Meny

Chilimobil omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
19
av 37 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
150
37
25
43
194
Sorter omtaler etter
Viser av 449 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Grenser til svindel. Dyrest med gebyrer."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere borte fra disse- chili og svea inkasso/finans. Nå har staten redusert gebyrene disse har lov å ta, så må regne men enda mer aggressivitet fra slike som svea inkasso/chili.Jeg har hatt mobilabb i 30 år har ikke opplevd maken til gebyrer purringer, noe som har gjort dette til Norges dyreste abb. Jeg tenkte jeg skulle redusere mob utgiftene ved å velge disse, men ser ut som om de bruker inkassoselskapet SVEA INKASSO/FINANS som faktureavdeling, og alle vet vel hva dette fører til. Ringte de i dag etter å ha fått en ny purring/inkasso, vet atter en gang desverre ikke hvorfor. Ringte de igjen spurt om de kunne slette kravet på 290 kr, med det kunne de ikke. Jeg sa at jeg da kom til å bytte mobilselskap. Svaret var at det måtte jeg bare gjøre det hadde ikke hun noe med. Dårlig samarbeidspartner?- bytter nå to abb til annet selskap. Chili ønsket heller ikke yte noen form for service. Han jeg snakket med hørtes ut som om han ikke var klar over hva som gir chili inntekter. Har ingen tillit eller respekt for disse som mangler- respektfullhet, hjelpsomhet, profesjonalitet, seriøsitet... Anbefaler alle å velge bort disse.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men..."

Jeg bruker mobildata hele dagen, også hjemme, i påvente av fibertilknytting etter et lynnedslag grillet kobbernettverket i gaten jeg bor i. Bruker derfor mye data daglig og falt for pakken Fri Data Dag som gir 5gb data om dagen før hstigheten blir nedsatt til 3mbit/s til neste dag. Desverre har jeg hatt store problemer med 4g og 4g+ dekningen. Chilimobil bruker Telia sitt nettverk, og det var nettopp Telia jeg hadde før, men datapakken Telia tilbydde da var kun 40gb/mnd til dyrere pris. Så jeg tenkte at jeg kunne både spare penger og få en større datapakke, men... Sliter med at 4g og 4g+ singalet plutselig forsvinner eller at hastigheten ligger under 1mbit/s, vi snakker tilbake til "gode" gamle ADSL-dager. Noen ganger ligger jeg på 200kbit/s og da nærmer vi oss ISDN-hastigheter... OG det fungerer dårlig med dagens bildebruk i reklamer og på nett ellers. Jeg må da ty til og endre instillinger på mobilen til 2g/3g netteverket hvor hastigheten kan variere mellom 1-20mbit/s. Testet det med to forskjellige telefoner og opplever det samme. Men det kan også være trøbbel med lokale antenner. Selv om Telias dekningskart viser at dekningen for 4g og 4g+ er "meget god" i mitt område. Jeg har sett meg lei av å sku av og på 4g/4g+ nettverket flere ganger om dagen for å se om dekningen er tilbake eller ikke. Til vanlig mobilbruk, ringe, SMS, MMS, Snaps og tjenester som bruker små datamengder o.l. har det fungert helt greit.

Elisabeth E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og bare rot!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det har bare vært rot fra første stund. For å nevne noe, forsvant navnet mitt fra Gule sider, tvillingsimkortet måtte jeg purre på flere ganger og etter 3 uker med mye rot, har jeg fortsatt ikke fått bank id på mobil til å fungere. I tillegg skal jeg plutselig har brukt 50G med data og jeg har aldri brukt mer en 20G tidligere. Ingen forståelse fra Chilimobil. Jeg endte opp med å bytte tilbake til Telia etter 2 mnd. Anbefaler IKKE Chilimobil.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Bra pris!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Chilimobil har billigst abonnement for mitt dataforbruk og jeg er veldig fornøyd etter å ha vært kunde snart ett år. De har også en veldig enkel og oversiktig app. Liten downside er noe dårlig dekning på fjellet, noe jeg la merke til på årets norgesferie.

Monica L. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Elendig service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestiller en vare som de i ettertid (etter levering) sier at de hadde feil bilde til produktet på nettsiden sin, jeg mottar da selvfølgelig feil produkt i forhold til det jeg tror jeg bestiller ut ifra bilde. Når jeg kontakter de er de overhode ikke villig til å rette opp i feilen, jeg må bare beholde mottatt produkt fordi forseilingen er brutt (jeg trodde jo at jeg fikk det jeg bestilte) De er heller ikke villig til å møte meg på halvveien og gi meg redusert pris på riktig produkt...jeg må derfor ut å handle det riktige produktet til full pris. JEG ANBEFALER INGEN Å HANDLE FRA DENNE LEVERANDØREN.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Opplyser ikke om ekstra kostnader."
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble faktisk fakturert 100 kr for esim når jeg flyttet nummeret mitt over til Chilimobil. Klaget og fikk beskjed om at dette er korrekt. Chilimobil vil så være eneste selskap i Norge som tar noe for esim. Sett over nettsiden deres og så vidt jeg så er det ingen opplysninger om dette. Dere mistet en kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Supert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk mer for mindre penger, raskt levert og hyggelig kundeservice! Alt supert så langt 👍🏻😁 Ikke noe tull slik jeg ser andre har skrevet i gamle omtaler

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best på pris, ingenting å utsette ellers."
2 syns denne omtalen er nyttig

Chilimobil leverer billigst data pr kr gang på gang, og har aldri hatt trødbbel med de etter nå 1 år som abonnement. Har ikke vært særlig borti kundeservice da alt har gått bra, så kan ikke uttale meg om det. Appen er også oversiktlig og intuitiv. Anbefales!

Swordfirhs
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Beste pris. Perfekt dekling!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har nå hatt et ab. med 25gb fra Chilli i 1 år. Må si at dette har innfridd 100%. Faktisk den beste mobil opperatøren jeg har hatt! Anbefales for alle som vil ha etter norske forhold rimelige priser samt god dekning!

Trønderpia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Abonnement mobil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte abonnement og de skulle sende simkort. Det kom aldri.Ringte og var nr. 2 da jeg valgte de skulle ringe tilbake. De ringte aldri.Useriøs og ovaretar ikke kunden. De kronene du sparer på å bytte...det er ikke verdt det.⚠️

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Fornøyd kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Chilimobil i februar og må si jeg er veldig godt fornøyd. Det å kunne følge med på hvor mye data som er brukt til en vær tid er veldig fint.. Får jeg ikke svar når jeg ringer de så tar de kontakt med meg når jeg ber om det. Jeg har anbefalt chilimobil til venner fordi di er billigst. Håper di fortsetter med det. ☺

Ståle A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"veldig bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

aldri hatt problemer, og god dekning der jeg normalt befinner meg. Har hatt kontakt med kundeservice noen ganger og er fornøyd med hjelpen. Har nå 5 abonement der

Aleksander E
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sniken Chilimobil"
4 syns denne omtalen er nyttig

Må starte med å si at det var en veldig lur taktikk for å komme inn på markedet dere gjorde. Lanser et abonnement som er langt billigere enn alle andre (ja jeg snakker om deg "FRI" data) for å lokke til seg en hel haug kunder. So far so good, bravo. Jeg hoppet på bølgen som flere andre jeg og skaffet meg denne fantastiske avtalen så jeg kunne for en gangs skyld droppe WIFI for godt. Så finner dere plutselig ut av at det ikke var så veldig lurt å gi så gode avtaler til folket så dere skrudde opp prisen for å tyne litt mer pæng ut av oss som gikk over. I tillegg setter dere sperrer på bruk av data så den slettes ikke er "FRI" i det heletatt. Det startet med at jeg måtte sende irriterende SMS'er og til og med restarte telefonen for å få lov til å bruke data, bare sånn for å strø litt salt i såret. Nå blir jeg bare rett og slett sperret etter gitt bruk. Tror du ikke de vil at jeg skal betale "hastighetspakker" når jeg har "FRI" data. MEN, jeg kan jo ikke bytte for dere er fortsatt billigst..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svart dårlig kundeservice. Ingen kunde oppfølging eller henvendelse logg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svart dårlig kundeservice. Ingen kunde oppfølging eller henvendelse logg. Rett og slet så enkelte ting som å ringe tilbakke eller sende melding fullføres ikke til du kontakter på nytt igjen, gang på ga. Tokk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Passer for deg som liker gebyrer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig Dårlig service Vil ikke anbefale dem til noen Gjør ting uten å avtale og attpåtil tar gebyr for det

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig håndtering av feil og oppgitt feil epost for kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ringer ikke tilbake om man velger det framfor å vente i kø. Bruker for lang tid til å rette feil som rammer kunden og ingen kompensasjon når dette medfører økonomisk tap. Kan ikke sende epost da urett adresse er oppgitt for kundeservice.

Anonym L. A. O. I. H. F. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"SIM-kort levert med ripe, 0 stjerner!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Chilimobil.. En feil som skulle vise seg å bli dyr.. Jeg fikk tilsendt SIM-kort fra Bergen, med et hakk/ripe som gjorde slik at mobilen ikke kunne registrere at SIM-kortet i det hele tatt var i. Skulle bytte fra Onecall til Chili. De skulle hjelpe meg med å ta hurtigportering tilbake og det gjorde dem heldigvis, men nå fungerer ikke det gamle SIM-kortet lenger. Onecall ba meg hente et nytt fra 7-eleven og verken det eller det gamle fungerer. Det bes om å taste inn SIM, så det er i det minste ikke noe feil med SIM nå. Aldri bytt til Chili, tenk å kunne sende SIM-kort som ikke er mulig å benytte i 2020 og der etter skrive mail om at det vil ta 4 virkedager fordi SIM-kortet vil komme fra Bergen..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, dårlig kundeservice."
4 syns denne omtalen er nyttig

Chilimobil er det verste jeg har vært borti. Dårlig kundeservice, dårlig samarbeid med svea finans og dårlig dekning. Det eneste positive med chili mobil er mye data for lite penger, men dette hjelper ikke når du har dårlig dekning. Anbefales ikke til noen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra dekning men hastigheten blir ikke skrudd opp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hastigheten var helt ok men kl 22 fikk jeg melding om at jeg hadde brukt opp 5GB så langt i dag og Hastigheten ble redusert til 3 Mbit, den skulle komme tilbake til normal hastighet etter midnatt ifølge meldingen. Men Den ble selvfølgelig ikke skrudd opp etter midnatt og med tanke på at jeg jobber etter midnatt var dette veldig gjort av chilimobil. Holder ikke avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"To tenåringssønner som bruker mye data - Chili leverer!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet for ca ett år siden over til Chilimobil for mine to tenåringssønner, etter en anbefaling fra en venn. Har ikke angret! Gode priser og god dekning og superrask kundeservice. Enkelt å administrere abonnementene selv via appen på tlf. Hadde behov for oppgradering fra 25GB til Fri Data nå nylig og da tok det kun 10 minutter så var begge abonnementene endret. Og det til og med midt i en periode. Enklere kan det ikke bli! Mannen min og jeg har mobilabonnement gjennom jobb, ellers hadde vi nok byttet vi også.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Bra, men mangler oversikt på minside"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med fri data, 3mbit holder lenge når vi skal se på TV på hytta, får fint bilde i hd på vår gamle TV med Apple TV tilkoblet. Savnet mulighet til å bestille datasim samtidig som man bestiller abonnement, deg må gjøres etterpå. På min side står det bare hvor mya data som er brukt denne mnd- savner en måte å se hvor mye jeg har brukt i dag (siden det er 5gb pr dag i full fart).

Håvard B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Levererer det de skal"
4 syns denne omtalen er nyttig

Chilimobil leverer det de lover for en av markedets rimeligste avtaler. Anbefales både til mye og lite data.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke avtalen"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter midnatt blir IKKE HASTIGHETEN SKRUDD OPP IGJEN Hatt Chilimobil før og prøvde igjen nå, feil på feil på feil Etter å ha brukt 5GB fredag kl 22.00 fikk jeg ikke økt hastighet ved midnatt som lovet i vilkårene Dette er smålig og frekt Bytter selvsagt vekk fra Chilimobil umiddelbart!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet fra Telia til chili 10gb 299 (Telia 428). så langt er jeg veldig fornøyd med rask tilbakemelding fra kundeservice synes hastighet er høyere enn Telia 214/57,7 bruker jo samme nettverk er fornøyd så langt. Kan ikke se noe negativt hittil forsett silk og mange nye kunder vil komme.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Data rollover"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Chilli mobil en stund no men har enda ikke fått den datarollover som eg skal ha. Ta td siste mnd har eg brukt 0.98 data av 3 gb men når mnd kommer får eg ikke med over det som er til overs. Har ikke fått med noe siden eg kjøpte dette abb. så om dette ikke blir fixet asap blir det å skifte til noen meir seriøse aktører ja.

Svar fra Chilimobil
05.06.2020 09.47
Hei Terje :) Slik skal det ikke være!

Her må det være en feil. Du skal selvfølgelig få din rollover. Slik som du sier her, skal du med ditt 3 GB abonnement ha 2.02 GB i rollover fra sist måned. Dette må vi få løst!

Ta kontakt med oss på kundeservice over telefon: 915 02 445 eller e-post: kundeservice@chilimobil.no - vi hjelper deg!

Hilsen oss i Chilimobil
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR