Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no

Gir ikke kunden gode råd

Omtale av  Ketil

Fikk ingen varsler om at avtalene jeg hadde var meget ugunstige

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:32

Hei Ketil! Dersom du har en variabel avtale sender vi alltid ut varsel enten via SMS eller MAIL. Dersom prisen skal øke sender vi 14 dagers forvarsel og vi sender instant varsel dersom prisen går ned. Som kunde hos NorgesEnergi finnes det flere valgmuligheter. Som kunde kan du velge Spotpris, variabelpris eller fastpris i form av 2 måneder av gangen ved hjelp av "Prissikring". Hva som er mest gunstig mtp avtaler er veldig vanskelig å forutse da det er Spotprisen som styrer det meste. Spotprisen har vist seg å være veldig uforutsigbar den siste tiden og har vist seg at den kan svinge like raskt nedover som den kan oppover. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Variabel strøm

Omtale av  Edris

Nårtid ble strømavtalen min forandret. Siden september har strømregningen vært veldig høy og toppet seg i oktober med 10047kr ser ikke andre feil enn at dere har forandret avtalen vekk fra 10 på topp spott . Etter deres opplysing er gjennomsnitt pris i oktober kr 165 ca dersom dette ikke rettes opp finner jeg en ny leverandør hilsen Edris og Agnar

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 11:16

Hei Edris For å kunne finne ut hva som har skjedd her trenger vi at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne din strømavtale hos oss. Avtalen Topp 10 garanti er en variabel avtale slik at dersom det er denne avtalen du har hatt hos oss er det en variabel pris du har hatt også med denne. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medførte at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Dersom du ønsker å endre din avtale kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica NorgesEnergi

Det er håpløst å få tak i dere på telefon ,jeg har i heile dag prøvd uten å lykkes Håpløst!!

Omtale av  Birger M

Har prøvd i heile dag å nå dere på telefon uten å lykkes. Det er aldeles håpløst og ikke i det akseptabelt at det skalk være slik.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:26

Hei Birger! Beklager lang ventetid på telefonen. Vi har veldig mange henvendelser for tiden da vi har en overbelastning av vårt kundessenter. Det finnes flere måter å kontakte oss. Du kan for øyeblikket nå oss på telefon, mail og Facebook. Vi er bevisst på situasjonen og jobber med ansettelse av nye kundeservicemedarbeidere for å redusere ventetiden til vårt kundessenter. For å sikre at våre kunder får dyktige folk som kan hjelpe til med henvendelser så velger vi som alltid kvalitet foran kvantitet. Vi ønsker at våre ansatte skal få hjelp av folk som brenner for god kundeservice og kan bidra med solid kompetanse. Merk at vi utfører endringer med tilbakevirkende kraft. F.eks. hvis du sender mail med ønske om å gjøre en endring på din avtale fra 21.11 og vi svarer deg fra 25.11 så vil endringen fortsatt gjelde fra 21.11. Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Kraftmarkedet er sykt

Omtale av  Trond B

Norgesenergi har en bra pris og er greit nok. Men hele markedet er sykt. Har ingen tillit til hverken kraftselskaper eller politikken som føres.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:24

Hei Trond! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Det har i lang tid vært stor uforitsigbarhet når det kommer til strøm. Strømmarkedet kan på mange måter sammenlignes med aksjemarkedet da det har svingt opp, ned, høyre og venstre. Vi i NorgesEnergi har alltid et ønske om å være konkurransedyktige og jobber hardt for å tilby best mulig produkt og kundesservice til våre kunder. Vi som strømleverandør er nødt til å ta høyde for endringene som skjer i strømmarkedet. Det er mange faktorer som påvirker prisenene i strømmarkedet som vær, vind, i og -ulandspolitkk, krig, energiforsyning etc. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

For dyrt.

Omtale av  Roar M. H

Trodd jeg skulle bli billigere å bytte, men føler at det blei motsatt. Som trygde er dette ikke noe for meg, for det blei like galt som den forige leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:19

Hei Roar! Det er ikke alltid så lett å forutse hva som er det billigste i markedet da Spotprisen (markedsprisen) styrer det meste og den har vist seg å være uforutsigbar over lang tid nå. Ta gjerne kontakt med vårt kundessenter via Telefon, Mail eller Facebook dersom du ønsker en grundig forklaring på hvorfor prisen ble som den ble. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ran på høylys dag!

Omtale av  Jørgen

Bare å holde seg unna! De har gitt inntrykk av at de har meget konkurransedyktige priser, fakturaen jeg mottok i går er nesten 3 ganger dyrere enn mange av mine venner og kollegaer har fått. 4000kr for 750 kw/t det blir ren science fiction!

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:17

Hei Jørgen! Du henviser mest sannsynlig til vår variable avtale som var dyrere i Oktober enn Spotprisen. Selv om det først og fremst er økt forutsigbarhet som er hovedargumentet for å ha denne avtaleformen, så har variabel-prisen vært mer lønnsom enn den gjennomsnittlige spotprisen over flere måneder i både 2021 og 2022. Nå i oktober derimot kom kunder med variabel-avtaler svært dårlig ut. Det skyldes den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Håper dette var oppklarende :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Forutsigbar

Omtale av  Eva

Jevnlig informasjonsoppdatering. Kan bli raskere ute med gunstige avtaler.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:13

Hei Eva! Takk for din gode tilbakemelding! Vi skal ta tipset ditt videre da vi alltid ønsker å forbedre oss slik at våre kunder kan være trygge på at de har en konkurransedyktig leverandør i oss. Igjen, tusen takk! Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR