Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

no Apple Pay feature

Omtale av  David

I am very outraged that nowadays the bank is against the technology that customers want to use, even if it is bad, the customer still decides what he wants to use. Very negative opinion, a huge inconvenience for the client

Svar fra DNB Bank
13.07.2022 14:35

Hi. Thank you for your feedback. We evaluate Apple Pay and other forms of mobile payment on an ongoing basis. What we bring - and when we bring it - depends on a number of factors such as maturity and demand in the market as well as technical and economic conditions. /Elisabeth

dårlig kundeservice

Omtale av  Anita

jeg fikk bankkortet hacket på fredag. Så det ble sperret, men å dra til banken for å fått noe penger var ikke noe hjelp. Fikk beskjed om at jeg burde vite bedre. Og om at jeg ikke hadde noen jeg kunne vippes til. Vippsen virker ikke så lenge man ikke har bankkort. Og det kommer først om 10 dager

Svar fra DNB Bank
13.07.2022 14:33

Hei. Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du kan legge inn kontonummer i Vipps slik at det trekkes fra konto istedenfor kortet, så det er et alternativ inntil du har fått nytt kort. Det kan ikke brukes til å betale med i butikker, men du kan på denne måten Vippse til bekjente. Vi anbefaler å ha to kort f.eks. ett visakort og ett MasterCard dersom man skulle havne i slike situasjoner eller dersom en er uheldig å mister kortet det ene kortet sitt. /Elisabeth

Elendig kontaktsystem gjør det unødvendig vanskelig å komme i kontakt med rådgiver

Omtale av  Markus

Brukte tid på å kontakte rådgiver over telefon, hvor man må snakke så tydlig som mulig bare for å få boten i andre enden til å forstå hva du prøver å oppnå, før den forhåpentligvis klarer å sende deg til riktig instans. Derfor valgte jeg å avslutte for å heller ta kontakt over chat, som heller ikke var en stor glede. Logget inn i nettbanken, og åpnet chatboten for å snakke med rådgiver, men den ba meg konstakt ringen innenfor åpningstider, eller logge inn i nettbanken for å chatte videre med rådgiver. Som en innlogget kunde, prøvde jeg å refreshe siden flere ganger, avslutte og starte ny chat men ingenting hjalp. For dere som er ute etter en innovativ bank med kundene i fokus, STYR unna DNB. For dere som er ute etter en bank med enkel og god kundeservice, STYR unna DNB

Svar fra DNB Bank
13.07.2022 14:30

Hei. Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er for tiden stor pågang fordi mange vil snakke med oss om legitimering. Anbefaler derfor å ta kontakt tidlig på morgenen eller utover ettermiddag/kveld, da er det som oftest lite til ingen ventetid. Vi er tilgjengelig på chat og telefon alle dager fra 07-23. Jeg er usikker på hva som gjør at du ikke kom gjennom på chat, men dersom det er innenfor åpningstidene kan du forsøke en annen nettleser dersom problemet oppstår igjen. /Elisabeth

DNB tillater ikke bruk av Apple Pay

Omtale av  Michael W

Jeg gikk fra Danske Bank til DNB og har vært fornøyd med unntak av de to tingene som jeg bruker mest. Nettbanken er gammeldags og holder ikke samme standard som mobilbanken deres, og de tillater heller ikke bruk av Apple Pay. At DNB ikke har mulighet til å knytte kortene opp mot Apple Pay er helt utrolig. Jeg har brukt Apple Pay i over 1 år med Danske Bank og har enda ikke funnet butikker som ikke tilbyr betaling gjennom dette. Det er fantastisk å kunne la lommeboken ligge igjen og kun ha muligheten til å bruke mobilen. I artikkelen de lenker til for å forklare dette, så nevner de at de satser på Vipps og QR-koder… For meg så er det åpenbart at de ikke bryr seg om sine kunder eller brukervennlighet, men er fastlåst i et tankesett om at de må holde kundene sine låst i et økosystem som de kan kontrollere. Smålig.

Svar fra DNB Bank
04.07.2022 22:36

Hei Michael! Takk for tilbakemeldingen. Leit å lese at du ikke er helt fornøyd etter overgangen til DNB. Nettbanken vår er under oppussing, så håper den faller i bedre smak etter hvert. Når det kommer til Apple Pay så er det en vurdering som tas jevnlig, men vi har ikke noe nytt å komme med der foreløpig. /Marthe

Veldig dårlig service

Omtale av  Dnb S

Får alltid beskjed om at det er 40 minutter ventetid. Den roboten som spør spørsmål er så sykt slitsom og treig. Dere burde virkelig ta en oppvask i kundeservice delen av dnb for dette er helt j***ig dårlig

Svar fra DNB Bank
29.06.2022 21:20

Hei! Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er for tiden stor pågang fordi mange vil snakke med oss om legitimering, men vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Anbefaler å ta kontakt tidlig på morgenen eller utover ettermiddag kveld, da er det som oftest lite til ingen ventetid. Vi er tilgjengelig på chat og telefon alle dager fra 07-23. /Marthe

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

DNB og Google pay

Omtale av  Anne

Ser ut til at DNB ikke gir sine kunder (Iphone) muligheten til å benytte ApplePay som gjør at vi kan betale med mobilen som andre brukere. Underlig.

Svar fra DNB Bank
29.06.2022 16:30

Hei Anne! Takk for tilbakemelding. Vi vurderer alle relevante betalingsløsninger forløpende, også Apple Pay, men har foreløpig ikke konkludert på dette. /Marthe

Søkt om finansieringsbevis

Omtale av  Oliver

Jeg Søkte om finansieringsbevis i mai 2022 og får ikke noe respons fra dnb enn at `Saken er tatt til behandling`` Og når jeg ringer og sender mail så er plutselig kontakt personen min dratt på ferie og det er 0 tegn på noe svar eller noe som helst i etterkant. Elendig på kundebehandling , Elending på oppfølging og oppleves som veldig uprofesjonelt når ingen gidd å bry seg. Man kan ide minste ha fått tilbakemelding iløpet av noen dager da dette hadde gjort ting 100 % bedre!

Svar fra DNB Bank
29.06.2022 13:06

Hei Oliver! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss med dette. Her skulle saken vært videresendt fra kontaktperson til lånerådgivere som kunne fulgt opp lånesøknaden din slik at det kunne blitt konvertert til finansieringsbevis. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker eller hva som kan ha vært årsaken til at dette ikke har gått videre, men ta gjerne kontakt med vår boliglånsavdeling som er tilgjengelig på telefon 915 04800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) så vil de kunne få sett nærmere på søknaden din i dag. Låneavdelingen vår er tilgjengelig i begge kanaler frem til kl. 21 i dag. /Lars

Svikter på alt

Omtale av  Andreas

De er bare dårlig på alt, styr unna. Bytter bank i dag. Misliker sterkt oppkjøpet av Sbanken. Avslutter kundeforholdet der også.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 17:44

Hei, Andreas! Fair enough, men jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse en dag. Jeg er trygg på at vi har gode tjenester og produkter å tilby enhver bankkunde :-) /Hilsen Even

Tenker bare profitt, ikke på ditt beste.

Omtale av  Even

Jeg har tapt mye penger på feil Dnb har gjort i både bank, aksje og eiendomstjenester de har gitt meg. Anbefalinger de gir er for dems eget beste. De er flinke til å smigre seg på deg men når det oppstår problemer får du en kald skulder. De avskriver seg alt ansvar. De er utspekulerte, veldig grådige og flinke til å lure seg unna. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 17:43

Hei, navnebror! Det er leit å høre at du har dårlige erfaringer med oss. Vi er opplært til å være og gjøre det stikk motsatte av det du beskriver, så om det har sviktet når du har vært i kontakt med oss er det noe vi ikke liker å høre. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse en dag :-) /Hilsen Even

Veldig god totalleverandør

Omtale av  Magne S

Har alltid fått bra service av DNB. God tjeneste redde. Gode produkter (boliglån, nettbank, mobilbank mv og tilgrensende forsikringsløsninger) til bra priser. Anbefales.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 17:41

Hei, Magne! Tusen takk for en fin omtale. :-) Vi setter stor pris på det! /Even

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Slutt å stress

Omtale av  Per

Sitter og leser angående DNB NOR og alle de som er misfornøyd.Jeg har hatt denne banken fra de het DnC(grønn sparebok fra 80 tallet) og har aldri vært noe problem med bil lån eller bolig lån.Har selv ringt banken for nedsetting av boligrente,uten problem. Det var en som nevnte sperret konto pga registrering i bank,dette var overhodet ikke noe problem ved å sette av litt tid til drop in time(DnB Nor gikk ut veldig tidlig på dette med registrering,)Selv svigermor fikk vi hjelp av DnB NOR til registrering uten at hun var tilstede i banken. Det jeg mener her er at folk må ta det litt med ro i hverdagen og stress ned og ikke bli opphisset og sinna på grunn av at man ikke kommer igjennom på tlf eller at den du snakker med i banken er ufin,be høflig om at du vil gjerne få snakket med en annen rådgiver.Har selv i årenes løp hatt noen.Bedt om ny rådgiver. Folk må begynne å bli litt mer ydmyk og ikke sånn at man tror hissighet oppnår man mer. Alle banker tror jeg har sitt å stri med i dagens samfunn der alt skal gå så fort.Stress heller ned planlegg gjerne på forhånd når du skal kontakte banken. Da tror jeg det går bedre.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 17:41

Hei, Per! Denne tilbakemeldingen var veldig givende å lese! Tusen takk :) /Even

Aldri hatt noe tull med DNB

Omtale av  Haavard H

Alltid god kundeservice,nettbanken er grei,kan også få ned renter hvis man gidder.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 14:27

Hei Haavard! Takk for kjempefin tilbakemelding. Det setter vi stor pris på :) /Tonje

Elendig kundeservice

Omtale av  Dag E. A

Jeg er uføretrygdet og har 1.5 mill i gjeld og verdier i eiendom for nærmere 6 mil som min kontakt i dnb kjenner til, likevel får jeg dårlig rente. Svaret er, du må ta en takst. Jeg har hatt dnb siden jeg(59) ble født, eller dvs sparebanken nor som igjen ble dnb. De kjenner meg og vet hva jeghar, likevel skal jeg måtte ta ny taskt. Det samme skjedde med min kamerat, samme leksa, men han hadde ikke gjeld, men en gård verdt over 12 mill og spurte om 500 tusen og ble møtt med samme svar, ny takst. Han gikk til en annen bank og de ønsket et par bilder av gården samt gård og bruksnummer og han ble tilbudt 4 mill. Hvorfor skal dnb være så bedritne?? Dog har dere bra nettbanksystem, det skal dere ha, men det er alt også.

Svar fra DNB Bank
27.06.2022 15:44

Hei Dag! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vår boliglånsavdeling på telefon 915 04800, så kan vi se nærmere på det. /Tonje

At det går ann å kalle DNB for en Bank....

Omtale av  Rashed

Jeg har vært i nesten fem år kunde hos dere/dem og nå føler jeg meg helt hjelpeløs...Boliglån søknad er under kontroll?? Jeg spør rådgiver hva er det, og hun sier jeg kan ikke hjelpe deg med det her fordi det er en annen kontor i avdelingen, og når jeg ringer på telefon til Banken får heller ikke vite på hvorfor det er under kontroll!! Helt ubrukelig bank når de som jobber veit ikke på de driver med. Får ikke hjelp til noe uansett. Dere fortjener 0

Svar fra DNB Bank
24.06.2022 14:49

Hei! Leit å høre du hadde en slik opplevelse med oss, i dette tilfellet skulle rådgiverne våre tatt kontakt med behandler av lånesøknaden og fått undersøkt hvorfor dette er tilfellet. Vi håper du får svar på dette snarest! /Vinjar

Værste banken

Omtale av  Susanne

Steng/blokkert konto på grunn av må legimentere. Gjort alt som skal gjøres, men banken bare surrer, og hver kunderådgiver gir forskjellige svar. Må avbestille ferie på grunn av stengt konto på andre uke nå,,,,, Får ikke betalt regninger. Må få hjelp av familie til å gjøre nødvendige innkjøp

Svar fra DNB Bank
22.06.2022 12:15

Hei! Så leit å høre at du har fått sperret konto. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss på telefon 915 04800, eller via chat i innlogget nettbank, så får vi sett på saken og hjulpet deg videre. /Frida

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Helt elendig

Omtale av  Daniel E

Null kundeservice, treige og userriøse! Her bør du styre unna så godt det lar seg gjøre

Svar fra DNB Bank
21.06.2022 18:44

Hei Daniel! Takk for tilbakemelding. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er for tiden stor pågang pga mange vil snakke med oss om legitimering, men vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Anbefaler å ta kontakt tidlig på morgenen eller utover ettermiddag kveld da trafikken er roligere, vi er åpen fra 07-23 alle dager. Når det kommer til det andre du nevner så ønsker vi gjerne tilbakemelding på hva du har opplevd, så fint hvis du har anledning til å ta kontakt med kundeservice slik at vi får sett nærmere på det. /Marthe

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR