DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Umulig å komme inn på fullversjonen av dnb sin bank
Hei Simon! Leit å høre at du har hatt problemer med å logge inn i fullversjon av nettbanken. Regner med du viser til innlogging i fullversjon via mobiltelefon? For å logge inn via mobilen må du åpne nettleser på mobilen og skrive inn www.dnb.no. Her logger du inn oppe i høyre hjørne og etter du har skrevet fødsels og personnummer skal du få opp knappen "Gå til fullversjon" oppe til høyre. Hvis problemet gjelder innlogging i fullversjon på PC er det fint om du kan ta kontakt med kundeservice på chat eller telefon 91504800 slik at vi får undersøkt nærmere. Åpen alle dager fra 07-23. /Marthe
Hei DNB Hva med denne rente som vi fikk når vi har kjøpt Tesla med 0.25 % de firste tre år.?Bare tull. 👎.
Hei Gabriel! Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med billånsavdelingen vår slik at vi får sett nærmere på saken. /Marthe
DNB er ikke en bank men en terroristorganisasjon. De gjør hva de kan for å lage livet til et helvete for de som ikke er digitale. De mener analoge mennesker er en pest og en plage og må bare dø.
Hei Jan. Takk for at du skriver til oss. Dersom du foretrekker å benytte deg av tjenester som ikke er digitale så er det også mulig hos oss. Du kan lese mer om det her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/bank-uten-internett Om du lurer på noe vedrørende dette blir vi glad om du ringer oss på 04800 - så kan vi hjelpe. Vi er glad i alle kundene våre, digitale eller ei. /Mariell
Det eneste som er noenlunde bra er kundeservicen. Hva som kan bli bedre, hmm lettere tilgang til kunderådgiverene. Min egen erfaring, eg har levd ett hardt liv og kommet veldig skjevt ut. Men for 10+ år siden har eg klart å reise meg igjen. Men når det kommer til banken så virker det som om banken vil ha deg under hælen. Og at det skal koste penger når du tar ut penger på debetkortet, man gjør hele jobben selv men banken skal SELVFØLGELIG ha betalt, uten å gjøre noe som helst. Det er kun banker og forsikrings selskap som kan gjøre noe slikt i dagens samfunn uten å bli tiltalt for svindel. Mvh Tore T.
Hei Tore. Takk for at du skriver til oss. Det er leit å lese at du ikke opplever oss som en bank som er der for å hjelpe deg. Vi ønsker å hjelpe kundene våre så langt som mulig. Når det kommer til priser er vi konkurransedyktige, og du kan gjerne se på prislisten her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Dersom du ønsker hjelp setter vi pris på om du ringer oss på 04800 - og gir en ny sjanse til å se på saken din. /Mariell
Tvinges inn i dyrt kundeprogram, ikke mulighet for å få ordinært bankkort utenfor program!
Hei. Du kan få kort utenfor kundeprogram, men det koster akkurat det samme. Alle kort for personer over 28 år har en årspris på 295,-. Dersom du velger å bestille et kort utenfor program (du kan kontakte kundesenteret om ønskelig for en slik endring), vil du ikke få tilgang til de fordelene en har som programkunde. Noen eksempler på fordeler i kundeprogram er vårt populære Supertilbud, rabatter på konsert- og sportsbilletter, faste rabatter hos kjente aktører og mye mer. Det vil uansett ikke koste deg noe ekstra å ha et kundeprogram i forhold til kort utenfor program. /Elisabeth
Hadde for flere år siden DnB som eneste bankforbindelse. Men, etter å ha opplevd hvor lite rådgiverne er i stand til eller villige til å gjøre ifm med finansiering gikk jeg til en lokal bank. Her fikk jeg snakke med en bank som var i stand til å vurdere min økonomi utifra beholdning og historikk, og de kunne overhodet ikke se de samme risikoene som DnB. DnB farer med direkte løgn i sin markedsføring (ref. Forbrukertilsynet som vurderte å gå til sak pga markedsføring av billån med såkalt fastrente i 3 år), og dessverre ble jeg nok en gang tvunget til å bli kunde av dem da det viste seg og være DnB som sto bak finansiering ved kjøp av ny bil. DnB er en bank som kun bryr seg om å tjene mest mulig, og aldri virker bevisst sitt samfunnsansvar. Jeg antar at man må ha millioner på bok for å bli behandlet som annet enn mistenkelig. Det er en katastrofe at DnB fortsetter å kjøpe opp konkurrenter og utenfor min fatteevne at dette tillates. Historien deres med behandling av kunder ifm oppkjøp/fusjonering er skammelig - tenk litt på hvordan kundene (og da spesielt de eldre) ble behandlet etter at DnB tok over Postbanken i sin tid. Selv med deres nye overskuddsrekord i milliard-klassen forventer jeg selvsagt at med ny renteøkning på 0.25% at dere umiddelbart kommer til å øke min rente med det dobbelte. Jeg gleder meg til den dagen hvor jeg aldri, aldri behøver å ha noe som helst med DnB å gjøre - dere er den desidert verste leverandøren av noen som helst tjeneste eller produkt jeg har hatt med å gjøre. På toppen av det hele har dere en nettløsning som i beste fall kan kalles arkaisk. Jeg vil anbefale alle å styre så langt unna denne banken som mulig.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 915 04800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere din tidligere sak og eventuelt se om vi kan ta en ny vurdering på dette om det er av interesse. Du kan også kontakte kundesenteret på telefon mellom 8-16 i hverdager for å komme i kontakt med DNB Finans i forhold til rente på billånet. /Elisabeth
Søkte finansieringsbevis, og det tok 5-6 uker å få en endelig svar fra dem. Gjett hva det var? Avslag. Etter å ha fått meg til å løpe frem og tilbake for å skaffe forskjellig dokumenter, og når finansrådgiver i tillegg sier man har mye å gjøre osv. Så begynner man å stusse litt. Det som kan bli bedre er at servicen trengs å forbedres.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 915 04800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere på dette. /Elisabeth
Jeg har begynt konto åpningsprosessen i Januar, og det har snart gått 3 måneder uten at jeg fikk kortet. Det er forferdelig å vente så lenge, skal også påpeke at jeg venta i en hel MÅNED før jeg fikk signerings dokumentene. En måned for å sende noen ark?
Hei. Dersom en oppretter konto uten å benytte BankID tar det dessverre litt tid å opprette konto og få tilsendt kort på grunn av at vi må sende ut papirer som må signeres og returneres. Enig i at 1 måned var litt vel lang tid å vente på å få tilsendt papirene, men vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på Bytt. Dersom du skulle bestille andre produkter hvor det tar lang tid, anbefaler jeg å sjekke opp i dette med kundesenteret som er åpent alle dager mellom 7-23. Vi ønsker alltid å forbedre oss, så takk for at du gjør oss oppmerksom på tidsbruken her. /Elisabeth
Har stort sett bare positive ting og si om nettbanken, men har problemer med innlogging i fullversjonen. Dette har ikke vært noe problem tidligere då eg hadde nettbank på mobil .Eg trykket på logg inn i fullversjonen i dag også ,men kom ikke inn . Mvh Bente
Hei! Tusen takk for 4 stjerner og fin anmeldelse. Kjedelig å høre at du har problemer med innlogging. Gjerne ta kontakt med oss på telefon 91504800 eller via chat i nett- eller mobilbank, slik at vi kan prøve å hjelpe deg med å finne en løsning på dette :-) /Lisa
Komentar till DNB Banken dåliga arbetare! Jag har varit på DNB Banken Karl Johan 27, idag 14.03.2024 På Banken skulle jag vis min ID kort för att jag tidigare via internet öppnade ett koto hos DNB banken sedan jag fick medelande att med min passport besöka banken. Min tur hos bank tjänste man blev en kvinna runt 35-40 ålder, jag lämnde henne min ID kort men jag begrep inte vad hon sa, efteråt när jag bad henne att tala med en äldre tjänsteman hon blev agresiv och kallade vakter. Två vakter kom fram en tog min jacka och andra knuffade mig och kastade ut ur banken med väldigt agresivitet. Jag blev mycket förvånad om tjänste man kvinan dåligt uppförande även vakternas dåligt agresivt talande och uppförande. Man har inget rätt i Norge. En tjänsteman plikig är hjälpa kunder men inte behandla mänskor med förtryck. Hur kommer att man tolka det och vad ska man kalla sådana händelser som är vanliga i Norge?
Hei Mohamadreza! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, slik skal det selvsagt ikke være. Vi skal ta det videre med kontoret på Karl Johan. /Tonje
DnB har fått en forkastelig holdning og behandling av sine kunder. De Holder tilbake relativt små beløp og krever dokumentasjon (det skal da vel gå an å selge et maleri til 20 - 30 tusen uten at DnB konfiskerer pengene og man må gå til advokat for å få de ut??) .. med samboeren min avsluttet de kontoen uten å informere pr tlf i forkant (jeg mener de burde kunne gitt 2-3 dagers varsel som et minimum), det var samme dagen som lønnen kom inn på konto og personen har ikke førerkort og passet var gått ut og vanskelig å få time til pass, samt at dnb sitt eget kort med bilde ikke gjelder så de pengene (over 20.000,- til husleie og mat) ble konfiskert i DnB sine systemer og for å få dem tilbake måtte personen enten opprette et nytt kundeforhold eller opprette i annen bank. Hvordan skal en person som ikke har fått time til pass og uten annen id kunne overleve når DnB holder på sånn? Hadde personen fått varsel kunne den i hvertfal fått arb.gi er til å utbetale lønna til en bekjent!! Skam dere DnB med deres spydige og hovmodige ansatte som svarer tlf og som er i skranken du blir sendt til i slike saker. Anbefaler ingen å bli kunde i DnB og er du kunde så kom deg fryktelig fort ut før de konfiskerer dine verdier også. Akkurat disse hendelsene har direkte gått ut over meg fordi personene er i nær familie og jeg har måttet hjelpe (og p.t hjelper) de ut av den økonomiske krisa DnB har satt dem i. Personlig har jeg konto der men har skaffet meg annen bank så kundeforholdet skal sies opp så fort det er mulig både for meg og familiemedlemmene dette gjelder.
Hei! Først og fremst veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis det gjelder avslutning av konto i forbindelse med lovpålagt legitimering kan jeg på generelt grunnlag informere om at det sendes ut diverse varsler før vi går så langt som å avslutte en konto. /Marthe
De har den beste rente nå.-), og fått god oppfølging og anbefalinger ved henvendelse før plassering av økonomiske midler.
Hei Marit! Tusen takk for god anmeldelse og hyggelig tilbakemelding. Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med anbefalingene og oppfølgingen du har fått. /Marthe
Jeg ble 100% arbeidsufør og hadde en uføre forsikring hos DnB. De bestemte seg en dag for å stoppe utbetalingene og si opp forsikringen min. De påsto at de hadde fått melding om at jeg var 100% arbeidsfør igjen og når jeg ba om mere info og hvem som har meldt inn dette ville de ikke opplyse meg om det. Jeg ba om å få en fortsettelsestilbud på den forsikringen men fikk den aldri. De påstår at de har sendt den til meg på brev men har pr dags dato ikke fått den og nå sier de at fristen for dette er overskredet og at det nå ikke er mulig for meg å få denne. Jeg har kompleks ptsd, lav stoffskifte og en del andre fysiske og psykiske helse problemer. I tillegg har jeg blitt en far midt oppi dette her. Skam dere DnB! Det går ikke en dag uten at jeg tenker på det dere har gjort mot meg og dette kommer nok snart ut til media!
Hei Hakem! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så det er vanskelig for meg å vite hva som har skjedd her og hvorfor din forsikring hos oss har blitt avsluttet. Vi vil gjerne se nærmere på denne saken hos oss, om du tar kontakt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 mellom kl. 08-16 på hverdager så vil DNB Liv kunne få undersøkt dette nærmere hos seg. Dersom du ønsker så er det også mulig å sende inn en klage til oss, så vil vi behandle den. Man kan sende inn reklamasjon her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars
Så grunnet mangel på penger så har jeg måttet utsette 2 uker å skaffe ID kort. Politiet har vært flinke til å sende SMS med påminnelser om timer å klar og tydelig kommunikasjon. I går 10.03 på en Fredag så var jeg ute og nøt noen pils. Kl 20.40 gjorde jeg ett kjøp med kort uten problemer. Kl 21.30 var kortet mitt avvist!! Ingen beskjed om "obs" eller" pass på", ingen SMS, brevdue, røyksignal, eller ett eneste forsøk på å kommunisere det prekære i situasjonen til meg. Siste beskjed jeg hadde fått, var at de tok utgangspunkt i avtalen min for 3 uker siden og hadde 8 uker oppå grunnet behandlingstid. Så når jeg når kommer in kontakt med kundeservice, så blir jeg fortalt at kontoen min er avviklet og at jeg trenger å starte ett nytt kundeforhold for å få tilgang til MINE penger! Og at jeg trenger ID kortet til dette.... Dette blir jo en smule problematisk da de pengene jeg skulle bruke til å betale for nevnt kort nå er holdt som gissel av DNB. Jeg trodde virkelig ikke at noe såpass Kafkask som dette kunne skje i virkeligheten, men der greide DNB virkelig å overaske meg! Jeg sitrer av raseri nå, og etter jeg har fått tilbake pengene mine(om muligens 8 uker!) og har avsluttet alle mulige forhold til DNB, så vil jeg gjøre mitt ytterste for å få alle jeg kjenner om og til, til å aldri ha noe med denne makkverket av inkompetanse av en ******
Hei Are! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder oppdatering av legitimasjon så er dette noe vi er pålagt til å innhente av myndighetene og det er regler for hvor lang tid man har på å legitimere seg. Det pleier normalt å bli kommunisert ut i brev og sms flere ganger dersom vi mangler informasjon som vi trenger at man oppdaterer. Vi har ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så det er vanskelig for meg å vite hva saksforløpet har vært i dette tilfellet og hvorfor kundeforholdet ble sendt til avslutning fra avdelingen vår som jobber med relegitimering. Send gjerne inn en klage til oss via følgende link, så vil vi få undersøkt dette nærmere hos oss. Man kan sende oss en reklamasjon her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars
Ren rasisme! Hvis du ikke snakker engelsk eller norsk kan ingen hjelpe deg med å oversette. Du får ikke hjelp og du kan ikke bruke tjenestene du betaler for!
Hei, vi vil begynne med å påpeke at dette ikke er en rasisme-sak. Norsk og Engelsk er bankens konsernspråk og dette er er språkene vi da forplikter oss til når vi skal kommunisere med våre kunder. Hvis man ikke kan kommunisere på disse språkene må man forholde seg til en tolk. Det er leit å høre at du oppfatter dette som noe annet enn hva det er. /Vinjar
DnB tilbyr Google pay men ikke apple pay, dette er helt på tryne. DnB som skal være en av de største bankene i Norge, tvinger folk for å bytte fra iphone til android, eller bytte bank. De skjønner ikke at folk ønsker å betale med tlf for å gjøre dagen enklere. I DnB hvis du har iphone, og mister ditt bank kort, så må du desverre låne kontanter eller sulte i en ukes tid, før det nye kortet kommer i posten. Å handle på rema med vipps funker ikke lengre for DnB har fjernet den muligheten også. Hvis ikke apple pay kommer i DnB før sommer, så er jeg dessverre en av de kundene, som bytter bank. Selv om alt i DnB er topp, men de bryr seg ikke om hva folket ønsker.
Hei Darek! Vi tilbyr ikke støtte for Apple Pay som følge av Apple sin måte å drifte tjenesten på. Årsaken er at Apple ikke tillater andre tjenester tilgangen til deres NFC-teknologi på enhetene deres, det er kun Apple som har valgt å gjøre dette, som er hvorfor du ser at Android brukere kan bruke mange forskjellige typer eWallets, eller NFC-tjenester på sine telefoner. Dette syns ikke vi er brukervennlig, eller bra for konkurransemarkedet. Du kan lese mer om det her: ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_2764 😊 Vi kommer trolig ikke til å endre ståsted før EU-kommisjonen vurderer dette annerledes, eller Apple selv velger å endre driften av sine tjenester og bli mer som sine konkurrenter som tilbyr fri bruk av teknologien på telefonen. Angående avslutningen av betaling med Vipps i butikker, er dette ikke er valg vi har tatt, men et valg gjort av Vipps selv. Ønsker deg en fin kveld videre! /Lene