Meny

Chilimobil omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
19
av 30 innen
mobilselskap
41%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
104
24
17
36
158
Sorter omtaler etter
Viser av 339 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Janita M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning"

Utrolig dårlig dekning. Må gå ut av huset for å kunne snakke i telefonen. Hjelper lite med rimelige peiser og fri data, når det ikke fungerer i utgangspunktet. I praksis betaler man jo da for ingenting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Gode priser og dekning med Telia"

Gode priser, god dekning med Telia sitt nett. Hyggelig på kundeservice, dog det kan være litt ventetid til tider både på telefon og epost. Men syns jeg får valuta for pengene, da de har gode datamengder i abonnementene sine. Så vi er fornøyd!

Nettulven
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ubrukelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg går tilbake til røyksignaler før jeg velger Chili igjen. Jeg signerte for 15 GB abonnement, tok en uke med forsøk på å komme gjennom til kundeservice, for de hadde kun aktivert 1GB, men jammen ville de ha full betaling for det. Jeg gikk over til Komplett Mobil igjen, men stoppet de å sende faktura? Nope. Ringte de, ba de sjekke kundestatusen. De nektet gjøre noe, sa jeg måtte ta kontakt med et faktureringsfirma de hadde ansatt. Styr unna. Utrolig dårlig leverandør av mobiltjenester.

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Funker veldig bra"

Har nå to mobilabonnement hos Chili. Begge fakturaer stemmer, færre overraskelser enn hos forrige operatør. Har ingen problemer med dekning, raskt og stabilt nett. Raskt å komme frem til kundeservice, type :ring-ring: "hva kan jeg hjelpe deg med?". Problemet jeg hadde ble løst på flekken. Eneste grunn til 4 vs 5 stjerner er "min side" som er litt for enkel foreløpig. Bor på sentralt Østland.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Chili er topp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Chilimobil er topp. Eg har hatt Chilimobil sitt Fri Data sidan oppstarten i 2017. Det har vore mange tekniske problem for mange i starten, sidan dette er eit nytt firma, men eg har heldigvis gått klar alle slike problem, utanom ein ting. Eg har hatt problemer med efaktura og avtalegiro på grunn av eit teknisk problem, og diverre tek det ein månad mellom kvar gong eg får moglegheit til å prøve å løyse problemet. Men Chili er hjelpsame og forstår at det ikkje er meininga at det skal vere sånn. Eg ventar på neste månads faktura for å sjå om problema har ordna seg. Eg er veldig tilfreds med kundeservicen så langt. Eg hadde ikkje bruk for kundeservice i starten, men eg fekk høyre at det tok lang tid å komme igjennom. Det er ikkje tilfelle no i mai månad i 2019. Eg får svar på kundeservice omtrent umiddelbart, og der vert eg møtt av hyggjelege bergensarar. Det er ikkje så veldig mykje dei kan gjere med dei tekniske problema eg har med efaktura/avtalegiro, men vi har no prøvd å slette efaktura i systemet slik at det skal gå an å leggje inn på nytt i neste månad. Dette er som sagt truleg berrre ein teknisk feil. Eg har svært stor er faring frå kundeservice til både Telenor og Telenor-eigde Canal Digital, og det å bytte over til Chili er ein sann befrielse. Det er kundeservice i ein heilt annan liga. Chili har eg som inntrykk av at dei faktisk vil behalde kundane sine med å gi god service, i motsetning til Telenor sin strategi som er å bruke bindingstid og hersketeknikkar for det det er verdt. Fri Data er ekstremt mykje verdi for pengane. Eg brukar 50-80 GB kvar månad no, i motsetning til 1 GB/mnd som eg brukte før eg fekk dette abbonementet. Eg brukar blant anna youtube i bilen til musikk, og mobilen som internettdeling til PCen min sidan wifi-signalet ikkje rekk dit PCen står. Chili har 4G av LTE-typen, og det er ofte både kjappare og meir stabilt enn Tussa-breidbandet eg har heime (ikkje fiber). Av og til, eller ofte, slår eg av wifi når eg skal sjå video og liknande og går over til å bruke 4G i staden fordi det bufrar mindre. Eg har tatt såkalt speedtest men eg hugsar ikkje resultata i hovudet. Mobilen min koplar sjeldan ut, men det har skjedd eit par gongar at eg har måtte slått av og på 4G og venta eit minutt. Eg veit ikkje om dette har vore ein feil med mobilen min eller mobilabbonemetet, men det har skjedd så få gongar og i så kort tid at det ikkje har noko å seie. Eg har også spelt litt dataspel med å bruke mobilen som nettilkopling, og sjølv om det ikkje er like kjapt som fiber, så er det mykje lågare ping og mykje meir stabilt enn breidband. Spela eg har prøvd med dette oppsettet er CS:S, Minecraft 1.13-1.14 og MS FSX Steam Edition. Dekninga er det den skal vere. Eg bur på Sunnmøre, og her er mange stader der Telia sitt mobilnett ikkje strekkjer til. Vi har ein Telenor-4G-ruter på hytta med store antenner og den fungerer optimalt, men viss eg vil så kan eg greie å få inn 4G på mobilen med Chili også, viss eg står på rett plass. Som du sikkert forstår så er det generelt veldig dårlig dekning på denne hyttesætra, men det er likevel mogleg å få inn eit snev av dekning. Eg har òg to andre teststader for mobildekning, og her fell Telenor ut med ein gong medan Telia-baserte Chili alltid har Edge og av og til eit snev av 3G/4G (sjølv om dei to siste er så treige på desse stadane at det er betre å manuelt bytte over til Edge). Konkluderingsvis så er eg svært fornøgd med Chilimobil sitt Fri Data-abbonement. Eg ser ikkje for meg å bytte til noko som helst anna, og det finst ingen gode alternativ. Eg blir svært frustrert dersom noko skjer slik at abbonementet av ein eller anna grunn vert endra. Det at det kostar 500kr i månaden er ikkje noko problem for meg, sidan dette abonementet befriar meg frå stressfaktoren som er å prøve å bruke lite data slik ein ikkje stig over grensa. Det er i mine auge verdt pengane.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Stabil dekning til meget god pris!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det abonnementet vi er mest fornøyd med, og vi har vært kunder hos de aller fleste kjente. God og pålitelig dekning, suveren kundeservice. Eneste å si (for å pirke) er at vi ble begge lovet gratis tv2 sumo i tre måneder. Ingen av oss fikk denne. Men overall meget bra!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett!"

Nettet er det dårligste jeg har vært borti og prisen har alltid oversteget hva jeg har blitt lovet. Hjelper ikke mye med fri nettet når det er såpass dårlig. Bytter nok tilbake til telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig, til å begynne med"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var fornøyd lenge, men regningene overgikk plutselig avtalegiro beløpet. På en faktura som skulle være rundt 350 fikk jeg salær på 700 kr etter et par dager. Dette fikk meg til å si opp på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Det er ikke mulig å sende SMS!"
1 syns denne omtalen er nyttig

SMS detter jevnlig ut. Det samme gjeldt ICE med en annen telefon jeg hadde. Prøvde også å knytte meg opp på forskjellige geografiske steder, men NEI. De billigste har bugs! dette kan også være fra leverandøren Telenor/Telia

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Johnare A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd kunde"

Har nå vært chili mobilkunde i over 2 år og dette fungerer utmerket for meg. Noen småproblemer under relansering av min side, men dette fungerer også veldig bra den siste tiden. Stort sett godt fornøyd med alt fra avtalegiro til henvendelser ang.faktura, hastighet mobildata. Savner mobilapp🙂

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Forutsigbart og mye for pengene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Å bytte til chili er det lureste jeg har gjort. Hadde Telia tidligere og faktura ble sjeldent under 1000-1500kr de månedene det krevde mye data. Nå har jeg chili fri data, og faktura er helt forutsigbart, selv med mye forbruk. Ligger i dag på rundt 90-150gb i måneden, og trenger ikke tenke på å sjekke. Går helt fint å bruke nettet selv ved oppbrukte 5gb daglig. Anbefaler chili til alle som har høyt forbruk. Enten 25gb eller fri data. Noe minus i sent svar pr epost, men hyggelig og bra svar trekker opp igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hadde abonnement i 4 dager. Og ble fakturert 611 kr!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde abonnement i 4 dager. Og ble fakturert 611 kr! Skulle ikke vært lov drive slik. Samt tidenes dårligste kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning og hastighet"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ønsker du dårlig dekning og null hastighet er chili mobil det perfekte valget. Har byttet etter en måned.

Skjegget
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Helt nydelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt nydelig, akkurat perfekt til mitt bruk. Trenger ikke tenke på MB eller noe annet. Bare bruke mobilen og betale når regningen kommer!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet og dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Chili fungerte helt greit de to første månedene. Fungerte som det skulle og merket ikke forskjell fra tidligere operatør. Deretter ble det interessant. For å ringe må jeg være utendørs, (ellers null dekning). og ca hvert 5. forsøk går gjennom. 4G er fullstendig fraværende (Edge som gjelder).

Elisabeth P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke risiker helse og liv. Unngå ChiliMobil!"
5 syns denne omtalen er nyttig

ChiliMobil har i 2 år ikke levert meldinger fra Helserespons og legen. Det at det ikke var mulig å bestille time fordi det kom ikke noen sms med koder var en ting. Men det kom heller ikke meldinger om testresultater, eller beskjed at det ligger elektronisk resept. Legen fikk ikke beskjed at meldinger ikke kom gjennom, Helserespons fikk ingen feilmelding og pasienten ingenting. ChiliMobil lyver, eller svarer ikke. Som vanlig. Det er ingen trøst at dette ikke er eneste operatør som bryter forbrukerloven med velsignelse av relevante myndigheter. Hva skal til at slike selskaper forsvinner fra markedet? At noen dør!!!??

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri. Endrer stadig vilkår på abonnementet fri data"
2 syns denne omtalen er nyttig

Endrer stadig vilkår på abonnementet fri data, som jeg mistenker er den største årsaken til at folk kjøper abonnement hos dem. Endringer blir ikke meldt av selskapet, men plutselig øker prisen på mobilabonnementet rett etter kjøp. Så driver de og senker hastigheten til nærmest null, eller så stenges data av. Og så mottas en sms om at en kan kjøpe mer data eller økt hastighet. På et mobilabonnement med FRI DATA. Mengden data brukt, er ikke så høy i mine øyne, (5-7gb max på et døgn hvis jeg er mye på farten) og langt fra maxgrense oppgitt da jeg inngikk avtalen. Kundeservice får man heller ikke tak i, og når de svarer omsider så er det ikke mye å skrive hjem om. På toppen av dette er dekningen veldig varierende, nettet ofte fryktelig tregt, og har flere ganger hatt problem med mms oppsett. Føler meg lurt, og er lite imponert over chilimobil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Når jeg har gjennomført sikkerhetskopiering går jeg enkelte ganger over mengde GB..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg har gjennomført sikkerhetskopiering går jeg enkelte ganger over mengde GB for hva som er ønskelig fra ChiliMobil. Da må jeg sende en bekreftelse fra meg til dem om at jeg trenger å fortsette. Men da må jeg skru mobil av og på igjen for å aktivere fortsette. En unødvendig jobb og belastning for meg når jeg har måntlig datamengde på 1000 gb. Ettersom jeg forstår, kan man bruke opp til 1000 GB pr måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Always more to pay"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internett fungerer raskt og service er hyggelig, men faktura er alltid høyere og fakturaen er ikke forståelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dekning og Bank ID"

Jeg antar at Telenor har bedre dekning og at Bank ID er med robust hos de. Har hatt mye problemer med Bank ID.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ustabilt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ustabilt nett! Hver søndag detter nettet helt ut! Misserabel hastighet er og på nettet! Måler hastigheten nå og da, har aldri vært over 2mbit

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Rezgar A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Simkort"

Jeg begynner i dag med chilimobil, jeg putte inn simkortet, men viser at sim kortet er ikke klargjort, hvordan dere kan hjelpe meg.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig gode priser, men ofte vanskelig for andre å komme gjennom til meg eller at jeg ikke får ringt ut. Dette startet da jeg gikk over til Chilli. Dårlig dekning og appen kunne de spart seg for. Tenker at når man lanserer app så burde den hatt godt med funksjoner og ikke bare mulighet til å se hvor mye data man har/har brukt. Appen jobber de dog med å videreutvikle, men igjen den burde vært godt utviklet før lansering. For dårlig!!! Data rollover reklamerer de for, men det får man ikke. Gidder rett og slett ikke ta kontakt med kundeservice, skal bytte selskap!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Abonnement pris 399, regninger 570."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det startet med at de registrerte meg hos tv 2 sumo, etter 2 måneder skulle de ha ekstra betalt for dette (100 kr). tok kontakt med dem, de unnskyldte seg. Neste måned skulle de fortsatt ha betalt ekstra for tv 2 sumo. Tok kontakt igjen, de unnskyldte seg. så økte de prisen på abonnementet med 100 kr. De sendte melding om at jeg hadde en regning fra dem, min side var under utvikling så fikk ikke logget inn, dette skjedde 2 måneder på rad. Betalte da 570 kr 2 måneder på rad, når jeg kjøpte bestilte et abonnement på 399. For å ikke snakke om 5GB om dagen 99 kr for boost greiene de startet med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De lyver hele tiden."
4 syns denne omtalen er nyttig

Her betaler man 499kr for fri data, men man må betale 99 kroner till etter å ha brukt 5GB for å få brukelig hastighet.. HVER DAG!? Beklager, men dette er helt usmakelig, bedre å restarte telefonen enn å måtte skyte kundene deres på nært hold bakfra. I skrivende stund så STJELER og LYVER Chilimobil hele tiden. Jo mer de stjeler, jo mindre lyver de og motsatt. Personen som la til/kom fram med ideen til superboost funksjonen burde bli sparket. Jeg anbefaler IKKE å få chilimobil framt til de fjerner tyveriet kalt "Superboost".

Mobilabonnement fra Chilimobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
279 kr
pr. mnd
Detaljer
12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
25 GB
Fri tale, SMS og MMS
25 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
FRI DATA
Fri tale, SMS og MMS
1000 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR