Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 37 innen
mobilselskap
32%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
105
49
57
72
212
Sorter omtaler etter
Viser av 495 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Verste servicen og det verste bredbåndet!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt problemet internett og Tv bredbåndet i flere måneder. Alt stopper opp og nette går av og på til tider i tillegg til at det er treigt. Alt stanser opp idet jeg tar opptak eller ser på tidligere sendinger og dessverre blir dette for dårlig da vi er i 2021. Alt går i slow-motion og og hver gang jeg ringer inn for å klage innser de ikke hvor dårlig systemet er, selv om en av teknikerne innrømte at bredbåndets signaler er dårlig og at de jobber med saken. I tillegg til at jeg blir nektet refusjon!!! Unner ingen dette og håper omtalen kan være til stor hjelp for andre som vurdere TELIA- for HOLD UNNA!

Ole H. A. J
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Katastrofe,Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Usedvanlig inkompetent teknisk avdeling. Usedvanlig inkompetent service. Laaang ventetid ved oppringing. Ved kontakt: Du skal til «næring« Så settes en over uten en får sakt et ord ( eksempelvis at det er privat). Ny venting og «du skal til privat» ogjeg forsøker å forklatre men vedkommende snakker i munnen på meg, før vedkommenende nordlending skriker: «nå holder du kjeften» idet jeg forsøker å avbryte ham. Har mått telemetrikort til «rinng hytta varm» uten at dette fungerer etter tre tilsendelser og elektriker for installajon. Elektrikeren har ring dem flere ganger og de har lovet å ringe tilbake uten at noe skjer. Jeg får faktura for bruk i tillegg til et trekk på kr. 100,- i tillegg til abonnementsavgift uten at noen forklaring blir gitt. Jeg gir opp og ber dem fremme sitt krav på kr. 150,- gjennom forliksrådet. Ønsker ingenting mer med dem å gjøre. Værre en til og med Telenor. Det burde si litt.

Julia K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"ikke opplevd maken til problemer med et selskap alene"
4 syns denne omtalen er nyttig

På hjemmekontor og må bruke mitt mobilnett litt for ofte grunnet problemer med leveranse av nett. Telia ønsker i tillegg at jeg skal kjøpe en oppgradert Get boks da de "anbefaler alle deres kunder å gjøre det ettersom de har mange problemer med deres standard Get boks". Er det jeg som skal stå for kostnaden på en oppgradert Get boks slik at jeg får det jeg er lovet av en standard boks? Denne boksen ble etter mye om og men levert inn til Telia i bytte mot en ny - som fungerer fint. Eneste problemet nå er at Telia fakturerer meg for en ekstra boks (som jeg ikke er eier av da denne ble levert inn innbytte mot en ny). Har faktisk ikke opplevd maken til problemer med et selskap alene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt nett! Å komme i kontakt med kundeservice gir ikke løsning.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd med alt, unntatt dekning enkelte steder."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig kundeservice. Ble tilbudt en 1 GB mer i abonnementet mitt til samme pris før, og en stund etter ble jeg tilbudt 30% rabatt mot å binde meg et år. Aldri vært noe tull, men har dårligere dekning i grisgrendte områder enn kona som har Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig trist og dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter brent adapter hjemme testet jeg kundeservice, først via chat. Jeg ba de ringe meg - men hørte ikke noe. Så ringte jeg inn. Vedkommende skulle sjekke om ny del.. vi ble brutt - ingen ringte opp. Jeg ringte så på ny -ny saksbehandler - det samme skjedde... man sitter og venter intet hører man .. og man blir brutt. Etter 3 dje forsøk med ny saksbehandler så nevner jeg historikken og han finner at saken er registrert... jeg ber om at han setter meg til teknisk med em gang så jeg får kommunisert med de som kan duppe dingeser. Jeg blir så satt til teknisk - de vet hva der er, men får ikke gjort noe for nå er jo alt stengt.. Da har vi brukt 3 timer av dagen på dette. Det går not påskehøytid og vi får ikke brukt noe.. Stur unna dette møkka selskapet hvis du kan er mitt tips.. Selv den siste samtalen ble vi lovet at det skulle sendes en Mail slik at vi kunne sende bilde av komponenten som er ødelagt - den kom heller ikke. Godt GET ble kjøpt opp - men at de ble kjøpt av noen som er enda dårligere er jo ufattelig trist for kundene. Opptaket mitt er tatt opp - så da kan jo Telia spille dette av når de skjønner at de har mistet oss som kunde.

Tormagnus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tungvinn kundehåndtering og manglende respekt for andres tid."
6 syns denne omtalen er nyttig

«Tekniker kommer mellom 08.00- 16.00. De ringer 15. min før. Dersom avtalen ikke overholdes påløper gebyr på 950,- kr.» For et urimelig krav. Kunden får 15.min reaksjonstid, men Telia gir seg selv 8 timers slækk. Det burde være mulig å planlegge bedre. Teknikeren avlyste forøvrig siste avtale. Får jeg da 950,-? Nei. Jeg får kun tapt inntekt for å holde meg på 15. min beredskap. Må oppgi samme informasjon til hver person jeg snakjer med, og jeg blir viderekoblet flere ganger. Telia virker ikke interessert i å hjelpe kunden. Tar ikke initiativ til bedring. Lite fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia har elendig dekning - til og med i Oslo"
5 syns denne omtalen er nyttig

Telia har som strategi og ha minimumsdekning. Det medfører at man nesten aldri opplever at begge i en samtale har Ok dekning.

Iselin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra"

Jeg syntes Telia er veldig bra og har helt fantastisk kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra dekning og veldig bra kundeservice"

Vi har alltid hatt bra dekning hos Telia også der Telenor ikke har dekning. Kundeservice er meget bra. Alltid fått god informasjon og hjelp fra blide og hyggelige mennesker. Der har virkelig Telenor noe å hente. Ja jeg kan virkelig anbefale Telia

Øystein T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Telia er det største drittselskapet jeg har vært borti"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har rukket å bli over 50 år gammel, og har opplevd en del forskjellige tjeneste-leverandører gjennom årenes løp. De aller fleste har prøvd sitt beste på å gjøre kunden fornøyd. Men aldri har jeg opplevd et større drittselskap en Telia. Alt de tenker på er penger - penger - penger. Drit i kunden bare de får pengene sine. Gjør en drittjobb. Samma det. Kunden har ikke brukt tjenesten. Spiller ingen rolle. Vi sender regning uansett (som ikke engang samsvarer med avtalen). Telia er rett og slett en gjeng med svindlere og utpressere. Større møkkaselskap trenger man ikke å lete etter. Telia er det største.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Alt startet når GET ble Telia, eller som man i Sverige sier Felia"
5 syns denne omtalen er nyttig

Under GET var pingen alltid på en ok nivå, hastigheten på internett like så. Etter at Telia kjøpte GET har saker bare gått feil veil. Først var internet helt borte i flere timer, noe som påvirker hvem som helst negativt under en pandemi når man har hjemmekontor, er vel ikke som at man er avhengig av at det internettet man betaler alt for mye for skal fungere. Så gikk pingen fra å ha vært mellom 20-30 til over 70, noe som er dritt når man spiller? Og dagens bragd, dels borte, dels lav ping, dels høy ping, dels hva jeg betaler for av hastighet, dels en hastighet som var dårlig under steinaldern. Under alt dette snakker de bare om Nickelodeon på Min Side. Skal jeg gjette så er grunnen til at det har blitt dårligere under Telia enkel, de er helt enkelt gjerrige og gidder ikke ordne saker så folk får det de betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nettverk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt og svingende nettverk. Veldig frustrerende for tiden med hjemmekontor

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"elendig hastighet på bredbånd 25"
5 syns denne omtalen er nyttig

vi kjøpte bredbånd 25 av telia høsten 2020, ble lovet god hastighet. Nå viser det seg de har oversolgt seg i området her, og dermed blir det hastighet på nivå med internet fra 1995. Jeg tok kontakt med kundeservice, og fikk faktisk bekreftet at de hadde overbelastet nett, pga for mange kunder. Heldigvis kommer det fiber her fra Telenor snart - aldri mer Telia!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Mafia metoder"
11 syns denne omtalen er nyttig

Sender rett til inkasso uten at vi har fått faktura. Ingen erkjennelse av feil. Mener at vi skal etter spørre faktura

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
8 syns denne omtalen er nyttig

Kort fortalt: Styr unna. Betaler meg ut av hele avtalen med binding på telefon og går tilbake til Telenor. Har aldri opplevd verre service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
4 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å få kontakt, ingen informasjon, bare konflikter, stadig kanaler som ikke leveres over tid

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal kundeservice"
9 syns denne omtalen er nyttig

En kundeservie som er helt elendig. Fanger deg inn i noe du ikke kommer ut av. Selgere som lover noe Telie ikke kan levere. Blir kastet hit og dit uten å få hjelp. Angrefrister som går ut før varen er levert.

Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God kundeservice, forutsigbar faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd! Hatt Telia i mange år, kommer ikke til å bytte med det første.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekning selv med forsterkere. Veldig vanskelig å få svar fra kundeservice på Mail. Treg respons med unntak av å sende fakturaer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Elendig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kunnskapsløs kundeservice Dårlige produkter Mange programvaregiganten som de sier de jobber med og skal rette opp.....I SNART ET ÅR!! Hadde byttet levrandør på dagen hadde det ikke vært pga felles avtale i området.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Alt for dyrt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Når mobilabonnementene til Telia er dobbelt så dyr som andre er det bare en ting å gjøre, bytte. I tillegg klarer de å slenge på et faktureringsgebyr på 49 kroner når jeg har avtalegiro. Her er fokuset på å suge mest mulig penger ut av kundene. Styr unna.

Dårlig S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Søppel kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Søppel kundeservice Definisjonen på ubrukelig kundeservice. Null hjelp å få. Den ansatte LEGGER PÅ midt i samtalen. Ga NULL nyttig hjelp. At Telia ansetter ubrukelige folk til kundesenteret reflekterer dårlig over hele bedriften. Anbefaler alle å styre unna og at den ansatte jeg pratet med sparkes. Pratet med den ansatte 27.02 kl. 13:46.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ok så lenge du er i byen og ikke bruker mye data."
5 syns denne omtalen er nyttig

Opplever ganske ofte dårlig dekningsgrad så fort jeg havner litt utenfor byen. I tillegg syntes jeg at regningene ofte inneholder små skjulte beløp som ikke kan spores tilbake til noe som helst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"For lite data"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bruker mye data, og synes det er for lite, er mye på tur og der er heller ikke full telenor dekning

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR