Mobiltelefoni

Chilimobil omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
14
av 23 innen
mobilselskap
33%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
27
5
3
11
58
Sorter omtaler etter
Viser av 104 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Godt fornøyd!"

Har vært kunde et par år nå.
Godt fornøyd.
Har hittil vært enkelt å komme gjennom til kundeservice, hvor de som har hjulpet meg har vært veldig hyggelige og hjelpsomme.
Håper dette vedvarer selvom de nå tydeligvis får mange nye kunder.
Får en mail om at fakturaen ligger i min nettbank. Enkelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Håpløst selskap"

Umulig å få tak i dem. De svarer ikke på hverken mail eller tlf. Blir sittende uten hverken telefon og Internett her...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Upålitelig"

Svarer ikke på henvendelser.
Har sagt opp abonnementet etter 4 dager, brukte angreretten, men får ingen tilbakemeldinger på at dette er mottatt.
De har selvfølgelig sendt meg faktura for hele måneden.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ikke dette selskapet. Ikke fått en eneste regning, før jeg plutselig fikk inkassovarsel. De er umulige å få tak i, både på tlf og Mail. STYR UNNA!

Per A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bestilte Fri Data, har kun 0.86 GB og andre feil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok sin tid før sim-kort kom i posten og når det endelig kom logga jeg tilfeldig inn på min side hvor det står jeg har brukt 0.14 GB av 0.86 GB. Får heller ikke i mot SMS. Har prøvd å kontakte kundeservice på alle mulig måter som telefon, mail, messenger og Facebook-innlegg uten å komme i kontakt. Har en følelse på at de kun svarer på god kritikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dette går bare ikke! Styr unna dette selskapet!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Først var det problemer med SIM kort, her ble jeg lovet at de skulle gi meg 2 måneder gratis pga feilen. Men de sendte regning... Så sluttet SIM kort å fungere og jeg har forsøkt i over en uke nå å få kontakt. Så nå bytter jeg, denne gjengen kommer til å gå konkurs veldig raskt. Ingenting fungerer! Jeg er en veldig tålmodig sjel, men livet er for kort til å kaste vekk tid på sånne selskap som dette!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Umulig å få tak i, gav meg feil abonnementet og fakturerer meg feil"
8 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte 12 GB hos dem, fikk bare 1 GB. Prøvde å sende mail og ringe de, uten at jeg kom gjennom. I telefonen var jeg som regel nr 50 i køen og 1 time å vente. Jeg gav opp og byttet leverandør, og nå har de sendt meg faktura på 12 GB abonnement som jeg aldri har fått! Bånn i bøtta😐

Anders G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For godt til å være sant?"
8 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i seks dager. Dag én og to var jeg fornøyd, dag tre ble simkortet deaktivert = død mobil. Enda det skjedde relativt tidlig på dagen var kundeservice stengt for kvelden...! Ringte da tidlig dag fire, fikk da beskjed om at dette skjer STADIG uten at de vet hvorfor. Problem løst kl FIRE PÅ ETTERMIDDAGEN. Dag fem fikk jeg sms om at min kvote var nå tømt(har FRI DATA, tlf målte ca 2gb brukt).. Dette var da DESVERRE en lørdag, og kundesenteret har åpent kun hverdager. I tillegg er den eneste tjenesten tilgjengelig på "min side" "logg ut", så jeg nyter helga i skrivende stund med en netthastighet på 0,06mbps og hvilepuls på 220.
Litt tregere hastighet og lengre responstid(ping) enn hos netteier Telia, knapt merkbart.

Kort oppsummert;
Fri Data i Norge i 2018 - DEFINITIVT for godt til å være sant!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Terroriserer kundene sine"
5 syns denne omtalen er nyttig

Om du faktisk bruker abonnementet ditt litt på data, vil de ringe og vil fortsette å ringe og terrorisere deg til du slutter.
Deres 1TB "fri bruk" abonnement er ren svindel. Ja, du har 1TB tilgjengelig. Visstnok. Men de vil konstant plage deg til du slutter å faktisk bruke noe av det.

Stine H. B. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Norges verste mobilselskap noen sinne!!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Når man bestiller et abonnement og aldri får simkortet eller brev om at ordren din har gått igjennom eller noe som helst, og på toppen av det møter 54 min ventetid på tlf til kundeservice. Da er det bare å drite i hele greia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Smertefri overgang"
4 syns denne omtalen er nyttig

Overgang presis når det ble sagt. Fungerer utmerket. Heftig med 1000gb og 12 gb i eu/eøs. Kundeservice svarte på sms.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Endelig en skikkelig utfordrer med "fri data""
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde hos ChiliMobil i slutten av mai 2018 og er kjempefornøyd. Endelig kan jeg bruke mobildata tilnærmet ukritisk når jeg streamer musikk, videoer og surfer på nettet. Uslåelig tilbud med 399 kr mnd for opptil 1000 GB data (12 GB i EU/EØS). Anbefales!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Smidig overgang, men lite info"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte portering torsdag, fikk sim-kort tirsdag, alt oppe og gikk torsdag. MinSide fungerer slik den skal i motsetning til hva mange andre har sagt. Som nevnt er det lite info, ikke så mye som en SMS en gang om at du må sette inn det nye sim-kortet. Det gamle sim-kortet ble terminert og ugyldig uten forvarsel.

168 mbit/s nedlasting, 60 mbit/s opplastning på Speedtest.net sentralt i Oslo.

Hva skal man med app og minside for annet enn faktura når man har "Fri data"? :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Svært bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

FRI DATA!!!!
Dette sier stort sett alt! Hadde Telenor 8gb før og betalte det samme, samt gratis Bank ID på mobil!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tekniske problemer og ingen kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Tekniske problemer og ingen kundeservice.
Sim-kortet er ikke klargjort etter aktiveringsdato. Ingen respons fra Chili kundeservice på flere dager.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Like bra som andre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dem er like bra som Telenor og Telia og andre.
Med fri data bruk trenger de ikke app lenger og ingen kommer til å sjekke sin forbruk når alt e fri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd... nå!"
5 syns denne omtalen er nyttig

I begynnelsen etter at jeg byttet til chili hadde de stor pågang og kundeservice virket sprengt. Men virker som de har ordnet opp og fått kontroll, nå er jeg fornøyd med å ha et abonnement som kontinuerlig er billigst og at man alltid får minst like bra vilkår som de andre operatørene. Så slipper jeg å følge med på om jeg burde bytte hele tiden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veldig dårlig, styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen funksjonalitet på hverken "Min side" eller i app, du må kontakte kundeservice for alt mulig. Helt tragisk! Og utrolig lang responstid på henvendelser i tillegg. Og når de endelig svarer, så er det ett under hver gang de klarer å få gjort noe, eller de klarer gjøre det riktig. Gikk under en uke før jeg bestilte portering til ett annet selskap.

Andreas S
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Litt for billig?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Chilli mobil har et ekstremt dårlig brukersnitt mot kundene sine. Min Side har serriøst tre knapper og en av de er "logg ut". Samtidig skal den ene siden inneholde litt informasjon om bruken din, men det dukker ikke opp før etter 3-4 refresh av siden.
Kundeservice har jeg vært så heldig at jeg aldri har trengt.
Selskapet tilbyr AvtaleGiro men ikke eFaktura. Alternativet da er at du får en regning på epost.

Sånn oppsummert virker det som selskapet prøver ta igjen de "tapte" inntektene med å ikke utvikle løsninger for kunden. Tilby dårlige betalingsalternativer og samtidig sender raskt ut inkasso regninger med ekstra gebyrer hvis du glemmer deg en gang/dag.

Hvis du betaler regningen din til god tid, og ikke er kresen på informasjon uten å gå igjennom kundeservice så er alt greit. Da vil du ikke merke at du har Chili mobil isteden for et annet selskap.
Men jeg liker bare ikke tanken på hvordan de ønsker å drive sin bedrift, og derfor vurderer jeg å bytte. De ti kronene ekstra kan utgjøre noe forskjell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bruker inkasso til fakturering"
8 syns denne omtalen er nyttig

Helt OK med tanke på pris/GB og så videre, men de sender ALDRI ut melding om at du har faktura, følger ikke opp kundene sine mtp oppsigelse av abonnement og du vil 90% av tiden få en inkassovarsel fra Svea Finans om ubetalt regning. Styr unna for alt det er verdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Burde stolt på erfaringene til andre"
5 syns denne omtalen er nyttig

Måtte låne annen telefon for å få ringt da mitt abonnement ikke ble åpnet. Da skyldte de på tekniske problem. App fungerer ikke etter gjentatte forsøk. Ved innlogging på min side finner de ikke mitt nummer. Her har ledelsen mye å jobbe med. Skiftet straks til nytt selskap.

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ingenting å klage på"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gikk for 2GB abonnementet pga. prisen. Opplevde litt kluss med en regning og SIM-kort da de byttet nett fra Telenor til Telia, men har ikke hatt problemer siden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her får man mye for en billig penge! Kundeservicen er helt på topp, de er alltid veldig behjelpelige og hyggelige. Ingenting å utsette på chili mobil!

Maiken K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Upåklagelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til chilimobil for et par år siden og er sååå fornøyd! Anbefaler alltid chili til andre når det er snakk om mobilabonnement. Kundeservicen er utrolig koselig og veldig behjelpelig, får alltid raske og gode svar på henvendelser. Jeg har virkelig kun positive erfaringer med både kundeservicen og chilimobil generelt. Tommel opp!

Abdur R. Q
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Solid 4G, solid kundeservice og jeg får kvalitet for pengene."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med mobildata. Hastigheten er veldig bra. Kundeservice er også veldig bra, de svarer deg innen 5 minutter på facebook.

Mobilabonnement fra Chilimobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
279 kr
pr. mnd
Detaljer
12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
FRI DATA
Fri tale, SMS og MMS
1000 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no