Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 37 innen
mobilselskap
32%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
105
49
57
72
212
Sorter omtaler etter
Viser av 495 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere dekning etter jeg ble flyttet fra Chess til Telia"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårligere dekning og skylden legges på meg og mobilen, og ikke abonnementet. Alt var helt greit før byttet til Telia fra Chess

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lite verdig for pengene og dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes dekningen er bra, men bortsett fra det er jeg ikke fornøyd med noe annet. Jeg synes det er veldig dårlig kundeservice. Telia er veldig dyrt og appen er uoversiktlig og treig. Hvis jeg har brukt 500 MG så kommer det ikke opp at jeg har brukt det, før lang tid etterpå. Jeg skal bytte abonement så snart jeg får sjansen.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telia har den verste kundeservicen"
3 syns denne omtalen er nyttig

I tillegg er Telia dyrt i forhold til de andre billige merkene som nå har like god dekning. I januar sendte Telia meg siste regning. Forstod ikke helt hva regningen gikk ut på, jeg hadde akkurat kansellert abbonementet. Det va visst for noe avslutningsgebyr. Jeg betalte regningen. 1 måned senere får jeg ny regning på noe jeg ikke skjønner. Jeg sender dem mail tilbake og sier dere har allerede fortalt meg siste regning var i januar. Har nå kranglet med Telia i 6 måneder for noe de ikke en gang klarer selv å forklare hvorfor jeg skal betale. Telia har den aller verste kundeservicen jeg har opplevd. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt og dårlig kundeservice. Kundeservice er frekke og lite hjelpsomme. Bytter nå til et billigere selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig roaming i London og Liverpool"

Når jeg er på reise utenlands, opplever jeg Telia til å ha forferdelig dårlige roaming partnere, hastighet på nedlasting er sirup. Nå senest siste måned i London og Liverpool - hvor det er mye 3G nett, og når på 4G også fryktelig sirup = mobil bruker også unødig mye batteri på søk. De som har Telenor på tur, opplever ikke i nærheten de samme problemer med jevnt over "sirup"- Her har Telia et stort forbedringspotensiale med og finne gode samarbiedspartnere utenlands.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dekningen er ikke noe å skryte av."

Til tider veldig dårlig dekning. Samtaler blir ofte brutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super!"

Telia har vært supert! God kundeservice, fin app til å følge med på abonnement, god dekning og super data. Man får mye for pengene, men kunne gjerne fått litt mere data.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kjøpte telefon og har betalt abonnement i omtrent et år. Så sluttet telefonen å fungere. Først chattet jeg med kundeservice i helga og ble lovet at teknisk support skulle kontakt meg på mandag. Det skjedde ikke. Uka gikk. Chattet igjen med kundeservice som kom med mange forslag til hva jeg kunne prøve selv for å få telefonen til å virke. Så kunne de plutselig ikke hjelpe meg mer, for de var stengt for dagen. Snakket med kundeservice på telefon i 20 minutter uten noe annet enn ville forslag til hva jeg kunne prøve for å kanskje få telefonen til å virke igjen. Til slutt måtte jeg kjøre til en Teliabutikk for å få lånetelefon og få levert den defekte telefonen. Jeg har vært uten telefon som fungerer i over ei uke og Telia ser ikke ut til å skjønne at folk faktisk har bruk for telefonene og abonnementene vi betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Telia terningkast 6"

Fantastisk kundeservice. Gode dekninger. Godt utvalg i tilleggstjenester.

Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Alltid dyrere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det står ikke i detaljer hva jeg har brukt penger på i fakturaen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Juger, roter og tar ikke kritikk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde 10 år i Phonero - uten anmerkninger - byttet da Telia hadde bedre telefon tilbud akkurat da - Dårlig start som ny kunde i Telia - de lover gull og grønne enger - men det er bare pr telefon....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Følte meg lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Måtte ta kontakt med kundeservice to ganger FØR mobilabonnementet var aktivert pga tull. Deretter fire ganger den neste uken pga overfakturering, velkomstdata som ikke var aktivert og igjen overfakturering. Så 6 ganger måtte jeg ta kontakt med kundeservice pga tull fra Telia sin side, bare på to uker. Takk, men nei takk altså. Har aldri opplevd maken fra et selskap, men fint å vite at Telia er utelukket som selskap i fremtiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Er superfornøyd"

Jeg har brukt Telia i alle år, de har en fin App, og veldig god kundeservice. Det er også veldig god dekning der jeg er. Men jeg skulle ønske de ikke hadde noe bindingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Med 12 mnd binding 239"

Jeg er fornøyd, har hvert kunde i 18 år, når det het Netcom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er din jobb som ansatt i Telia nettbutikk og være engasjert og oppegående. Møter en ung mann som er så sur at det skulle ikke vært mulig. Ansett folk som er litt mer engasjerte og profesjonelle.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Sperring ved manglende betaling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Alt er for det meste bra med Telia. Det jeg er veldig misfornøyd med, er at de sperre telefonen ved manglende betaling uten ett eneste varsel. Da mener jeg at de ikke kan kreve 250 kroner for å åpne abonnement igjen. I loven står det faktisk også at fra siste betalingsfrist, har man 14 dager på seg til å betale. Men uansett Telia, gi hvertfall kundene deres en påminnelse før dere sperrer. PÅ forhånd takk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og misvisende informasjon på Telia butikk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Føler å bli lokket til å binde til et abonnement som er mye dyrere enn andre mobiloperatører pga misvisende informasjon.. Telia har bra dekning, men burde jobbe mer med kundebehandlig og temaet moral hos de som jobber med salg..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd kunde!"

Sjeldent jeg har vært i kontakt med kundeservice, men når jeg har så har de alltid vært behjelpelige og fikset "problemene" uten noe mye mer arbeid for meg. Bra 4g+ dekning hvor jeg bor! En liten minus dog er at de ikke har "music freedom" på de tilsvarende abonnementer som er for alle, som det de har på "ung" abonnementene, slik at pr. d.d. så har jeg music freedom men når jeg fyller 29 år så har jeg ikke det, om jeg skal ha tilsvarende abonnement som i dag. Men ellers fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett bare gode erfaringer med Telia."

++ Gode hastigheter, godt med data Fin og oversiktlig app Spotifystreaming inkludert - - Svært dårlig dekning akkurat der jeg har hytte (Bamble). Får ikke inn 4G, og 3G dekningen fungerer ikke (data). Bytter derfor til telenornettet om sommeren, men går for Telia ellers i året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dette er for dårlig!!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mitt telefonabonnement har -inntil nå - vært hos Chess. Etter at det gikk over til Telia er det a) Umulig å sende sms fra Min Side da man blir "redirected" til fakturasiden hvor man KUN kan betale faktura (forfall 18/5). - Sende e-post & spørre hva som skjer? NOoo. Du ender med å MÅTTE ringe et nr man bare når frem til kl 18 på hverdager... wtf???

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"

Generelt misfornøyd med telia, spesielt med dekningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God dekning"

God dekning og hastighet. Dårlige priser. Varierende kundeservice.

Kimmen92
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Greit nok"

Jeg synes Telia er bra på det meste bare at det er litt dyrere enn de andre abonnementene, men billigere enn Telenor. Har ikke opplevd noen svikt i dekningen, annet når man sitter på toget på nordlandsbanen at man har mista nettet på 4G.

Kristian F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og billig"

Har en god avtale, og betaler ikke dersom jentungen bruker for mye data.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna! Elendig kundeservice og lurer kunder. For all del styr unna Telia!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR