Meny

Nortel omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Nortel
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
9
av 37 innen
mobilselskap
66%
anbefaler
Nortel
Filtrer omtaler
54
9
2
3
26
Sorter omtaler etter
Viser av 94 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nortel?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjapt, trygt og meget rimelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å bytte til Nortel. Fantastisk kundeservice. Vi fikk feil med et SIM kort. Nortel ordnet raskt opp og vi fikk nytt SIM-kort over natta. Vi har redusert telefon og Internett kostnader betraktelig. Dette er et supert selskap å være en del av. Tusen takk Nortel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble kontaktet av en selger fra Nortel, og vedkommende gikk inn og kikket på hvor mye data jeg brukt pr mnd. og da mente hun at jeg sparte ca 100kr i mnd. Da jeg fikk fakturaen ble jeg rimelig irritert, og da jeg attpåtil fikk melding om at jeg snart hadde brukt opp dataen min ble jeg skikkelig irritert. Ringte Nortel etter at jeg snakket med mitt gamle selskap dipper, de vet jeg ikke har bindingstid. Jeg spurte om jeg kunne bytte til de igjen, da spurte hun hvilket firma jeg brukte nå, og da svarte hun at de har bindingstid. Nortels kundeservice var veldig hyggelig, ikke noe og si på det. Hun sa at jeg skulle ha blitt opplyst om 24 mnd bindingstid, noe jeg trodde ikke var vanlig lengre. Hun var som sagt veldig hyggelig og jeg fikk gjort om fra faktura til e-faktura. Noen kroner spart. Nå må jeg vel kjøpe til data, og da blir det dyrere enn dipper og med 24 mnd bindingstid, Jippi

Safety T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hele veien vært veldig fornøyd med nortel! Oppfølging og service vi har fått fortjener full score!

Christoffer I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veldig ryddig prosess"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av rådgiver som booket møte med meg i kalender over Teams. Veldig ryddig gjennomgang med selger, sammenlignet med hva jeg hadde så fikk jeg en utrolig mye bedre avtale. Nytt sentralbord ble også ordnet av rådgiveren, noe vi hadde stor bruk for. Strålende fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Anbefaler alle å lese kontrakt før godkjenning"
5 syns denne omtalen er nyttig

Markedsføringen er ikke bra, ser det er flere som tror at det er fra Telenor, når selger sier bedriftoperatør på nettet til Telenor. 24 mnd. bindingstid sa selger ikke noe om, men selger mener at 24 mnd. prissikring er det samme som 24 mnd. garanti.Godkjenning av avtalen måtte gjøres mens selger ventet i telefonen.Det ble heller ikke fortalt at prisene var + mva. Jeg ville gå fra avtalen og fikk da presentert at eneste vei ut av den var å betale bruddgebyr på kr. 3750 pr. nummer. Dette er ren svindel . Har fått regning på kr.7500, jeg kommer til å gå videre med saken

Svar fra Nortel
05.02.2021 15:07
Hei, Bjørn! Det er trist å høre at du har denne opplevelsen. Kontrakten som blir tilsendt signerer man på om man er enig i det som presenteres, og det må ikke gjøres over samtale. Vi håper å kunne fortsette samarbeidet. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Per U. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindelforsøk over tlf"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svindel Kaller 2 års bindingstid for sikkerhetsgaranti mot høyere priser. Lever av skyhøy flyttepris i bindingstida. Oppgir i tillegg priser uten mva. Selgeren glemte at han sa dette i opptaket,"kontrakten," hvilket ga meg gratis avvikling etter masse mas. For å unngå rettslige tiltak, ga kundeservice seg til slutt.

Svar fra Nortel
05.02.2021 15:07
Hei, Per! Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Jeg ser at saken er ferdig behandlet og at en fant en løsning. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Olav S. S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"lureri?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye grums her ja. Selger opplyste at han ringte fra Telenor. Gebyr på bank id, fakturagebyr på kr. 61,25, bindingstid på 24 mnd. dette fikk jeg ikke opplyst.Nortel skulle si opp mine gamle abonnement, noe som ikke ble gjort ,så jeg betalte dobbelt opp.Ringte kundeservice om de kunne stenge av Nortel Grenseløs til det gamle abonnementet gikk ut. (hadde betalt flere mnd. på forskudd). Ikke noe problem fikk jeg til svar.Da jeg fikk min først faktura,så var ikke grenseløs stengt ned(kr. 499) men Nortel fri samtale til (kr.99) priser uten MVA. Dette var sikkert en glipp tenkte jeg,ville ordne seg når jeg fikk åpnet Nortel Grenseløs.Ringte kundeservice får åpne grenseløs,sa da att det var gjort en feil, hadde betalt for mye.Nei ,det var ikke noe feil,slik skulle det være,etter mye frem og tilbake ga jeg faen og la på. Det er ikke pengene det er snakk om, men fremgangsmåten de driver på. Folk mister tilliten, det er ikke bra for ett børsnotert selskap. Håper 24 mnd går fort, så en kommer seg ut fortet en svint. mvh laffen

Svar fra Nortel
05.02.2021 15:07
Hei, Olav! Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Viser til din kontrakt når det kommer til punktene du beskriver. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
"Gav beskjed om at samtalen var fra Telenor og måtte trykke OK fort fordi den falt ut"
1 syns denne omtalen er nyttig

Cristian Fra Nortel support skriver på omtalesvar at det var en mistorståelse. Da må vel selgeren også forstå det og anullere "avtalen uten 3000 i gebyr. Trolig er det svindel.Er dette samme firma eierne svindlet unna millioner dollar i USA for noen år tilbake. I dag er det vel ikke lov drive aggressiv markedsføring.

Svar fra Nortel
05.02.2021 15:07
Hei, Arild! Gjerne send oss en epost til [email protected] hvor du beskriver din opplevelse. Nortel er et nyetablert heleid norsk selskap. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Olepetter L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra om du trenger mye data"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Nortel for lenge siden, opplever å få kontakt med kundeservice relativt fort om det trengs og møter løsningsorienterte folk. Anbefaler gjerne dette videre, har 4 abonnement fra dem og fakturaene kommer inn i avtalt størrelse. Tviler på at det finnes noe billigere løsning for bedrifter.

Svar fra Nortel
05.02.2021 11:08
Hei, Ole Petter! Tusen takk for din tilbakemelding, vi skal gjøre det vi kan for at fortsettelsen blir minst like god! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lureri, kundeservice som ligger å sover når man ringer dem i oppgitt åpningstid, datamengde som fordamper, fakturaforslag ifølge mine sider som ikke samsvarer med det man avtalte ved inngåelse av kundeforhold. Ei radikal forbedring forventes, om ikke vil engasjementet bli særdeles kortvarig....

Svar fra Nortel
14.01.2021 12:13
Hei, Nils! Vår kundeservice er åpen 08-17 mandag til fredag med 30 sekunder svartid. Gjerne ta kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan få klarhet i spørsmålene dine. Mvh Christian Nortel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og feil markedsføring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble tilbudt en tjeneste som de visstnok ikke hadde likevel. En muntlig avtale som ikke ble holdt fra deres side. Kontaktet dem på support-mailen og via skjema på nett, uten å ha fått noe svar (3 uker siden jeg kontaktet). Fikk endelig tak i en kundebehandler via chat-funksjonen på hjemmesiden, som avsluttet chatten uten å gå videre med saken. Føler meg både lurt og svindlet. Tenker å sende saken videre til forbrukerrådet, da det er blitt gjort dårlig selgerskikk. Synd dersom det måtte ende slik.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:33
Hei, Hoai! Jeg ser at vi har besvart henvendelsene du har sendt inn, men gjerne send oss en epost til [email protected] for en gjennomgang av saken din. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Stein I. L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe. Har hatt alle slags problemer helt siden første dag."
3 syns denne omtalen er nyttig

Gjennom medlems avtale med industripark valgte jeg å bytte til Nortel like før høstferien. Jeg har slitt med tilhjengelighet og i starten var det Telenor som fikk skylda for at jeg ikke kom på nett.. Tenk dere.. etter sim kort nr 3 og etter flere uker, fikk jeg kontakt med omverdenen igjen. Feilen var at sim kortene var feilaktig aktivert. Jeg fikk også skylda for at jeg brukte feil kode. Jeg føler meg mistenkeliggjort med unntak av en kundebehandler som sa at han hadde forståelse for min frustrasjon. Jeg venter fortsatt på en erstatning for tap og tidsforbruk. På toppen av det hele så ble jeg uten signal i dag. Nå må jeg skaffe meg ett nytt sim kort fordi jeg har viktige telefonsamtaler gjennom jobben i morgen. Hva gjør jeg ??? Jeg antar at kundebehandlere i Nortel vet hvem jeg er. Ønsker de å ta kontakt må de faktisk sende mail.

Svar fra Nortel
18.12.2020 11:24
Hei! Dette var leit å høre, Stein! Vi beklager at dette er opplevelsen du sitter med foreløpig. Vi ser at denne saken er ferdig behandlet internt, og ser frem til en bedre fortsettelse med deg! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selger var svært overbevisende og fikk oss til å overføre 2 telefonnummer og 4 bredbånd til dem fordi de påstod å være billigere og at det var fri bruk av data. De sa også at vi kunne åpne abn. når vi ville og stenge ved behov. Prisene var uten mva, derfor var det dyrere enn det vi hadde. Vi måtte betale fra første dag, enda avtalen var at vi ikke trengte å betale før vi åpnet hyttene de skulle benyttes i. Det er bindingstid og vi måtte betale 3750 kr da vi angret oss etter et par uker på det ene mobilabonnementet! Det er jo helt sinnsykt når det kun er snakk om abonnement, ikke mobiltelefon eller annet utstyr. Masse rot og lureri har det vært. Gleder oss til året er omme.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:30
Hei! Abonnementsvilkårene er spesifisert i kontrakten som du mottar. Gjerne send oss en epost til [email protected] for en gjennomgang av saken din. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super oppfølging!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rask oppfølging, svært imøtekommende selger, håper bare de gir like god oppfølging videre i kundeforholdet så ønsker vi selvfølgelig beholde dem som leverandør. God dekning og bra sentralbordløsning. Rimelig pris.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:30
Hei, Åse! Tusen takk for din gode tilbakemelding, vi skal gi deg minimum like god oppfølging videre! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tett på i hele prosessen"
7 syns denne omtalen er nyttig

