Mobiltelefoni

Chilimobil omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Middels
21
av 23 innen
mobilselskap
27%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
18
3
3
10
45
Sorter omtaler etter
Viser av 79 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk!"

Her får man mye for en billig penge! Kundeservicen er helt på topp, de er alltid veldig behjelpelige og hyggelige. Ingenting å utsette på chili mobil!

Maiken K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Upåklagelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til chilimobil for et par år siden og er sååå fornøyd! Anbefaler alltid chili til andre når det er snakk om mobilabonnement. Kundeservicen er utrolig koselig og veldig behjelpelig, får alltid raske og gode svar på henvendelser. Jeg har virkelig kun positive erfaringer med både kundeservicen og chilimobil generelt. Tommel opp!

Abdur R. Q
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Solid 4G, solid kundeservice og jeg får kvalitet for pengene."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med mobildata. Hastigheten er veldig bra. Kundeservice er også veldig bra, de svarer deg innen 5 minutter på facebook.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ikke-eksisterende kundeservice + inkassovarsel uten å ha mottatt SIM-kort"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var én uke uten tlf-muligheter pga. ikke mottatt SIM-kort. Tar kontakt med de, men første svar fikk jeg etter 2 mnd. Bytta til et annet selskap etter den ene uka med ikke-fungerende tlf. 4 måneder etterpå mottar jeg inkassovarsel.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Aldri mere Chilimobil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle sett på disse tilbakemeldingene før jeg benyttet meg av chillis tjenester. ELENDIG. Regningen som ikke blir sendt ut; men som havner rett i inkasso. Purregebyrer som de nekter å slette. Lite trivelig:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Billig, men bare surr og rot fra ende til annen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender ut sim kort som ikke er aktiverte. Dette skjedde hele 3 ganger. Da er du så heldig at du må stå minst 45min i kø for å få aktivert det.
Feil på hver eneste faktura, 45min i kø for å få en ussel beklagelse.
Sender inkassoer og purringer flere måneder etter avsluttet abonnement.
Styr unna!
Mer useriøs operatør skal du lete lenge etter....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Setter opp prisene uten å varsle"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Norges billigste mobilabonnement for de som ikke bruker mye mobildata, men to ganger de siste månedene har de skrudd opp prisene, – uten å varsle kundene i annen form enn en vag melding i et _nyhetsbrev_. Hvem abonnerer egentlig på nyhetsbrev?
De skriver ingenting om det på nettsidene deres, man får heller ikke varsel om det på annen måte.

De skriver ingenting om at prisen økes, enn en vag om "oppdatering av abonnementene våre". Dette er kjennetegnet til et useriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Lave priser, men ellers ganske dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Positivt:
- Lave priser
- Hyggelige folk på kundeservice

Negativt:
- Lang ventetid hvis en ringer til kundeservice
- Lang ventetid på app. Når den nye appen, MinChili, endelig ble lagt ut så fungerer den ikke.
- Mangler mulighet for e-faktura (alternativene er faktura på e-post eller autogiro)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig 'Min side'"
2 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å få kontakt med Min Side. Har vært i kontakt med kundeservice tidligere ang dette. Når jeg forsøker å logge inn får jeg melding om at mitt mobilnummer ikke er registrert, til tross for at jeg har hatt mobilabonnement i lang, lang tid og blir fakturert hver måned. Vurderer nå bytte til ICE. Det funker i alle fall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bestilte mobilabonnement, 4 dager seinere ingen simkort"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billig kan det godt være, men når dei ikkje engang greier og sende ut simkort. Fra alle andre mobil selskap jeg har bestilt mobilabonnement fra har jeg mottat simkort maks 3 dager etter. Ringte kundeservice på dag 3 han sa det skulle komme dagen etter på det har det altså ikkje gjort. Så ut ifra det har jeg valgt å gå tilbake til chess, som har heilt fantastisk kundeservice. Og er kjempe flink til å svare på spørsmål og hjelpe til. Som regel får man sim kort dagen etterpå.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter 1 juni er det ikke mulig å se forbruk. Chili Mobil AS nektet å levere grunnlag for belastning i 6 måneder. Endret avtale, endret innstillinger (åpnet for datatrafikk som var stengt), åpnet for telefonsvar etter 1 kort signal, slik at alle samtaler måtte ringes tilbake. Først nektet å levere info om forbruk, nå påstår at de kun kan levere 90-dager. Levert transaksjoner på åpent xls, viser omfanget av svindel, men ikke priser, ingen start eller sluttsaldo. Har stjålet forskuddsbetalt beløp (kontantkort), ikke spor av innbetalinger som de informerte klagenemnda de vil gjøre som kompensasjon for ikke levert simkort på 10 dager. Kundeservice svarer aldri på spørsmål og krav. Bare rundt og ikke spesifikt. Lover å levere data, men gjør ingenting. Selskapet kan heller ikke ha korrekt grunnlag for mva.

Og dette selskapet med myndighetenes godkjennelse (Nkom og Forbrukerrådet) fortsetter å operere på markedet og svindle flere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd med Chili"
2 syns denne omtalen er nyttig

Her får man mye for pengene, veldig bra abonnement til meget konkurransedyktige priser.
Telia dekning og data rollover, og meget bra fart. Alltid fått svar når kontaktet kundeservice, og har ingen negative opplevelser med chili.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Tulleselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte en kontant-startpakke som krever aktivering. Problemet er at det ikke eksisterer et sted å aktivere sim-kortet på chilimobil.no. Har revet av meg alt håret nå. Da går jeg heller for noe annet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Meget sendrektig og følger ikke opp det de lover å utføre. Må bruke flere samtaler for omsider å få ryddet opp i problemer og saker de allerede har lovet å utføre. Har mye å rette på og en liten opprydding i rekkene kunne være lønnsomt.

Jan K. Å. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kunde service"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen og dekningen er elendig. Har ventet på passord siden Mai måned. Kom til September nå. Ringer og sender mail, men ingenting skjer. Skal bytte mobil selskap.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Uslåelige priser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lave priser. Basis-pakken med fri tale/sms/MMS og bruk i EU inkludert, rollover og struping av datahasighet istedetfor overforbruk, koster kun 89,-/mnd. Dette er USLÅELIG.
Da er 0,5 GB datamengde inkludert (samt gratis og ubegrenset sakte-nett når dette er oppbrukt).
De færreste trenger mer data, med mindre man bor på gaten. Ordentlige mennesker bor i et møblert hjem (med eller uten piano) med WiFi på plass. Dessuten er det WiFi over det meste i det offentlige rom.

At enkelte overgangsutfordringer relatert til tidvis tidspresset kundeservice/fakturatjeneste kan halte en sjelden gang, det kan man leve med.

Savner MinSide, evt app, men den er ikke uunnværlig for en viss periode og jeg har tålmodighet til å vente til denne er på plass. Den er i test-sluttfasen, så den er nok like om hjørnet.

Raymond B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra priser men treg kundesevice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med Chili sine priser men det er vel det eneste.
Over et døgn respons tid på facebook, det er elendig. (Må ringe inn for å få raskere hjelp)
Ingen egen Min Side på nett pga overgang fra Telenor til Telia. (Elendig spør du meg)
Har siden ingen Min Side finnes noen oversikt over forbruk i sanntid, må sende sms for å vite hvor mye datamengde jeg har igjen.
Rome like home var ikke automatisk satt på, noe jeg plutselig fikk vite da datakvoten min utland sperret hele trafikken min i utland. (Måtte heldigvis ikke betale noe ekstra siden det ikke var aktivert)

And the list is going on...

Vurderer å bytte men prisen er bra og jeg håper de endrer seg veldig fort... Ihvertfall får på plass MIN SIDE!!!!!..

Sulaman A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Verste kundeservice, etter byttet til telia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor på hospit og er ikke folkeregistret der, for det første kostet det meg ca 100;- alene i å ringe å vente på svar. Når jeg fikk svar så er det som om dem ikke forsto hva jeg sier men later som dem vet. Jeg har hatt en sim kort fra chili mobil som jeg brukte for nett, etter nye eierskifte så kunne jeg ikke bruke det sim kortet mer og må få tilsendt nytt, og i over to måned med å ringe, var til ikke noe nyttet. Hvis man betaler hundre kr så burde man få ønskelig behandling på tlf iverfall. Men jeg ga meg forsatt ikke og fikk kontakt med en via mail. Jeg har hatt 20 samtaler frem å tilbake, siste samtale jeg hadde med dem var 28 juli. Og da hadde jeg bestilt nytt startpakke på nettsiden dems, som jeg fikk beskjed om å gjøre og dem skulle sørge for at den ble sendt hit på hospiten, det er 8 august idag. Jeg får ikke svar på mail mer, sendte mail å spurte om at jeg enda ikke har mottatt den, og nå svarer de ikke på det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ventet 7 uker på sim kort. Forsøkte å bestille abonnement 2 ganger uten å få sim kort. Styr unna!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Supert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er OK. Bra service. Lite kø på kundeservice. Holder det de lover så langt. Savner min side og appen.

Lilianna L
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Er dere tyver?"
1 syns denne omtalen er nyttig

I alle år har jeg ringt til fasttelefon for kr 0,29 og til mobil kr 1.39 ( slike priser står til dags dato på deres side) Det er LØGN!!! Nå betaler jeg kun 1.39 uansett om jeg ringer til fast tlf eller mobil tlf... Prøvde å få svar på det gjennom FB men til ingen nytte... Det blir ikke aktuelt å fortsette å betale så mye per minutt!!! Dere må oppdatere riktig informasjon!!!

Vurderer du Chilimobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Spekulativt opplegg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Problemer med kundeservice. Fryktelig lang ventetid i kø. Utgir PUK kode via Facebook chat. Bestilte til min bestemor, men hun hadde aldri dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alt er elendig med dette selskapet. Ikke får man faktura, går bare rett til inkasso før man får regning, og når man da skal ringe inn til chili mobil må du vente hvertfall 30 min for å komme gjennom. Er så utrolig dårlig! STYR UNNA!

Detlef J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig servise"
1 syns denne omtalen er nyttig

Man står allerede som nr. 31 eller 19 hvis man ringer kundeservise. Har jeg aldri opplevt før sånn.... Jeg bytter snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøse til det verste"
1 syns denne omtalen er nyttig

Trodde det var mer seriøst, bestilte telefon abonnent får aldri bestillings bekreftelse eller sim kort. Sender epost komplett umulig å få svar, ringer inn nesten umulig der å, fikk svar til slutt der satt det noen som var helt uten erfaring bare rør, fikk sagt opp men regningen kommer selv om jeg har sagt opp.

Mobilabonnement fra Chilimobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
Basis 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
Small 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
189 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
259 kr
pr. mnd
Detaljer
Large 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
X-Large 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
559 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Chilimobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no