Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Tinde Energi
2.7
733 verifiserte omtaler
Tinde Energi avslutter salg av strøm
Tinde Energi har sluttet å selge strøm, og formidler ikke lengre strømavtaler.

Tinde Energi omtaler og erfaringer

Ingen trend

Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
733 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Tinde Energi trenger minimum 10 omtaler.
47%
Middels
47% anbefaler Tinde Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 733 omtaler om Tinde Energi

FILTRER OMTALER
225
134
42
21
311
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Fungerer bra

Omtale av  Helene

Fungerer bra, men da jeg skulle tegne abonnementet var servicen ikke optimal. Kunne ikke tegne tidsavgrenset ab på hytta samtidig.

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:03

Hei Helene, Vi prøver å hjelpe så godt vi kan, og jeg er sikker på at kundeservice kan bistå deg med et tidsavgrenset abonnement på hytten din. Det er bare å ta kontakt om du ønsker at vi skal se på det. Takk for øvrig god tilbakemelding, og ha en fin dag videre. Hilsen Malin

Nyttig (1)

Oppfatter hele selskapet som svindel.

Omtale av  Arild

Etter at jeg byttet til Tinde har jeg opplevd at regningen dobblet seg.Selv om jeg ble lovt halv pris første 2 mnd.Dem tar å beregner forbruk ifra hva dem forventer at du skal bruke å regningen blir satt etter det.Dem 2 mnd jeg var kunde lå min kW pris på drøyt 2 kr .Og når jeg valgte å si opp avtalen får jeg et straffegebyr på 150 kr i mnd .som jeg ikke har blitt informert om.skal ALDRIG mer ha strøm ifra det selskapet her.Håper ingen andre går i samme fella som meg.styr unna!

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:03

Hei Arild, Vi har aldri fakturert 2 kr per kWh, om du mener totalt inkludert nettleie er nok ikke det helt unormalt i disse dager dessverre. Prisene er historisk høye, og det ble i juli satt rekord for høyeste pris i den måneden gjennom historien. Det er også ventet at august vil se rekordhøye priser. Vi har enkelte avtaler som faktureres forskuddsvis, er det tilfellet skal det være informert om ved avtalens inngåelse. Det samme gjelder bruddgebyr. Du kan selvsagt kontakte kundeservice, så ser vi på saken din og hjelper så godt vi kan. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (1)

Enkelt og bra!

Omtale av  Kristine

Billig og bra. God kundeservice og enkel betaling.

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:03

Heisann Kristine, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss, og takk for at du tar deg tid til å skrive denne gode tilbakemeldingen. Bare ta kontakt om det er noe du skulle lure på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (1)

Helt ok

Omtale av  Therese

Har ikke brukt tinde så lenge, men de virker veldig bra! Ryddig!

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:03

Heisann Therese, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss, og takk for at du tar deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Bare ta kontakt om det er noe du skulle lure på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (1)

Hold dere langt unna dette selskapet!

Omtale av  Aage G

Hadde en selger på døra som oversolgte produktet og brukte det lokale idrettslaget som innsalgsargument. Jeg spurte spesifikt om forhåndsbetaling var noe de brukte, noe som bekreftet at det gjorde de ikke. Hvis jeg ikke var fornøyd skulle jeg bare kontakte han. Første regning kommer i posten med forhåndsbetaling. Gir de umiddelbart beskjed om at dette ikke var avtalen og sier opp avtalen. Da får jeg 1.650,- i avbruddsgebyr!! Selgeren er selvsagt forsvunnet. Møkkaselskap!!

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:01

Hei Aage, Om du har blitt enig med selgeren om etterskuddsvis betaling er nok det noe kundeservice kunne hjulpet deg med, og om du ønsker å fortsette avtalen din er du selvfølgelig velkommen tilbake. Noen ganger skjer det feil, og da er det viktig for oss å ordne opp i det. Ta gjerne kontakt med kundeservice for hjelp dersom du ønsker det. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Helt topp

Omtale av  Ilmy M

Det er helt topp å ha Tinde Energi : hvis det er noe ringer jeg dere : vil ha billigst mulig pris 👍

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:01

Hei Ilmy, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss, og takk for at du tar deg tid til å skrive denne gode tilbakemeldingen. Bare ta kontakt ved behov, så hjelper vi med det aller meste :-) Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (1)

Tipp topp

Omtale av  Thomas

Fungerer sonder skal. Fint at kundeservice tar kontakt for å høre positive og evt negative sider fra oss kunder.

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:01

Heisann Thomas, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss, og takk for at du tar deg tid til å skrive denne gode tilbakemeldingen. Bare ta kontakt om det er noe du skulle lure på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (2)

Svindel - deltok i konkurranse - Tinde la på da jeg ville sjekke opplysningene i ekstrapremien

Omtale av  Eva

Jeg deltok i en konkurranse, og ble oppringt av Tinde energi 20. juli med informasjon om at jeg kunne vinne møbler fra Hagemøbler allerede på fredag 23. juli. Jeg var 1 av 20 som kunne vinne. I tillegg var jeg den heldige vinneren av en ekstrapremie som var fra Tinde energi. Jeg spurte om hva den gikk ut på og fikk vite at jeg skulle betale 20 øre i måneden for strømmen i leiligheten og på hytta, også et gebyr i mnd, ellers ingen ting utenom nettleien. Jeg var interessert da dette var billig og pratet med henne i 10 min, men ville sjekke informasjonen hun gav meg før jeg sa ja, det likte hun ikke, DA LA HUN PÅ RØRET. Det kunne vært et uhell, men det samme skjedde med min ektefelle som ble oppringt uken før. Der ble det lagt på med en gang en takket nei til ekstrapremien. I tillegg tok jeg skjermbilde av konkurransen jeg deltok i, og der stod det trekning 15/8, og det står fortsatt det på sidene til KonkurranseforTinde.no. Helt tydelig at hun la på røret når hun ikke fikk salget av ekstrapremien med en gang, og informasjonen hun gav var mangelfull og uriktig.

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:01

Hei Eva, Det er trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med en av våre eksterne selgere, og det beklager vi. Det er viktig for oss at selgerne skal være tydelige og åpne om avtalen de tilbyr og omstendighetene rundt. Når det ikke er tilfellet vil vi gjerne ta saken videre for å sikre at ingen andre har samme opplevelse. Vi hadde derfor satt stor pris på om du kunne sendt oss en e-post med denne beskrivelsen til [email protected], og lagt ved nummeret som ringte deg. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (1)

Strømmen blir levert til rett tid.

Omtale av  Svein E. D

God levering av strøm hittil. Fakturaen var litt vrien til å begynne med, men forsto det etter hvert.

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:01

Hei Svein, Takk for god tilbakemelding. Vi forsøker å gjøre våre fakturaer så enkle å forstå som mulig, og det er godt å høre at det gikk fint til slutt. Du kan selvsagt alltid kontakte oss på kundeservice om du har spørsmål til faktura, eller noe annet. I mellomtiden ønsker vi deg en fin dag videre. Hilsen Malin

Nyttig (1)

Fikk telefonoppringning om at jeg var blant 20 heldige om trekningen av en pizzaovn

Omtale av  Jeanette D

Fikk telefonoppringning fra en som heter (anonymisert) fra Tinde om at jeg var blant 20 heldige som var videre med i trekningen av en pizzaovn til en verdi av kr. 11.000,- Men for å bli med i trekningen måtte jeg bytte strømleverandør over til Tinde. Hun var veldig pågående. Jeg ba om å få tilsendt betingelsene før jeg bestemte meg, men da bare brøt hun av samtalen. Ikke fryktelig imponert over måten å tilegne seg nye kunder på.

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:01

Hei Jeanette, Vi ønsker selvfølgelig at selgere som selger på vegne av oss skal være åpne om betingelsene og avtalen de legger frem. Vi hadde satt pris på om du kunne sendt oss en e-post til [email protected] og lagt ved telefonnummeret som ringte deg og navnet til selgeren (det blir anonymisert her på bytt.no i anmeldelsen din) så kan vi ta saken videre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

En strømleveradør

Omtale av  Ann J

Prisen svarer ikke til det som ble gitt i tilbudet, synes ikke det er noe billigere enn min forrige strømleverandør.

Svar fra Tinde Energi
30.08.2021 14:01

Hei Ann, Dessverre har de fleste fått dyrere strømpriser den siste tiden. Grunnet blant annet nedbør, temperaturer og avgifter var strømprisen rekordhøy i juli måned. Ta gjerne kontakt med kundeservice om du ønsker en dypere forklaring på prisene. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (1)

Stabil leverandør på pris og kundeservise

Omtale av  Grete G

Jeg har god erfaring gjennom et år! Stabilt og forutsigbart !

Svar fra Tinde Energi
23.08.2021 14:34

Hei Grete. Flott å høre at du har vært kunde hos oss et år allerede og fortsatt er like fornøyd. Vi håper du vil fortsette som kunde hos oss videre fremover i tid, om du har lyst på nye tilbud angående en ny strøm avtale kan du alltids kontakte oss på +47 321 78 090 / Hverdager 09:00-15:00 eller på E-post: [email protected]. Ønsker deg en fortsatt strålende dag videre. Hilsen Emil.

Nyttig (1)

Tilbudet om billig strøm via Tinde Miljø, gjorde at jeg tok kontakt og ble anbefalt å fortsette til

Omtale av  Bjørn

Jeg føler meg litt lurt da jeg fikk tilbud om billigere strøm enn det jeg da hadde av en selger pr. tlf og at kampanjen Tinde Miljø ville gi meg den beste og mest stabile prisen. Jeg fulgte med og så at jeg lå alltid ca. 30-35 øre over spotpris og tok kontakt med kundeservice, De anbefalte meg å fortsette, da gjennomsnittsprisen pr. år alltid ble best med denne avtalen. Jeg valgte å fortsette og jeg fulgte med, men prisen var alltid den samme. Lurte etter hvert på hvordan de kan vite det, da kampanjen litt senere ikke var mulig å få. Jeg hadde 1 års binding, så jeg forlangte en spot-avtale i stedet og prisen falt betraktelig. De startet kundeforholdet med å forhåndsberegne forbruket mitt, men jeg forlangte etterskuddsbetaling. De var ikke vanskelige å be, så jeg fikk etterskudd og spot, men jeg mener anbefalingene var litt merkelige. Jeg følte vel at avtalen var mest gunstig for Tinde.

Svar fra Tinde Energi
23.08.2021 14:34

Hei. Alle våre avtaler skal være konkurranse dyktige, og har som regel alltid en slags garanti ved siden av for å forsterke dette. Strøm markedet er variabelt og uforutsigbart, men vi ønsker jo selvfølgelig at du skal ha den avtalen som passer best for deg, ettersom at fornøyde kunder er det beste vi vet. Det er godt å høre at da du tok kontakt med Kundeservicen vår, slik at de fikk hjulpet deg med det du trengte. Ønsker deg en fantastisk dag videre. Hilsen Emil.

Nyttig (1)

Oppringt ang konkuranse

Omtale av  Katrine

Ble oppringt angånde at jeg hadde deltatt på en konkuranse på FB. De ville betale halvparten av de to neste strømregningene. De opplyste ikke om at jeg da skulle bytte strømleverandør, før jeg begynte å stille spørsmål. Ba om å få tilsendt et tilbud , da "brøt" linja.

Svar fra Tinde Energi
23.08.2021 14:33

Hei Katrine. Det er trist å høre at vår eksterne selger ikke har vært så åpen som vi skulle ønske. Vi vil jo selvfølgelig at alle som har vært i kontakt med en av våre eksterne selgere, skal føle seg bra etter samtalen, uavhengig om de velger å bli kunde eller ikke. Send oss gjerne en mer utfyllende E-post om hvordan samtalen gikk og når det var, slik at vi kan ta tak i dette og unngå lignende hendelser i fremtiden. Håper du har en fortsatt flott dag videre. Hilsen Emil.

Nyttig (1)

Tinde funker bra det!

Omtale av  Frank A

Grei opplevelse med Tinde generelt, gode priser i gitte perioder. Fint med topp 10 garanti som en ekstra sikring. 4/5

Svar fra Tinde Energi
23.08.2021 14:33

God dag Frank. Det er kjempehyggelig at du er fornøyd med opplevelsen din så langt, og topp 10-garantien er jo alltids kjekk å ha med seg. Om du skulle ha noen spørsmål eller tilbakemeldinger er vi alltids tilgjengelige på +47 321 78 090 / Hverdager 09:00-15:00 eller på E-post: [email protected], så kanskje vi får en 5/5 neste gang ;) Håper du har en fin dag videre. Hilsen Emil.

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ryddige fakturaer, oversiktlig.

Omtale av  Arnfinn U

Bra inntrykk, jeg stoler på at Tinde gir meg en fordelaktig pris, hele tiden.

Svar fra Tinde Energi
23.08.2021 14:33

Hei Arnfinn. Det kan du alltids stole på, vi lever jo tross alt for at kundene våre skal være fornøyde med de avtalene de får hos oss. Håper du har en fantastisk dag videre. Hilsen Emil.

Nyttig (1)

Tinde Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR