DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
De oppgir ikke sitt telefonnnummer på siden og vil ha alt igjennom en chatrobot som ironisk nok har fått et finsk navn da den ikke forstår norsk. Du sier hva det gjelder som forsikring, betaling, utsettelse, regning, og robotten svarer uansett tilbake "vil du tegne forsikring" og du skriker Neeei! Vil du snakke med noe annet enn en lokal megler i DNB Eiendom er det ikke mulig. Vil du melde kredittkortet tapt eller noe annet så er det chatroboten du må sloss med. Utprint på forsikringsbevis på en hund mangler blant chipsnummer, navn, kun kjønn ikke så greit om du har flere hunder og skal vise dette til eksempel en veterinær. Meldinger fra kommer delvis på mail, og skjelden på brev, Men noe kommer aldri av beskjeder. Har noen på DNB virkelig prøvd chatroboten før de sa opp sentralbordet og dermed distanserte seg totalt fra kunden? Jeg har som sønn av ei avdød logoped ett godt tydelig norsk helt uten dialekter, og har et bra ordforåd så jeg kan prøve nye ord til chatroboten, men ordforådet er ubrukbart. En hund forstår rundt 150 ord, men denne roboten forstår trolig langt under halvparten. Dette er banken som ikke vil ha kontakt med sine kunder og bevist distanserer seg.
Hei! Først og fremst, så leit å høre at det er så mye du ikke er fornøyd med i DNB og at du har fått et dårlig inntrykk av banken. Det håper jeg vi kan rette opp i. Ser du skriver at du har hatt problemer både med chatboten i nettbanken og taleportalen på telefon. Både i chatboten og i taleportalen kan du skrive/si "kunderådgiver" for å bli satt videre til et menneske. Der har vi mange rådgivere som sitter klare for å hjelpe deg. Vi har vanligvis lite til ingen kø på chatten. Om du fortsatt har noe du lurer på vil jeg anbefale å gi chatten i nettbanken et forsøk til (og bli satt videre til rådgiver), eller ringe inn på telefon 915 04800 og si "kunderådgiver", så vil vi kunne hjelpe deg med det meste. Ønsker deg en fin dag! /Frida
Meget fornøyd med min kontaktperson i DnB. God service på både telefon og mail. Ikke klart å få bedre betingelser (les lånerente) hos andre banker.
Hei Anders! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det er kjempe kjekt å høre at du er fornøyd :-) Ønsker deg en god helg! /Betina
Elendig oppfølging og kompetanse på lånesøknad, bortrotede papirer, umulig å få tak i folk, manglende evne til å ta inn en situasjon som ikke var A4 i forhold til beregningsmodellen fører jeg til at jeg etter over 30 år i banken nå tar grep for å bytte bank både for bedrift- spare- og personkonto.
Hei Hege! Det er veldig beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse med lånesøknaden din og at du derfor har valgt å bytte bank etter så mange år hos oss. Vi har ikke tilgang til å se på saken her over bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice slik at vi kan se nærmere på behandlingen av søknaden. /Marthe
DNB er Norges verste bank når det gjelder kundeservice og å være der for kundene sine. Denne banken følger ikke opp kundene på en profesjonell måte og er svært lite behjelpelig for kunder som trenger hjelp. De sier selv at "Verdiene nysgjerrig, modig og ansvarlig er vår ledestjerne. " Faktum er at DnB er er lite ansvarlige, feige og useriøse. Kunne ikke gi billån til bedrift fordi det måtte kjøpes fra en bilforhandler og ikke fra et firma. Styr unna! Er du bedrift og velger DNB gjør du en stor tabbe.
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har ikke mulighet til å gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du ønsker at vi ser nærmere på dette. /Lisa
Har hatt DnB i bedriften i over 6 år. Alt er tipp topp med økonomi, overskudd hvert år. Nå ønsker vi å kjøpe et ny varebil til bedriften, kr. 270.000,- (vi omsetter for 10 millioner, ingen anmerkninger og positiv kapital). Men DnB sier at det ikke er mulig fordi vi kjøper gjennom en annen bedrift og ikke forhandler. Dette er ganske sjukt, en bank som du har hatt i så mange år som velger å behandle kunder slikt. Styr unna! Dette er søppelbank.
Hei! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har ikke mulighet til å gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du ønsker at vi ser nærmere på dette. /Marthe
Lytter ikke til kundene sine. Prøvde å sende penger til min forlovede. Min betaling ble stoppet. Jeg svarte med å si opp mitt kundeforhold når det gjelder bank og forsikring.
Hei Ingar! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med oss på 91504800 slik at vi se kan se på saken din. /Tonje
Fullstendig hjelpeløst å få kontakt. De tar ikke telefonen. Nettsidene er designet for å ikke finne kontaktopplysninger. Skygg unna denne banken, de er altfor store og bryr seg ikke om deg som kunde.
Hei! Du kan nå oss på telefon 915 04800 mellom kl 07-23 hver dag. I dette tidsrommet er vi også tilgjengelige på chat i nettbanken. Vi har ingen kø i noen av kanalene for øyeblikket :-) /Frida
Etter å ha vært med Sbanken fra starten må jeg nå på jakt etter alternativer. DNB hevdet at de ikke ville forandre Sbanken og det første som skjer er en ubehagelig forandring med at man ikke kan bruke Apple pay lenger. Godt gjort DNB. Jeg regner med at dette er starten på å destruere en bank med stor kundetilfredshet.
Hei Morten! Det var leit å høre. Du kan lese begrunnelsen for at vi ikke støtter Apple Pay her: dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. Vi støtter derimot kontaktløs betaling via andre leverandører: Fitbit Pay, Garmin Pay og Google Pay. Ønsker deg en fin dag :-) /Lisa
Bra service og god kundehjelp. Ønskelig med lavere rente .
Hei Marit, takk for fin anmeldelse! Ønsker deg en flott dag! /Nina
Utrolig dårlig kundebehandling, oppfølging. Ingen seriøs menneskelig oppfølging. Rådgivning er veldig dårlig, jeg måtte selv be om at renter på lånet ble endret. Vært kunde i 8år.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med både oppfølging og kundebehandling. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på 91504800 slik at vi kan se på saken din. /Nina
I dag skulle jeg besstille kort til mitt 12 åring men jeg kunne ikke fordi kona mi bruker sparebank så hun trenger å bytte hvis barnet mitt skal få bank kort og det har ikke hun lyst til.
Hei. For å bestille kort til 12-åringen deres må dere begge være registrert som kunde hos oss. Konen din trenger derimot ikke å bytte bank. Hun kan beholde den banken hun har i dag, men må ha en kundeforhold hos DNB i tillegg. Håper dette gjør det litt lettere for dere :) /Mariell
En Dnb-rådgiver sendte meg en mail (etter et møte) for å si at jeg ikke var verdig et finansieringsbevis for et banklån. Så svarte jeg at vi måtte jobbe videre, fordi jeg kunne skaffe flere midler til veie. Da fikk jeg aldri noe svar. Jeg kontakta banken, og det ble oppretta en sak. De kan umulig ha lest hele min argumentasjon, og hadde bare skrevet inn i postkassen min at saken var henlagt. Og de bekreftet at behandlingen var avslutta. Som om de trodde at jeg var uenig i Finansieringsbevisets konklusjon. Jeg var uenig i at rådgiveren IKKE svarte meg på mail og vi kunne få avslutta vurderingen.
Hei Magnhild! Først og fremst veldig leit at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss og jeg beklager misforståelsen fra vår side. Vi har dessverre ikke mulighet til å behandle enkeltsaker her på bytt.no, men håper du har anledning til å ta kontakt med boliglånsavdelingen vår igjen slik at vi får sett nærmere på dette. /Marthe
Etter flere år som totalkunde i DNB, kommer jeg nå til å droppe alle kundeforhold etter en særdeles mislykket boligsalgprosess. Banken klarte å rote til tinglysningsprosessen av pantedokumentene, slik at oppgjøret ble utbetalt 5 uker forsinket. Nå vil de ikke gå med på å betale alle forsinkelsesrentene, samt at de drar saken ut i det uendelige. Det fikk krav på å betale rentene innen 7 dager, nå ha det gått over 2 uker. Jeg vurderer å melde dem til Forliksrådet. Midt opp i dette, har de ikke kontaktet meg en eneste gang for å å beklage eller tilby kompensasjon. De har bare brukt megleren som buffer. Denne banken vil jeg ikke ha noe mer med å gjøre. Anbefaler ikke!
Hei Marianne! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på 91504800 slik at vi kan se på saken din. /Tonje
Godt fornøyd med god service.Dyktige fagfolk som har kunnskaper jeg er ute etter
Hei Webjørn! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på! Vi håper du får en fin sommer. Hilsen oss i DNB!
Jeg forlot Dnb av følgende grunner: 1. De er dyre, og det virker som de ikke prøver å være konkurransedyktige fordi de har mange naive og trofaste kunder, som jeg var, som kan melkes. Jeg fikk beskjed om at mitt boliglån måtte deles opp i flere deler (og så tok de gebyr for flere av delene), mens Storebrand kunne gi meg ett lån og ett gebyr. Jeg bad også om bedre rente året før jeg forlot dem, men fikk bare "nei". 2. De tar ut masse utbytte til eierne etc. i stedet for å gi tilbake til kundene Og 3. er grunnen til at jeg skriver her når jeg allerede har forlatt Dnb: Jeg sendte melding i går om jeg ville avslutte kundeforholdet mitt. Jeg fikk da ingen advarsel om at min BankID var knyttet til dem, og var plutselig uten BankID. Da jeg fikk skaffet meg ny i ny bank i dag, sier kundebehandleren at hun mener man skal få tid på seg til å overføre bankID til ny bank. Det hadde vært god service, men fra Dnb fikk jeg bare en e-post -etterpå- at jeg ikke lengre hadde BankID.
Hei Lena. Vi kan ikke få inn på enkeltsaker her, men det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd. Angående BankID så skal man skal få beskjed om at blant annet BankID avsluttes dersom man avslutter kundeforholdet. Det er en del av vår rutine, så dersom du ikke fikk denne informasjonen er det ikke annet å gjøre enn å beklage. Fint å høre du har fått ordnet med BankID i ny bank nå! Vi takker uansett for tilbakemeldinger og tar det med oss videre. Håper du vil gi oss en sjanse en annen gang - i så fall er du velkommen tilbake. Ønsker deg en fin dag. /Betina
For en dritt bank. De tvinger deg å bytte bank fordi du har ikke friheten til å gjøre hva du vil med de. Så har de baller til å trekke 75 kr for bytte av bank. SKAM! MÅTTE DE BRENNE I HELVETE!
Hei! Veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse. Uten mer kontekst er det vanskelig å forklare hva som har skjedd.