Meny

Nortel omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Nortel
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
8
av 37 innen
mobilselskap
64%
anbefaler
Nortel
Filtrer omtaler
61
10
2
4
31
Sorter omtaler etter
Viser av 108 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nortel?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Nortel er dessverre bare enda et telefoniselskap som lover gull i, men som leverer møkk."
1 syns denne omtalen er nyttig

Nortel overselger sine produkter via telefon, og når du bestiller med bakgrunn i den informasjonen selgeren gir, og det viser seg i bekreftelsen at du ikke får det du har bestilt, så får du fortsatt ikke kansellert avtalen uten å bli truet med bruddgebyr. Oppfølging og kommunikasjonen var mildt sagt uprofesjonell og direkte frekk. Jeg skjønner at mange velger å bli værende som kunder i selskapet med den trusselen, men for vår del vil kravene bli bestridt og vi sees i forliksrådet. Det er en så total mangel på normal forretningsskikk at ledelsen og eierne i selskapet enten må rydde opp, eller skamme seg. Men som med all svindel, så er de sannsynligvis skruppelløse og ler hele veien til banken.

Kristina S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Såå fornøyd med Nortel, ikke hatt noen problemer med dekningen. Appen deres gjør det enkelt å holde oversikt og evt øke datapakker om nødvendig. Ellers har de også trivelige folk hos kundeservicen deres!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lover og lyger"
1 syns denne omtalen er nyttig

selger kontaktet meg på tlf, og sa at han hadde et unikt tilbud til meg. Lyttet til selger ang pris på abonnement og data som skulle vere inkludert i prisen. Dette hørtes veldig lovende ut på tlf, fikk beskjed om å svare ok på tekst melding så hvar alt klart. Svarte ok og etter dette ble det bare et H........ Ekstra betaling for bank id på tlf, fri data som ble lovet ble 10gb I døgnet, moms på regning, og kr 9000 får å angre på denne avtalen. Dette er noe disse forbannende selgeren ikke opplyser til deg under tlf samtalen, har aldri opplevd dette før hos andre tlf operatører, Sitter no med et abonnement som jeg er SVÆRT misfornøyd med.............. Svar aldri på en mms fra disse. Be de sende avtalen og les nøye igjennom før du trykker ok på mms.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"svindelforsøk"
2 syns denne omtalen er nyttig

svindelforsøk. skal nu gå til politiet anmeldelser av saken. fikk aldri simkort av dem og enda skal 7500 før noe æ aldri har fått.Så dere der ute ikke gå over til nortel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Høy kvalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nortel er et selskap som har de små bedriftene i fokus. Dette merkes på pris og kundeservice, svært fornøyd! Overgangen fra tidligere selskap gikk smertefritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Blir fakturert for dobbelt så mye, holder ikke det de lover, rot, vanskelig å få kontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pris er ikke det jeg ble lovt. Vanskelig å komme i kontakt og få svar på spørsmål og faktura, pris Blir opplyst om feil bindingstid og dermed straffet når jeg sier opp. Dette skulle være enkle ting å ha styr på for et slikt selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt inn i noe som koster 3000,- å komme ut av."
3 syns denne omtalen er nyttig

Dyrere og dårligere enn lovt. Tidligere hadde jeg rikelig med 15 GB, og hadde roll over, nå får jeg hver mnd varsel om at 20 GB er brukt opp uten at bruken er endra. Har heller ikke like god dekning som lovt.

Hildebjørg S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Superfornøyd‼️‼️"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet fra OneCall til Nortel, da jeg ble lovet samme dekning til lavere priser. Jeg sparte 211kr i måneden, beholdte samme gode dekning og samme datapakke. Fikk en egen kontaktperson, en hyggelig trønder som er ærlig og tilgjengelig. Dette setter jeg stor pris på! Meget fornøyd! Mvh Hildebjørg

Svar fra Nortel
28.03.2021 16:29
Hei, Hildebjørg! Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at alt fungerer som det skal. Vi gleder oss til fortsettelsen med deg! Mvh Christian, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjempefornøyd med Nortel ... Noen små oppstartsutfordringer er raskt løst av support."
6 syns denne omtalen er nyttig

Noen små oppstartsutfordringer er raskt løst til min tilfredstillelse av hyggelige folk på support :-) Alt i alt er jeg kjempefornøyd.

Svar fra Nortel
28.03.2021 16:29
Hei, Sten! Godt å høre at utfordringene ble løst raskt, vi gleder oss til å fortsette samarbeidet! Mvh Christian, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel fra begynnelse til slutt!"
9 syns denne omtalen er nyttig

Løgn og bedrag. vi ble lovet lavere pris en vi hadde fra vår daværende leverandø DIPPER, og NORSAT fortalte oss at de ALDRI reduserer hastigheten og at vi skulle få 300 GB i mnd. noe som er reint sprøyt. vi har GB teller på våre mobiler og vi kunne dokumentere at vi ikke brukte 30 GB på en periode men til tross for at vi sendte bilder av GB teller fra mobilene våre innrømmet de ikke at de teller dobbelt av faktisk forbruk. De stengte ned våre telefoner 2 dager av de første 9 dagene forde de påtod at vi hadde brukt 10GB. på en dag, noe som ikke var tilfellet. Dvs at hvis du ikke bruker det de mener er 10GB hver dag vil ikke kundene få levert mer en kanskje 100GB. pga. begrensningen de påtar seg å legge inn etter at avtalen er gjort. Nå har vi fått første faktura fra NORTEL og den er på det dobbelte av hva vi hadde tidligere, så vi har påstått og mener fortsatt at de lyver og lover alt mellom himmel og jord for å få kunder til å gå på en 24 mnd. avtale men dette går vi til retten med for å få slutt på en gang for alle!!

Svar fra Nortel
17.03.2021 09:33
Hei, Stig! Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost slik at vi kan oppklare dette punkt for punkt. Mvh Christian, Nortel Kundeservice
Andreas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Nortel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjekk og hyggelig selger - du kan høre smilet i stemmen. De svarer meget raskt på kunderservice og er både flinke og kjappe til å fikse opp i deres og egne feil. Prisene er helt utmerket og kundeservicen er på topp! Dette blir nok et selskap som vil ta store markedsandeler innenfor bedriftsmarkedet. Kingkong!

Svar fra Nortel
17.03.2021 09:33
Hei, Andreas! Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Vi gleder oss til fortsettelsen med deg! Mvh Christian, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjapt, trygt og meget rimelig"
7 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å bytte til Nortel. Fantastisk kundeservice. Vi fikk feil med et SIM kort. Nortel ordnet raskt opp og vi fikk nytt SIM-kort over natta. Vi har redusert telefon og Internett kostnader betraktelig. Dette er et supert selskap å være en del av. Tusen takk Nortel.

Svar fra Nortel
02.03.2021 10:54
Hei, Heidi! Tusen takk for din tilbakemelding, vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble kontaktet av en selger fra Nortel, og vedkommende gikk inn og kikket på hvor mye data jeg brukt pr mnd. og da mente hun at jeg sparte ca 100kr i mnd. Da jeg fikk fakturaen ble jeg rimelig irritert, og da jeg attpåtil fikk melding om at jeg snart hadde brukt opp dataen min ble jeg skikkelig irritert. Ringte Nortel etter at jeg snakket med mitt gamle selskap dipper, de vet jeg ikke har bindingstid. Jeg spurte om jeg kunne bytte til de igjen, da spurte hun hvilket firma jeg brukte nå, og da svarte hun at de har bindingstid. Nortels kundeservice var veldig hyggelig, ikke noe og si på det. Hun sa at jeg skulle ha blitt opplyst om 24 mnd bindingstid, noe jeg trodde ikke var vanlig lengre. Hun var som sagt veldig hyggelig og jeg fikk gjort om fra faktura til e-faktura. Noen kroner spart. Nå må jeg vel kjøpe til data, og da blir det dyrere enn dipper og med 24 mnd bindingstid, Jippi

Svar fra Nortel
02.03.2021 10:54
Hei, Gunda! Gjerne send oss en epost til [email protected] slik at vi kan se på saken. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Safety T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hele veien vært veldig fornøyd med nortel! Oppfølging og service vi har fått fortjener full score!

Svar fra Nortel
02.03.2021 10:53
Hei! Tusen takk for din tilbakemelding, vi ser frem til å fortsette samarbeidet! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Christoffer I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veldig ryddig prosess"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av rådgiver som booket møte med meg i kalender over Teams. Veldig ryddig gjennomgang med selger, sammenlignet med hva jeg hadde så fikk jeg en utrolig mye bedre avtale. Nytt sentralbord ble også ordnet av rådgiveren, noe vi hadde stor bruk for. Strålende fornøyd!

Svar fra Nortel
02.03.2021 10:53
Hei Christoffer! Tusen takk for din tilbakemelding, vi skal gjøre det vi kan for at fortsettelsen blir minst like god! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Anbefaler alle å lese kontrakt før godkjenning"
9 syns denne omtalen er nyttig

Markedsføringen er ikke bra, ser det er flere som tror at det er fra Telenor, når selger sier bedriftoperatør på nettet til Telenor. 24 mnd. bindingstid sa selger ikke noe om, men selger mener at 24 mnd. prissikring er det samme som 24 mnd. garanti.Godkjenning av avtalen måtte gjøres mens selger ventet i telefonen.Det ble heller ikke fortalt at prisene var + mva. Jeg ville gå fra avtalen og fikk da presentert at eneste vei ut av den var å betale bruddgebyr på kr. 3750 pr. nummer. Dette er ren svindel . Har fått regning på kr.7500, jeg kommer til å gå videre med saken

Svar fra Nortel
05.02.2021 15:07
Hei, Bjørn! Det er trist å høre at du har denne opplevelsen. Kontrakten som blir tilsendt signerer man på om man er enig i det som presenteres, og det må ikke gjøres over samtale. Vi håper å kunne fortsette samarbeidet. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Per U. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindelforsøk over tlf"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svindel Kaller 2 års bindingstid for sikkerhetsgaranti mot høyere priser. Lever av skyhøy flyttepris i bindingstida. Oppgir i tillegg priser uten mva. Selgeren glemte at han sa dette i opptaket,"kontrakten," hvilket ga meg gratis avvikling etter masse mas. For å unngå rettslige tiltak, ga kundeservice seg til slutt.

Svar fra Nortel
05.02.2021 15:07
Hei, Per! Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Jeg ser at saken er ferdig behandlet og at en fant en løsning. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Olav S. S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"lureri?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mye grums her ja. Selger opplyste at han ringte fra Telenor. Gebyr på bank id, fakturagebyr på kr. 61,25, bindingstid på 24 mnd. dette fikk jeg ikke opplyst.Nortel skulle si opp mine gamle abonnement, noe som ikke ble gjort ,så jeg betalte dobbelt opp.Ringte kundeservice om de kunne stenge av Nortel Grenseløs til det gamle abonnementet gikk ut. (hadde betalt flere mnd. på forskudd). Ikke noe problem fikk jeg til svar.Da jeg fikk min først faktura,så var ikke grenseløs stengt ned(kr. 499) men Nortel fri samtale til (kr.99) priser uten MVA. Dette var sikkert en glipp tenkte jeg,ville ordne seg når jeg fikk åpnet Nortel Grenseløs.Ringte kundeservice får åpne grenseløs,sa da att det var gjort en feil, hadde betalt for mye.Nei ,det var ikke noe feil,slik skulle det være,etter mye frem og tilbake ga jeg faen og la på. Det er ikke pengene det er snakk om, men fremgangsmåten de driver på. Folk mister tilliten, det er ikke bra for ett børsnotert selskap. Håper 24 mnd går fort, så en kommer seg ut fortet en svint. mvh laffen

Svar fra Nortel
05.02.2021 15:07
Hei, Olav! Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Viser til din kontrakt når det kommer til punktene du beskriver. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
"Gav beskjed om at samtalen var fra Telenor og måtte trykke OK fort fordi den falt ut"
3 syns denne omtalen er nyttig

Cristian Fra Nortel support skriver på omtalesvar at det var en mistorståelse. Da må vel selgeren også forstå det og anullere "avtalen uten 3000 i gebyr. Trolig er det svindel.Er dette samme firma eierne svindlet unna millioner dollar i USA for noen år tilbake. I dag er det vel ikke lov drive aggressiv markedsføring.

Svar fra Nortel
05.02.2021 15:07
Hei, Arild! Gjerne send oss en epost til [email protected] hvor du beskriver din opplevelse. Nortel er et nyetablert heleid norsk selskap. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Olepetter L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra om du trenger mye data"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Nortel for lenge siden, opplever å få kontakt med kundeservice relativt fort om det trengs og møter løsningsorienterte folk. Anbefaler gjerne dette videre, har 4 abonnement fra dem og fakturaene kommer inn i avtalt størrelse. Tviler på at det finnes noe billigere løsning for bedrifter.

Svar fra Nortel
05.02.2021 11:08
Hei, Ole Petter! Tusen takk for din tilbakemelding, vi skal gjøre det vi kan for at fortsettelsen blir minst like god! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lureri, kundeservice som ligger å sover når man ringer dem i oppgitt åpningstid, datamengde som fordamper, fakturaforslag ifølge mine sider som ikke samsvarer med det man avtalte ved inngåelse av kundeforhold. Ei radikal forbedring forventes, om ikke vil engasjementet bli særdeles kortvarig....

Svar fra Nortel
14.01.2021 12:13
Hei, Nils! Vår kundeservice er åpen 08-17 mandag til fredag med 30 sekunder svartid. Gjerne ta kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan få klarhet i spørsmålene dine. Mvh Christian Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og feil markedsføring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble tilbudt en tjeneste som de visstnok ikke hadde likevel. En muntlig avtale som ikke ble holdt fra deres side. Kontaktet dem på support-mailen og via skjema på nett, uten å ha fått noe svar (3 uker siden jeg kontaktet). Fikk endelig tak i en kundebehandler via chat-funksjonen på hjemmesiden, som avsluttet chatten uten å gå videre med saken. Føler meg både lurt og svindlet. Tenker å sende saken videre til forbrukerrådet, da det er blitt gjort dårlig selgerskikk. Synd dersom det måtte ende slik.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:33
Hei, Hoai! Jeg ser at vi har besvart henvendelsene du har sendt inn, men gjerne send oss en epost til [email protected] for en gjennomgang av saken din. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Stein I. L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe. Har hatt alle slags problemer helt siden første dag."
5 syns denne omtalen er nyttig

Gjennom medlems avtale med industripark valgte jeg å bytte til Nortel like før høstferien. Jeg har slitt med tilhjengelighet og i starten var det Telenor som fikk skylda for at jeg ikke kom på nett.. Tenk dere.. etter sim kort nr 3 og etter flere uker, fikk jeg kontakt med omverdenen igjen. Feilen var at sim kortene var feilaktig aktivert. Jeg fikk også skylda for at jeg brukte feil kode. Jeg føler meg mistenkeliggjort med unntak av en kundebehandler som sa at han hadde forståelse for min frustrasjon. Jeg venter fortsatt på en erstatning for tap og tidsforbruk. På toppen av det hele så ble jeg uten signal i dag. Nå må jeg skaffe meg ett nytt sim kort fordi jeg har viktige telefonsamtaler gjennom jobben i morgen. Hva gjør jeg ??? Jeg antar at kundebehandlere i Nortel vet hvem jeg er. Ønsker de å ta kontakt må de faktisk sende mail.

Svar fra Nortel
18.12.2020 11:24
Hei! Dette var leit å høre, Stein! Vi beklager at dette er opplevelsen du sitter med foreløpig. Vi ser at denne saken er ferdig behandlet internt, og ser frem til en bedre fortsettelse med deg! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
6 syns denne omtalen er nyttig

Selger var svært overbevisende og fikk oss til å overføre 2 telefonnummer og 4 bredbånd til dem fordi de påstod å være billigere og at det var fri bruk av data. De sa også at vi kunne åpne abn. når vi ville og stenge ved behov. Prisene var uten mva, derfor var det dyrere enn det vi hadde. Vi måtte betale fra første dag, enda avtalen var at vi ikke trengte å betale før vi åpnet hyttene de skulle benyttes i. Det er bindingstid og vi måtte betale 3750 kr da vi angret oss etter et par uker på det ene mobilabonnementet! Det er jo helt sinnsykt når det kun er snakk om abonnement, ikke mobiltelefon eller annet utstyr. Masse rot og lureri har det vært. Gleder oss til året er omme.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:30
Hei! Abonnementsvilkårene er spesifisert i kontrakten som du mottar. Gjerne send oss en epost til [email protected] for en gjennomgang av saken din. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super oppfølging!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Rask oppfølging, svært imøtekommende selger, håper bare de gir like god oppfølging videre i kundeforholdet så ønsker vi selvfølgelig beholde dem som leverandør. God dekning og bra sentralbordløsning. Rimelig pris.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:30
Hei, Åse! Tusen takk for din gode tilbakemelding, vi skal gi deg minimum like god oppfølging videre! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR