Meny

Tinde Energi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Tinde Energi
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
28
av 106 innen
strømselskap
51%
anbefaler
Tinde Energi
Filtrer omtaler
151
89
28
8
182
Sorter omtaler etter
Viser av 458 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tinde Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lover ikke det de sier"

De holder ikke hva de liver. Sa vi ikke skulle betale på forhånd men det gjør vi. Sa at de skulle ordne opp i det men det har ikke blitt gjort. Ringt etter ca et år for å tilby halv pris på strømmen men det ble heller ikke gjort. Isteden hadde vi svart ja på å fornye abonnementet fir nok et år.

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:16
Hei Britt, Når det blir gitt lovnader er det veldig viktig for oss at det blir fulgt opp, og om det har skjedd en feil eller misforståelse må vi selvsagt få ordnet opp i det. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] så kan vi mer enn gjerne hjelpe deg videre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Skryt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Trivelive personer og veldig god service. Er det noe jeg lurer på om strøm får jeg alltid svar

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:16
Heisann, Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Bare ta kontakt om det er noe du lurer på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har akkurat byttet men er fornøyd Hatt en annen strømleverandør i en del år og på tide og bytte Positive og energiske på kundeservice

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:16
Heisann, Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Og takk for god tilbakemelding til våre flinke medarbeidere på kundeservice. Bare ta kontakt om det er noe du lurer på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Elisabeth S. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Skryt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige folk som alltid er imøtekommende og gir meg alltid svar på det jeg lurer på angående strøm

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:16
Heisann, Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Bare ta kontakt om det er noe du lurer på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Ina R. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Omtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke bedre og ikke dårligere enn andre strømleverandører Negativt at strøm og nett faktureres hver for seg.

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:16
Hei Ina, Jeg forstår at du ønsker begge på samme faktura, og vi håper så absolutt at vi kan tilby det i nær fremtid. Separate fakturaer utløser selvsagt ingen ekstra kostnad i mellomtiden. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Strømm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet lav pris, Har aldri sett det høyere. Når det gjelder ærlighet så er dette selskapet veldig langt fra sannheten.

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:16
Hei Roy, Vi prøver vårt beste å presse prisene for våre kunder, men dessverre er innkjøpsprisen på strøm ute av vår kontroll og denne sommeren har prisen vært særdeles høy. Vi håper markedet stabiliserer seg slik at vi alle kan få litt lavere strømregninger snart. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Terjeolav L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Leverer som lovet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig godt fornøyd med Tinde, som leverer som lovet. God erfaring med Tinde😃🐒

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:16
Heisann, Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Bare ta kontakt om det er noe du lurer på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøse aktører"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna, dette er ikke noe billigere å det er vanskelig å komme seg ut hvis en først er blitt lurt inn.

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:15
Hei Rune, Så trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Ta gjerne kontakt med kundesenteret om det er noe vi kan hjelpe deg med eller om du ønsker å gå gjennom problemstillingen din på nytt. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Frekk, brautende og pågående kundebehandler/selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tinde ringte meg og sa at jeg hadde vunnet en konkurranse der premien var halv pris på strøm i 2 mnd. Jeg spurte flere ganger om hvilke konkurranse dette var og når den hadde vært, og til slutt kom det frem at det var en konkurranse der premien var mat for 10 000 kr, og at jeg hadde godkjent å bli kontaktet av dem. De åpnet altså sin henvendelse til meg med en løgn. Jeg ble snakke i munnen på og kom nesten ikke til ordet. Konkurransen hadde vært i vinter, men pga hjemmekontor hadde de ikke klart å ringe opp deltakerne før nå. Det tror jeg ikke noe på, resten av Norge fikser langt vanskeligere ting enn dette fra hjemmekontorene sine. Og jeg forstår jo at det er bedre økonomisk for Tinde å gi halv pris på strøm i juli og august, enn i februar og mars. Jeg takket nei til "premien" pga oppførselen til Tinde, det lønner seg ikke å lyve til meg. Da kom det en frekk kommentar om at det var visst ikke alle som syntes at strømmen var dyr.

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:15
Hei Berit, Konkurransen selgeren henviser til er helt reell, og om vedkommende opplyste at det var din deltakelse der som gjorde at du ble kontaktet så er nok det korrekt. Du kan selvsagt kontakte oss på [email protected] for mer informasjon om registrering av din kontaktinformasjon. Vi har delt ut halv pris på strøm til deltakere og vinnere i konkurranser over lengre tid, og Tinde Lavpris med to mnd halv pris har vi uavbrutt hatt på markedet siden høsten 2020. Jeg kan ikke umiddelbart se noe du beskriver som er feil, men ta gjerne kontakt med oss og utdyp litt mer om din opplevelse. Vi ønsker alltid å bli bedre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
"Ubehagelig og pågående selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en selger som ga inntrykk av å ringe fra det offentlige. Ville kontrollere at jeg ikke betalte for mye i strøm. Ga seg ikke. Var ufin og løy. Styr langt unna.

Svar fra Tinde Energi
03.08.2021 14:15
Hei, Når selgere som representerer oss tar kontakt ønsker vi selvsagt at det skal være helt tydelig hvem som ringer og hvorfor. Når det ikke er tilfellet vil vi svært gjerne ta det videre til selgeren det gjelder. Send oss gjerne en e-post til [email protected] og utdyp litt mer om tidspunkt for samtalen og hvilket nummer du ble oppringt fra. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Har lite kontakt med Tinde."

Lite kontakt med leverandør.Imøtekommende i telefon. Strømprisen kan diskuteres Det er vanskelig å forholde seg i dag siden alle levrandør. roper i kor om kven som er best. Dette er problem for abonnenten og forholde seg til.Kven er best.?

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:59
Hei Arve, Jeg forstår godt at det er vanskelig å vite hvem som er billigst med så mange leverandører som konkurrerer om kundene. Forbrukerrådet har opprettet en oversikt på strompris.no, men avtaler forandrer seg hele tiden, og det samme gjør strømprisen. Vi håper imidlertid vi kan gjøre det litt enklere å forstå for våre kunder, og våre flinke kunderådgivere har mye kunnskap og kan svare på de spørsmål du måtte ha om markedet, priser og avtalen din. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hold dere unna, svindlere. Klage levert forbrukertilsynet"

Lurer dere inn og koster enormt 3300,- å komme seg ut .Agresiv markedsføring med mulighet til å vinne men er jo bare tull. Krever skriftlig oppsigelse og godtar ikkje at ny strømleverandør varsler bytte selv om de selv gjerne varsler og vil gjøre hele jobben når du bytter til dem. All kommunikasjon med dem låser seg og de viser ingen evne til kommunikasjon.

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:59
Hei Frode, Vi forholder oss til angrerettloven på lik linje som andre leverandører, og når man ønsker å bruke angreretten må det varsles direkte til selskapet man ønsker å registrere angrerett hos. For å gjøre det enklere for forbrukere starter vi som hovedregel ikke opp avtalen før angreretten har utløpt uansett, så sannsynligvis var det for sent på det tidspunktet. Ifølge angrerettloven skal det varsles direkte og utvetydig til selskapet man ønsker å angre til. Ønsker du at vi skal ta en ny titt på saken din kan du gjerne kontakte kundesenteret. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Therese N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt ræva"

Bindingstid.. no jæ*** lureri!! Skal ALDRI ha Tinde igjen!!!

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:59
Hei Therese, Så trist å høre at du er misfornøyd med tjenesten vår. Om du ikke har vært i kontakt med kundeservice vil jeg anbefale deg å kontakte dem for hjelp. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg synes det har vært greit."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det har vært et greit kundeforhold. Har vært kunde i snart et år.

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:59
Hei Anne, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt med oss om du lurer på noe. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig betjening, og enkelt og greit å få svar på det man lurer på

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:59
Hei, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Og takk for god tilbakemelding til våre kundebehandlere. Bare ta kontakt med oss om du lurer på noe. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Sigfred J. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Alt vel i heimen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Erfaringen er bare positiv. Jeg vet ikke hva som kan bli bedre. Stabil strømleveranse, og hyggelig kundekontakt.

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:59
Hei Sigfred, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt med oss om du lurer på noe. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Ingunn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lureri"

Uakseptabel salgsteknikk, nekter å respektere angreretten. Uten å ha sagt ja til noe som helst, er du plutselig kunde. Rent lureri

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:59
Hei Ingunn, Vi som alle andre må følge angrerettloven, og dersom man oppfyller kriteriene for angring vil avtalen oppheves. Om du ønsker at vi skal ta en ny titt på saken din kan du gjerne kontakte vårt kundesenter på [email protected] Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Så langt, så bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt greit, så langt. Kort tid for å gi en utfyllende vurdering.

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:58
Hei Oddbjørn, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt med oss om du lurer på noe. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Per M. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Savner grafer over hvordan selskapet kommer ut i prisløypa."
1 syns denne omtalen er nyttig

Oppleve kanskje at jeg ble lokket med gratis strøm i 2 måneder, og binding på 1 år.

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:58
Hei Per, Jeg forstår at du ønsker en bedre oversikt over prisen historisk sett, og jeg tar tilbakemeldingen videre så vil ansvarlig for web-innhold ta en titt. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Khadija M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Helt fantastisk 😍"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er kjempe kjempe fornøyd med Tinde som vår strømleverandør.

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:58
Hei Khadija, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt med oss om du lurer på noe. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindelselskap, styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppsøkt hjemme på kveldstid av en pågående selger som ga inntrykk av at han var fra forbrukerrådet. Han sa at han spesielt hadde kommet til meg fordi jeg hadde et abonnement som han mente forbrukerrådet hadde avslørt drev med lureri. Han viste til variable strømavtaler, som jeg ikke har. Når jeg sa det ba han om å få se siste faktura fra mitt strømselskap, som jeg gjorde. Da kunne han vise til Norpool sine nettsider om at prisen jeg betalt e i strøm var mye dyrere enn det selskapet mitt hadde gitt meg i pris og at jeg ble lurt av mitt strømselskap. Han mente jeg betalte et påslag på over 25 øre kWh, noe jeg så absolutt ikke gjør. Siden han henviste til hos Norpool var gjengitt i Euro/MWh og ikke øre/kWh, som angir strømprisen her i Norge, og kunne da forveksles med at jeg betalte en alt for høy strømpris. Lureselskap som kun er ute etter å lure folk til å bytte strømselskap til Tinde Energi, som ikke en gang ligger oppført på forbrukerrådets sider for prissjekk. STYR UNNA!

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:58
Hei Sivert, Opplevelsen du beskriver tar vi på høyeste alvor og er helt uakseptabelt. For å ta saken videre må vi ha litt mer informasjon om hvilken selger som oppsøkte deg, og jeg ønsker derfor å be om at du sender oss en e-post til [email protected] med beskrivelsen du har skrevet her, hvilket område du bor i og ca. tidspunkt. Selgerne som representerer oss har strenge rutiner og instrukser, og når det avvikes fra disse må det få konsekvenser for selgeren. For øvrig er våre strømavtaler publisert på Forbrukerrådets strømportal, strompris.no. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel, styr unna, lokker med at man har meldt seg inn i en konkurranse."

Svindel, styr unna Tinde Energi, uærlig, bryter markedsføringsloven. De prøver å lure deg til å ta rask beslutning på bytte av strømavtale. Svært ubehagelig og pushete selger. De la på med en gang jeg begynte å stille spørsmålstegn. Fremgangsmåten: Ble ringt opp. Jeg var en av bare en av 20 som kunne vinne en premie verdt 10 000 kr om en dag, men skulle får en liten premie uansett utfall hvis jeg meldte meg opp i dag med 2 måneder gratis strømavtale mot en binding på 12 måneder.. En konkurransen jeg ikke har vært med på, de mente at jeg var med på en konkurranse for mange måneder siden, og skyldte på pandemien for at man ikke hadde rukket og gjennomføre den før nå. Ser også på andre svar her at konsensus er at hele konkurransen bare er oppspinn/fabrikasjon for å forvirre og lure deg til å takke ja raskt fordi premien ikke gjelder dagen etter.

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:58
Hei Per, Samtalen du beskriver er ikke slik vi ønsker at våre selgere skal gå frem i det hele tatt. Dessverre er det svært få som tar kontakt med oss etter slike opplevelser, og det gjør det vanskelig for oss å ta saker videre. Jeg ønsker derfor gjerne at du tar kontakt med kundesenteret på [email protected], og legger ved telefonnummeret som ringte deg opp og tidspunkt for samtalen. Det er viktig for oss å identifisere selgere som avviker fra våre instrukser, slik at det får konsekvenser for vedkommende og andre slipper å oppleve det samme. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Rimeligst mulig pris på vinterene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telefon selgerne er dyktige til å forklare prisene. Max pris, fastpris og rabatter. Hyggelige telefonselgere.

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:58
Hei Hege, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Og spesielt hyggelig å få ros til våre selgere. Bare ta kontakt med oss om du lurer på noe. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Rune K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig strøm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billig strøm, hyggelig kundeservice. Ingen problemer så langt.

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:58
Hei Rune, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt med oss om du lurer på noe. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God pris på tilbudt avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Beste tilbudet jeg kunne finne på det tidspunktet jeg byttet leverandør

Svar fra Tinde Energi
07.07.2021 16:58
Hei Katrine, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt med oss om du lurer på noe. Ha en fin sommer, Hilsen Malin
Tinde Energi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Tinde Energi
SJEKK OM TINDE ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Tinde Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Tinde Spesial Kampanje
Timespot - Tinde Energi
456 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 918 kr /mnd
143,81 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Tinde Positiv
Spotpris - Tinde Energi
456 omtaler
Garantert pris i minst 99 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 001 kr /mnd
150,10 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR