NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg ser ikke noe behov for å gi noen omtale av Nordlysenergi utover at de er kjeltringer. Jeg anbefaler alle andre å velge andre strømleverandører med respekt for kunden istedet for Nordlysenergi.
Hadde spotprisavtale og ble overfakturert! De bare fakturerte meg ekstra uten avtale, ordentlig m***afirma. Les Kapital som kom ut 20. mai 2022 - jeg var ikke den eneste. Ser ut som alle som kommer inn døra der blir skrudd trillrundt... venter bare på at disse mister retten til å drive selskap i Norge eller at Politiet sjekker dem i kortene. Fra kundesenter til ledelse og eiere - her må noen gidde å komme til bunns....
Selger kom på døren når min kone var hjemme alene. De nærmest tvang henne til å skrive under på flytting av strømabonnement. Ingen angreskjema og ingen informasjon om bindingstid. Da min kone sa at det var hennes mann som handterer strømabonnement var det ikke noe problem. NordlysEnergi skulle ringe "den ansvarlige" for strømabonnement slik at dette ble formelt i orden. Det har selvsagt ikke skjedd. Flere dager etter "angrefristen" var utløpt får vi et brev "Hertelig velkommen som kunde hos NordlysEnergi". Den velkomsten er ikke akkurat blitt hjertelig. Maken til måte å "behandle" kunder er skremmende. Vanskelig å finne ord for det. Men en ting er sikkert: De har ødelagt for seg selv og uendelig mange andre som driver med salg. Konklusjonen vår er klar: STYR unna NordlysEnergi.
Er vel som andre selskaper. har ikke hatt bruk for kundeservice enda. Kunne hvert bedre med nettleie på samme faktura.
Selger kom på døren og lovet en kjempegod spotprisavtale. I ettertid viser det seg at de har lurt meg til å skrive under på en variabel avtale med 12 mnd bindingstid. Forbrukerrådet advarer, les avisartiklene under: ttps://e24.no/naeringsliv/i/RreGp2/trodde-de-solgte-stroem-til-spotpris-viste-seg-aa-vaere-noe-helt-annet https://e24.no/naeringsliv/i/28A2Or/omstridt-stroemselskap-maa-svare-etter-lovbrudd Etter jeg fant ut dette har jeg prøvt å si opp avtalen, men kundeservice svarer spydig tilbake og sier at jeg bare kan glemme det. Det er ingen tvil om at dette er et selskap som lever av å lure folk. Styr unna NordlysEnergi!
Sjekden jeg klager men må advare mot dette firmaet. Fikk besøk av to unge menn på døra, de fortalte om hvor fantastisk nordlys var, jeg spurte flere ganger om jeg fikk alt på en faktura- strøm hus,hytte, nettleie og ble lovet at det var det. Etter to uker fikk jeg tlf fra nordlys hvor de fortalte at jeg ikke fikk alt på en faktura og at angrefristen var over. 1 års bindingstid + 3 mnd . Fikk melding i dag da jeg sa opp etter 9 mnd slik at jeg slapp de 3 ekstra mnd og fristen var da 10 juni, jeg skal over til lyse men vust jeg går over i dag 13 mai så blir bruddgebyret 2100kr Ekstremt useriøst firma!!!!!
Undertegnet på en avtale via dørsalg av en ung og hyggelig selger. Det kom jeg dessverre til å angre kraftig på i ettertid. Ja, jeg leste ikke all den lille skriften godt nok - det tar jeg på min kappe og der har Nordlysenergi alt sitt på det rene, for all del. Jeg sendte imidlertid en skriftlig klage på at jeg følte meg lurt og ville gå fra avtalen, for selv om det står med liten skrift så er det at man binder seg til 12 måneder PLUSS ytterligere 3 måneders oppsigelse i etterkant av det igjen en meget essensiell opplysning selgeren bør opplyse om. Dette er absolutt ikke vanlig for bransjen, og med barn som maste og midt i middagstid leste jeg ikke gjennom kontrakten. Jeg ba om å bli løst fra avtalen uten bruddgebyr og følte meg lurt av bindingstid og at avtalen ville bli endret til annen prismodell etter 3 mnd. Sa at de brukte skitne salgstriks og fører kundene bak lyset og at jeg ville omtale de negativt dersom de ikke var imøtekommende. Samtalen utviklet seg da i retning av trusler og Nordlys skriver da følgende: "(......) videre holdes du økonomisk ansvarlig for alle dårlige omtaler, det betyr at vi faktisk vil ta juridiske skritt mot deg fordi du har fått godt med info om at avtalen har 12 måneders bindingstid" "(.....) Dersom du begynner å spre et dårlig rykte om NordlysEnergi som er basert på at du ikke satt deg inn i avtalen så kommer vi som nevnt til å ta juridiske skritt. Da ser vi heller ikke grunnen til å levere deg en billig strømavtale under bindingstiden. Vi kan med loven endre prisen på din strømavtale med 14 dagers varsel og kommer da til å se oss nødt til å gjøre det" Som sagt - ja, dette var min egen feil i utgangspunktet. Men døm selv om dette er et selskap du vil inngå kundeforhold med. Mitt råd? Styr unna, velg noe annet Når det er sagt - så er fakturaene veldig oversiktlige og fine, det skal de ha. Det er blant de beste av alle leverandører jeg har hatt.
Avtalen var grei og enkel. Foreløpig ingen negativ erfaring etter snart et år som kunde.
Fikk ikke nødvendig informasjon om avtalevilkår, angrerett, og ble forledet til å tro at jeg inngikk en spotprisavtale. Fakturaen er satt opp på en måte som gjør at kunden fortsetter å tro han har spotsprisavtale
Får fremdeles regninger på en leilighet jeg bodde i for flere måneder siden og hver F.gang jeg ringer så sier dem at det er sluttfaktura. Ble første og siste gang jeg tegner strøm hos dem, styr lang unna. Bare lureri…
Langt i fra så billig som det påstås med topp 3 garanti… Hentet tilbud fra en annen leverandør som sa at det vi har blitt fakturert er langt unna spot pris. Byttet leverandør etter en måned..
Null beskjed eller informasjon fra selger om bindingstid eller oppsigelsestid. Bruddgebyr selvom man er der mer enn ett år. Misvisende vilkår. Styr unna!
Jeg hadde en selger på døra som reklamerte for en garanti på å ha billigst strømpris og fremstilte avtalen som en spotprisavtale. Avtalen jeg fikk var en Topp 3 Garanti avtale. Denne har vist seg å ikke være en spotprisavtale og ikke på noen måte levere den billigste strømprisen i markedet. Når jeg nå sa opp avtalen mottok jeg en melding om bruddgebyr som ikke hadde noen konkret referanse til et avtalepunkt i strømavtalen, ei heller informasjon om størrelsen på bruddgebyret. Etter at jeg undersøkte litt fant jeg informasjon på nettsidene deres om at i tillegg til 1 års bindingstid så opererer de med 3mnd oppsigelsestid. Dette ble ikke informert om i avtalen eller av dørselger. Jeg kontaktet NordlysEnergi pr tlf for å informasjon om størrelsen på bruddgebyret. Det er på 900,-.... Ser at denne opplevelsen er ikke unik for meg: https://e24.no/naeringsliv/i/RreGp2/trodde-de-solgte-stroem-til-spotpris-viste-seg-aa-vaere-noe-helt-annet
Dørselger kom med manglende og feil informasjon. Fikk bruddgebyr selv om jeg hadde vært kunde i over 12 mnd.
Jeg er veldig fornøyd med min avtale. Dette som leses om i media må dreie seg om bakvasking fra bitre konkurrenter!
Enkel strømavtale. Eneste som kan bli bedre er en bedre app, men der skjer det oppdatering så det blir nok veldig bra til slutt! Jeg vil forbli kunde så lenge prisene er så gunstige som de er, jeg har lavt strømforbruk så det å betale mnd pris for avtaler er noe jeg prøver å unngå. Med Winter is coming 2,0 får jeg også avslag på strømmen! Win win!