Meny

Nortel omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Nortel
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
12
av 26 innen
mobilselskap
62%
anbefaler
Nortel
Filtrer omtaler
172
27
5
12
99
Sorter omtaler etter
Viser av 315 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nortel?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"NORTEL = UPÅLITELIG, UREDELIG, USERIØS"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nortel er uredelig, upålitelig og useriøs når de lar selger fra salgsbyrå oppgi falsk navn, falsk pris, oppgi falsk informasjon om at Nortel er et datterselskap av Telenor, oppgi falsk informasjon om at det ikke er bindingstid eller bruddgebyr hos Nortel, og unnlater å informere om at selger ikke ringer fra Nortel, men fra et salgsbyrå som det ikke er mulig å ringe opp igjen. Tegner du fire abonnement blir bruddgebyret på kr. 15000, dette er en vesentlig informasjon. Å unnlate å informere om denne kostnaden er direkte uredelig av Nortel. Det kan ikke være noen tvil om grunnen til at Nortel holder tilbake informasjon om bruddgebyr: de har et desperat behov for å sikre seg nye kunder der de kan innkassere store summer i bruddgebyr. Hadde selger sagt sannheten: At han heter (anonymisert) og ikke (anonymisert), at han ringer fra Callpartner og ikke Nortel, at han selger et bedriftsabonnement med 24 måneder bindingstid som medfører utgift på kr. 15000 i bruddgebyr til Nortel for fire stk. mobilabonnement, at mva kommer i tillegg til prisen han oppgir, at Nortel sine vilkår sier at pris og abonnementsvilkår når som helst kan endres. La det ikke være noen tvil: Hadde selger sagt sannheten, så hadde jeg avslutta samtalen omgående. Når selger avslutter samtalen etter at han har lokket deg til å trykke på "aksepter" i sms-melding fra salgsbyrået, sitter Nortel klar til å innkassere bruddgebyr på 3750 kroner pr abonnement. Nortel sender ikke ut fakturaen, de venter til betalingsfrist er ute før de sender kravet til inkassobyrået Fair, som i sin tur sender inkassovarsel og varsel om betalingsanmerkning. Alt i håp om at du skal betale, så de slipper å ta saka til Forliksrådet. I mitt tilfelle konkluderte Forliksrådet med at det ikke stod noe i kontrakten med salgsbyrået om bruddgebyr. Jeg slapp dermed å betale Nortel sitt krav om bruddgebyr.

Fornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen tull med dekning og har 5G der det fins! Appen er veldig oversiktlig og fin. Er også glad for at det finnes Nortel hos mobit. Var innom for å hente data kort, gikk smertefritt.

Svar fra Nortel
07.12.2022 08:01
Hei, Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en omtale, det setter vi stor pris på! Det er kjekt å lese at du er fornøyd med våre produkter og tjenester, og at du fikk hentet deg et datakort hos vår forhandler Mobit. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Irritasjon fra dag 1"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi unngår for all framtid dette telefonselskapet, de klarte ikke å få til hverken samtale venter eller nummervisning, hadde avtale om et teamsmøte for å få en gjennomgang på både PCen og telefonen, men support uteble fra møtet. Har brukt alt for mange timer på å fikse nummervisning selv samt forstå sentralbortløsning. Bedriften kom i fra et fungerende Talkmore bedrift abonnement, vi var av selger lovet en fantastisk sentralbortløsning noe som viste seg å være en kraftig overdrivelse. En mnd kundeforhold og 3 stk avbruddsgebyr fattigere går vi nå over til Telenor, fra helvete til himmelen hva gjelder følelse av viktigheten som kunde. STYR UNNA!!

Svar fra Nortel
06.12.2022 13:35
Hei Inge, Vi har stort fokus på å levere kvalitet i alle ledd, og synes det er veldig synd at du føler du ikke har opplevd det hos oss. Det er leit at dere ikke lenger ønsker være kunde hos Nortel. Jeg har gjort et søk i våre systemer og sett litt på saken din. Det kan se ut som om det har skjedd en misforståelse når det gjelder opplæringen du skulle ha, da vår tekniker satt klar i møte og sendte deg en mail og etterlyste deg. Jeg klarer ikke finne ut hvorfor dere ikke havnet på samme møte dessverre. Når det gjelder resten av utfordringene du nevner over her så ser jeg at vår supportavdeling har ordnet ting underveis når du har vært i kontakt med oss. Vi ønsker selvfølgelig at du skal sitte igjen med en positiv opplevelse hos oss, så ta gjerne kontakt med oss på [email protected] slik at vi sammen kan ta en ny gjennomgang av saken din om det er noe mer du ønsker avklart. Vi håper vi kan komme fram til en løsning som fungerer for deg. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hade Bra, Aldri mer!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir kjøpt ut straks av Telia fordi jeg ville ha bedre priser og ikke få overpriset fakturaer på epost og generelt rundt om. Hade bra for nå og jeg blir ikke og komme tilbake! Da selger ikke informerte meg om bindingstid og deres bedriftsnett har blitt ganske ubrukelig da ingen ting funker og jeg ikke ser hvis folk ringer. Telia imponerer mye mer! :)

Svar fra Nortel
07.12.2022 08:04
Hei Robin, Så leit å lese at du ikke lenger ønsker være kunde hos oss, det synes vi er synd. Jeg ønsker veldig gjerne hjelpe deg, og om du vil kan vi sammen ta en titt på saken din en gang til! Jeg får dessverre ikke søkt deg opp i våre systemer uten litt mer informasjon, men ta kontakt på [email protected] om du ønsker. Håper vi sammen kan komme fram til en løsning som fungerer for deg, og at vi kan gi deg en positiv opplevelse etter å ha vært i kontakt med oss. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"NORTEL - UPÅLITELIG OG USERIØS"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nortel benytter ulike salgsbyrå for å selge produktet sitt, uten å opplyse kunden om dette. Når du blir oppringt av selger, presenterer selgeren seg som Nortel, og oppgir ofte falskt navn. Dette kan dokumenteres. Ofte er telefonnummeret til selger sperret for innkommende anrop, slik at det er umulig å ringe tilbake til selger, som da ikke er Nortel, men en midlertidig innleid telefonselger hos et (u)profesjonelt salgsbyrå. Selger oppgir ikke prisen med mva når han sammenligner hvor mye billigere et Nortel abonnement er opp mot den prisen du selv oppgir med mva hos annen telefonoperatør. Selger opplyser ikke at salget og avtalen gjelder et bedriftsabonnement som blir inngått mellom din bedrift og Nortel. Ved kjøp mellom bedrifter gjelder ikke forbrukerkjøpslova. Du har dermed ingen angrerett på kjøpet. Men kjøpslova gjelder. Det vil være avtalen som du har akseptert og signert for din bedrift med selger som da er salgsbyrået, ikke Nortel, som vil bli gjenstand for tolkning ved en eventuell tvist. Selger opplyser ikke at det er bruddgebyr hvis avtale med Nortel blir brutt før avtaletid på 24 mndr er overholdt. Bruddgebyr som Nortel krever når du hever avtalen, utgjør kr. 3000 uavhengig av hvor mange måneder du har hatt abonnementet. Et bruddgebyr skal ikke overstige den fordelen som er gitt ved at Nortel gir et avslag på normalpris som kompensasjon for at kunde binder seg til Nortel i 24 måneder. Bruddgebyret skal reduseres med 1/24 del for hver måned du har vært abonnent. Når du har fått tilbud om abonnementspris kr. 229 pr måned, og Nortel sin normalpris er kr. 289, så vil bruddgebyret ikke kunne overstige kr. 60 x 24 = kr. 1440. Mva kommer i tillegg til oppgitte priser. Avtalen som du aksepterer og inngår med selger, som da er salgsbyrået og ikke Nortel, inneholder ingen informasjon om bruddgebyr. Er det oppført Utkjøp med kr. 3000 i avtalen, så gjelder dette mulig utkjøpsgebyr hos din nåværende telefonoperatør, ikke bruddgebyr hos Nortel. Hvis du hever kjøpet før portering av avtale er gjennomført, har Nortel ikke grunnlag for å kreve verken bruddgebyr eller utkjøp som ikke er gjennomført. Trussebrev og varsel om inkasso kan ikke effektueres så lenge du bestrider kravet. Ved behandling i Forliksrådet vil det være kjøpslova og avtalen du har signert med salgsbyrået som blir lagt til grunn.

Svar fra Nortel
06.12.2022 07:24
Hei Åge Nortel er et pålitelig selskap, og vi jobber hele tiden for å levere kvalitet i alle våre ledd- også salgsprosessen. Det er veldig synd å lese at du opplever oss som upålitelig og useriøs. Det stemmer som du sier at priser i bedriftsmarkedet oppgis uten mva. I kontrakten du får tilsendt og signerer før du blir kunde hos oss kommer det også fram at avtalen gjelder bedriftsabonnement. Det stemmer også at forbrukerkjøpsloven ikke gjelder i bedriftsmarkedet, men vi ønsker likevel ikke å lure deg på noen som helst måte. Jeg ser i våre systemer at du ikke er kunde hos oss lenger, men ta likevel gjerne kontakt med oss om det er noe du lurer på i forhold til ditt tidligere kundeforhold hos oss. Send oss en mail til [email protected] så svarer vi gjerne på dine spørsmål. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning til gunstig pris"

Hyggelig kunde sevice raskt svar og de hvet og kan det en spør om.

Svar fra Nortel
25.11.2022 09:40
Hei Per Tusen takk for 5 stjerner, det setter vi stor pris på! Det er kjekt å lese at du er fornøyd med vår kundeservice og at du føler du får god hjelp om du lurer på noe. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Alf J. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"lureri fra første stund"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble opp ringt av selger som ikke sa ett ord om at mva. kom i tillegg, ei heller at det var faktura gebyr. Veldig useriøst firma som ringer bevist og lurer folk opp i stry . Det koster også 3000 +mva. ++ og komme seg ut fra avtalen/bindingstid som i tillegg er 24 mnd. Nei her har jeg blitt lurt opp i stry. Håper noen klare å stoppe disse kjeltringene snart

Svar fra Nortel
24.11.2022 12:18
Hei Alf Det er synd å lese at du føler deg lurt som kunde hos oss, da vi absolutt ikke ønsker å lure noen. Jeg skjønner det kan være frustrerende når du plutselig får en faktura med andre priser enn du hadde sett for deg. Vi ønsker selvfølgelig at våre selgere skal være tydelig i sin kommunikasjon, og at du som kunde på forhånd skal være godt informert om alt av priser og vilkår. Her kan det se ut som om den kommunikasjonen ikke har vært så tydelig som den kanskje burde. Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer, men trenger litt mer informasjon om deg før jeg kan få noe treff. Jeg vil veldig gjerne hjelpe deg, og ønsker at vi sammen kan se på avtalen din. Ta kontakt på [email protected] om du ønsker en gjennomgang. Jeg håper vi kan komme fram til en løsning som gjør at du får en positiv opplevelse av å være kunde hos oss. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Sebastian
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble fristet av en god pris, på firmaets telefoner, de lovet å betale bruddgebyr men ville ikke betale utkjøp. Abonnement skulle ininkludre tale til utlandet men det er ikke det.

Svar fra Nortel
24.11.2022 12:11
Hei Sebastian Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd som kunde hos oss, og ønsker veldig gjerne hjelpe deg! Jeg får dessverre ikke søkt deg opp i våre systemer, da jeg trenger litt mer informasjon. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] slik at vi sammen kan ta en gjennomgang på avtalen og fakturaene dine. Håper vi kan klare å snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe positivt. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lureri"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selger tilbyr god pris og god service, men prisen ble en annen enn forespeilet per tlf og skriftlig. meldes til brukerklagenemda. Servicen var god helt til det oppstod problemer rundt bedriftsnett og feil pris. Og når vi klagde, ble selger fraværende og den på kundeservice var absolutt ikke hyggelig. Bytter tilbake til Talkmore-skulle aldri ha gått til Nortel!

Svar fra Nortel
23.11.2022 15:27
Hei Linda Så leit å lese at du ikke lenger ønsker å være kunde hos oss. Vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, noe det kan se ut som om det ikke har vært her siden du nevner du har fått ulike priser muntlig og skriftlig. Det er også synd å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos vår kundeservice. Vi jobber hele tiden hardt for at du som kunde skal føle deg ivaretatt hos oss, og ønsker veldig gjerne å hjelpe deg. Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer, men trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg. Ta gjerne kontakt på [email protected] så kan vi sammen se på din avtale og de utfordringene du måtte ha. Sammen kan vi da forhåpentligvis komme til en løsning som fungerer for deg. Jeg håper vi kan klare å snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe positivt. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uredelig telefonselger"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det begynte med porteringen, den klarte de å legge litt ut i måneden så jeg endte opp med to abonementsfakturaer den måneden. Videre prisene eks. mva, dette burde jeg ha visst, men en ærlig selger kunne i det minste oppgitt/sagt prisen pluss mva. Så kommer faktura på papir, jeg har satt opp nettbanken for automatisk e-faktura og det sier SBanken at Nortel har, men for Nortel er dette helt ut i det blå og uforståelig, fortsette å sende papirfaktura på 39.-. De har ingen bindingstid hevder de, men en oppsigelsestid på to mnd. , hva er forskjellen ? Frekk som fae.. spør du meg. Forbrukerrådet neste ..........

Svar fra Nortel
23.11.2022 15:20
Hei Mavi Jeg skjønner at det kan være frustrerende at du har endt opp med to fakturaer en måned, og at du ikke føler kommunikasjonen vår har vært god nok. Jeg har dessverre ikke nok informasjon til å kunne søke deg opp i våre systemer, så jeg vet ikke hva som er blitt kommunisert i forhold til det du nevner med papirfaktura og gebyr. Jeg ønsker at du tar kontakt med meg på [email protected], så kan vi sammen se på dine fakturaer. Når det gjelder bindingstid og oppsigelsestid skjønner jeg at dette kan virke litt forvirrende. Om du har tegnet et abonnement hos oss med bindingstid vil det si at du tegner en avtale om å ha abonnement hos oss i 24 mnd. Om du signerer en avtale uten bindingstid kan du når som helst velge å forlate oss, men du har en oppsigelsestid på to måneder som du nevner her. Bedriftsmarkedet er litt annerledes enn privatmarkedet, og oppsigelsestid og bindingstid er bransjestandard innen de fleste aktører som leverer noen form for abonnement eller avtaler innen bedriftsmarkedet. Ta kontakt med oss om noe enda er uklart, eller du ønsker en gjennomgang på dine fakturaer som jeg nevnte over!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Svindel selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt inn i et abonnement jeg ikke skulle ha. Har Telenor bedrift og er fornøyd med dette. Ble oppringt av en selger jeg trodde var fra Telenor, og trodde jeg fikk bedre betingelser. Dette gjør Telenor årlig. Da jeg fikk en mail på slutten av dagen så jeg at det ikke var Telenor, men Nortel. Forsøkte fra samme dag og oppheve avtalen, noe jeg ikke fikk. Var katastrofal kommunikasjon i 1 måned der Nortel ikke tok ansvar, og jeg til slutt måtte betale meg ut av en avtale jeg aldri har brukt. Mistet også telefon i 2 dager på grunn av at Nortel satte igang portering selv om vi var enige at dette ikke skulle gjøres. Fikk derfor ikke fulgt opp mine kunder de dagene. Terningkast minus 10.

Svar fra Nortel
23.11.2022 15:08
Hei Kent Vi ønsker at all vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, men her kan det dessverre se ut som om det ikke er tilfellet. Det er også synd at du mistet dekningen i et par dager som en konsekvens av vår håndteringen av overførsel på dine nummer. Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer, men trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg. Jeg får dessverre ikke sett hva som er blitt kommunisert tidligere, og hva som er blitt gjort for å prøve og løse dine utfordringer. Selv om det virker som om det er en stund siden sist du var i kontakt med oss, kan du gjerne sende en mail til [email protected] om du ønsker at jeg skal se på saken din en gang til. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kundeorientert"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nortel har en bra kundestøtte som bistår når utfordringer oppstår.

Svar fra Nortel
15.11.2022 09:15
Hei Patrick Så kjekt å lese at du er fornøyd med vår kundeservice, det gjør oss glad! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel
Hans P. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kundeservice utenom åpningstid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er helt topp. Blir ringt tilbake og loser problemet. Tusen takk

Svar fra Nortel
15.11.2022 09:16
Hei Hans Så fint å høre at du er fornøyd med vår kundeservice! Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel
Niklas L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig rett og slett"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri vært borti dårligere dekning, brudd, ingen Internett, umulig å ringe ut / motta samtaler. Det er noe tull hver eneste dag. Og jeg overdriver ikke. Styr unna

Svar fra Nortel
15.11.2022 09:24
Hei Niklas Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med våre tjenester. Vi benytter oss av Telenor-dekning, som stadig vekk scorer høyest på både hastighet og dekning. Likevel er det enkelte ting som kan påvirke dekningen din, slik som for eksempel hvor du befinner deg (om det er langt til nærmeste basestasjon), eller om du er inne eller ute (betongbygninger er ofte en utfordring). Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i våre systemer. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], eller ring oss på 70309900 så kan vi sammen se på utfordringene dine knyttet til dekning. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna"
5 syns denne omtalen er nyttig

De virker hyggelige men de er ikke til å stole på opplyser ikke uoppfordret om bindings tid på 24mnd eller Alle priser er +mva også Bruddgebyr på 3000+mva Ble lovet en bedre avtale enn før til en billigere pris men prisen ble høyere enn tidligere med dårligere avtale vilkår. Ble lovet god kundeservice hele døgnet også helg fant aldrig noe på nett eller i avtalen om dette Når det nærmer seg slutten av samtalen sender de en sms med avtale link og at du må svare på denne. Les avtalen først for de kommer til å mase på at du skal si ja som om de ikke vil at du skal lese avtalen. Styr langt unna disse

Svar fra Nortel
09.11.2022 15:03
Hei Gard Det er leit å høre at du ikke føler du kan stole på oss, da vi selvfølgelig ikke ønsker å lure noen. Jeg skjønner at du føler deg frustrert når du blir lovet en ting, men opplever å få noe annet. Før du blir kunde hos oss må det signeres en kontrakt. I denne kontrakten kommer alt av priser og vilkår tydelig fram. Vi ønsker uansett at våre selgerne også skal være tydelig i sin kommunikasjon, og at du som kunde skal være opplyst om alt av priser, bindingstid osv. Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer, men trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg. Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, og om du tar kontakt med oss på [email protected] kan vi sammen se på din avtale og dine fakturaer. Jeg håper vi kan klare å snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe positivt, og at vi sammen kan komme fram til en løsning som fungerer for deg. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Tom R. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobilkunde"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selger avtaler en pris og data mengde med deg. Og du blir fakturert 3 ganger så mye . Og de vil ikke kommentere avtalen som jeg har sendt kopi av på mail. Det er fint at jeg har et uvanlig stort nettverk så jeg kan formidle dette videre

Svar fra Nortel
09.11.2022 15:10
Hei Tom At du og selger har blitt enig om en pris, og at du i senere tid opplever å bli fakturert noe helt annet er ikke bra, og jeg skjønner at det er frustrerende. Før du blir kunde hos oss må det signeres en kontrakt, og i denne kontrakten kommer alt av priser og vilkår tydelig fram. Likevel ønsker vi selvfølgelig at våre selgere også skal være klar og tydelig i sin kommunikasjon, og at du skal være godt informert om priser og vilkår før du får tilsendt en avtale fra oss. Jeg ser i våre systemer at vi har en pågående sak på deg, og at en av mine kolleger har vært i kontakt med deg tidligere i dag. Jeg følger opp saken din, og håper at vi sammen kan komme fram til en løsning som fungerer for deg. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svik i salgsprosessen"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det ble inngått klar avtale om "ingen binding" og at Nortel kjøpte ut nåværende mobilleverandør med kr 3000. Det ble brukt mye tid på samtalen og betingelsene ble flere ganger repetert og drøftet inngående. I oppdragsbekreftelsen jeg mottok etterpå står det likevel "Avtaleperiode: 24 mnd" og "Ingen utkjøp". Jeg er ikke tvil om at selger bevisst har endret vilkårene og at dette er svik som gjør at avtalen ikke er bindende etter avtaleloven § 30. Jeg ser av kundeomtalene at det er flere som opplever det samme og det virker som dette er en bevisst og kjent metode som Nortel benytter seg av.

Svar fra Nortel
09.11.2022 15:17
Hei Det er synd å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Om du og selger blir enig om ingen bindingstid og utkjøp, forventer man selvfølgelig at dette skal komme med i avtalen man etterpå får tilsendt. Jeg skjønner at det da er veldig kjipt når du mottar en kontrakt som er det motsatte av det dere avtalte. Jeg får dessverre ikke søkt deg opp i våre systemer da jeg har litt for lite informasjon om deg. Vi ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen prøve å se på avtalen du har fått tilsendt. Vi vil uansett takke deg for at du la igjen en tilbakemelding med din erfaring. Vi tar med oss dette videre! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Løgner og dårlig service fra dag 1"
6 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren garanterte at kostnaden kun ble abonnementsprisen. Ingen binding - fikk 24 mnd binding Oppdaget det når jeg prøvde å bytte leverandør og fikk mail med bruddgebyr Ingen gebyrer - fikk fakturagebyr Ingen tilleggskostnader - betaler ekstra for bank-id på mobil, offshore sms, offshore tlf Glemte også å nevne: automatisk ekstra datapakke når den faste er brukt opp, og til en dyr pris Ellers: Ringer ikke tilbake etter avtale Vanskelig å få tak i samme person ved tilbakemeldinger og klager, nye hver gang og alle skal notere seg ting og ta det videre, men kan ikke gjøre rede for hvem de tar det videre til eller hva som kommer til å skje Feil på fakturaen ved flere anledninger, vanskelig å få ordnet det, tar så lang tid at betalingsfristen går ut og det tilkommer forsinkelsesgebyr. Dette er det dyreste og mest kompliserte abonnementet jeg noen gang har hatt, og helt klart den dårligste kundeservicen.

Svar fra Nortel
07.11.2022 10:00
Hei Ada Det er ikke noe kjekt å lese at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss! Det ønsker vi selvfølgelig å gjøre noe med. I kontrakten du mottar og signerer før du blir kunde hos oss, kommer alle priser og vilkår godt fram. Uansett ønsker vi at selgerne våre skal være tydelig og klar i sin kommunikasjon, og alle priser, bindingstid osv. skal du selvfølgelig være informert om før du signerer kontrakt. Her kan det dessverre se ut som om kommunikasjonen ikke har vært så tydelig som vi ønsker. Vi vil selvfølgelig hjelpe deg, men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i systemene våre. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen se på fakturaene og kontrakten din. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hvær varsom med dette Firmat"
7 syns denne omtalen er nyttig

Be om at dere får alt skriftlig , før dere ingår avtale med dette firmaet. Kan bli overrasket hvis dere ikke gjør det. Fikk abonnement via tlf , og de sa ingenting om bruddgebyr. Aldri mer dette Firmaet

Svar fra Nortel
07.11.2022 09:58
Hei Ivar Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Alle våre kunder mottar en kontrakt de må signere før vi legger dere inn i våre systemer. Alt av priser, vilkår osv. får du dermed skriftlig før du blir kunde hos oss. Likevel ønsker vi selvfølgelig at selgerne våre skal være tydelig i sin kommunikasjon, og at du skal være informert om alt av priser, bindingstid før du signerer kontrakten. Du skriver at du har mottatt et bruddgebyr, og dette er et gebyr for brudd på en skriftlig inngått avtale. Det vil si at du har signert en kontrakt med bindingstid, og når du da evt. bryter ut av den bindingstiden vil du motta et bruddgebyr. Det kan se ut som om du dessverre ikke er blitt informert om dette. Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i våre systemer. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen se på ditt abonnement og fakturaer! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dette er det frekkeste og mest useriøse firmaet jeg har vært borti!!"
9 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble kontaktet av en hyggelig herremann som ønsket å gi oss tilbud på abonnement som firmakunder da vi driver gård. Han hadde fine priser og sa at dette var et underselskap av Telenor så vi ville fortsatt være under Telenor sin paraply, som han uttrykte det. Etter samtalen og etter å ha samtykket , det måtte trykkes ok på sms når han var der visstnok.., så undersøkte vi litt mer og dette selskapet har INGENTING med Telenor å gjøre! De har derimot masse advarsler fra mennesker som har vært utsatt for dem… Dagen etter kontaktet vi dem og sa at vi ville benytte oss av vår lovlige angrefrist , både på tlf og Mail. Og i dag kom en faktura fra Nortel på 11250,- kroner!!! For oppsigelse under avtaletid! Advarsel til alle som får tlf fra disse!!

Svar fra Nortel
27.10.2022 16:57
Hei Knut Vi er ikke et underselskap av Telenor slik som du har fått det presentert, og vi ønsker at all vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, noe det kan se ut som om det ikke har vært her. I kontrakten du signerer før vi legger deg inn i våre systemer skal alt av priser og vilkår komme tydelig fram. Her vil du se om avtalen er gjort med eller uten bindingstid for eksempel. I bedriftsmarkedet er det ikke vanlig med angrefrist på lik linje som privatmarkedet, og det kommer da et bruddgebyr om man bryter ut av en skriftlig inngått avtale før bindingstiden er over. Dette er nok den fakturaen dere har fått på 11250kr. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken og fakturaen din, men trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg i våre systemer. Ta gjerne kontakt på [email protected], så kan vi sammen prøve å finne en løsning. Det er synd at dere ikke ønsker fortsette deres kundeforhold hos Nortel, men jeg håper likevel vi kan klare å snu deres opplevelse hos oss til noe positivt, og innfri til deres forventninger i framtiden. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Beste selskapet som finnes"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt går på skinner. Meget god kundeservice. Mye data og lav pris

Svar fra Nortel
17.10.2022 15:41
Hei Lasse Takk for din tilbakemelding, det er veldig kjekt å lese at du er fornøyd med våre produkter og tjenester! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Manglende dekning, data og kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha byttet fra Telenor til Nortel så har både manglende dekning , treg eller ikke data, utfall og ustabilitet brått blitt et tema. Siste kontakt med kunderservice når tlf igjen ikke har dekning verken tlf eller data (13/10 ) får jeg beskjed om at det ikke virker fordi jeg har brukt 50 % av data for dagen. ? Jeg har grenseløst abb men tydelig er det grenser. Ettter å brått koble meg ut i samtalen så får jeg etter et minutt beskjed om at alt er brukt. 10 gb på en dag i ferien hvor tlf ikke er i bruk ?? Dette kan kundeservice ikke gjøre noe med og folkene Jar gått hjem kl 17. Jeg som da skal jobbe fra hytta kan legge sen planen død. Så fåe jeg delt nett med et sv mine barn og sjekker appen. Jeg har da brukt 0,26 av 10 gb på dagskvote. ! Dekningskartet til Telenor viser full dekning men likevel så fungere det ikke for Nortel. Dette er bare en av flere opplevelser - Grenseløst abb. - grenseløst irriterende og kostbart inlwngden når man ikke kan nås eller ikke kan få utført arbeid.

Svar fra Nortel
17.10.2022 15:51
Hei Tom Abonnementet vårt Grenseløst har en dagsgrense på 10GB, noe som vil si at om du bruker over denne grensen blir hastigheten betydelig tregere. Denne grensen kommer fram i beskrivelsen av abonnementet, men skal selvfølgelig også kommuniseres fra vår side når du inngår en avtale hos oss. Her kan det kanskje se ut som om du ikke har blitt informert om dette. Når det gjelder dekningen er det flere faktorer som kan spille inn her. For eks. hvilken telefon du har, avstand til nærmeste basestasjon osv. Dekningen kan derfor oppleves noe ulikt selv om dekningskartet viser at det skal være god dekning der hvor du befinner deg. Vi bruker Telenor-nettet, noe som vil si at du får nøyaktig samme dekning og hastighet som Telenors egne kunder. Vi vil gjerne se nærmere på denne saken sammen med deg, men jeg klarer ikke søke deg opp i systemene våre og trenger derfor litt mer informasjon. Ta kontakt med oss på [email protected] Håper vi kan snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe postivt! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Odd A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Løgn og dårlig kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var ikke fornøyd med både kundeservice og andre ting så derfor valgte jeg å gå over til en annen aktør da jeg fikk et bedre tilbud. 1. Nortel sa at jeg skulle få pris på 209kr for 10GB eller 229 for 15gb. Dette klarte de ikke å holde. Prisen ble mye dyrere 2. Det står både i Mail og på lydopptak at nortel skulle dekke bruddgebyret fra tidligere aktør. Noe de da ikke ønsker å gjøre. Mange useriøse i kundemottaket og dårlige betingelser samt løgn. STYR UNNA!

Svar fra Nortel
18.10.2022 12:54
Hei Odd Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, og at du har avsluttet ditt kundeforhold hos Nortel. Alle våre priser er oppgitt uten moms, da dette er vanlig praksis i bedriftsmarkedet. Jeg har ikke nok informasjon til å søke deg opp i systemene våre for å sjekke hvilket tilbud du fikk i din kontrakt og hva du måtte betale, men det er mulig du her har fått oppgitt prisen uten moms og da ikke blitt informert om at moms kommer i tillegg. Vi ønsker at all vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, og det er da synd hvis denne informasjonen er blitt utelatt. Vi ønsker å se nærmere på din kontrakt og fakturaer sammen med deg, så ta gjerne kontakt med oss på [email protected] Håper vi kan snu din opplevelse av Nortel til noe positivt i fremtiden. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Forsøk på svindel"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha byttet til ny leverandør fikk jeg fra Nortel en faktura på kr 3750 for noe som skal være avtalebrudd. Jeg har hverken blitt informert om noen bindingstid eller signert på noen avtale som omhandler dette. Det eneste jeg har mottatt på epost er fakturaer, ingen avtale. Jeg er en person og ikke et firma med org. Nr. Det finnes vel lover for bindingstider mht mobilabonnement. Tror forbrukerombudet blir rette instans her.

Svar fra Nortel
20.10.2022 10:38
Hei Geir Det er synd å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, og at du ikke lenger ønsker være kunde hos Nortel. Alle våre kunder skal ha fått tilsendt en kontrakt de må signere før vi legger de inn i våre systemer. I denne kontrakten kommer alle priser og vilkår klart fram. Vi ønsker likevel at all vår kommunikasjon skal være tydelig, og at du som kunde skal være informert om priser og avtaletid før du signerer en kontrakt hos oss. I dette tilfellet kan det virke som om denne kommunikasjonen har vært uklar dessverre. Jeg får ikke søkt deg opp i våre systemer for å se nærmere på saken din, da jeg ikke har nok informasjon om deg. Vi ønsker veldig gjerne komme i kontakt med deg slik at vi kan se nærmere på avtalen og bruddgebyret ditt. Ta kontakt med oss på [email protected] Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindlet med overlegg"
11 syns denne omtalen er nyttig

I tilfelle dere ikke har anledning til å lese hele anmeldelsen, så råder JEG på det sterkeste å styre unna Nortel. Nortel ringte å viste tydelig vis hvilket telefonselskap jeg har. Selgeren opplyste meg om at dette var et tilbud til mitt enkeltforetak. Jeg forklarte at jeg hadde 3 Telia X abonnement der jeg og mine 2 barn har fri data. Jeg presenterte hvilken pris jeg betaler fir disse abonnementene og at jeg er åpen for et tilbud. I Telia settes hastigheten ned etter 100gb. Det selgeren presenterte var 3 abonnement der farten er 1000mb/s til 300gb før farten settes ned til samme pris som hos Telia. Etter 20min med salg og vi ble enige forklarte selgeren at han skulle ta opptak av tilbudet der han presenterte tilbudet og jeg skulle akseptere til slutt. Da opptaket startet økte han farten verbalt og jeg gikk god for det vi ble enige om tidligere i samtalen. Etter samtalen fikk jeg en mail med tilbudet, og det var over hode ikke det vi ble enige om under samtalen. Isteden for 3 fri data har jeg tydeligvis takket ja for 1 abonnement med fri data og 2 med 15gb. Hvorfor i alle dager ville jeg bytte 3 fri data abonnement med 1 fri data og 2 15gb? Dette harmonerer ikke i det hele tatt. Etter utallige mailer til Nortel der jeg forklarte at jeg ikke har fått det vi ble enige om måtte jeg betale meg ut at denne galskapen. Jeg ville høre hele samtalen vi hadde, men det var vist ikke mulig. For hvis Nortel hadde den så hadde de hørt hva selgeren egentlig solgte til meg. Jeg har blitt utsatt for svindel og bedrageri. Hvis Nortel noen gang har baller nok til å ring meg igjen, så håper jeg de kommer med en beklagelse og at de vil tilbakebetale pengene de stjal fra meg

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR