Meny

Chilimobil omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
9
av 28 innen
mobilselskap
46%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
86
16
14
20
101
Sorter omtaler etter
Viser av 237 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dummeste mobilselskapet jeg har vært borte i"

Noe av det dummeste jeg har opplevd. "nå med deling" står det klart og tydelig på websiden dems. Bruker du over 5 giga pr døgn, stenger de linja di, og du må svare på en sms, vente på bekreftelse, og slå av og på telefonen din. Da får du i teorien 3g til. Noe som aldri stemmer. Igjennom en Netflix film stenger de linja gjerne 2 til 3 ganger. sms terror altså. Og jeg har KUN delt til egne enheter. Men noen på chili har bestemt jeg altså ikke overholdt det. Jeg har mange enheter da. 2 pc'er, stasjonær og laptop, playstation og xbox, samt mine 2 telefoner. Alle, egne enheter. Så folkens, dette med deling, kan dere glemme. Feil markedsføring, juks og bedrag. Jeg anbefaler ICE til de som trenger mobildata, og ikke kan få noenlunde bra Fastlinje. Takk og farvel chili, håper dere går konk. Makan til lureri, og sms terror skal man lete lenge etter. Fri data er alt under 150 gb på en mnd.. dessverre brukte jeg noe over dette.... Og det fikk man jo klart se, da de sendte sms i hytt og pine, og brøt samtaler...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fri Data"

*Dette gjelder etter 1000GB grensen ble fjernet, prisen steg til 499.- og deling til egne enheter var lov. Brukte 250GB på 2 uker og fikk følgende melding "Vi kan dessverre ikke lengre tilby deg fri data-abonnementet.. [..] .. bruken av abonnementet anses ikke lenger å være personlig hvis kundens forbruk er unormalt, herunder hvis kundens forbruk av data vurderes å vesentlig overstige tilsvarende kunders gjennomsnittsforbruk." Ble deretter øyeblikket satt ned til 25GB uten forvarsel og nettfarten ble så begrenset at den var tilnærmet ubrukelig. Jeg tok øyeblikkelig kontakt med kundeservice på telefon og forklarte situasjonen, men ble bare bedt om å sende avdelingslederen en e-post slik at han kunne se på saken da hun ikke hadde rettigheter til å gjøre noe. Jeg sendte så en nogenlunde lang e-post til kundeservice hvor jeg forklarte nøyaktig hva de forskjellige GB'ene hadde gått til og spurte hvorfor de fjernet 1000GB grensen hvis de ikke skal forholde seg til det. Avdelingslederen pekte bare tilbake til vilkårene og kunne ikke gi meg noe bedre svar. Utrolig dårlig av Chilimobil å ikke holde det de lover. Ingen advarsel eller forsvarsel. Er ingen måte å sammenligne seg selv med gjennomsnittet.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ubegrenset nett???"

Bruker du 5 gb på en dag blir nettet stengt og du må låse opp nye 3 gb med å sende en sms. Hver gang dette skjer må man også skru telefonen av og på. Problemet er at jeg aldri får i nærheten av 3 gb når jeg skal låse opp mer. Bruker bare noen hundre mb og så blir det stengt igjen... Om jeg skal se en film eller fotballkamp etter brukte 5 gb må jeg derfor avbryte for å låse opp mer nett minst en gang i timen... De kan enten gi meg de 3 de faktisk lover bort, eller så bytter jeg til en mer seriøs operatør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lokketilbud"

Chilimobil var bra i starten med fri data. Nå må du sende melding for hver 3gb du bruker, pluss restarte telefonen din for å aktivere Internett igjen. Kundeservice er ikke et tema en gang.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer bra, men har satt opp prisen fra januar og tilbyr ikke tvilling sim vurderer derfor å bytte"

Samme dekning som Telia men har satt opp prisen fra januar 2019 og tilbyr ikke tvilling sim vurderer derfor å bytte leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er totalt sett et elendig selskap med elendige arbeidere. De kan ikke bransjen, oppfører seg som barn. Sender feil regninger til feil adresser og om sensitiv informasjon kommer med kan du si at de bidrar til å øke sjansen for ID Tyveri. De gangene jeg har fått et regning som skulle være på 399 endte det på flere tusen kroner hos inkasso selskapene, dette før jeg mottok ordinær regning. Fikk ALDRI ordinær regning. Har beviser på svindelforsøk på min Mail fra de og inkasso selskapet deres som er i samarbeid. Dette ligner på mafiaorganisert virksomhet, om det ikke er det? Svindel er det i det minste, har bilder av regningene som ble betalt hos inkasso selskapene som sendes på nytt 3-4 måneder i etterkant. Disse bes betalt ellers truer de med rettsak. Nå skal det sies at jeg har sendt ytterligere beviser til dette elendige selskapet som nå har gitt opp saken da de skjønner at kunder som tar vare på beviser ikke lar seg lure og bli svindlet. Håper de legger ned snart. Ikke finansier svindlere, da vil det bare fortsette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer som lovet"

Anbefales, men ikke når de skrur opp prisen med 100 kr. Og dette har jeg ikke fått info om fra chili. Så det er noe de vil tape kunder

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Feilpriset og dårlig dekning"

Bestilte fri data til 399/ mnd, og får regning på over 600 Kr mnd. De fakturerer spesialnummer med 5 siffer til full pris, til tross for at man ringer 915 foran. Her får man ikke bare et negativt inntrykk med tanke på pris, men det er også svært vanskelig å logge inn på nettsidene deres. Jeg har slitt med dette lenge, og kundeservice proklamerte at jeg hadde plass nummer 164 i køen.. I tillegg var dekningen så dårlig i forhold til Telenors nett at det ble ulogisk. Nå går jeg tilbake til Talkmore, og gleder meg til å kunne følge med på forbruket på en super app, møte hyggelig og tilgjengelig kundeservice, ha lave, forutsigbare priser og god dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice, kverrulerende og forkastelig arrogant"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter 1 år uten særlige problemer og ekstremt generøs bruk av mobilt data, har de bestemt seg for å stenge abonnementet klokken 23.00 på en lørdag slik at jeg ikke får brukt mobilen gjennom helgen. Hendelsen forekom etter bruk av ca 80 gb ila. en uke. Et forbruk som jeg anser som høyt, men særdeles nødvendig ettersom jeg har perioder med jobb-reise, hvor behovet for data er høyt. Det er flere grunner til at jeg syntes at handlingen deres er totalt forkastelig. 1. Det er null tillit og kommunikasjon fra selskapet. Jeg fikk en påminnelse om at jeg måtte sende en melding for å få mer data (som en slags kontrollfunksjon) en funksjon som ikke fungerer overhode, da jeg ikke fikk noen data ved besvarelse. Ettersom de tilbyr såpass mye GB anser jeg et bruk under eller omkring 10% ila. små perioder for å være en bagatell som særdeles lett kunne ha vært løst ved å ta en telefon til forbruker. Istedenfor blir det gjort antagelser og etter det jeg mener, ulovlig stopp av abonnementet. 2. Frekk og arrogant oppførsel fra kundeveileder. Veileder viste ingen forståelse av at de har gjort en feil eller villighet til å lytte på hva kunden sier. Det virket som at de heller antok at de hadde rettigheter utenfor hjemmel. 3. Ingen måte å kontakte kundeservice utenfor helg, samtidig som stenging ble foretatt. 4. Enorm brudd på tillit. Jeg gjør som regel ikke mye ut av meg dersom misforståelser forekommer, men å drive etter egen bok med antagelser uten å undersøke hvilken forbruker/kunde man har med å gjøre, er totalt useriøst. Hendelsen er såpass grov at jeg valgte å endre abonnementet umiddelbart

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Negativt at Chilli fri data 1000 gb til kr 399,- forsvinner i 2019, da dette er ett glimrende tilbud"

Er godt fornøyd med Chilli fri data, det er synd at noe så bra blir ødelagt med kunstig begrensing i data forbruk pr dag på 5 GB, og en prisøkning fra 399 til 499 pr mnd. Hvis dette overstiges, må en "ladde" abonnementet via sms med 3 gb, forøvrig uten påløp av ekstra kostnader. Dette kan en gjøre så mange ganger en ønsker. Så opplegget er vel egentlig å gjøre det litt vanskeligere å bruke abonnementet så fleksibelt som noen kunder ønsker. Siden dette var for godt til å være sant, må en vel erkjenne at dette har vært en innsalgsperiode, og at tiden nå er kommet til å høste. De satser på at abonnentene blir med videre, og noen vil nok sikkert gjøre det, eller gå ned på en lavere datapakke (25 GB) til gammel pris, 399.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Svært bra"

Alt har fungert utmerket. Har like god dekning som min mann som har annet abonnement. Har hatt en direkte samtale med chilli mobil og fikk utfyllende svar på mitt spørsmål

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Første måned fikk jeg beskjed om at internetthastigheten hadde blitt redusert, ringte inn til kundeservice og hadde en hyggelig samtale med en av deres operatører. Problemet ble fikset raskt og jeg kunne igjen bruke mobildata uten problemer. Du får VELDIG mye for pengene og du slipper å bry deg spesielt om unødvendige dyre priser på ekstra datapakker. Fungerte også utmerket i England og rakk aldri å bruke opp den inkluderte dataen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bruker du i over 100 GB i måneden ber de deg roe ned bruken, selv om dette bare er 10% av kvoten."
3 syns denne omtalen er nyttig

De har ved flere anledninger truet med å omgjøre abonnementet mitt til et kjempdyrt abonnement med bare 12 GB per måned. Dette har de gjort fordi de mener at bruken er mistenkelig og at bruken ikke er mulig ved kun å bruke på mobil. Dvs at data er blitt brukt ved å dele nett med andre enheter, noe som er et brudd med chili mobil sine vilkår for abonnementet. Problemet er at jeg aldri har delt nett med andre enheter. Likevel er blitt nødt til å bruke mye tid på påståelig kundebehandlere som både muntlig og skriftlig sier at jeg lyver, dog på en arrogant, nedlatende og, med mangel på et bedre ord, høflig måte. Det fremstår som åpenbart at de ikke ønsker kunder som faktisk har et høyt forbruk av data. Jeg har aldri nærmet meg grensen på 1 000 GB, men har et månedlig forbruk mellom 200 og 600 GB. Jeg har valgt dette abonnementet fordi jeg ikke ønsket å benytte meg av WiFi-nettverk som ofte ikke er helt sikre. De reklamerer for at vi som forbrukere skal slippe å tenke på data lenger. Dette samsvarer ikke helt med praksis, da jeg må forholde meg til det ovenfor. Når det er sagt tilbyr de ser beste abonnementet for de som har et stort forbruk. Men prisen for abonnementet Fri Data har en skjult kostnad, nemlig tiden og frustrasjonen som går med i kommunikasjonen med Chilimobil kundeservice.

Kristoffer O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ingen purring på faktura, tregt 4G"
1 syns denne omtalen er nyttig

Søppelabbonement, ingen purring på faktura, tregt 4g, ikke eksisterende kundeservice, skikkelig søppelfirma

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ikke bruk Chili utenfor Norge og EØS! Det bli veeeldig dyrt!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kom hjem etter en uke i USA og fikk en regning på nesten kr 1200 for databruk og telefon. Umulig å skjønne fakturaen. En telefon ser ut til å ha kostet kr 264, og skal ha vart i 41 minutter. Det var den telefonen jeg tok til Chili for å spørre om hva det kostet å bruke abonnementet i USA (dyreste abonnement). Da jeg endelig kom gjennom, kunne Chili ikke svare. Ellers kostet 664 MB kr 419! Jeg har skiftet til Fjordkraft, som har fornuftige priser i hele verden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Sendte sim-kort på feil addresse, men ellers fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet fra Telia fordi de overfakturerte meg hele tiden på tjenester jeg aldri brukte, og Chilimobil sitt abonnement virket rimelig. Jeg oppdaget det litt sent, men fant ut jeg fikk aldri sim-kortet og ble 5 dager uten sim-kort (noe som var veldig frustrerende) fordi de hadde sendt til feil adresse. Heldigvis svarte de fort og fikset på saken, og innen 2 dager fikk jeg sim-kortet. Når det gjelder appen så kan forbedres, i forhold til Telia mangler de detaljer på forbruket. De har heller ikke BANK ID og kan ikke benytte efaktura og håper det blir tilgjengelig snart. Har ikke hatt noe problemer med 4G og tale/sms. Ellers er jeg nokså fornøyd og forblir kunde, så lenge det ikke oppstår nye problemer.

Jørgen F. E. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bare god erfaring"

Jeg har kun hatt god erfaring med Chilimobil. Får alltid hjelpen jeg trenger av kundeservice og de har gode priser på sine abonnementer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Helt fint"

Byttet fra Ice pga at jeg ikke kunne motta mms uten at 4G var slått på før noen skulle sende et bilde. Nå får jeg bilder uten problemer og alt annet fungerer også. Synd de ikke tilbyr utenlandspakker la Ice.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ingen problemer"

Jeg har bare positive erfaringer med Chili det året jeg har hatt de. Fått autofaktura og fikk simkort med en gang.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fritt og fritt.."
8 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av kundeservice, jeg bruker vist det "frie" mobilnettet feil da jeg har delt det med tv skjermen min for å se i stort format. Fri mobilnettbruk kommer visst med overvåking av kundeservice. Synes jo det er betenkelig at jeg ikke har lov å se på serier med mitt frie nett på en tv skjerm framfor å se på telefonen. Om jeg ville ha internett til å bruke måtte jeg kjøpe den tåpelige pakken til 549 for 100 GB som mobilt bredbånd. Istedenfor å bruke mobilen med "fri" bruk

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Verste kunderservice og useriøs - SIM kort kom ikke i avtalt tid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser ut du hadde det verste kundeservice i Norge. 7 dager etter, ingen svar på epost. SIM kortet kom ikke før eller på avtalt tid. Nå mobilen er låst. Ingen kommunikasjon. Det var en stor feil å bytte til dere. Når ringer til kundeservice telefon, må vente nesten 20 minutter. Må bytte operator igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Faktura kommer, selv om abonnementet er sagt opp"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gikk over fra Talkmore til Chilimobil. Chilimobil sier opp for meg abonnementet fra Talkmore som er vanlig. Jeg fikk ikke simkort i tre uker, da bel jeg uten mobil telefon forde Talkmore har stoppet abonnementet. Jeg bestemmer meg å kjøpe abonnement fra Telenor. Telenor sier opp for meg Chilimobil. Men nei da Chilimobil vil ikke gi slipp, de fortsetter å sende faktura nå i tre måneder. Dette er useriøst. Nå fikk jeg endelig ordnet med kundeservice. Abonnement og to siste faktura blir slettet. Chilimobil har alt å tape hvis de fortsetter med denne uærlige strategien.

Steinar T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Alt fungerer..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet over fra Telenor til Chili og det tok kun noen dager. De ordnet alt og jeg ble informert via SMS om status samt pr. e-mail. Fikk så SIM kort og beskjed om at alt ville være ordnet innen 11:00 dagen etter, og det var det. Har også hatt positiv opplevelse med kundservise som har utført alt jeg har spurt om. Så lang er alt helt topp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig lite oversiktlig og ingen detaljer tilgjengelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig erfaring ifht mine gamle abonnementer. logger inn på min side men klarer ikke å se detaljene til brukt data/tale eller når og hvor jeg har brukt mine data/tale-minutter osv!!! bare ser en betalt/ubetalt faktura beløp og hvor mye data jeg har igjen.... Veldig dårlig nett/dekning også! Skal bytte mobilabonnementet akkurat nå, trolig går tilbake til min gamle og er villig til å betale mer. Anbefaler ikke i det hele tatt chili-abonnementet

Francesca
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd. Anbefales."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd: Chili mobil kundeservice er den beste, tror jeg. Jeg pleier å bruke e-post og de er kjempe snille og hjelpsomme. Dekning er ok. Hastighet også. Jeg bestilte 6 Gb og senere endret jeg med Fri Data. Jeg tester det enda men til dette øyeblikk det ser ut som alt er i orden. Jeg anbefaler Chili mobil på det sterkeste.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Mobilabonnement fra Chilimobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
279 kr
pr. mnd
Detaljer
12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
FRI DATA
Fri tale, SMS og MMS
1000 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR