Hva de leverer etter inngått avtale vet jeg ikke enda, men de oppgir å representere Telenor sine bedriftskunder. Praktisk og økonomisk ingen stor sak men følelsen av å bli lurt er ikke god. For den nette sum av kr 3000 kan man komme ut av dette.. gode greier
Utrolig fornøyd med Nortel , god dekning og service i verdensklasse. De gjør virkelig det lille ekstra for kundene sine
Masse trøbbel med e-sim.. flere uker med så og si ikke mulighet for innkommende anrop.. snakket med kundeservice utallige ganger uten å komme noen vei.. kan ikke ha det sånn med arbeidstellefon.. og 3000kr i gebyr for og bytte til en leverandør som ordnet det med en gang.. takk for ingenting..
Vi ble oppringt av selger. Det ble inngått muntlig avtale om kjøp av telefontjeneste fra datterselskap av Telenor for 4 stk abonnement, ingen bindingstid og ingen bruddgebyr, til månedspris kr. 220 inkl. mva., samt kjøp av 1 tvilling sim-kort. Selger utarbeida kontrakt som måtte signeres elektronisk mens telefonsamtale med selger pågikk. Selger opplyste ikke at kontrakten som blei signert hadde et annet innhold enn den muntlige avtalen som var inngått mellom kjøper og selger. Sim-korta kom i posten 4 dager seinere, uten tvilling sim-kort. Ved gjennomlesing av kontrakt fant vi avvik mellom muntlig avtale og kontrakt: Selger krevde 24 måneder bindingstid og bruddgebyr kr. 3000 pr abonenment, og månedspris kr. 275 ink. mva. Vi hevet omgående kjøpet og sendte sim-korta i retur samme dag. Med henvisning til Kjøpslova § 18 og Avtalelova § 36 bestrider vi faktura fra Nortel as pålydende kr. 15.000. Kravet kan dermed ikke sendes til inkasso.
Jeg syns at dekningen er ustabil og dårlig i noe steder
I samtale med en selger på Nortel, ble mannen min lovet å slippe å betale bruddgebyret på 18 000 kr fra tidligere mobiloperatør, da det var noe de skulle dekke. I etterkant fikk han regning på hele beløpet, og fikk DA forklart at han måtte betale hele summen, men da vil han ikke motta månedlige fakturaer frem til beløpet er dekt inn. Det vil si at han binder seg til Nortel i lang tid fremover. Hadde de vært såpass ærlige og gitt denne informasjonen på forhånd, hadde mannen min ALDRI gått med på det. Så nå ser det ut som ferie med ungene går bort da feriepengene går til dette.😡
Fikk hjelp med ein gang og var kjapp på å løse mine problemer som jeg hadde laget selv.. veldig fornøyd. Med pris og super kunde servise✨️

Gir seg ut for a være bedriftssatsinga til telenor ved telefonsalg, og dersom du bit på.... 6000 for å komme seg ut att.... fra tele

Veldig smidig bytte! God kundeservice og veldig enkelt bytte. Telenordekning til den beste prisen. Veldig fornøyd!

Kommer med tilsynelatende godt tilbud, men skjuler bruddgebyr. Vil sterkt anbefale å unngå dette selskapet - det opplyses ikke om bruddgebyr ved avtaleinngåelse og når en tar det opp med dem i etterkant hevder de at det "blir ord mot ord". Ikke på noen måte slik en ønsker at en mobiloperatør skal opptre.

Rask og profesjonell handtering av bestillinga og god service.

Vi sitte dessverre kun igjen med dårlige erfaringer med dette selskapet.Ved avslutning av kundeforholdet blir vi fakturert et bruddgebyr på 2 X 3000,- + mva totalt 7500,-

Selgeren ringte og lurte meg. Han sa det blir ikke noe bindingstid og nå avtale er bindet med 24mnd. Han også sa at om jeg ønsker å bytte leverandør av mobiltjenester da må jeg betale bare den summen som Nortel skal bruke å kjøpe meg ut fra gamle operatør(0kr). Jeg bor på Lørenskog og dekning er dårlig i hele blokka og ingen dekning i parkeringshuset på Triaden. Ikke ambefales!

Jeg kom med litt kritikk under etablering og fikk raskt kontakt med personen som driver selskapet. han oppklarte alt og alt har fungert flott. Jeg bytter selskap nå, grunnet ander omstendigheter, men kommer gjerne igjen som kunde senere :) Vi trenger slike som Nortel som kan utfordre Telenor som jeg var missfornøyd med den gang jeg byttet til Nortel :)

først må jeg bare si at det de holder på med er absurd og over grensa til kriminelt. Jeg gikk med på abonement hos nortel for snart 2 år siden. når de ringte så presenterte de seg som telenor, noe som viste seg ikke stemte. og de sa at samtalen ville bli tatt opp, noe som var greit og betryggende for en evt tvist. jeg presisterte den gang at jeg ikke går med på noe som helst abonement om det er bruddgebyr og slike skjulte avgifter. de ordnet så hele familien min byttet over. fra første faktura kom så ble det tull og etter mye krangling og så ordnet de opp i den. men når jeg la ned firmaet mitt og byttet over til talkmore så kom det regning fra nortel på 13 000 kr!! ringte de og sendte mail og ba om og få sendt over lydfilen fra den dagen jeg godtok tilbudet så jeg kunne få tatt dem på ordet. men da fikk beskjed om at den var slettet merkelig nok! ut ifra alle andmeldelser av Nortel på google og facebook så er dette noe de lurer kundene på regelmessig.. og til dere i nortel når dere svarer opp at jeg må ta kontakt med kunderservice om dette så kan dere bare glemme det, for det har jeg prøvd! jeg hadde vært flau om jeg var dere. FYSJ'!
Datasim fungerer ikke.mobil internett sluttet plutselig å fungere, selv med full dekning

Fikk den hjelp jeg hadde behov for på vakttelefonen nå i påsken😊

Ble lovet smertefri overgang til nortel, hvor det ble tydeliggjort at telefonen ville fungere innen kort tid. Derimot fungerte det aldri og jeg sto uten tilgang på bussbillett alene i utlandet på ukjent sted. Fikk ikke ringt eller gitt beskjed til noen. Betalte dyrt for taxi. Da det ble sagt ifra til nortel, var det ikke mye hjelp å få, lite beklagelse.

Ble lurt til å svare på en Mail og tvunget til 24mnd abonnement med skyhøye utmeldingspriser.

Styr langt unna Nortel Nortel sier at det er 2års binding i alle tlf selskap, å de betaler ut bindingen. Med den tlf leverandøren som du har, dette er svindel og løgner ( jeg hadde ikke noe binding i Telenor) Du må skrive under kontra på 2år. å 3000,-kr vis du bryster den før tiden er ute. Dette er en slave kontrakr Har snakket med andre som sier det samme. Fikk klar beskjed!!! Kom dæ bort fra nortel

Hyggelig service og lovet full Telenor dekning, endte med dårlige linjer ved å flytte over til Nortel, samtaler som bryter, ansatte klager og spør hvorfor det bryter eller høres ut som jeg legger på. (Skjedd mange ganger). Klaget på dette og fikk beskjed om å sette opp telefon på nytt og det blir for mye arbeid. Har klaget flere ganger og skrevet mail. Har måttet svare opp utallige telefoner og mail på inkassovarsel og purringer hvor jeg bestrider kravet pga holder ikke hva de lover. Måtte gå tilbake til Telenor hvor linjer er stabile og noe dyrere regning.

Når jeg for et par år siden inngikk abonnementsavtale med Nortel for min enmannsbedrift, ble jeg "presset" til å skaffe et abonnent i tillegg til det ene som tilhører bedriften. Min kone tegnet derfor et abonnement. Bedriftsabonnementet med mobilt bredband fungerer tilfredsstillende, men tilleggsabonnementet har det vært mye rot med i forhold til faktura. Et forsøk med fasttrekk fungerte ikke. Og det er nå andre gang på rad at det blir sendt ut inkassovarsel og sperring av av telefon uten at ordinær faktura er sendt ut. Det krever unødvendig bruk av arbeidstiden. Blir det ikke orden på dette i løpet av en par dager sier jeg opp både bedriftsabonnementet og det private abonnementet.

Ok kundeservice, men dårlig bedrift. Lover mer enn de leverer, Mye lureri og de unngår å nevne diverse faste priser under salg. Styr unna om du er smart.

Jeg har tidligere beskrevet en marerittaktiv opplevelse, der Nortel ulovlig slettet et nummer og nektet å åpne dette uten at jeg betalte gebyr for dette. Nortel har kommentert innlegget og sier «det er leit du har hatt en dårlig kundeopplevelse» og ber om at jeg kontakter dem «slik at vi får sett på muligheter, da vi vil prøve vårt beste for å gjøre deg fornøyd» Det virker ikke som de mente noe med dette! Den 09.11.21 fikk jeg endelig følgende svar fra Nortels Alexander: «Jeg har nå stoppet abonnementet fra og med i dag. Redusering av abonnementsavgiften på abonnementet det gjelder, kommer på neste faktura.» Neste faktura fra Nortel fikk jeg 03.12.21 Abonnementet som skulle vært stoppet den 09.11.21 var på ingen måte det, tvert imot det var abonnementsavgiften nesten fordoblet. Sendte samme dag epost til kundeservice der jeg opplyste at jeg ikke kom til å betale fakturaen før feilen var rettet opp. Denne eposten fikk jeg aldri svar på. Imidlertid kom det purringer på fakturaen, som tilslutt endte med inkassovarsel, og trussel om stenging av telefonene. For å unngå dette reduserte jeg fakturaen med beløpet på det abonnementet som «var stoppet» (og nummer som i tillegg var slettet) og betalte abonnementsavgiften for de øvrige 3 numrene. 2 dager senere opplever vi at alle 3 numrene blir sperret. På fakturaene for januar og februar figurerer fortsatt nummeret, og det er belastet utgifter på det, selv om både abonnement og nummer er slettet. Denne opplevelsen føyer seg inn i en lang rekke som er helt typisk for Nortel. Gjennom et langt arbeidsliv der jeg har vært i kontakt med tusenvis av leverandører, er Nortel det desidert verste firmaet jeg har opplevd når det gjelder kundebehandling og oversikt over kundeforhold. Jeg har nå vært så heldig å finne en operatør som er villig til å kjøpe ut bruddgebyrene på bindingstiden jeg har med Nortel, og som i tillegg har vesentlig lavere abonnementsavgifter. Det var en stor dag for meg når jeg endelig kunne si opp abonnementene hos Nortel, og avslutte forholdet til denne katastrofeoperatøren. Bård
Vi har bare gode erfaringer med Nortel. God dekning og strålende kundeservice.