Nortel var profesjonelle og tett på i hele prosessene med å bytte leverandør. Informasjon og support før, under og etter har vært meget god. Lett å anbefale.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:30
Hei, Axel! Tusen takk for din gode tilbakemelding, vi vil gjøre det vi kan for at fortsettelsen skal bli minst like god! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Gode priser, rask og effektiv kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Vi er kunde hos Nortel og har gode erfaringer. Prisene er konkurransedyktige, Nortel har rask og god kundeservice og appen er enkel og effektiv å bruke.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:30
Hei, Magne! Tusen takk for din gode tilbakemelding. Vi skal jobbe hardt for å sikre at den gode opplevelsen din vedvarer. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
9 syns denne omtalen er nyttig

Kostnader som ikke er opplyst om før man får første faktura, kostnader ved bruk av mobilbank id, moms er utenom pris man får oppgitt, samt bindings tid er 24mnd, ble ikke opplyst om dette, selv om det er en mulighet å betale litt mer for null bindingstid

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:29
Hei, Rudi! Abonnementsvilkårene er spesifisert i kontrakten du mottar. Gjerne send oss en epost til [email protected] slik at vi kan gå gjennom saken din. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
10 syns denne omtalen er nyttig

Dette er mer som er dårlig spøk. Opplyser ikke om bindingstid, eller det faktum at prisen er opplyst uten mva. For ikke å snakke om at kundeservice er frekke og umulige å snakke til.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:29
Hei, Grete! Abonnementsvilkårene er spesifisert i kontrakten du mottar. Gjerne send oss en epost til [email protected] med hvilke innvendinger du har slik at vi kan se over saken. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr for all del unna"
8 syns denne omtalen er nyttig

Et firma som har 24 mnd binding i 2020 sier seg selv at er svindel. Da har de ikke trua på eget produkt. Og det stemmer.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:29
Hei, Morten! Våre abonnementsvilkår er spesifisert i kontrakten du mottar. Standard avtaletid i bedriftsmarkedet er 24 måneder. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ærlige selgere, og topp service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger som opplevdes som veldig høflig og ærlig. Var tydelig på både fordeler og ulemper med de som leverandør, og etter en totalvurdering valgte vi Nortel som ny leverandør av mobiltjenester. Har aldri angret siden.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:29
Hei, Clas! Tusen takk for din gode tilbakemelding! Vi vil jobbe hardt for å fortsette å gi deg den beste opplevelsen som kunde. Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke samsvar med tilbud og faktisk pris"
5 syns denne omtalen er nyttig

Avtalen var å bytte to mob. ab. samt internett. mobil fungerer bra og til avtalt pris. internett fungerer ikke, må bruke forrige leverandør. derfor blir det totalt et dyrere alternativ.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:29
Hei, Lars! Det høres ut som at det er ditt mobile bredbåndsabonnement som er utfordringen her. Gjerne kontakt oss slik at vi får løst problemet! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
"Jeg mistet kontakt med Nortel på telefonen helt plutselig."
5 syns denne omtalen er nyttig

Problemet kom på fredag ettermiddag så klart! Mandag lånte jeg min kones telefon og ringte Nortel . Jeg snakket med er veldig kjekk og rolig dame som loset meg gjennom en prosedyre ,det tok bare 2 minutter så var saken grei , tusen takk for hjelp

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:29
Hei, Magnus! Tusen takk for din gode tilbakemelding, godt det gikk i orden! Mvh Christian Nortel Kundeservice.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning og meget god kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, ordner opp hvis det skulle være noe. Egen kundebehandler, en slipper å sitte i telefonkø å vente på en tilfeldig person. God dekning!

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:29
Hei, Ove! Tusen takk for din gode tilbakemelding, vi skal fortsette å arbeide hardt for å gi deg best mulig opplevelse! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super fornøyd"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ble ringt av en hyggelig telefonselger med gode priser og som møtte opp med sim kort personlig. Smertefri portering og faktura stemmer overens med tilbud. Full Telenor dekning til meget gode priser! Anbefales på det sterkeste!

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:29
Hei, Silje! Tusen takk for din gode tilbakemelding! Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Jaufer L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk god service"
6 syns denne omtalen er nyttig

Kjapp og hyggelig rådgiver. Får følelsen av at de bryr seg om deg som kunde. Utrolig god kundeservice og det hele ordnet seg raskt fordi det hastet. Anbefales for det sterkeste.

Svar fra Nortel
14.01.2021 11:29
Hei, Jaufer! Tusen takk for din gode tilbakemelding! Vi gleder oss til å fortsette samarbeidet! Mvh Christian Nortel Kundeservice
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR