Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Useriøs selger som ringte meg mitt i ferien å sa at jeg skulle på 2 mnd halv pris å vinne en premie. Jeg var stressa å svarte ja greit det. Fikk ikke med meg en brøkdel av det han sa. Tenkte jeg så igjennom det når jeg kom hjem. Tenkte halv pris på strøm mitt på sommeren. Det er jo bare tull. Fikk også forhåndsbetaling av strømmen selv om hjemmesiden deres forteller at det er etteskuddsbetaling. Regningen var også en gjennomsnittsberegning av årsforbruket mitt, å den var det hvertfall ikke noe halv pris på. Tenkte, for et drittselskap, dette vil jeg ut av. Gikk på nettet å fant en seriøs leverandør uten forskuddsbetaling og gjennomsnittsberegning. Fikk da en regning på rundt 100 kr på forbruket mitt hos Tinde på ca 14 dager å tenkte at nå var dette avsluttet. Men neida. Da kom det en regning med gebyr på 150 kr pr mnd for 12 mnd, siden jeg hadde brutt avtalen. Ok tenkte jeg, hva er dette. 12 mnd binding. Noen som hadde fortqalt meg det? Hvor ble det av velkomstbrevet de lovet meg? Så etter i posten igjen, men ingenting. Hadde i det minste ventet å finne et angreskjema. Fikk etter klage, beskjed om at det var sendt på mail. Å at det lå en link til angreskjema. Fikk rotet denne mailen frem fra søppelposten min. Trykket på linken til angreskjema, men den var ubrukelig. Fikk aldri åpnet den. Klaget igjen, men til ingen nytte. Måtte bare bite i dette forferdelig useriøse eplet. ALDRI MER TINDEENERGI Den nye leverandøren sendte meg velkomsbrev i posten sammen med angreskjema. Her var det ingen halv sommerpris, men en mye mer gunstig avtale året rundt. Og selvfølgelig etterskuddsbetaling.
Hei Tor, Vi håper at det å halvere strømregningen er ønskelig uansett når på året man får tilbudet. Avtalens vilkår er også oppgitt både skriftlig og muntlig ved salg per telefon, og det må bekreftes med en SMS tilbake for å tre i kraft. I SMS-en som ble bekreftet står både eventuell avtaletid, faktureringsmetode og et eventuelt bruddgebyr. Man har dermed all denne informasjonen fra starten av og står fritt til å bruke angreretten om man ikke ønsker avtalen likevel. Det er riktig at angreskjema er linket i velkomstbrevet du har fått på e-post, det skal også ligge som vedlegg der. Angreskjema er også linket i SMS-en som ble bekreftet. Du kan også angre ved å sende en e-post direkte til oss eller ringe kundeservice, man trenger ikke bruke skjemaet. Det er trist å høre at du er misfornøyd, men jeg kan ikke se noe feil som er gjort her med bakgrunn i din beskrivelse. Vi vil derimot oppfordre alle til å lese nøye gjennom avtaler før man aksepterer. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Har 3 strømmålere og får fakturert kr 69,- pr. måned pr. måler. Dette var jeg ikke oppmerksom på da jeg av en telefonselger ble overtalt til å bytte til Tinde for 1 år siden, med et lokketilbud om halv pris i en kort periode. Jeg bytter snart til noe annet!
Hei Lisbeth, Mange strømavtaler har fastbeløp, som da gjelder per måler. Det er trist at du er misfornøyd med dette, men om du ønsker en annen prisstruktur har både vi og andre leverandører avtaler uten fastbeløp. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Det med binding kom ikke godt nok fram under praten med selger. Ellers var han en god selger å prate med. Det så jeg også til han.
Hei Ola, Det er trist å høre at avtaletiden ikke kom tydelig nok frem, det er viktig for oss at alle vilkår kommuniseres fra selger. Derfor står også eventuell avtaletid alltid på den skriftlige bekreftelsen for salget, enten en kontrakt eller en SMS. Så fint at du hadde en trivelig samtale med selger likevel, det setter vi alltid pris på å høre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Holder prisen lavere enn andre strømleverandører men kunne gjerne ha hatt en tak garanti om vinteren.
Hei Irene, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Vi skal absolutt ta med oss videre at pristak er noe du ønsker fra oss, så det tar vi med i vurderingen videre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Er meget fornøyd med Tinde energi, merker at man har mindre høye strømregning alt ettersom hvor mye strøm forbruk man kan ha. Eg kommer til å fortsette å vere kunde hos Tinde
Hei Silje, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt dersom du lurer på noe. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Hyggelige folk å snakke med. God oppfølging etter noen måneder som kunde.
Hei Tormod, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt dersom du lurer på noe. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Ønsker å skifte så fort som mulig . Rot fra første stund. Ble lovet fastpris , men viser seg at selger ikke visste så mye om produktet han solgte meg. Jeg anbelaler på det sterkeste å kjøpe strøm avtale der nettleie osv er inkludert på en regning. Ikke å få egen regning ifra Lede med nettleie osv i tilegg.
Hei Raggi, Det stemmer at du ikke får strøm og nettleie på samme faktura når man har avtale hos oss, men det påvirker ikke kostnaden på hverken strømmen eller nettleien. Nettleien koster det samme uansett om den kommer sammen med strømmen eller på egen faktura. Har du flere spørsmål er det bare å ta kontakt. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Pga bindende avtale 12 mnd og 150 kr på mnd ved brudd på gjenstående avtale. Føler meg lurt med "spesielt kampanje", når bindingsavtale fjernes samtidig med kampanjen.
Hei Maggie, Jeg forstår ikke helt hvilken avtale du har, vi har avtaler med bindingstid og en spotavtale som heter "Spesial Kampanje" som ikke har bindingstid. Ta gjerne kontakt med kundeservice på 32 17 80 90 eller [email protected] så kan vi hjelpe deg videre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Ble nylig kontaktet av en selger som nevnte jeg var finalist i en IKEA-konkurranse hvor jeg kunne vinne 10.000kr å bruke å butikkene. Kontaktet IKEA og de hadde null kjennskap til konkurransen. Dette er uakseptabelt og rent lureri. Elendig av Tinde
Hei, Våre konkurranser gjennomføres ikke i samarbeid med IKEA, men det trekkes et gavekort til butikken deres. Dette er helt normal praksis. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Ble oppringt av en selger som sa jeg var en av 20 som kunne vinne i en konkurranse, men bare dersom jeg byttet leverandør. Jeg fikk et tilbud pr telefon som virket bra, men da jeg ba om å få det skriftlig så la de på røret. Leser nå at dette er standard prosedyre når folk vil ha ting skriftlig. Neste gang de ringer, så vil samtalen bli tatt opp og sendt til Forbrukerrådet om det ikke følges opp til punkt og prikke.
Hei Anders, Vi ønsker selvsagt ikke at selgere skal legge på røret, men heller at de skal være åpen og ærlig om avtalen de tilbyr. Du kan gjerne sende oss tidspunkt for samtalen og nummeret som ringte deg opp til [email protected], så tar vi det videre til selgeren det gjelder. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
This company is extremely skilled in psychology and looking into the laws of regulatory systems and behind the laws to make a profit from the customers for themselves. Dangerous. They promissed me to be able to look at their offert they send via email... but they sent the email after the binding time of 14 days (offert 6 aug ... and I got the email the 24th august). The customer support do not care about the customers problems but are skilled on their own right of explaining they are making legally correct contracts. My experience: Run
Hello Ilona, I'm sorry you had this experience with us, we follow all laws and regulations that apply to us. It is clear upon signing a contract what you are agreeing to, and if you feel uncertain we do have the 14 day period of cancellation according to the law. Upon ordering one receives a confirmation and summary of the order the same day, and a confirmation that we have started our delivery after the period of cancellation expires. Have a lovely day, Best regards Malin
Sliter med å skjønne dette, da jeg mente faktura var betalt, men får påminnelse.
Hei Monica, Det kan være flere grunner til at man får purring etter man har betalt. Ofte er det fordi det tar noen dager før innbetalingen registreres hos oss. Du kan se oversikt over dine fakturaer på "Min side" eller kontakte oss så kan vi dobbeltsjekke at alt er i orden. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Har til nå kun positive tilbakemeldinger om Tinde. Hyggelig kundeservice og gode priser.
Hei Johann, Takk for den gode tilbakemeldingen din, det er hyggelig å høre. Bare ta kontakt om det er noe du lurer på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Ble ringt opp på jobb. Snakket om strøm. At jeg var finalist I konkurranse med trekning lørdag. Begynte spørre mer om strømleverandør. Jeg leier og har ikke noe med det sa jeg . Da beklager de og ønsket meg lykke til i finalen i konk..på lørdag. Der jeg aldri har deltatt. Merkelig useriøst
Hei Anne, Vi har flere eksterne partnere som arrangerer konkurranser på vegne av oss, og uten å vite hvilken konkurranse det er snakk om får jeg dessverre ikke sjekket opp i saken noe videre. Men ta gjerne kontakt med kundeservice om du ønsker mer informasjon om bakgrunnen for samtalen. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Bestilling av følgende strømavtale er registrert: Forventet oppstart: ca. 24.08.2021 Avtalen som er bestilt: Tinde Optimal 60 Din bestilling 10.08.2021 - 1267014 det hjelper ikke å gi bra avtale når dere ikke kan holde det for ingen å snakke med i kunde service. helt utenfor service på bedrift avtal vuderer å kontate forbrukerrådet har ventet på svar siden10.8.21 ikke noe for bedrift i kunder. så for se om de reagere nå da !
Hei, Det er vanskelig å hjelpe utifra det du beskriver her. Om kundeservice bruker lang tid på å besvare henvendelsen din er det nok fordi man venter på svar eller avklaringer fra andre, men jeg kan heller ikke se at vi har noen saker fra 10. august åpne. Om du ønsker å utdype hva du mener med at vi ikke overholder avtalen kan du gjerne ta kontakt. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Jeg synes Tinde fremstår som et ryddig og seriøst kraftmegler. Bare gode erfaringer så langt
Hei Sigmund, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss, vi setter pris på at du har tatt deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Bare ta kontakt om det skulle være noe du lurer på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin