en av dem. Forhåpentligvis vil de enten ansette flere folk eller forlenge åpningstidene for kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ny Kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil starte min omtale først med å klage på alle de usaklige klagene her på denne nettsiden, som bør slettes. Et telefonselskaps kundeservice er ikke en vennetjeneste som du skal chatte med, de skal opplyse deg om det du spør om. Det å kalle et telefonselskap for svindel bare pga du ikke selv har lest deg opp på dems vilkår er primitivt.

Jeg har gått fra Komplett Mobil 12gb ettersom jeg overgikk datagrensa hver måned.
Nå til min erfaring med Chilli mobil
Datapakke: 1Tb (a.k.a. Fri data)
Dekning er god hvor jeg holder til.

Metoden jeg skaffet meg chili mobil på var at jeg ville ha et nytt telefon nummer, så jeg bestilte meg et kontantkort fra chili mobil etter å jeg så en nyhetsartikkel på tek.no. I senere tid etter å ha mottatt sim-kortet gratis, så ringte jeg inn (det var en halvtime ventekø, men er jo ikke rart i når jeg ser hvor forfærdelige kunder chili mobil operatørene må ha med å gjøre) og bestilte Fri data, jeg fikk abonnementet etter kort tid etter at samtalen var slutt.

Jeg har hatt mobilabonnementet i 2 dager nå, vil oppdatere min omtale i senere tid om jeg opplever noe negativt!

Asbjørn K
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Beste abonnement for en nettavhengig pensjonist."

Kun 5 virkedager fra bestilling til operativ Chillibruker. Problemfri overgang. Faktura detaljert og korrekt. Faktura også varslet i god tid på appen Min Chili. Hittil meget fornøyd. Ennå ikke prøvd i båten og bobilen som alternativt «nett» til Ice Net.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Et selskap som svindler på en lovlig måte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gikk over til Fri data fra chilimobil september 2018. Før jeg byttet kan det også nevnes at jeg ringte 2 ganger for å sjekke at alt var i orden ettersom jeg er avhengig av å ha en mobil med tilgang til mail o.l. Alt virket fint fra begynnelsen helt til første helgen kom. Klokken 6 på fredagen (en time etter kundeservice stengte) ble mobilabonnementet mitt sperret. Jeg hadde i løpet av 7 dager brukt litt over 1GB ifølge min mobil.

Denne helgen var jeg bortreist, og jeg ble derfor sittende en hel helg (frem til mandag morgen) uten noen internettdekning. Jeg kunne fortsatt nås på telefonen, men alt av mail o.l fikk jeg hverken lest eller besvart.

Da jeg kontaktet kundeservice på mandag morgen, fikk jeg beskjed om at det var gjort en feil. De hadde "glemt" å aktivere fri data på meg, så de to telefonsamtalene jeg hadde for å forsikre meg at alt var i orden før jeg byttet har tydeligvis ikke hatt noen effekt. Jeg hadde derfor bare 1GB og etter det strupes nettet til 64kb/s. MEN han i kundeservice viste god service og sa at dette skulle de ordne med å kreditere nese måneds faktura. En god service som viser at de setter pris på kundene sine, men......

PROBLEMET startet når jeg fikk fakturaen og det jeg fikk var en rabatt på 150,-. Jeg ringte opp for å sjekke om det var blitt noe galt, ettersom jeg hadde blitt lovet 1.mnd i erstatning. Derimot det jeg fikk i svar var at det ikke var lagt inn noen "merknad" om at jeg skulle få dekket månedskostnad, og han jeg snakket med da mente at 150,- for en helg var en veldig god rabatt!

Jeg forsøkte å forklare at jeg forstod at de synes det er en bra rabatt (de skal tjene penger), men når de sier en ting og gjør noe annet mister jeg tillit. Forsøkt også å forklare at jeg gikk over til chili mobil FORDI jeg da kan jeg besvare mail og viktige henvendelser uten å bekymre meg om å bruke opp datapakken. Beskjeden jeg da fikk var at de ikke kan ta høyde for hva jeg bruker mobilen til, og at de derfor mener at prisen på 150,- er svært bra og at de ikke kom til å endre noe med den.

Deretter fremstilte jeg saken detaljert med informasjon og hva som hadde blitt sakt/lovet, hvorfor jeg ringte og hvilke konsekvenser det hadde for meg at de sperret mobilabonnementet. Selgeren i andre ende hadde likevel bestemt seg at siden de som leverandør hadde "glemt" å notere ned at jeg skulle få en måned gratis så ville jeg ikke få mer enn 150,-.

For min del er jeg redd denne saken er tapt ettersom jeg ikke finner noen lover eller regler som kan brukes til å forsvare min sak, men legger det ut som en "heads up" til de av dere som vurdere å bytte men er skeptisk til CHILI MOBIL som selskap.

Kan legge med at de i tillegg bare har 7 dager fakturadato, så der må du være på vakt ellers er de raske på purring. Man blir også "påtvunget" en ekstra månedsavgift på 99,- for tv2 sumo, selv om du ikke ønsker å benytte det. Per nå har jeg ikke funnet ut hvordan jeg kan stanse dette, men man må mest sannsynlig ringe kundeservice, vente 30 min i kø og så snakke med en av de vrange kundebehandleren for å få ordnet det.

Telenor here i come!!!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fungerer utmerket for meg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Syntes det er flott at vi har et fri data abonnement i Norge slik våre naboland har :-) jeg slipper å tenke på hva neste regning kommer på og har i tillegg 12gb inkludert på reise.

Henriette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig dekning. Opplever veldig mye hakking og så blir samtaler brutt hele tiden. Tregt internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Prima"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt fri data abonnement fra 1 juni, brukt av hjertens lyst streamet, delt litt med egne maskiner og lastet ned spill. Maks bruk en mnd var vel ca 300GB. Ikke fått noe varsel eller annet, dekning og hastighet har vært av ypperste kvalitet alle plasser det er påstått i dekningskartet til Telia. Bare det å kunne glemme alle begrensninger.....finnes ikke ord

Åshild T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Telia til Chillimobil for en mnd siden. Tenkte at dekningen skulle være bedre da Chillimobil bruker Telenor, men stemmer absolutt ikke. Har fått betydelig dårligere dekning.
Chillimobil kan heller ikke levere tvilling-SIM, noe jeg først fikk opplyst etter jeg byttet abonnement. Kan derfor ikke bruke iPad uten tilgang til WI-FI. En veldig ulempe i jobbsammenheng:/

Ellers billig og god kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og feil med betalinger"
5 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg byttet til chili mobil ble gamle abonnementet avsluttet ganske snart, men tok over en uke før telefon var oppe å gå igjen + mange timer venting på svar fra kundeservice på telefon, mail og facebook. Først kommer gjennom så kan de ikke hjelpe og sender deg videre! Avsluttet abonnementet, men har fortsatt å få faktura. Får kun påminning på sms ingenting i post eller på mail. Snakket med de på telefon og sendt mail, skal avslutte det sier de, men kommer faktura igjen neste mnd

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Barham A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Angrer allerede"
4 syns denne omtalen er nyttig

Mobilabonnement bestilt på mandag med beskjed om at SIM-kort vil bli sendt ila 3-4 virkedager. Får melding på fredag kl. 15 om at nr mitt overføres førstkommende mandag uten at jeg har mulighet til å sjekke postkassa eller ringe pga jobb for enten å utsette portering eller forsikre meg om at SIM-kortet er sendt. Kundeservice stenger 17.00 på fredag og er ikke oppe igjen før på mandag hverken på tlf, mail, chat eller Facebook! Jeg har jobbet i telebransjen i 6 år, og ville gi en sjanse til et lite selskap, men jeg angrer allerede pga useriøsiteten og utilgjengeligheten deres!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke-eksisterende kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tilbudet er bra, men kundeservice er ikke-eksisterende. Har hatt stengt mobilabonnement 3 ganger, uten forklaring. Hold dere unna, de seriøse mobilselskapene kommer nok på markedet med prisdyktige tilbud, og da er det game over for de ikke-eksisterende ansatte hos bedriften. Trist.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet fra Telenor til Chilimobil for å spare noe men fysj kjempe dårlig dekning her. Flytter tilbake til Telenor igjen snarest.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fått varsling etter 7% bruk av datakvoten"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har lastet ned mye fra Netflix til mobilen og fikk plutselig varsling om det tydet på jeg har brutt vilkårene... Kjenner det er ganske provoserende. I tillegg vil abb. endres om jeg ikke ringer kundeservice.. som da hadde over 40stk i kø, og selvfølgelig gikk det ikke an å bruke chatten fordi det var for stor pågang.... Hold dere langt unna om mulig.
Kundeservicen er elendig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Useriøse og svarer aldri"
6 syns denne omtalen er nyttig

Data rollover eksisterer ikke hos chilimobil. De sier at dataen automatisk blir rullet over til neste mnd, men mine erfaringer tilsier noe helt annet.

Men det verste er at de aldri svarer hverken på mail eller tlf.
Prøvde å få utsatt en betaling, men endte opp med inkassokrav rett og slett fordi chilimobil ikke er intr i å svare de allerede eksisterende kundene sine.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Ingen problemer akkurat nå"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har chili bare en dag. Hadde ikke problemer å bytte sim kortet mitt. Appen er oversiktlig. Dekning er bra, internet rask. Akkurat nå er jeg ganske fornøyd. Jeg har valgt fri data. Det var på tide å ha mobilabonnementet med fri internet og rimelige priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Utmerket"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får faktura på epost
Kjapt kontakt på kundeservice igjennom e-post
God dekning der jeg bor
God datadekning
Finner ikke noe gæli med dette jeg da :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårligste mobilselskapet jeg har vært bort i."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skjønte ingenting av chili mobil. Etter 2 dager fikk melding..Du nærmer deg maks dataforbruk for ditt abonnement denne måneden. Hastigheten vil da sette ned til 64 kbit/s.Jeg har bestilt fri data.. Hvordan er det mulig. Det har ikke noe forklaring på.. På appen var det ikke mulig å se forbruke. Angrer veldig på at jeg har brukt tid til å gå over til chili mobil. Helt forkastelig.. Anbefaler ikke til noen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Alt til punkt og prikke, god dekning"
7 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte abonnementet Fri Data for 2 uker siden. Fikk mailer med Sumo abonnement og bekreftelse på bestilling av mobilabonnement direkte. Fikk sms 1 dag før portering til nytt simm. Da lå simmkortet i postkassa med pin og puk. Dette tok ca 7 dager å få. Porterte på varslet tidspunkt på minuttet og jeg satte inn nytt simm. La inn medfulgt pin på telefonen og voila. Dekning er identisk med den via Chess (nå Telia). Testet hastighet og den er lik om ikke bedre. Ønsket jo ikke denne Sumoshiten, så jeg sendte mail til Chilimobil i stad kl 14. Fikk svar kl 16 om at fornyelse av Sumo var stoppet. Har prøvd å dele wifi fra telefonen, for de som lurer på dette. Det fungerer helt utmerket. Har jobbet endel fra laptop via vpn og remote desktop. Ikke noe problem. Faktisk foretrekker jeg det fremfor bredbåndet hjemme, da det er minst dobbelt så raskt. Streaming av innhold er det tyngste og det som belaster nettet mest. Dette har gått smertefritt. Har også streamet via delt internett på telefon og det fungerer fint. Men varsko: ikke overdriv, da unormalt høyt forbruk kan bety sperret abonnement. Dette er ikke et bredbåndsabonnement. Personlig skulle jeg helst sett at de fjernet denne «regelen».

Kan ikke si noe negativt så langt. Fikk til og med faktura med kun beløp tilsvarende antall dager igjen i inneværende måned. Bra! Og forfallsdato 20. er fint, da mange får lønn denne datoen.

Skulle kanskje sett at Min Side ble bedre, men dette er jeg sikker på kommer etterhvert, når Chilimobil får tatt igjen pusten.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fungerer akkurat som det skal"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fungerer akkurat som det skal!
Har brukt abonnementet i ca 2 uker og har ingenting å utsette.
Jeg sendte en e-post ang. adresse endring og fikk svar om at det var ordnet neste dag.
Appen har hatt noen innlogging problemer, men etter en re-installering i går fungerer også denne bra.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig og bra!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vet det kunne vært noe bedre kundeservice, men for slike som meg som ytterst sjeldent snakker med kundeservice er dette et topp abonnement.

Kjetil K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Skiftet fra Telia til Chillimobil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har nå fått testet det nye abonemanget hos chilli. Fungere kjempebra. Har hatt noen spørsmål når eg skiftet. Men fekk hjelp av hyggelig kundeveileder. Eg valgte abonemang med fri data. Er kjempefornøyd. Anbefaler denne mobil leverandør på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Fri data er en drøm"
5 syns denne omtalen er nyttig

Endelig har vi fri data i Norge. På tide at noen har tatt steget, håper så mange som mulig velger å slenge seg på for å støtte oppunder Chili! Telenor og Telia lever alt for godt med for liten konkurranse, tror Chili har fått tankene til å svirre hos de. Har selv flere venner og kjente som har byttet og alle er meget fornøyde! I august brukte jeg over 200gb data, for 399, det er en deal jeg fint kan leve med! Og jeg kunne brukt mer, om jeg ville, det er det beste. :) Dekningen kunne tidvis vært bedre føler jeg. Dog stort sett fornøyd. Kundeservice har jeg foreløpig ikke hatt behov for å benytte meg av.

Mobilabonnement fra Chilimobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
279 kr
pr. mnd
Detaljer
12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
FRI DATA
Fri tale, SMS og MMS
1000 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no