DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Min kone og jeg har vært totalkunde i DNB i årevis. I tillegg er vi totalkunder i skadeforsikringsselkapet Fremtind AS, som er eid av Sparebank 1 og DNB. Dette kundeforholdet er ikke nok til å bli satt pris på som kunde. Ved siste rentejustering, der Norges Bank satte opp styringsrenten med 0,25%, økte DNB vår lånerente med 0,45%. Det hører med til historien at banken aldri har vært villige til å forhandle med oss om vår lånerente. Dette til tross for at vi aldri har hatt betalingsanmerkninger og/eller på noen måte har misligholdt våre lån. Nå er nok nok for vår del. Vi bytter bank!! Dessverre går det ikke an å gi DNB mindre en èn stjerne i vår kunde tilfredshetsomtale. Hvis så var ville vi gitt dem 0. Vi håper imidlertid at bankens ledelse har oppdaget hvor lavt de scorer her på bytt.no, og hvor elendig omtale de får på bytt.no av det norske folk. Styr unna denne banken folkens !! DNB fortjener ikke vanlige folk som kunder
Hei Tor! Takk for tilbakemelding og leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis du har mulighet til å ta kontakt med låneavdelingen vår ser vi gjerne nærmere på saken. /Marthe
Ventet på pass,havnet på sykehus og kom ut til oppsagt konto.Takk til Dnb. Er nå uten tilgang til pengene mine og dermed mat.
Hei. Dette var kjedelig å lese. Vi har hatt mulighet for å få utsettelse av fristen når en venter på pass. Da må man kontakte kundesenteret for å gi en tilbakemelding om det, men jeg skjønner at det ikke er enkelt når du har vært på sykehus. Gjerne ta kontakt med avdelingen for relegitimering på telefon 23 02 10 48 (betjent 08:00-20:00 hverdager) slik at de kan se hva som kan gjøres her. /Elisabeth
Logget inn i nettbanken for å finne mulig email eller alternativ for oppsigelse av kreditkortavtale. Fant ikke, men brukte robotchat som sa at jeg kunne logge inn (igjen??) og så velge alternativet under "kort". Logget inn på oppgitt "logg inn- knapp" og fant alternativet "kort", men ingen mulighet for oppsigelse.... Brukte da chatroboten igjen og ba om å få snakke med kunderådgiver , joda det kunne jeg om jeg logget meg inn igjen!!!! og brukte chat. Jeg logget meg inn igjen, men i gen chat utenom robotchatten, SELVOM dette var midt i oppgitt tidsrom for chat og heller ingen opplysning om at chaten var "nede". Grunnen til at jeg ikke ringte oppgitt kundenr er at jeg befinner meg på Filippinene og har prøvd tidligere å ringe, stort sett uten å få svar og i det ene tilfelle hvor de svarte, ble tlf satt over gil en kundebehandler som ikke svarte. Den oppringingen kostet meg kr 121!!!! Helt utrolig og ufattelig at denne banken ikke forstår elementære kundebehov!!! Neste gang jeg er i Norge så sier jeg opp hele kundeforholdet!!
Heisann. Det er leit å lese at du hadde en dårlig kundeopplevelse. Jeg tar med videre tilbakemeldingen vedrørende at det ikke ble gitt beskjed om at chat ikke var tilgjengelig i tidsrommet du tok kontakt. Dersom du ikke kommer gjennom chat-roboten, kan du også skrive en melding til oss ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth
Leser andres omtaler om DnB og blir forundret. Har vært kunde i DnB hele livet, dog hette det vel Fellesbanken da min første konto ble opprettet. Alle banker har sine positive og negative sider, samt kanskje noen mangler her og der men stort sett gjør de jobben sin. Jeg personlig har aldri møtt utfordringer med DnB, jeg har blitt gitt god hjelp uansett hva det skulle være, som det å ha fått rådgivning, endret lån, søkt nye lån, satt opp bedriftskonti, fått hjelp under krise, alltid blitt møtt med forståelse og rettferdighet. Ja kanskje lokal banken har blitt borte, men hvor mange ganger de site 10 år har jeg trengt det, tilnærmet null, så ser faktisk det som naturlig at de kutter ned på kostnadene ved å drive lokalkontor da nesten ingen har behov for det lenger. Alternativet er høyere kostnader på banktjenester for å holde lokalkontor oppe, ingen liker det heller, sannsynligvis ville man klaget på det også. Ja DnB støtter ikke Apple Pay, og ja det er sikkert kjipt for mange, men å gi de kun en stjerne i omtale på grunn av det stiller jeg meg ikke bak. Det finnes så mange andre alternativer som er bra, som feks garmin pay som etterfølger noen lover og regler som er greie å forholde deg til. Ble lang denne, men syntes dere fortjener det, både DnB og dere som klipper av stjerner. Så tenk på dette, syntes du Vipps er en fin og bra betalingsløsning, ja da kan du si takk til DnB, Microsoft (og meg), for ja, DnB lagde løsningen Tusen takk til banken min for at dere er der for meg og alle andre 1000vis av kunder Seks fete stjerner fra meg. Dag.
Hei! Tusen takk for fine ord. Det er veldig kjekt å lese at du har gode opplevelser med vårt kundesenter og våre produkter :) Jeg har delt dette innlegget med oss som svarer opp på denne siden og alle retter en stor takk til deg for å dele dette. Takk for at du tok deg tid til å skrive en så fin og lang tilbakemelding til oss! /Elisabeth
Deres kundeservice er så forferdelig, at man kan nesten lurer på om de i det hele tatt trenger kunder for å drive denne banken! Jeg trenger en bank i ryggen som er med meg og følger meg også i utlandet med utenlandske transaksjoner. Denne banken klarer ikke det. Og når ting går galt, for eksempel med en enkel transaksjon til utlandet, er det plent umulig å få tak i hjelp. Jeg må sitte i timevis på jobb (også fra utlandet) for å få tak i dem. De har blitt for store, for mektige og for arrogante.
Hei! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det kan dessverre opparbeide seg ventetid på dagen da det er et tidsrom veldig mange ønsker å snakke med oss, men hvis man ringer tidlig eller på ettermiddagen pleier det å være lite til ingen ventetid. Avdelingen for internasjonale betalinger kan også nås ved at man sender melding fra postkassen i nettbanken eller via reklamasjonsskjema hvis det er feil på betalingsdetaljene. /Marthe
Noe av det dummeste, mest rævva jeg har vært borti til nå. Jeg har vært kunde i 20 år, så blir jeg kastet ut pga to eller tre reklamasjoner som jeg vet ikke finner sted hos sannheten.
Hei Bjørn! Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis du ønsker at vi ser nærmere på saken kan du ta kontakt med kundeservice for bistand. /Marthe
Min datter fikk innløst sine fond og beløpet er overført til Norges bank pga manglende legitimering. Hun sendte inn dokumentasjon og skjema som ble tilsendt. Så fikk hun en ny purring så hin gikk innom DNBs kontor der hun fikk bekreftet at alt var ok. I dag kom brevet om at fondene var innløst og overført til Norges bank. Er iallfall takk og farvel til alt som har med DnB å gjøre. Har kontoer i flere banker og har ikke hatt noe problem andre steder. Nå blir det mye styr for å få midlene ut og må sikkert betales skatt pga innløsning. Utrolig tungvint av DnB.
Hei Geir! Takk for tilbakemelding og beklager at dere har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis vi har gitt feil informasjon må vi selvfølgelig beklage for det og vil gjerne se nærmere på saken hvis hun har anledning til å ta kontakt med kundeservice. /Marthe
Etter å ha ringt kundeservice igjen fikk jeg faktisk hjelp. Takk for tolmodigheten 😊
Hei! Takk for tilbakemelding, godt du fikk hjelp til å løse problemet :) /Elisabeth
Banken er blitt helt elendig og er nærmest ubrukelig etter omleggingen. Den lokale banken er nedlagt, kan ikke utføre vanlige banktjenester i Åsane. Henvist til banken i Bergen sentrum. Elendig.
Hei Svein! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse på kontor. Nå vet jeg ikke hvilken banktjeneste du forsøkte å utføre i Åsane hvor du ble henvist videre til annen filial, men vi har laget en oversikt over hvilke tjenester som er tilgjengelig i de ulike filialene på hjemmesiden vår. I Åsane så tilbys de fleste tjenester, utenom myntrullveksler /Lars
Vi er i 2022 og dere er en av de største bankene i norge men har fortsatt ikke Apple pay som er så extremt trist med tanke på at dette er så mangen som informere og klager om. Trist at dere etter 4 år fortsatt ikke gjør noe med det kundene deres ber om når så mangen andre klarer og ha Apple pay i sin bank.
Hei Maria. Det stemmer at DNB pt ikke noen avtale med Apple Pay Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. DNB støtter derimot kontaktløs betaling via andre leverandører som Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Betina
Det var dårlig kundeservice, der jeg brukte over 45 minutter i kø. De svarer aldri på kundetelefonen, det er helt håpløst.
Hei. Det er dessverre en del kø på telefon på dagtid. Anbefaler å ringe inn tidligere på dagen eller utover ettermiddagen når det er mindre kø. Det er mange som ønsker å nå oss, og da blir det dessverre litt ventetid av og til. Vi har også chat som er åpen fra 07:00-23:00 hver dag hvor du kan få kontakt med oss. /Elisabeth
Vi er snart ferdig med 2022, og DNB støtter fortsatt ikke Apple Pay. Årsaken de oppgir er at de mener å støtte apple pay hindrer teknologisk utvikling - mens det i virkeligheten er motsatt! Våkn opp DNB, dere er størst og nå må dere oppføre dere som storebror!
Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene
Ekstremt dårlig kundebehandling ved dødsbo. Veldig dårlig og lite kunnskap.
Hei. Dette var trist å lese. Vi har en egen avdeling som kan hjelpe til med spørsmål rundt dødsbo. Om du har mulighet til å ta kontakt med kundesenteret deres på telefon 24062080 en annen dag (mandag-fredag mellom 08:00-16:00) vil du komme i kontakt med en rådgiver med god kunnskap. Du kan også sende en melding via nettbanken: Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth
Jeg har vært kunde i DnB i over 30 år. (Bare hatt DnB hele livet) Aldri hatt betalingsanmerkning og fast god inntekt hele tiden. Når jeg trengte å endre på lånet mitt hvor jeg var godt innenfor 70 prosent av verdi og lønnen også høy nok for å Kunne godkjenne innenfor reglene møtte jeg en kunde behandler som sa følgende - eeeehhh jeg tror jeg må si nei. Jeg begrunnet med sikkerhet, lønn og mitt kundeforhold. Hvor hun igjen svarer- jeg har bestemt meg. Kontaktet annen bank som Kunne gi meg lån sammen dag og hyggelig ønsket meg velkommen i ny bank. Jeg har sørget For fler har byttet bank med å fortelle min opplevelse.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men jeg håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 91504800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere på dette. /Elisabeth
Jeg savner Apple pay hos DNB,eneste grunn til sted ikke vil ha det i sitt sortiment er at det blir da direkte konkurrent til Vipps som DNB eier.Det er direkte svakt!
Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene
Guess what? De ringer tilbake kun for å ha oppkallingen bokført i banken, slik at de ikke mister jobben, men i løpet av 1 sekund så slår går de ut av telefonsamtalen! Så egentlig ringer de deg ikke igjen! Hensynsløse arbeidere uten moralske prinsipper.
Hei Pat, Slik skal det ikke være. Det er en robot som ringer ut, og så setter deg videre til kundebehandleren, så det er ikke noe kundebehandleren selv styrer. Om du ikke fikk tatt telefonen, og det sluttet etter et ring, er det fint om du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken, slik at vi kan få sjekket opp i hva som skjedde i den oppringingen. Håper du får en fin dag, og at du kom i kontakt med oss til slutt. /Lene