Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
22
av 37 innen
mobilselskap
36%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
87
43
53
60
138
Sorter omtaler etter
Viser av 381 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Vegar B. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og tregt nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekning mange plasser, ustabilt og tidvis meget tregt nett selv midt i Bergen sentrum og området rundt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri noe tull med betalinger, greie priser. Veldig fornøyd!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Betaler via Vipps hver måned, fungerer utmerket. Kundesenteret deres fungerer også veldig bra, og er åpent til "alle" døgnets tider.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mye tregere nett i år"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt Telias mobile bredbånd i tre/fire sesonger sommerstid nå. Alltid vært fornøyd, frem til nå. Plutselig i år er nettet tregt som sirup, med samme trådløse modem plassert på samme sted i hytta, midt i tettbygd hytteområde utenfor Nøtterøy. Her er ingen flere hytter bygget, men kanskje veldig mange flere har mobilt bredbånd i forhold til i fjor? Har også Telia jobbabonnement på telefonen, det suser avgårde som bare det. Blir bredbåndsabonnementet nedprioritert? Hva er i så fall vitsen med å ha det?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogante Telia"
6 syns denne omtalen er nyttig

Mitt inntrykk er at Telia er blitt for bortskjemte. Kundeservicen er blitt dårligere, kundebehandlerne er sure og lite service-minded.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig/ingen dekning"
7 syns denne omtalen er nyttig

Telia har vært svært bra, men for et par måneder siden ble dekningen i store deler av området på Helgeland rammet av dårlig dekning eller ingen dekning. Unnskyldningen har vært feil i en sender, mens sannheten er at de ikke får bruke senderen lengre. 😡😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Du blir godt tatt vare på, og de følger opp. Har du et problem er kundesenteret svært dyktige og hjelper deg med en gang. Kommer til å være lojal siden de faktisk bryr seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bedre enn sitt rykte - pass på å få rabatt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok testen her, men det abonnementet jeg har - SMART 10 (med 5G ekstra pga Get i borettslag, altså 15G data) - koster meg ikke 429 eller 479 men 322. Forskjellen er en telefon med selger og kreve rabatt ellers bytter alle i familien. Vipps var de billigst istedefor en av de dyreste.

Kundetilfredshet
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig dekning"

Overraskende mange steder i nærheten av Bergen sentrum UTEN 4g. Har Telia på jobbtelefonen som jeg kjører parallelt med privat mobil med annen operatør. Så dårlig dekning hjemme på Kokstad (5257) at det ikke går an å snakke i telefonen. Andre operatører har full 4g dekning samme steder som jeg ikke kan ha en uavbrutt telefonsamtale med Telia dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke noe billig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia er blant de med best dekning, men de er også blant de dyreste på markedet. Hos Telia får du veldig lite data for penga.

Thomas K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svært skuffet!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Svært dålig interesse av at ta vare på, svare og informere kunde om situasjonen anngående ny telefon som ble sendt inn pga. Fabrikk feil. Skulle bli sendt ny men fikk vente 2 uker og det var etter at jag sjøl måtte ta kontakt gjentatte ganger. Forhåndsbestilt telefonen i tillegg. Kan bli forbannet for mindre! Null fordeler med at vare kunde over mange år!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kostbar overgang fra Get til Telia"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Get i mange år. Da Telia overtok så rekker liksom ikke den kapasiteten. Telia er rask med å si at kapasiteten er brukt opp. Med Get var jeg alltid i pluss og overførte ledig kapasitet til neste mnd. Telia er den desidert dyreste jeg har hatt hittil.

Alf S. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra mobilt bredbånd. God dekning. Gunstig pris. Vurderer ikke å bytte leverandør. Har nå bare 4G men ser fram til enda raskere med 5G.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Når de ringer deg fra Telia du må hange med en gang :)"
3 syns denne omtalen er nyttig

De ringte å avtalte om prisen for å holde meg som telia kunde, uten beregningstid. Jeg fikk rabatt etterpå fra Talkmore som de nekte å gi meg, jeg byttet, de sendte meg gebyr på 1000 kr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Thieves"
4 syns denne omtalen er nyttig

They make it incredibly clear that the only thing they care about is taking as much of your money as possible hoping that you're none the wiser. Arrogant service, complicated billing system, heavily over-priced, bad - to mediocre connection, hidden fees, not to mention the fact that if you by any chance run out of data - they actually (REDUCE) your surfing speed to an unbearable pace later offering you the option of purchasing a pack which at minimum costs 100kr for a measly 1GB. If you have data roll over and decide to change to a different amount of GB per month, all of that data you have collected simply disappears. This company is an absolute joke, i wouldn't wish them on anyone.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Har fått dårligere dekning etterhvert"
5 syns denne omtalen er nyttig

Erfarer at dekningen hjemme på mobilt bredbånd og telefon har blitt dårligere med tiden, opplever det samme på forskjellige arbeidsplasser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke sammenlignes med Telenordekning"
6 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Talkmore til Telia i november med et abonnement på 60 GB rollover. I bykjernen funger dekningen optimal, men 4G nettet varierer veldig andre steder. Hadde aldri hatt tilsvarende problemer med Talkmore.

Bjørn E. H
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Telia - ALDRI IGJEN"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia - ALDRI IGJEN. Frarådes! Føler seg lurt av en glatt Telia-selger og arrogant kundeservice. PS. '0-en' mangler på tilfredsskalaen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Overfakturering og uspesifisert regning - ikke mulig å sjekke regningen! Og arrogant kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia overfakturerte meg for ekstra data-sim, tok betalt tellerskritt for å ringe og betale regning fra utlandet, fordi mob ble sperret pga høyt forbruk, tok betalt for at jeg betalte med kort, ga feil info, slik at jeg ble sperret flere ganger - i en krisesituasjon med alvorlig skade i utlandet. De klarer IKKE å levere en etterprøvbar/kontrollerbar spesifisert regning, slik a jeg kan videresende og få tilbakebetalt noe av den enorme regningen fra forsikringsselskapet. Det er ikke mulig å få snakke med noen med beslutningsmyndighet, utover førsterekka på kundeservice. De svarer at «sitter bare på mail»!!! I et telefonselskap! Har bedt på mail om å få snakke med en i ledelsen, men det lar seg ikke gjøre. De er vrange, arrogante, og lite løsningsorienterte. På det de kaller spesifikasjon, som man finner må min side på nettsiden til Telia, står det bare antall sms og samtalerog totalkostnad. Det tar opptil 30 dager å få ut egne data - om man bestiller dette, men det jeg har fått er ubrukelig. Det er ulike excel-ark for sms inn, sms ut og telefonering. Nesten alle telefon og sms-nr er telia sine sentral-nr, - så det er meningsløse opplysninger. På toppen av det hele står det at jeg har ringt meg selv x antall ganger i løpet av en dag, noe jeg selvsagt ikke har gjort, og so strengt tatt ikke er logisk, eller fysisk mulig. Samme nr som avsender som mottaker i samtalen i mitt mob nr. Jeg er ferdig med Telia, og anbefaler IKKE dette arrogante, kostbare, selskapet. Til orientering, eier Telia mange av «konkurentene», som feks TalkMore og OneCall, og har nylig slukt Get og flere andre. Så «konkurransen» på markedet er egentlig bare fake. Telenor og Telia har nærmest monopol. Jeg flyttet til Ice pga frustrasjonen over Telia, og sparer allerede en god del på det. Ice er Telenor og Telias eneste reelle konkurrent. Jeg har ingenting bra å si om Telia. Ble tvangsfusjonert fra Get, og i de tre mnd jeg var Telia-kunde har ikke fakturaene stemt, og kundeservice i nødsituasjon og i etterkant har vært alarmerende og ekstremt uproff og dårlig. De er nå klaget inn til Brukerklagenemda for manglende dokumentasjon av utgifter. Anbefaler alle andre som ikke får spesifisert faktura der man kan sjekke telefonregningen til å gjøre det samme, og kreve tilbakebetalt det som ikke kan dokumenteres. IKKE betal regningen om du klager, for de kan ikke purre mens klagen behandles. Jeg har dessverre betalt, så jeg tviler på at jeg vil få igjen noe av den enorme regningen de ikke kan dokumentere. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Wow, ikke 4G på senter der vennen min på Telenor hadde 4G, jeg hadde Edge"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk tilbud fra dere på telefon, jeg var fornøyd med det, men så da jeg skulle sjekke noe på en butikk, så ser jeg på mobilen og den sier Edge dekning, vennen min på Telenor på nett det samme stedet hadde god 4G.

Kundetilfredshet
"Finnes ikke bedre:)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her får du topp kundeservice, også alt som du alt en skal forvente i et mobil eller mobilt bredbånd abonnement. Regninger er det aldri surr med. Ekstra datakort eller SIM-kort kommer hjem til deg i en fei:) TOPPSCORE fra meg:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kun penger som gjelder her i gården"
7 syns denne omtalen er nyttig

Telia er mer opptatt av penger enn fornøyde kunder og da snakker jeg om små beløp. Er ikke fan av grådige selskap, byttet derfor operatør av prinsipp og fikk en mye bedre deal i prossesen. Tips: Velg noen andre enn Telia !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tregt 4g nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Telia mobilt bredbånd. Som ny kunde var hastigheten stor (rundt 40mb/s). Siden har hastigheten blitt lavere og lavere og er nå rundt 10mb/s. På samme sted i huset måler jeg 40mb/s med et Telenor abonnement.

Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Midt på treet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice var ok. Men egenandelen på svitsj ligger på 1000,- ved første skade, 2000,- ved andre skade, og 3000,- ved tredje skade... Like greit å bare finne noen som fikser som hobby. Svitsj er jo et tapsprosjekt for kunden uansett, så kjøp heller ny mobil ved det samme den blir utgitt, og selv deretter etter ett år. Mengden data i måneden er relativt dyr i forhold til andre billige operatører. Dekningen er som så, selv midt i storbyen selv.

Lisbeth T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Opplyser ikke om dårlig dekning før du binder deg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Når di fikk adressen min burde di skjønne at det kunne være dårlig dekning, da di ikke kunne tilby bredbånd, kun mobilt b.b. Har snart ikke dekning hjemme, null på hytta, jeg visste ikke at di hadde netcomdekning.. Det var ett års binding.. Hvorfor? Har ikke kjøpt noe gjennom dem. Skulle bare ha et simkort 🤷‍♀️ naboen sa i dag at di ble lurt til å binde seg i 5 år?! Di ga meg 60 angrefrist.. Men jeg tok ikke ibruk nummeret før lenge etter denne fristen, så jeg ante ikke at jeg skulle mangle dekning i hjemmet mitt. Bor alene med baby, i ødemarka og er kronisk syk, sist jeg måtte ha legevakt spurte legen om jeg hadde flere telefoner, for han hørte meg dårlig. Fikk ikke si opp. Da skulle di ha ca 10.000kr... å ha så lite respekt og empati for andre mennesker, har ikke sett makan til sånt 😠🤒🤔

Annonymt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, mobil app, svindyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er først og fremst prisen som trekker ned, veldig dårlig dekning flere steder i landet, dritt dårlig mobil app og min side der man ikke kan logge seg inn før man måtte rebestille passordet og da får du ikke sms tvert, det kom opp aldri noen sms i flere tilfeller.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR