Mobiltelefoni

Chilimobil omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
9
av 23 innen
mobilselskap
39%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
49
6
10
16
74
Sorter omtaler etter
Viser av 155 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Jan A. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Aldri Aldri ALDRI mer Chilimobil"

Hadde først det billigste abonnementet de har juni 2018. Dette virket ikke på vanlig mobildata. Prøvde å ringe kundeservice. Men fikk beskjed om at de hadde så mye å gjøre og prøve senere. Gikk inn på nettsiden, via WiFi, og fikk oppgradert til Free Data, ettersom jeg var på ferietur og var ganske desperat til å få mobilabonnementet til å virke. Men det har aldri virket på mobildata. Så da er det greit å tilby FreeData-abonnement. Har likevel fått regning som er en hundrelapp mer enn abonnement kostnaden oppgis til. Og jeg har knapt brukt abonnementet.
Norges billigste mobiloperatør? Javel. Noen spør om man kan anbefale et produkt. Her er det vel snakk om at man ikke kan advare sterkt nok mot Chilimobil. Trodde ikke det var mulig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Masse problemer hele tiden!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Masse problemer hele tiden! Surfen forsvinner uten at noen vet hvor. Kundeservice brukte disse ordene selv! Bruker mail når dem sender ut faktura. Får ikke mail fra dem fast dem sier at dem sendt det ut. Du har 14 dager på deg å betale en faktura som du ikke mottar. Visst du ikke betaler innen 14 dager går det til inkasso! Masse kostnader å dem driter i å hjelpe deg som kunde! VELG NOE ANNET!!!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fri data"
1 syns denne omtalen er nyttig

Chilimobil har fantastisk pris på 399 å det er fri data men det er dessverre får dårlig internett man får. Vil heller ha begrenset data pakke med bra Internett

Ragnhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke å anbefale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dekninga til Chilimobil er så absolutt ikke til å skryte av. Bor i Alta og her klarer de ikke holde det de lover angående dekning. Uansett hvor jeg ferdes her i Alta sliter jeg med å ha 4g. Hjemme har jeg som regel Edge-nett. Og kundeservice er like dårlig... Du kan sitte alt i fra 45-120 minutter i telefonkø. Har ikke opplevd å sitte MINDRE enn 45 minutter i kø. Dette syntes jeg er helt bak mål. Og ikke fungerer minside på verken app eller vanlig nettside. Så alt i alt er ikke chilimobil å anbefale..

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sim-kort kom etter 3 dager og porteringen gikk smertefritt. Har dog ikke vært i kontakt med kundeservice enda, så der har jeg ingenting å tilføye. Ett lite minus for manglende wifi-tale og 4G-tale, men dette skal vist være på plass før utgangen av 2018, ifølge Chilimobil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fri data"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukte ett par hundre GB og jeg delte litt med sønnen min når han ble tom (han har chili abonnement også, ett vanlig ett). Litt treg kundeservice til å begynne med men det har kommet seg. 🙂👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Deilig med full frihet"

Fantastisk med fri data! Vurderer også bestille dette til et av barna. Alt har fungert fint bortsett fra at det er litt dårlig/ustabil dekning utenom byområder gjennom Telias nett. Skulle gjerne hatt Telenor, så hadde det blitt perfekt. Hadde også et problem med å aktivere bankid på mobil, men dette ble løst etterhvert av seg selv (da jeg prøvde igjen noen uker senere). Hadde da bestille et nytt SIM-kort som jeg aldri aktiverte. Kundeservice har svart greit på henvendelser. Tok cirka to uker å få svar på mail, og henholdsvis 50 min og 15 min på telefon. Nettsiden fungerer bra og lar deg se dataforbruket ditt, samt hvilke faktura har fått og betalt. Det finnes ingen andre tjenester der. Sumo-abonnement kan kun sies opp via kundeservice til chilli. Appen deres fungerer ikke, eller i beste fall viser feil data. Alt i alt veldig fornøyd, da data er det viktigste. Klarer de å forbedre kundeservice (lengre åpningstider og i helger), få noe bedre dekning, utbedre evt tekniske hickups, samt få en app som fungerer blir dette helt fantastisk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Endelig fri data"
1 syns denne omtalen er nyttig

Første operatør som tilbyr fri data, men er veldig usikker om dette tilbudet vil vare lenge.
Ellers veldig fornøyd.

Sint-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Amatører"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen ting er bra, totalt amatører fra begynnelse til slutt. Ba om tre abonnement, men de greide ikke å koble opp mobilene, to av dem var galt satt opp og tredje greide de ikke å koble opp. Ble hele tiden lovet om en halv time skulle alt være fikset, så ble det om en time som igjen ble til døgn. Tull og tøys hele veien. Så vår konklusjon: du får hva du betaler for. PS. De greide å rote med navn og nr. når nytt selskap skulle ta over. Skulle gjerne ha skrevet noe positivt, men beklager - ikke fra meg.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Efaktura og hastighet"

Det er grei pris, men når chili ikke leverer slik konkurranse selskapene gjør angående hastighet, dekning og efaktura tenker jeg at er virkelig de få kronene på abonnementet værdt det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe"

Bytter to abonnement fra Komplett mobil til Chili mobil, men hos Chili sender nye Sim-kort så sent at de blir sagt opp hos Komplett før de nye SIM-kortene kommer til oss. Vi sitter med to mobiler uten noe tjeneste... Velg noen som har et minimum av kontroll på det de driver med. Chili er i beste fall rent amatørskap, mer sannsynliug ren svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kuttet hastighet etter 1GB med Fri Data abonnementet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde i starten av måneden med Fri Data abonnement. Etter to dager hadde jeg brukt 1 GB og fikk en melding om at jeg blir kuttet fra opptil 100 mbit/s til 64 kbit/s. Med dette så tar det cirka 3 minutter å åpne chilimobils nettside.

Sendte en mail til dem torsdag kveld, og fortsatt ikke fått svar. Endte opp med å ringe dem før stengetiden deres mandag for å få en oppklaring. Dermed gikk jeg hele fredagen, helga og store deler av mandag uten nett. Fikk svar fra kundeservice at abonnementet sto på 1 GB selv om jeg bestilte online, og det automatisk skal bli rett. Så vit at det kan skje dere også.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bestilte fri data og ventet spent på SIM-kort... som aldri kom!!"

Fikk ikke sim kort, men fikk beskjed om at mobilabonnementet ble flyttet en bestemt dato. Ga beskjed om å stoppe denne porteringen da sim ikke er mottatt. De hadde sendt sim kort sa de, men skulle sende på nytt. Nye 7 dager gikk og ny porteringsdato ble satt uten at sim kort kom. Da bare avbestilte jeg hele greia, og ingen sim kort er kommet i min postkasse.
Dette er utrolig dårlig.
Bestilte hos komplett, og kort i posten etter 2 dager og portering i morgen klokken 09.00
Topp service så langt.

Kathrine C. H. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Chill med chilli"
2 syns denne omtalen er nyttig

Liker godt chill.
Bare dumt at eg ikke har fått respons på mail elle noe. Kommer heller ikke inn på min side. Å eg får heller ikke kommet om på min tv2 sumo som medfølger. Men eg var ikke noe passord eller brukernavn i d hele ...så... :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mye data, men testet hastighet og det var ikke særlig bra"

Mye data for pengene, men hjemmesiden deres, og da spesielt min side bare laster inn om og om igjen. Hastigheten, hvertfall upload it fra Speed test er knapt 1Mbit.

Er det bare meg som opplever dette? Poenget med mye data er blant annet at en skal kunne bruke tjenester som streaming etc.

Jeg spurte kundeservice angående hjemmesiden og de sa at de gjør store forandringer på alt og at det vil bli mye bedre.

Jeg kan ikke sjekke min side for det fungerer ikke, kanskje de burde ha hatt alt i orden før de lanserte ett mobil abonnement som ville tiltrekke seg mange kunder.

Håper at hastigheten og hjemmesiden ut fra min erfaring forbedrer seg, hvis ikke hva skal du med mye data hvis du ikke får brukt tjenester som krever blant annet stabil høy hastighet?

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Funker fett"
1 syns denne omtalen er nyttig

+Rask kundeservice (juli), både epost og telefon
+Nettet fungerer bra (streamer Youtube i 720p og over uten problemer)
+Kan revolusjonere det norske mobilmarkedet
+Stor data kvote (1TB til 400 NOK)

- Nettsiden til Chilimobil er litt amatør
- Driver å tukle med nettnøytralitet (noe de IKKE bør gjøre!)
- Tilbyr ikke UBEGRENSET data med BEGRENSET HASTIGHET
- Liker ikke at du deler nettet (Jeg betaler for mine 1 TB og bruker det *AKKURAT SOM JEG VIL!!!* Hver eneste byte!)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tipptopp"

Har bare gode erfaringer, fikk simkortet fort, ringte dem tidlig på en fredag, fikk svar med en gang og løst problemet fort og har akkurat like bra dekning som vennene mine overalt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ingenting å klage på :-)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte fridata, alt gikk som lovet. SIM-kort var i postkassa etter få dager og kortet ble aktivert til rett tid. Hadde Telia fra før, ingen forskjell på dekning her og heller ingen merkbar forskjell på hastighet. Tommel opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"4g+ veldig god dekning. Null ventetid. Beste mobilabonnementet man kan få tak i"

Synd de var uforberedte på forespørselen som har gjort folk skeptiske nå. Bedre deal enn detta får man ikke. Genialt, null ventetid, alt funker som det skal. ANBEFALES

Per A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Helt greit når det er oppe å går."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har tidligere skrevet anmeldelse av Chilimobil hvor jeg ga 1 stjerne pga dårlig service, hvor de ikke svarte noen plass og fordi det tok evigheter før jeg fikk sim. Nå har jeg fått brukt det ca 1 måned og er fornøyd med selve abonnementet (Fri Data) her får man mye for pengene. Eneste jeg har å klage på er dekningen, ingen WiFi-tale og ubrukelig app som trekker ned ganske mye. Dårlig dekning skyldes min bosituasjon hvor det er tykke murvegger.

Magnus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Greit tilbud på papir, null dekning og hastighet i praksis."
4 syns denne omtalen er nyttig

Fri data tilbudet virker veldig bra på papir, faktisk som det beste. Men når 4g nettet som oftest ikke er raskt nok til å sende en text på snapchat eller messenger, da begynner vi å gå over til skandaløst dårlig dekning. I samtaler klager folk av og til på kvalitet, og mistenker at det har å gjøre med Chili, da jeg ikke har hørt det i det hele tatt med telenor.

4g hastigheten må faktisk fikses, man skal kunne sende en Snap ei gang i blant. Har faktisk målt rundt 300 mbps ned èn gang, men stort sett måler jeg rundt 0.1-10 mbps. Ikke bra. I det hele tatt.

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk"

Jeg har ikke hatt noe problemer med chilli mobil fri data! Klarer ikke å bruke opp data kvoten. Surfer mye! Eneste som er dårlig er at dem ikke svarer på Mail, Facebook og vente tiden på tlf er lang. Ellers perfekt. Sendt Mail og melding på Facebook i slutten av mai, ikke fått noe svar enda.

Erikperik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"1 stjerne er for høyt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det hjelper lite med fri data når nettet er tregere enn et 14.4 modem på starten av 90-tallet! Latterlig! Når vi trodde det ikke var mulig å få tregere nett tok vi en ferie til Danmark. Det ble 1 uke uten mobilnett! Takk og farvel, tilbake til noe som faktisk fungerer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Er godt fornøyd med kundeservice og dekning"

Bestilte menst eg var på jobb på eit skip i nordsjøen, vart stående en dobbelt periode og sim var kommet når eg kom hjem 6 uker senere. Da hadde eg også fått 2 regninger fra dei. Ringdte og forklarte eg ikkje hadde aktivert enda og da fjernet dei regningene med engang. Tok ca 10 min og komme gjennom og 1 min og forklare hva hadde skjedd. Aktiverte Sim. 2 dager senere fikk eg melding om at eg var tom for kvote, ringdte til kundeservice, tok ca 12-13 min vente tid. Forklartare eg hadde fri data abbonomanget. Kundeservice beklagde og sa eg var sat på feil abbonomang og fikset det med en gang. Er egentlig ganske fornøyd. Alle gjør feil å sålenge de blir fikset uten noen store problemer så er eg fornøyd.

Kundetilfredshet
"Beste mobilabonnementet du kan få, så lenge du ikke må kontakte kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Deres fri data abonnement har vært helt supert for meg. Jeg bor i en plass uten bra Internett (ca 300kbps) og jeg bruker sjeldent wifi lenger. Endelig kan jeg laste ned filer større enn 1gb uten å bruke en hel time. Så lenge du ikke overdriver med bruken så burde man ikke være redd for at man får en telefon om at man bruker mistenkelig mye. Det eneste negative jeg har å si om dem er vel kundeservicen. Jeg prøvde og sende dem en epost med noen enkle spørsmål som "hvor lang tid det vil ta å sende sim kortet" osv. Fikk aldri svar, prøvde å ringe dem men de var stengt så jeg venta til den neste dagen og da ringte jeg mens de skulle vært åpen men de hadde stengt tidlig av en eller annen grunn. Jeg har heldigvis ikke trengt noe kritisk hjelp fra kundeservicen men jeg har hørt fra flere at den skal være ganske dårlig for øyeblikket. Dette endres forhåpentlig vis i fremtiden når de for bemannet nok.

Mobilabonnement fra Chilimobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
279 kr
pr. mnd
Detaljer
12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
FRI DATA
Fri tale, SMS og MMS
1000 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no