DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Komentar till DNB Banken dåliga arbetare! Jag har varit på DNB Banken Karl Johan 27, idag 14.03.2024 På Banken skulle jag vis min ID kort för att jag tidigare via internet öppnade ett koto hos DNB banken sedan jag fick medelande att med min passport besöka banken. Min tur hos bank tjänste man blev en kvinna runt 35-40 ålder, jag lämnde henne min ID kort men jag begrep inte vad hon sa, efteråt när jag bad henne att tala med en äldre tjänsteman hon blev agresiv och kallade vakter. Två vakter kom fram en tog min jacka och andra knuffade mig och kastade ut ur banken med väldigt agresivitet. Jag blev mycket förvånad om tjänste man kvinan dåligt uppförande även vakternas dåligt agresivt talande och uppförande. Man har inget rätt i Norge. En tjänsteman plikig är hjälpa kunder men inte behandla mänskor med förtryck. Hur kommer att man tolka det och vad ska man kalla sådana händelser som är vanliga i Norge?
Hei Mohamadreza! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, slik skal det selvsagt ikke være. Vi skal ta det videre med kontoret på Karl Johan. /Tonje
DnB har fått en forkastelig holdning og behandling av sine kunder. De Holder tilbake relativt små beløp og krever dokumentasjon (det skal da vel gå an å selge et maleri til 20 - 30 tusen uten at DnB konfiskerer pengene og man må gå til advokat for å få de ut??) .. med samboeren min avsluttet de kontoen uten å informere pr tlf i forkant (jeg mener de burde kunne gitt 2-3 dagers varsel som et minimum), det var samme dagen som lønnen kom inn på konto og personen har ikke førerkort og passet var gått ut og vanskelig å få time til pass, samt at dnb sitt eget kort med bilde ikke gjelder så de pengene (over 20.000,- til husleie og mat) ble konfiskert i DnB sine systemer og for å få dem tilbake måtte personen enten opprette et nytt kundeforhold eller opprette i annen bank. Hvordan skal en person som ikke har fått time til pass og uten annen id kunne overleve når DnB holder på sånn? Hadde personen fått varsel kunne den i hvertfal fått arb.gi er til å utbetale lønna til en bekjent!! Skam dere DnB med deres spydige og hovmodige ansatte som svarer tlf og som er i skranken du blir sendt til i slike saker. Anbefaler ingen å bli kunde i DnB og er du kunde så kom deg fryktelig fort ut før de konfiskerer dine verdier også. Akkurat disse hendelsene har direkte gått ut over meg fordi personene er i nær familie og jeg har måttet hjelpe (og p.t hjelper) de ut av den økonomiske krisa DnB har satt dem i. Personlig har jeg konto der men har skaffet meg annen bank så kundeforholdet skal sies opp så fort det er mulig både for meg og familiemedlemmene dette gjelder.
Hei! Først og fremst veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis det gjelder avslutning av konto i forbindelse med lovpålagt legitimering kan jeg på generelt grunnlag informere om at det sendes ut diverse varsler før vi går så langt som å avslutte en konto. /Marthe
De har den beste rente nå.-), og fått god oppfølging og anbefalinger ved henvendelse før plassering av økonomiske midler.
Hei Marit! Tusen takk for god anmeldelse og hyggelig tilbakemelding. Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med anbefalingene og oppfølgingen du har fått. /Marthe
Jeg ble 100% arbeidsufør og hadde en uføre forsikring hos DnB. De bestemte seg en dag for å stoppe utbetalingene og si opp forsikringen min. De påsto at de hadde fått melding om at jeg var 100% arbeidsfør igjen og når jeg ba om mere info og hvem som har meldt inn dette ville de ikke opplyse meg om det. Jeg ba om å få en fortsettelsestilbud på den forsikringen men fikk den aldri. De påstår at de har sendt den til meg på brev men har pr dags dato ikke fått den og nå sier de at fristen for dette er overskredet og at det nå ikke er mulig for meg å få denne. Jeg har kompleks ptsd, lav stoffskifte og en del andre fysiske og psykiske helse problemer. I tillegg har jeg blitt en far midt oppi dette her. Skam dere DnB! Det går ikke en dag uten at jeg tenker på det dere har gjort mot meg og dette kommer nok snart ut til media!
Hei Hakem! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så det er vanskelig for meg å vite hva som har skjedd her og hvorfor din forsikring hos oss har blitt avsluttet. Vi vil gjerne se nærmere på denne saken hos oss, om du tar kontakt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 mellom kl. 08-16 på hverdager så vil DNB Liv kunne få undersøkt dette nærmere hos seg. Dersom du ønsker så er det også mulig å sende inn en klage til oss, så vil vi behandle den. Man kan sende inn reklamasjon her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars
Så grunnet mangel på penger så har jeg måttet utsette 2 uker å skaffe ID kort. Politiet har vært flinke til å sende SMS med påminnelser om timer å klar og tydelig kommunikasjon. I går 10.03 på en Fredag så var jeg ute og nøt noen pils. Kl 20.40 gjorde jeg ett kjøp med kort uten problemer. Kl 21.30 var kortet mitt avvist!! Ingen beskjed om "obs" eller" pass på", ingen SMS, brevdue, røyksignal, eller ett eneste forsøk på å kommunisere det prekære i situasjonen til meg. Siste beskjed jeg hadde fått, var at de tok utgangspunkt i avtalen min for 3 uker siden og hadde 8 uker oppå grunnet behandlingstid. Så når jeg når kommer in kontakt med kundeservice, så blir jeg fortalt at kontoen min er avviklet og at jeg trenger å starte ett nytt kundeforhold for å få tilgang til MINE penger! Og at jeg trenger ID kortet til dette.... Dette blir jo en smule problematisk da de pengene jeg skulle bruke til å betale for nevnt kort nå er holdt som gissel av DNB. Jeg trodde virkelig ikke at noe såpass Kafkask som dette kunne skje i virkeligheten, men der greide DNB virkelig å overaske meg! Jeg sitrer av raseri nå, og etter jeg har fått tilbake pengene mine(om muligens 8 uker!) og har avsluttet alle mulige forhold til DNB, så vil jeg gjøre mitt ytterste for å få alle jeg kjenner om og til, til å aldri ha noe med denne makkverket av inkompetanse av en ******
Hei Are! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder oppdatering av legitimasjon så er dette noe vi er pålagt til å innhente av myndighetene og det er regler for hvor lang tid man har på å legitimere seg. Det pleier normalt å bli kommunisert ut i brev og sms flere ganger dersom vi mangler informasjon som vi trenger at man oppdaterer. Vi har ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så det er vanskelig for meg å vite hva saksforløpet har vært i dette tilfellet og hvorfor kundeforholdet ble sendt til avslutning fra avdelingen vår som jobber med relegitimering. Send gjerne inn en klage til oss via følgende link, så vil vi få undersøkt dette nærmere hos oss. Man kan sende oss en reklamasjon her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars
Ren rasisme! Hvis du ikke snakker engelsk eller norsk kan ingen hjelpe deg med å oversette. Du får ikke hjelp og du kan ikke bruke tjenestene du betaler for!
Hei, vi vil begynne med å påpeke at dette ikke er en rasisme-sak. Norsk og Engelsk er bankens konsernspråk og dette er er språkene vi da forplikter oss til når vi skal kommunisere med våre kunder. Hvis man ikke kan kommunisere på disse språkene må man forholde seg til en tolk. Det er leit å høre at du oppfatter dette som noe annet enn hva det er. /Vinjar
DnB tilbyr Google pay men ikke apple pay, dette er helt på tryne. DnB som skal være en av de største bankene i Norge, tvinger folk for å bytte fra iphone til android, eller bytte bank. De skjønner ikke at folk ønsker å betale med tlf for å gjøre dagen enklere. I DnB hvis du har iphone, og mister ditt bank kort, så må du desverre låne kontanter eller sulte i en ukes tid, før det nye kortet kommer i posten. Å handle på rema med vipps funker ikke lengre for DnB har fjernet den muligheten også. Hvis ikke apple pay kommer i DnB før sommer, så er jeg dessverre en av de kundene, som bytter bank. Selv om alt i DnB er topp, men de bryr seg ikke om hva folket ønsker.
Hei Darek! Vi tilbyr ikke støtte for Apple Pay som følge av Apple sin måte å drifte tjenesten på. Årsaken er at Apple ikke tillater andre tjenester tilgangen til deres NFC-teknologi på enhetene deres, det er kun Apple som har valgt å gjøre dette, som er hvorfor du ser at Android brukere kan bruke mange forskjellige typer eWallets, eller NFC-tjenester på sine telefoner. Dette syns ikke vi er brukervennlig, eller bra for konkurransemarkedet. Du kan lese mer om det her: ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_2764 😊 Vi kommer trolig ikke til å endre ståsted før EU-kommisjonen vurderer dette annerledes, eller Apple selv velger å endre driften av sine tjenester og bli mer som sine konkurrenter som tilbyr fri bruk av teknologien på telefonen. Angående avslutningen av betaling med Vipps i butikker, er dette ikke er valg vi har tatt, men et valg gjort av Vipps selv. Ønsker deg en fin kveld videre! /Lene
Utrolig dårlig kundeservice, høres ut som de ansatte ikke har fått opplæring. Opplever samtidig at de ikke tror på hva kundene sier. Har fjernet tjenester jeg satte pris på, uten og lage gode alternativ. Ikke noe å skryte av.
Hei Fredrik. Kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi har stort fokus på å lære opp alle som svarer våre kunder, slik at man skal få de beste kundeopplevelsene. Jeg håper derfor du vil skrive nærmere hva dette gjelder og hvilke tjenester du savner via en melding i nettbanken til oss, så skal vi se nærmere på saken. Ønsker deg en fin helg. /Betina
Slitt med DnB nå en stund. Noen prøver i alle fall å være behjelpelige, men nå har jeg fått nok av sure, kjipe, frekke og kunnskapsløse kundebehandlere. Forferdelig opplegg, for ikke å snakke om labyrinten du må trykke deg gjennom før du blir satt til å vente en time i telefon. For så å bli fortalt at de skal sette deg over til en annen kundebehandler så du får vente en halvtime til. Nei takk! Skjerp dere!
Hei! Leit å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Nå kjenner ikke jeg til nøyaktig hvordan samtalene har utspilt seg her, men vi kjenner oss ikke igjen i karakteriseringen av kundebehandlerne våre eller ventetiden. Vi har flinke kundebehandlere med et bredt kunnskapsnivå som omfatter mange forskjellige områder. Generelt nå om dagen er det relativt kort ventetid både på telefon, chat og nettbankmelding (med unntak av enkelte perioder på hverdager mellom 11-16) og vi er tilgjengelig i alle kanalene mellom kl. 07-23 hver dag (inkludert lørdager og søndager). Send oss gjerne en tilbakemelding på hvordan vi kan bli bedre her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin kveld! /Lars
Den forbanna mobil appen deres er søppel! Trekker ikke avtale giroer eller efakturer når den skal og tok meg 3 dager etter jeg fikk lønning og flytte pengene over til regningskontoen min! Kommer til å bytte bank og refinansiere hele lånet mitt til Noen andre! Dere er helt ubrukelige! Har til og med ringt inn for å spørre om boe ang lånet mitt så var jeg søren meg nr 75 i køen?!
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med appen vår. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre funksjonene i appen vår. Det skal ikke være meldt om noen generelle feil der med å godkjenne betalinger eller at godkjente betalinger ikke blir trukket på forfallsdato, og det er heller ikke meldt noen feil med å overføre mellom egne kontoer. Da anbefaler jeg å ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi får sett nærmere på dette for appen din. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 915 04800, via innlogget chat i nettbanken og via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss). Vårt kundesenter holder åpent mellom kl. 07-23 hver dag (inkludert lørdager og søndager). Ønsker deg en fin kveld! /Lars
Styr unna denne banken. Mitt råd er å ikke bruke denne banken etter at de ble nettbank. Har vært kunde siden 1989, men nå er det nærmest umulig å få en personlig rådgiving. Virker som saksbehandler er styrt at "strenge instrukser" og jeg vet at saksbehandler kan gi uriktige opplysninger om begrensinger og retningslinjer myndighetene har gitt bankene angående lån og kredittkort. Avslørte saksbehandler om påstander som var usanne ifb. avslag på Mastercard. banken oppretthold sitt avslag ved å endre begrunnelse. Har vært kunde hos banken siden 1989, men nå er det slutt. Kan ikke ha et kundeforhold til saksbehandlere som oppgir uriktige eller påstår uriktige kundeforhold. Min anbefaling er :styr unna denne banen, det finnes banker som tar bere vare på deg som kunde enn dnb. Ps (jeg tillater meg å si....Makan til møkkabank)
Hei Kalle! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi tilbyr personlig rådgivning med kunderådgivere i flere kanaler (telefon, innlogget chat, nettbankmelding) mellom kl. 07-23 hver dag (inkludert lørdager og søndager) - så man skal enkelt kunne komme i kontakt med oss. Nå er det vanskelig for meg å vite hva som kan ha skjedd her, men vi forholder oss til retningslinjer fra myndighetene når det kommer til å utstede kreditt. Send oss gjerne en klage via følgende link, så vil vi undersøke dette nærmere og hva som kan skjedd i denne saken: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin kveld! /Lars
En ekstremt byråkratisk bank med null fleksibilitet. Vanskelig å komme i kontakt med rådgiver.
Hei, Eline! Leit å høre at du har denne opplevelsen. Vi står på for å være tilgjengelig for kundene våre, og håper du vil gi oss en ny sjanse. Vi kan kontaktes alle dager mellom 07:00-23:00 på 915 04800, innlogget chat eller melding i nettbanken. /Karoline
Jeg er meget fornøyd med oppfølgingen og tilgjengeligheten til min saksbehandler og rådgiver i DNB i Bergen. Selv bor jeg i Oslo. Vedkommende stiller alltid opp og sørger for gode løsninger i både gode og i mindre gode økonomiske perioder. Slik det bør være som kunde hos en stor og kjent bank. Denne tilliten sørger for at jeg blir værende som kunde og ikke kommer til å skifte bank.
Hei! Så kjekt å lese - takk for fin tilbakemelding! Det setter vi stor pris på :) /Karoline
Veldi god kuneservice og nettbank. Får alltid kontakt med riktig person på telefon hos DNB Bank ASA. Man er også alltid velkommen til å besøke bankens lokaler i Fredrik Langes gate i Tromsø. Lånerentene og innskuddsrenter på sparekonto vil man alltid ønske er de beste, men det har en sammenheng. Er lånerentene lave, gjelder det også for innskuddsrentene.
Hei Berit! Tusen takk for fin tilbakemelding. Dette er koselig å lese :) /Mariell
Hei jeg har prøvd å ring til DnB pga bank innlogging fikk svar at jrg må svare på noe opplysning. Jeg hadde glemt at det gikk ut av fristen så jeg lurer da på om dere kunne få fikse system til at jeg kan bruke banken og gi meg noen dager til jeg få orde det
Heisann! Vi får dessverre ikke sett på det via bytt.no. Ta kontakt med oss på chat fra innlogget nettbank, eller ring oss på 04800 - så ser vi på saken din :) /Mariell
Banken stopper betaling for hotell i utlandet og bookingen blir kansellert, selv om det er full dekning på kort og uten forklaring fra banken. Kunde har flybilletter og må bestille nytt hotell som koster 20 000 mer. Banken gjør det vanskelig å sende klage, da denne klagen i passer inn i bankens kategorier. Banken veileder til å klage et sted som de vet ikke kan motta denne type klage. Hver gang kunde leverer det de ber, så dukker det opp et nytt krav. Klagemulighetene oppleves som vanskelige og lite kundevennlige.
Heisann! Leit å lese at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vi har veldig lyst å se på saken din, men får ikke gjort det gjennom bytt.no. Om du startet chat fra innlogget nettbank, eller ringer oss på 04800 - så undersøker vi. Du kan sende klage her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Om du ikke finner noe som passer, ta det som passer best - så leser vi gjennom når vi mottar. Jeg tar med tilbakemeldingen din videre - tusen takk. /Mariell