Meny

Nortel omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Nortel
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
9
av 37 innen
mobilselskap
64%
anbefaler
Nortel
Filtrer omtaler
88
18
3
5
46
Sorter omtaler etter
Viser av 160 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nortel?
Rolf K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tilfreds med hastighetsreduksjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selger lovet ubegrenset bruk. Etter at kontrakt var inngått, lom det fram at når 10 GB er brukt på en dag, blir hastigheten satt ned "av sikkerhetsmessige grunner". Det var det ingen som sa noe om! Og den nedsatte hastigheten gjør forbindelsen ubrukelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super på kundeservice!!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt enestående kundeservice, hvor du får kjapp og god hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte to fri bruk abonnementer med prisgaranti. Lærte først da jeg prøvde og bruke prisgarantien at Nortel hadde et spesielt fri bruk abonnement som ikke kunne sammenlignes med andre opperatører sine fribruk. For meg er fri bruk fri bruk, men tydligvis ikke. Ble også lovet bedre mobil dekning. Den gang ei.

Svar fra Nortel
15.09.2021 15:09
Hei, Ole Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en e-post til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh, Ingerid, Nortel Kundeservice
Svein E. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lurt av Selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av en selger fra Nortel for et gunstig tilbud på to abonnement. Ble aldri informert om bindingstid fra selger. På grunn av dårlig dekning og telefonsamtaler datt ofte ut valgte jeg å gå over til et annet mobilselskap . Etter overgang fikk jeg krav om på 6800,- for å avslutte abonnementene. Er dette innen for lovverket og bør man gå videre med saken?

Svar fra Nortel
15.09.2021 15:09
Hei, Svein Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en e-post til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh, Ingerid, Nortel Kundeservice
Øyvind P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ikke noe å si på kvaliteten mht signal ol. Har savnet autogiro- men nå er det endelig på plass"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt greit abbonement. Dekning helt ok. Har savnet mulighet for betaling via autogiro, men nå ser det ut til å ordne seg. Prismessig ok.

Svar fra Nortel
15.09.2021 15:09
Hei, Øyvind Tusen takk for din tilbakemelding. Så bra at du fikk opprettet AvtaleGiro hos oss. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh, Ingerid Kundeservice Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"God service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Super service da jeg trengte hjelp til en låst mobil, selv etter ordinær kundeservice var stengt.

Svar fra Nortel
15.09.2021 15:09
Hei, Sola Tusen takk for din tilbakemelding. Det er godt å høre at du fikk god hjelp når du trengte det. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh, Ingerid Kundeservice Nortel
Finn E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk fantastisk hjelp av kundeservice Setter stor pris på det 😍🙌

Svar fra Nortel
15.09.2021 15:09
Hei, Finn Tusen takk for din tilbakemelding God å høre at du er fornøyd med hjelpen du fikk hos oss! Vi gleder oss til fortsettelsen. Mvh, Ingerid Kundeservice Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Enkel funksjon, lett å nå kundeservice. Gjør det de skal.

Svar fra Nortel
15.09.2021 15:09
Hei, Oddy Setter stor pris på din tilbakemelding. Det er kjekt å høre at du har en god opplevelse hos oss på Kundeservice. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh, Ingerid Kundeservice Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Villedende og omtrent svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Nortel som ønsket å selge telefon og internettabbonnement. Styr unna dette selskapet da de driver på grensen til svindel og bare lurer kundene; 1. De utga seg for å være Telenor og forsøker å skjule at de er Nortel 2. De opplyser heller ikke om at det er bindingstid på 24 mnd 3. De forsøker å skjule at prisene de har er uten moms STYR UNNA DETTE SELSKAPET!

Svar fra Nortel
03.09.2021 15:03
Hei, Atle Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en e-post til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh, Ingerid, Nortel Kundeservice
Steinevert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"God løsning for Nortel og meg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg skrev om min erfaring har jeg hatt telefonkontakt med Nortel, vi fikk en god dialog. Vi kom frem til en løsning jeg er fornøyd med. Begge parter har tatt sin del av ansvaret, og jeg har erfart at jeg må sette meg inn i vilkår før jeg signerer.

Svar fra Nortel
03.09.2021 15:03
Hei, Vi setter stor pris på din tilbakemelding, det er kjekt at vi kom til en løsning som fungerer for begge parter. Ser frem til fortsettelsen! Mvh Ingerid, Kundeservice Nortel
Liv B. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Rask tilbakemelding til support"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rask tilbakemelding fra support ved henvendelser fra meg.

Svar fra Nortel
03.09.2021 15:03
Hei, Liv Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at du er fornøyd med oss. Vi gleder oss til fortsettelsen. Mvh Ingerid, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Som man alltid er var jeg skeptisk etter å ha pratet med en trøndersk selger over telefonen. Men så langt er alt som er lovet, på plass. Dekningen fungerer som den skal og regningen er som forventet. Veldig simpelt og forutsigbare regninger med fri data, noe som ikke mange andre operatører har. Anbefales videre til alle som er lei av å bli overfakturert!

Svar fra Nortel
01.09.2021 15:21
Hei Ahmed, Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at alt fungerer som det skal. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Hjelp til mobilt nett på båten"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har en travel kvardag ute til havs og da er det viktig at nettet er oppe og går. Fin dekning langs kysten og ved evt. Problemer fikk vi veldig god hjelp av service teamet på telefon!

Svar fra Nortel
01.09.2021 15:21
Hei Kåre, Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at alt fungerer som det skal. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fungerer greit. Dårlig sentralbord løsning for bedrifter."
4 syns denne omtalen er nyttig

Sentralbordet er ikke veldig lett å bruke og man kan ikke see hvem som er logget på til en hver tif.

Svar fra Nortel
01.09.2021 15:21
Hei Simon, Tusen takk for din tilbakemelding! Gjerne send oss en e-post på [email protected] så får vi avtalt en gjennomgang av sentralbordet. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Flott kundeservice. Bestilte e -sim til min smart klokke, og fikk god hjelp til å sette den opp uten problem, anbefaler Nortel

Svar fra Nortel
01.09.2021 15:21
Hei Erik, Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at alt fungerer som det skal. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God service"
3 syns denne omtalen er nyttig

God service. Men får ikke app til å kjøpe ekstra kvote til breiband på mobilen.

Svar fra Nortel
01.09.2021 15:20
Hei Rune, Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at alt fungerer som det skal. Vi jobber med å oppgradere plattformen Mitt Forbruk, og mange nye funksjonaliteter vil komme. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Louis A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tilpasning av abonnement til mitt behov"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nortel har vært løsningsorientert og funnet en løsning som i mitt tilfelle er likeverdig med konkurrerende tilbud i markedet!

Svar fra Nortel
01.09.2021 15:20
Hei Louis, Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at alt fungerer som det skal. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Benedicte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super kundeservice!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gode løsninger som dekker flere behov og svært god kundeservice.

Svar fra Nortel
01.09.2021 15:19
Hei Benedicte, Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at alt fungerer som det skal. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Ståle M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd med Nortel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hyggelige kundebehandlere som tar seg tid til å fikse problem hvis det oppstår

Svar fra Nortel
01.09.2021 15:19
Hei Ståle, Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at alt fungerer som det skal. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Eirik W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Villedende markedsføring/svindel, kundeservice kan ikke feilsøke+++"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde to grunner til å bytte fra eksisterende løsning til Nortel: Sparte litt hver måned og slapp å flytte sim-kort mellom ruterne Byttet til Nortel(Grenseløs) med to datasim for å kunne bruke på rutere. Nortel forsikret meg at eksisterende utstyr kunne benyttes. Det stemte ikke. Den ene kunne brukes, men det var mye tregere enn det vi hadde brukt tidligere. Den sluttet i tillegg å virke etter 30 dager. Fikk tilsendt to rutere fra tidligere leverandør, for å utelukke feil med utstyret. Nortel har ikke mulighet til å få meg på nett igjen, men bruker heller tiden på å kverulere. 10 Punkter hvor Nortel har sviktet: 1: Nortel har ikke greid å gi meg tilganger til apper og selvbetjeningsløsninger. 2: Datasim har ikke fungert på de enhetene Nortel sa skulle fungere. 3: Nortel har ikke greid å feilrette den enheten som sluttet å virke. 4: Kundeservice er selvmotsigende. Skulle midlertidig deaktivere et datasim, noe jeg fikk beskjed om at kunne gjøres. Når dette var gjort, viste det seg at SIM-kortet var permanent deaktivert og ikke kunne brukes mer. 5: Nortel reklamerte med at kundeservice skulle svare innen 30 sekunder, stemmer ikke. 6: Grenseløs er misvisende, da det i aller høyeste grad er begrenset. 10GB døgnet er maks, noe som tilsier mellom 280 og 310GB i mnd. 7: Har mail fra Nortel hvor fint og flott alt skulle være, etter problemene har oppstått(samt at Nortel har begynt å markedsføre egne mobile bredbånd), har Nortel begynt å hevde at abbonemanget jeg har ikke er egnet til bruken(til tross for at det var på akkurat disse punktene de solgte produktet inn). 8: På det ene mobilabbonemanget har databruken skutt i været etter operatørbytte. Samme mobiltelefon, samme bruk. Den eneste forskjellen er operatør. Nortel nekter å frislippe bindingstid til tross for at dette nummeret var et privat abbonement som de ikke har hatt noen reel kostnad for å overta. Det går faktisk data selv om telefonen er helt uten dekning. 9: Kundeservice foreslår løsninger som de vet ikke vil virke: Ble fortalt at jeg måtte sette datasim i en telefon for å deaktivere PIN-kode. Noe jeg allerede hadde gjort gjennom ruteren. Det eneste man oppnådde var problemer med å få hovedsim på telefon opp å gå igjen når man satte det tilbake. 10: Siden kundeservice ikke kan se ting live, eller feilsøke, har det gått med utrulig mye tid på feilsøking, nullstilling av utstyr, restarting etc. På en løsning som Nortel sa skulle virke. Nortel nekter å vedkjenne seg noe som helst ansvar.

Svar fra Nortel
01.09.2021 15:19
Hei Eirik, Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en e-post til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Skulle koste litt over 800 i månden"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekning. Ingen priser stemmer. Ser jo ut at vi nærme oss 2000 kr i steden for 800 som var avtalen. Det er vel ingen som bytte for å få noe som er 500 dyrere og har mye dårligere dekning. Ser også at moms kommer i tillegg det ble heller ikke opplyst. Jan H.

Svar fra Nortel
03.08.2021 14:20
Hei, Det er leit å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
8 syns denne omtalen er nyttig

Selger var (som vanlig) svært overbevisende. Bedyra at det ikke var bindingstid på abn, bare en «prisgaranti», slik at Nortel kunne garantere lav pris i 24 mnd, men det var jo selvsagt bindingstid. Opererte med priser uten mva(utan at dette ble nevnt) og da kom Nortel selvsagt gunstig ut. Skal ut av Nortel om 1 år, og aldri igjen. Useriøst selskap.

Svar fra Nortel
03.08.2021 14:18
Hei, Det er leit å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde de i 1 månde, men hadde ikke dekning, så e byttet mobil selskap. Får no ei regning på 3990 kr.

Svar fra Nortel
03.08.2021 14:18
Hei, Det er leit å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Anette S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kommunikasjon med"
5 syns denne omtalen er nyttig

Først løy dem om billig pris forhold til Telenor med å unnlater mva og så var det i starten hele tiden noe feil med regning Så svarer dem ikke på mail, Stenger bedriftstelefon flere dager åpner dem heller ikke etter dem ha fått penger på konto .bare får å være jærvlig. Ha sagt opp etter et halvt år...men skal ikke gi dem 2 år oppsigelse gratis.

Svar fra Nortel
03.08.2021 14:17
Hei, Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Eirik F. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Nytt abonnement"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk for et par måneder siden en telefon fra en selger hos Nortel som ville selge min bedrift et Grenseløs abonnement. Der gidd han fort igjennom avtalen, men nevnte ikke bruddgebyr. I senere tid har en annen selger ringt meg å har sagt at han må selge 2 abonnement for å få igjennom avtalen. Lang historie kort. En heftig diskusjon på telefon med en selger i dag. Der han spørre om han skal sende bruddgebyr som ikke ble opplyst (sto i avtale på e-post som jeg fikk beskjed om at jeg trengte ikke lede nøye fordi det var det jeg og første selger snakket om) Anbefales ikke. Frekke selgere som bare forklarer meg at dem har mer erfaring enn deg. Så det ble ikke Nortel på meg.

Svar fra Nortel
03.08.2021 14:16
Hei, Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR