Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Chilimobil
3.9
789 verifiserte omtaler

Chilimobil omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Chilimobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.9
Bra
789 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#5
Utmerket
Chilimobil er rangert
#5 av 22 mobilselskaper
56%
Bra
56% anbefaler Chilimobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 789 omtaler om Chilimobil

FILTRER OMTALER
353
71
57
73
235
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ingen dekning

Omtale av  Mads

Har byttet til chilimobil fra Telia. Hadde null problemer med telia. Har ikke dekning plutslig. Fungerte i 1 uke bare. Og selvfølgelig skjer dette på en fredag etter kl 17. Nå har jeg ikke tlf på hele helgen pga dette!!!!

Fantastisk kundeservice

Omtale av  Sofja

Tittelen snakker for seg selv. Veldig fornøyd med både priser, dekning og ikke minst kundeservice!

Bare surr

Omtale av  Roy A. A

Bare surr på betalings siden, di bruker Svea som senderfaktura,inkassosaker til hus der jeg aldri har bodd. Ringer du dem ordner dem ikke opp, litt synd da abonemanget og prisen var bra. Kan desverre ikke være kunde hos dere pga. det,takk for meg.

Rart at dere ikke vet at ice leverer bedre enn dere?

Omtale av  Kjell

Ikke best dekning, må stadig stoppe/starte router det var ikke slik da jeg brukte ice

anbefales!

Omtale av  Leif K

Passet meg perfekt, et godt valg! fornuftig prising "Hyggelig" kundeservice

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Straffet fordi jeg betalte 1 fakt. to ganger.

Omtale av  Ingrid

Jeg glemte at jeg hadde betalt en regning, og betalte den på nytt. (Begge innenfor fristen). For denne feilen tok systemet som gjør jobben, kr 100,-. Dette er nok til at jeg bytter mobilleverandør. Ellers gå mobildataen litt tregt til tider.

Svar fra Chilimobil
29.03.2022 15:52

Hei, Ingrid! Jeg forstår at det er kjedelig å få dette gebyret. Det er et gebyr faktureringsselskapet vi har et samarbeid med, Svea tar fordi de manuelt må inn for å tilbakeføre for overbetalingen. Dersom det er første gang det skjer med deg så kan du kontakte oss slik at vi kan legge de 100 kr inn som en rabatt mot din neste faktura. Leit å høre at du sliter med hastigheten i enkelte tilfeller. Du kan forsøke å nullstille nettverksinnstillingene på mobilen din for å se om det kan hjelpe. Her er en enkel veiledning for det: https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilproblem-mobiloppsett/. Dersom dette ikke hjelper så kan du forsøke å plassere SIM-kortet i en annen telefon for å se om det samme problemet oppstår der. Kontakt oss gjerne på tlf 91502445 eller e-post: [email protected] dersom det ikke hjelper slik at vi kan hjelpe deg videre. Ønsker deg en fin dag videre! Hilsen oss i Chilimobil

Problemfritt fra dag én!

Omtale av  Chris

Uslåelig pris på fri data med dekning fra Telia. Blir nok lenge til jeg skifter operatør. Strålende fornøyd!

Svar fra Chilimobil
21.03.2022 15:27

Hei, Chris! Utrolig kjekt å høre at du er så fornøyd :) Tusen takk for at du gir oss tilbakemelding om dette, det setter vi pris på! Vi er veldig opptatt av å levere gode kvalitetsprodukter til en billig penge. Dette gjør også at prisene presses ned i markedet, som jo er positivt. Vi er så heldige at vi har tilgang på Telias fulle dekning hos oss! Dersom det er noe du lurer på eller trenger hjelp til, så er det bare til å ta kontakt. Du kan nå oss på tlf: 9150224 og e-post: [email protected] :) Ha en strålende dag videre! Hilsen oss i Chilimobil

Går helt perfekt

Omtale av  Maiken

Vi bor i Helgeland, i Sandnessjøen. Aldri noen problemer med mobilabonnement . Dekning bra, betaling bra. Har billigste abonnement, helt perfekt. Hadde aldri noen problem så har ingen erfaring med kundeservicen.

Svar fra Chilimobil
21.03.2022 15:27

Hei, Maiken! Hyggelig at du legger igjen en så fin tilbakemelding om oss, det setter vi stor pris på! Vi har stor fokus på å levere et kvalitetsprodukt som samtidig har en god pris, slik at våre kunder får mye for pengene. Dersom du skulle ha noen spørsmål så er det bare til å ta kontakt på tlf: 91502445 eller e-post: [email protected] :) Ønsker deg en strålende dag! Hilsen oss i Chilimobil

Helt greit og billig abonnement

Omtale av  Normann

Opplever litt dårlig dekning noen steder så da må jeg avbryte samtale og vente til annent område med dekning.

Svar fra Chilimobil
21.03.2022 15:27

Hei, Normann! Kjedelig å høre at du sliter med dekningen i enkelte områder. Du kan forsøke å nullstille nettverksinnstillingene på mobilen din for å se om det kan forbedre problemet litt. Her er en enkel veiledning for det: https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilproblem-mobiloppsett/. Dersom dekningen er god i de andre områdene så er det ikke sikkert dette vil hjelpe dessverre. Du kan sjekke dekningskartet vårt her: https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/dekning-og-drift/ for å finne ut om forholdene i de områdene du pleier å være i. Så kjekt å høre at du er fornøyd med prisene våre, det er noe vi vektlegger samtidig som vi ønsker å levere kvalitet. Dersom du trenger hjelp til feilsøking av dekningen eller lurer på noe annet, så kan du kontakte oss på tlf: 91502445 eller e-post: [email protected] :) Ha en fin dag videre! Hilsen oss i Chilimobil

Igjen endre Chili sitt Fri Data og dårligere blir det.

Omtale av  Kay

Har i dag Fri Data abonnement hos Chili, nå Fri Data Max. Igjen endrer Chili sine abonnement og oftes ender dette med et dårligere tilbud for kunden. Vi fikk riktignok 5GB mer data i EU/EØS men gjengjeld fått hastigheten på første 100 GB strupet til 200Mbit/s. Er ikke uvanlig at selskap har valgt forskjellige hastigheter på sine såkalte fri data abonnement men Chili gikk fra fri fart til å ikke tilby dette lengre på sine Fri data abonnement. Er dere så redd for at kunder skal bruke opp 100GB kvoten bør dere heller vurdere å kutte ut Fri data abonnementene deres. Etter 100GB er hastighet så dårlig at er svært begrenset hvor mye mer data kunder vil bruke utover 100GB. Her jeg bor er jeg oftere tilkoblet 5G, men hva er vitsen når Chili kjøre med hastigheter man kan få med vanlig 4G og lavere enn 4G+ Tillegg tar dere betalt om man trenger erstatnings eSim, noe som burde vært gratis. Og dere har elendig lang svar tid spesielt på e-post. Takk for meg Chili, går heller til Happybytes. 108 GB med full hastighet, hyggeligere kundeservice og dem er svært raske å svare deg.

Svar fra Chilimobil
28.03.2022 15:35

Hei, Kay! Vi forstår at det kan oppleves frustrerende at det har blitt gjort en del endringer på Fri Data-abonnementet opp gjennom årene, beklager det! Chilimobil var det første selskapet i Norge til å lansere et Fri Data-abonnement. Når det lanseres en ny tjeneste slik som denne så kan det dessverre oppstå litt komplikasjoner, og man må prøve og feile litt på veien for å finpusse på produktet. For å kunne presse prisen ned så har vi gjort noen justeringer som å tilby to ulike hastigheter til forskjellige priser. Det ble gjort undersøkelser på hastigheten i forkant, og vi fant ut at dette var to hastigheter som fungerer optimalt for de aller fleste i denne prisklassen. Selv om hastigheten er 200 mbit/s så får en fortsatt alle de andre fordelene med 5G, som rask oppkobling, god dekning, lav forsinkelse, høy kapasitet og korte svartider. Vi har dessverre en kostnad for hvert eSIM som genereres i nettet. Vi vil ta videre dette med at prisen er for høy for å se om vi kan finne en bedre løsning på dette. Beklager igjen for at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss ved endringene på produktet. Ønsker deg en fin dag videre! Hilsen oss i Chilimobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Overaskende!

Omtale av  Bjørnar

Kjempe pris for ubegrenset data, overraskende god kundeservice. Eneste som er og trekke er at det er at dekningen er dårlig kontra ett Telenor abonoment. Men igjen, andre billig abenoment sliter med det samme.

Svindler på faktura

Omtale av  Jp

Har hatt chili i noen år og har hatt efaktura. I desember fikk jeg beskjed om at de skulle sende faktura på epost, noe jeg aldri fikk. 3 og en halv uke senere får jeg faktura fra inkasso med saksomkostninger + opprinnelig fakturabeløp. Forsøker å kontakte chili mobil for å høre hvorfor jeg får dette og hvorfor jeg verken har fått faktura, betalingsvarsel eller inkassovarsel før faktura fra inkasso kom, og får som svar at de har sendt ut og at jeg bare må betale faktura + saksomkostninger. Forsøkte å høre om de ikke kunne sende meg opprinnelig faktura slik at jeg kunne betale denne, men dette kunne de ikke, og jeg måtte bare betale faktura + saksomkostninger. Annbefaler og styre unna chili mobil.

Support/kundeservice er mangelfull

Omtale av  Gisle

Over 30 minutter for å få hjelp med problemer med å få datatrafikk til å fungere.

Svar fra Chilimobil
22.03.2022 16:58

Hei, Gisle! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Til tider kan det oppstå med kø enn normalt og det er selvfølgelig veldig kjedelig. Dersom en ikke ønsker å sitte i telefonkø og har mulighet for å logge på et Wi-Fi nettverk på for eksempel en PC, så har vi en veldig grei veiledning for slike problemer på vår nettside www.chilimobil.no: https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilproblem-mobiloppsett/. Dersom det ikke hjelper å sjekke innstillingene så kan en forsøke å plassere SIM-kortet i en annen enhet for å sjekke om det fungerer der eller ikke. Da får vi kartlagt om det er enheten eller SIM-kortet som er problemet, eller eventuelt om problemet ligger et annet sted. En kan også gjøre en del endringer på abonnementet på Min Side :) Ønsker deg en fin dag videre! Hilsen oss i Chilimobil

Billigst

Omtale av  Egil

Billigst. God dekning. God kundeservice. Enkelt å oppgradere med flere Gbits.

Svar fra Chilimobil
28.03.2022 15:33

Hei, Egil! Tusen takk for fin tilbakemelding, det setter vi stor pris på :) Vi er opptatt av å levere produkter med god kvalitet til en lav pris. Vi er så heldige at vi har tilgang på Telias fulle dekning, godt å høre at du er fornøyd med denne! Med appen MinChili eller ved å logge inn på Min Side så kan en enkelt gjøre endringer på abonnementet, legge til eller fjerne forskjellige tjenester og eventuelt kjøpe mer data. Dersom du kontakter oss på telefon: 91502445 eller e-post: [email protected] så kan vi også hjelpe deg. Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle være noe! Hilsen oss i Chilimobil

Veldig fornøyd med Chilli mobil

Omtale av  Elisabeth V

Rimelig og fungerer veldig bra. Jeg har aldri hatt problem med dekning. Har vært kunde i noen år og vil fortsette med det.

Svar fra Chilimobil
28.03.2022 15:33

Hei, Elisabeth! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss :) Kvalitet og pris er to faktorer som legges mye vekt på hos Chilimobil, så vi setter stor pris på din tilbakemelding angående dette. Dersom du skulle ha noen spørsmål eller trenger hjelp til noe, så er det bare til å ta kontakt på tlf: 91502445 eller e-post: [email protected] Ha en fin dag videre! Hilsen oss i Chilimobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Hvor er kundeservicen!?

Omtale av  Ivar

Hvorfor i all verden svarer dere ikke på e-post henvendelser? Min første henvendelse i forbindelse med en faktura er tilbake til november 2021...med opptil flere purringer.....men jeg har aldri fått svar! Nå tok jeg også nylig en ny henvendelse ved e-post, i en ny sak da jeg oppdaget et plutselig ekstremt dataforbruk?! Heller ikke her fått noe svar!

Svar fra Chilimobil
21.03.2022 15:27

Hei, Ivar! Beklager så mye for at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, slik skal det ikke være! Jeg anbefaler at du kontakter oss på tlf: 91502445 slik at vi kan finne ut hvorfor henvendelsene ikke har blitt besvart og se på dette med dataforbruket. Håper du får en fin dag videre! Hilsen oss i Chilimobil

Chilimobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR