Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svikter på alt

Omtale av  Andreas

De er bare dårlig på alt, styr unna. Bytter bank i dag. Misliker sterkt oppkjøpet av Sbanken. Avslutter kundeforholdet der også.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 17:44

Hei, Andreas! Fair enough, men jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse en dag. Jeg er trygg på at vi har gode tjenester og produkter å tilby enhver bankkunde :-) /Hilsen Even

Tenker bare profitt, ikke på ditt beste.

Omtale av  Even

Jeg har tapt mye penger på feil Dnb har gjort i både bank, aksje og eiendomstjenester de har gitt meg. Anbefalinger de gir er for dems eget beste. De er flinke til å smigre seg på deg men når det oppstår problemer får du en kald skulder. De avskriver seg alt ansvar. De er utspekulerte, veldig grådige og flinke til å lure seg unna. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 17:43

Hei, navnebror! Det er leit å høre at du har dårlige erfaringer med oss. Vi er opplært til å være og gjøre det stikk motsatte av det du beskriver, så om det har sviktet når du har vært i kontakt med oss er det noe vi ikke liker å høre. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse en dag :-) /Hilsen Even

Veldig god totalleverandør

Omtale av  Magne S

Har alltid fått bra service av DNB. God tjeneste redde. Gode produkter (boliglån, nettbank, mobilbank mv og tilgrensende forsikringsløsninger) til bra priser. Anbefales.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 17:41

Hei, Magne! Tusen takk for en fin omtale. :-) Vi setter stor pris på det! /Even

Slutt å stress

Omtale av  Per

Sitter og leser angående DNB NOR og alle de som er misfornøyd.Jeg har hatt denne banken fra de het DnC(grønn sparebok fra 80 tallet) og har aldri vært noe problem med bil lån eller bolig lån.Har selv ringt banken for nedsetting av boligrente,uten problem. Det var en som nevnte sperret konto pga registrering i bank,dette var overhodet ikke noe problem ved å sette av litt tid til drop in time(DnB Nor gikk ut veldig tidlig på dette med registrering,)Selv svigermor fikk vi hjelp av DnB NOR til registrering uten at hun var tilstede i banken. Det jeg mener her er at folk må ta det litt med ro i hverdagen og stress ned og ikke bli opphisset og sinna på grunn av at man ikke kommer igjennom på tlf eller at den du snakker med i banken er ufin,be høflig om at du vil gjerne få snakket med en annen rådgiver.Har selv i årenes løp hatt noen.Bedt om ny rådgiver. Folk må begynne å bli litt mer ydmyk og ikke sånn at man tror hissighet oppnår man mer. Alle banker tror jeg har sitt å stri med i dagens samfunn der alt skal gå så fort.Stress heller ned planlegg gjerne på forhånd når du skal kontakte banken. Da tror jeg det går bedre.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 17:41

Hei, Per! Denne tilbakemeldingen var veldig givende å lese! Tusen takk :) /Even

Aldri hatt noe tull med DNB

Omtale av  Haavard H

Alltid god kundeservice,nettbanken er grei,kan også få ned renter hvis man gidder.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 14:27

Hei Haavard! Takk for kjempefin tilbakemelding. Det setter vi stor pris på :) /Tonje

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig kundeservice

Omtale av  Dag E. A

Jeg er uføretrygdet og har 1.5 mill i gjeld og verdier i eiendom for nærmere 6 mil som min kontakt i dnb kjenner til, likevel får jeg dårlig rente. Svaret er, du må ta en takst. Jeg har hatt dnb siden jeg(59) ble født, eller dvs sparebanken nor som igjen ble dnb. De kjenner meg og vet hva jeghar, likevel skal jeg måtte ta ny taskt. Det samme skjedde med min kamerat, samme leksa, men han hadde ikke gjeld, men en gård verdt over 12 mill og spurte om 500 tusen og ble møtt med samme svar, ny takst. Han gikk til en annen bank og de ønsket et par bilder av gården samt gård og bruksnummer og han ble tilbudt 4 mill. Hvorfor skal dnb være så bedritne?? Dog har dere bra nettbanksystem, det skal dere ha, men det er alt også.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 15:44

Hei Dag! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vår boliglånsavdeling på telefon 915 04800, så kan vi se nærmere på det. /Tonje

At det går ann å kalle DNB for en Bank....

Omtale av  Rashed

Jeg har vært i nesten fem år kunde hos dere/dem og nå føler jeg meg helt hjelpeløs...Boliglån søknad er under kontroll?? Jeg spør rådgiver hva er det, og hun sier jeg kan ikke hjelpe deg med det her fordi det er en annen kontor i avdelingen, og når jeg ringer på telefon til Banken får heller ikke vite på hvorfor det er under kontroll!! Helt ubrukelig bank når de som jobber veit ikke på de driver med. Får ikke hjelp til noe uansett. Dere fortjener 0

Svar fra DNB Bank
24.06.2022 14:49

Hei! Leit å høre du hadde en slik opplevelse med oss, i dette tilfellet skulle rådgiverne våre tatt kontakt med behandler av lånesøknaden og fått undersøkt hvorfor dette er tilfellet. Vi håper du får svar på dette snarest! /Vinjar

Værste banken

Omtale av  Susanne

Steng/blokkert konto på grunn av må legimentere. Gjort alt som skal gjøres, men banken bare surrer, og hver kunderådgiver gir forskjellige svar. Må avbestille ferie på grunn av stengt konto på andre uke nå,,,,, Får ikke betalt regninger. Må få hjelp av familie til å gjøre nødvendige innkjøp

Svar fra DNB Bank
22.06.2022 12:15

Hei! Så leit å høre at du har fått sperret konto. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss på telefon 915 04800, eller via chat i innlogget nettbank, så får vi sett på saken og hjulpet deg videre. /Frida

Helt elendig

Omtale av  Daniel E

Null kundeservice, treige og userriøse! Her bør du styre unna så godt det lar seg gjøre

Svar fra DNB Bank
21.06.2022 18:44

Hei Daniel! Takk for tilbakemelding. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er for tiden stor pågang pga mange vil snakke med oss om legitimering, men vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Anbefaler å ta kontakt tidlig på morgenen eller utover ettermiddag kveld da trafikken er roligere, vi er åpen fra 07-23 alle dager. Når det kommer til det andre du nevner så ønsker vi gjerne tilbakemelding på hva du har opplevd, så fint hvis du har anledning til å ta kontakt med kundeservice slik at vi får sett nærmere på det. /Marthe

Får ikke ut viktige penger ! Sint 😡

Omtale av  Rina

Er ferdig med denne banken ! Får ikke overført viktige penger ,og når jeg har ME og ikke klarer så mye ,så stopper de pengene MINE som skal overføres til en annen person !! Fatter ikke at dette er lovlig !! Jeg har hverken ID eller pass !!

Svar fra DNB Bank
21.06.2022 13:22

Hei Rina! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss - slik skal det ikke være. Dersom det har blitt sperret for overføringer i forbindelse med at man ikke har legitimert seg, så er dette noe vi er lovpålagt til å gjøre når vi ikke har fått dokumentasjonen vi trenger. Om man legitimerer seg så vil det bli åpnet for det igjen. Dersom man ikke har anledning til å skaffe seg legitimasjon så vil man kunne ta kontakt med vårt kundesenter via innlogget chat eller på telefon 915 04800 for alternativ dokumentasjon vi isåfall trenger for å være tilstrekkelig legitimert i henhold til kravene. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Umulig å få snakke med rådgiver

Omtale av  Elisabeth

Ikke velg DNB hvis du på et tidspunkt trenger å snakke med de for det er heelt umulig!

Svar fra DNB Bank
21.06.2022 13:18

Hei Elisabeth! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice, slik ønsker vi ikke at det skal være. Den siste tiden har vi hatt stor pågang på telefon og chat gjennom dagen. Dette grunnet relegitimerings-prosjektet vi holder på med. Mange tar kontakt da de har spørsmål til dette, som igjen fører til lang kø. Våre rådgivere jobber så fort de kan med å hjelpe alle som tar kontakt og heldigvis er det ikke normalt for oss med så lang ventetid. Vi har åpent fra 07-23 alle dager. Normalt er det minst/ingen ventetid når vi åpner og på kvelden. Det er også mulig å sende oss en nettbankmelding via postkassen i nettbanken, så vil du få svar innen et par virkedager. /Lars

Innboksen er umulig å se

Omtale av  Elisabeth

Elendig kundeservice, høye gebyrer, høye lånerenter, ødelegger konkurrenter ved oppkjøp, høye lederlønninger, ingen bank for vanlige folk. Det siste nå: Blir bedt om åpne i Innboksen men hvor er den? Det finnes ørten forskjellige versjoner av brukergrensesnitt men alle er ubrukelig, ikke intuitive, finner ikke det man trenger.

Svar fra DNB Bank
20.06.2022 14:17

Hei Elisabeth! Kjedelig at du har den opplevelsen med oss. Ta gjerne kontakt med kundesenteret slik at vi kan få undersøkt nærmere melding i innboksen din. /Viktoria

Boliglån

Omtale av  R

Skulle søke boliglån, rådgiver var lite behjelpelig og spydig på telefon. Fikk mye mer støtte og hjelp hos en annen bank. Dårlig opplevelse og elendig service

Svar fra DNB Bank
20.06.2022 08:47

Hei, så leit at du hadde en dårlig opplevelse. Ta gjerne kontakt med oss på nytt så kan vi se nærmere på det! /Viktoria

Verste kundeservicen på planeten

Omtale av  Marius S

Når man i en proff setting ikke klarer å ordlegge seg bedre enn ett gjennomsnittlig barnehagebarn under en diskusjon så blir man ikke mye imponert.

Svar fra DNB Bank
17.06.2022 14:26

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du har vært i kontakt med oss idag. Dersom du ønsker at vi skal se nærmere på dette så ta gjerne kontakt med oss på nytt på 915 04800 :) Vi har ikke mulighet for å se på enkeltsaker her på bytt.no /Ann-Kristin

TREiGT

Omtale av  Steffen

Mest sannsynlig den treigeste nettsida som finnes. Det tar seriøst 30 min å få logget inn i nettbanken via pc bare grunnet loadingscreen alene... går ikke an å åpne brev i postkasse. ukjent error der da absolutt ingenting skjer. Eneste grunn til mitt kundeforhold er at utleier satte opp depositumskonto der. ingen intresse av å fortsette som kunde for å si det slik

Svar fra DNB Bank
17.06.2022 14:24

Hei! I dag opplever vi dessverre utfordringer med nettbanken og dette fører tiil en del tregheter. Vi jobber med å få dette løst, og håper det i orden igjen så snart som mulig :) /Ann-Kristin

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Jeg er rystet... Aldri Dnb

Omtale av  Srj

Har en venn som er utsatt for id svindel med bankIDen sin. Det er utstedt 2 mobilbankIDer, på hennes ID dette kommer ikke opp i dnb systemer dette er opplyst om flere ganger til Dnb. Bankid.no har bekreftet at det er to utstedte mobilbankIDer, men Dnb sier det ikke er det. Hun har blitt tappet for penger selv om hun har sperret både kodebrikke og mobilbankid. Hun har blitt frastjålet ca 5 mnd lønninger tilsammen. Alt er blitt reklamert på, men avslått siden det bare kommer opp i deres systemer at det er brukt bankID. Resultat er at hun har blitt svindlet for over 1 mill. Bedrageri sak, som sikkert innholder hvitvasking og svindel. En annen som også er blitt svindlet i samme sak. Hen hadde oppdaget at noen hadde opprettet konto i Dnb, så sperret hen den. Svindlerne kontaktet banken, og utga seg for å være i familie med hen. Så da åpnet de kontoen hen, så de kunne fortsette med bedrageriene. Dette mente ansatte i sikkerhets avdelingen i DNB at dette måtte de jo kunne gjøre, og at hun som sperret måtte ha forståelse for det siden de sa de var i familie. Aldri DnB på meg fy fan sier jeg bare...

Svar fra DNB Bank
17.06.2022 09:59

Hei! Vi har ikke mulighet for å svare på enkeltsaker via Bytt.no, men jeg vil anbefale at vedkommende tar kontakt med oss på 915 04800 slik at vi får sett nærmere på dette. Dersom bankID i dag ikke er sperret så bør dette gjøres så snart som mulig om personen har ukjente betalinger/overføringer fra kontoen. /Ann-Kristin

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR