DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Utrolig dårlig kundeservice, høres ut som de ansatte ikke har fått opplæring. Opplever samtidig at de ikke tror på hva kundene sier. Har fjernet tjenester jeg satte pris på, uten og lage gode alternativ. Ikke noe å skryte av.
Hei Fredrik. Kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi har stort fokus på å lære opp alle som svarer våre kunder, slik at man skal få de beste kundeopplevelsene. Jeg håper derfor du vil skrive nærmere hva dette gjelder og hvilke tjenester du savner via en melding i nettbanken til oss, så skal vi se nærmere på saken. Ønsker deg en fin helg. /Betina
Slitt med DnB nå en stund. Noen prøver i alle fall å være behjelpelige, men nå har jeg fått nok av sure, kjipe, frekke og kunnskapsløse kundebehandlere. Forferdelig opplegg, for ikke å snakke om labyrinten du må trykke deg gjennom før du blir satt til å vente en time i telefon. For så å bli fortalt at de skal sette deg over til en annen kundebehandler så du får vente en halvtime til. Nei takk! Skjerp dere!
Hei! Leit å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Nå kjenner ikke jeg til nøyaktig hvordan samtalene har utspilt seg her, men vi kjenner oss ikke igjen i karakteriseringen av kundebehandlerne våre eller ventetiden. Vi har flinke kundebehandlere med et bredt kunnskapsnivå som omfatter mange forskjellige områder. Generelt nå om dagen er det relativt kort ventetid både på telefon, chat og nettbankmelding (med unntak av enkelte perioder på hverdager mellom 11-16) og vi er tilgjengelig i alle kanalene mellom kl. 07-23 hver dag (inkludert lørdager og søndager). Send oss gjerne en tilbakemelding på hvordan vi kan bli bedre her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin kveld! /Lars
Den forbanna mobil appen deres er søppel! Trekker ikke avtale giroer eller efakturer når den skal og tok meg 3 dager etter jeg fikk lønning og flytte pengene over til regningskontoen min! Kommer til å bytte bank og refinansiere hele lånet mitt til Noen andre! Dere er helt ubrukelige! Har til og med ringt inn for å spørre om boe ang lånet mitt så var jeg søren meg nr 75 i køen?!
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med appen vår. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre funksjonene i appen vår. Det skal ikke være meldt om noen generelle feil der med å godkjenne betalinger eller at godkjente betalinger ikke blir trukket på forfallsdato, og det er heller ikke meldt noen feil med å overføre mellom egne kontoer. Da anbefaler jeg å ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi får sett nærmere på dette for appen din. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 915 04800, via innlogget chat i nettbanken og via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss). Vårt kundesenter holder åpent mellom kl. 07-23 hver dag (inkludert lørdager og søndager). Ønsker deg en fin kveld! /Lars
Styr unna denne banken. Mitt råd er å ikke bruke denne banken etter at de ble nettbank. Har vært kunde siden 1989, men nå er det nærmest umulig å få en personlig rådgiving. Virker som saksbehandler er styrt at "strenge instrukser" og jeg vet at saksbehandler kan gi uriktige opplysninger om begrensinger og retningslinjer myndighetene har gitt bankene angående lån og kredittkort. Avslørte saksbehandler om påstander som var usanne ifb. avslag på Mastercard. banken oppretthold sitt avslag ved å endre begrunnelse. Har vært kunde hos banken siden 1989, men nå er det slutt. Kan ikke ha et kundeforhold til saksbehandlere som oppgir uriktige eller påstår uriktige kundeforhold. Min anbefaling er :styr unna denne banen, det finnes banker som tar bere vare på deg som kunde enn dnb. Ps (jeg tillater meg å si....Makan til møkkabank)
Hei Kalle! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi tilbyr personlig rådgivning med kunderådgivere i flere kanaler (telefon, innlogget chat, nettbankmelding) mellom kl. 07-23 hver dag (inkludert lørdager og søndager) - så man skal enkelt kunne komme i kontakt med oss. Nå er det vanskelig for meg å vite hva som kan ha skjedd her, men vi forholder oss til retningslinjer fra myndighetene når det kommer til å utstede kreditt. Send oss gjerne en klage via følgende link, så vil vi undersøke dette nærmere og hva som kan skjedd i denne saken: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin kveld! /Lars
En ekstremt byråkratisk bank med null fleksibilitet. Vanskelig å komme i kontakt med rådgiver.
Hei, Eline! Leit å høre at du har denne opplevelsen. Vi står på for å være tilgjengelig for kundene våre, og håper du vil gi oss en ny sjanse. Vi kan kontaktes alle dager mellom 07:00-23:00 på 915 04800, innlogget chat eller melding i nettbanken. /Karoline
Jeg er meget fornøyd med oppfølgingen og tilgjengeligheten til min saksbehandler og rådgiver i DNB i Bergen. Selv bor jeg i Oslo. Vedkommende stiller alltid opp og sørger for gode løsninger i både gode og i mindre gode økonomiske perioder. Slik det bør være som kunde hos en stor og kjent bank. Denne tilliten sørger for at jeg blir værende som kunde og ikke kommer til å skifte bank.
Hei! Så kjekt å lese - takk for fin tilbakemelding! Det setter vi stor pris på :) /Karoline
Veldi god kuneservice og nettbank. Får alltid kontakt med riktig person på telefon hos DNB Bank ASA. Man er også alltid velkommen til å besøke bankens lokaler i Fredrik Langes gate i Tromsø. Lånerentene og innskuddsrenter på sparekonto vil man alltid ønske er de beste, men det har en sammenheng. Er lånerentene lave, gjelder det også for innskuddsrentene.
Hei Berit! Tusen takk for fin tilbakemelding. Dette er koselig å lese :) /Mariell
Hei jeg har prøvd å ring til DnB pga bank innlogging fikk svar at jrg må svare på noe opplysning. Jeg hadde glemt at det gikk ut av fristen så jeg lurer da på om dere kunne få fikse system til at jeg kan bruke banken og gi meg noen dager til jeg få orde det
Heisann! Vi får dessverre ikke sett på det via bytt.no. Ta kontakt med oss på chat fra innlogget nettbank, eller ring oss på 04800 - så ser vi på saken din :) /Mariell
Banken stopper betaling for hotell i utlandet og bookingen blir kansellert, selv om det er full dekning på kort og uten forklaring fra banken. Kunde har flybilletter og må bestille nytt hotell som koster 20 000 mer. Banken gjør det vanskelig å sende klage, da denne klagen i passer inn i bankens kategorier. Banken veileder til å klage et sted som de vet ikke kan motta denne type klage. Hver gang kunde leverer det de ber, så dukker det opp et nytt krav. Klagemulighetene oppleves som vanskelige og lite kundevennlige.
Heisann! Leit å lese at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vi har veldig lyst å se på saken din, men får ikke gjort det gjennom bytt.no. Om du startet chat fra innlogget nettbank, eller ringer oss på 04800 - så undersøker vi. Du kan sende klage her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Om du ikke finner noe som passer, ta det som passer best - så leser vi gjennom når vi mottar. Jeg tar med tilbakemeldingen din videre - tusen takk. /Mariell
DNB er en av de verste bankene man kan komme bort i. Det ble trukket 10000kr fra kontoen min, men ble overført til vedkommende men ble heller ikke refundert. Klagde dette til banken, men fikk ingen hjelp eller veiledning rundt saken. Samt som jeg etterspurt om å kunne snakke med aveldingleder men ble ikke prioriter ettersom dem mente at dette ikke var et stor sak. Dette gjald DNB bank ASA reklamasjon og visa avdeling
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med reklamasjon hos oss. Siden vi ikke kan kommentere enkeltsaker her vil jeg anbefale deg å ta kontakt med kundesenteret, om du ønsker en forklaring eller om du ønsker at vi ser nærmere på det. /Frida
Min søster bor i USA. Har hatt konto i DNB i mer enn 50 år. Kontoen ble sperret i juni i år, uten at noen beskjed ble gitt. jeg har disposisjonsrett over kontoen i min egen nettbank i DNB. Kontoen blir benyttet av NAV til overføring av hennes norske pensjon. Banken nekter å opprette ny konto, da de sier hun ikke har tilstrekkelig tilhørighet til Norge. Hun er norsk statsborger, har norsk pass og personnummer. Kontoen ble sperret grunnet mangel på levert ID. De sier hun event. må møte på deres kontor i Oslo og vise legitimasjon! Hun bor altså i California. Så det ikke bare å komme dit på kort varsel. DNB sitter fortsatt på pengene, og nekter å overføre til noen som helst. Sendt skriftlig klage for over en måned siden. Får ikke svar. Ingen tegn til å løse problemet enda det er de selv som har gjort feil. Vi føler oss helt maktesløse. Å ikke kan disponere sine egne penger. Ikke mulig å benytte epost til Norges største bank. kommunikasjon på tlf eller chat er meget tidkrevende og en får aldri noe svar, bare "bla,bla,bla!".
Hei Arne! Det er veldig leit å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder oppdatering av legitimasjon er dette noe vi er pålagt av hvitvaskingsloven å innhente. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her, så jeg vil anbefale at søsteren din ringer oss på telefon +47 91504800 slik at vi kan se nærmere på det. /Tonje
Norges største banken ikke tilbyr Apple pay, mens Google pay fungerer bra. Det gir ikke mening siden Apple systemet er mye tryggere
Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av Apple Pay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Det skal samtidig sies at vi følger utviklingen nøye og gjør løpende vurderinger på hvilke betalingstjenester vi ønsker å tilby.
Så at mange hadde dårlige erfaringer med DNB, så jeg tenkte å dele min erfaring som kunde i litt over 7 år. Jeg har aldri hatt noen problemer med banken og har aldri vært nødt til å ta kontakt med banken. De støtter Google Pay og Apple Pay, og i tillegg skjer overføringer med Vipps og bankkontooverføringer umiddelbart (kan betale med de pengene sekundet etter overføringen har skjedd). En tjeneste jeg bruker ofte er automatiske overføringer (faste oppdrag), som gjør at jeg kan flytte på pengene innad i kontoene automatisk. Dette bruker jeg til å flytte alt av utbetalinger for leie, abonnementer etc. ut fra inntektskontoen og til en egen gjemt konto som har avtalegiro aktivert for leiefakturaene og andre fakturaer. Resten av de forventede pengene jeg får inn flyttes til brukskontoen, og da vet jeg at jeg kan trygt bruke de pengene uten at det går ut over fakturaer. Det funker kjempebra og jeg slipper å tenke på fakturaer for hele året! Har handlet aksjer én gang, og da gikk det helt greit. Fikk kjøpt en aksje fra en bedrift i USA og solgt noen dager etter uten problemer. Det kan ha tatt litt tid før det ble solgt, det husker jeg ikke helt, så det egner seg IKKE for døgnstrading! Fondsløsningen er veldig enkel og de har flere måter å spare penger på (morsom sparing, fast sparing per måned og engangssparing). DNB driver også å endrer nettsiden sin nå, og det ser ut som at de begynner å få en veldig clean nettside. Alt i alt, har ikke jeg personlig hatt noen problemer og har derfor aldri måttet kontakte kundeservice.
Hei Eric! Tusen takk for veldig hyggelig og detaljert tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du er fornøyd og at du valgte oss som din bank. Selv om du ikke har trengt å kontakte kundeservice hittil håper jeg at du vet at du gjerne kan ta kontakt med oss hvis du lurer på noe eller ønsker rådgivning :) Vi er åpen alle dager fra 07-23. /Marthe
Umulig å få kontakt om du ikke er digitalt sterk og knapt nok da. Måten de har taklet de nye id-kravene på er forferdelig og skammelig. Svært kritikkverdig, og de kommer til å miste mange kunder fortløpende. Eneste som er veldig bra er nettbanken....
Hei Jennie! Så bra du er fornøyd med nettbanken vår :-) Prosessen med å relegitimere kundene våre har tatt mye tid, og vi har hatt veldig lange køer både på telefon og chat i denne perioden. Nå har situasjonen heldigvis bedret seg og vi er tilbake til lite kø både på chat og telefon. Det skal derfor ikke være et problem med lang ventetid når du prøver å komme i kontakt med oss nå. Vi er helt enige i at enkelte ting kunne blitt gjort bedre i dette prosjektet, men det har vi lært av og tar med oss denne erfaringen videre slik vi kan bli bedre. Håper du vil gi oss en sjanse videre! /Frida
Har vært kunde siden 70 tallet. Har alltid betalt i tide, den gang jeg hadde lån. Har aldri hatt betalingsanmerkninger. Spør om utvidet kredit a`kr 5000,- på Visa, som banken kan se brukes kanskje 1 gang i året, og blir fylt opp før faktura kommer. Svaret er NEI. Jeg skal bytte og aldri mer ha noe med DNB å gjøre.
Hei Eilen! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Kreditt på visa/brukskonto er avviklet for nysalg som gjør at det ikke er mulig å øke eksisterende kreditt. Håper du har anledning/lyst til å ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi kan se på alternative løsninger. /Marthe
Andre en meg som har opplevd at det er utført endring på innskudd kostpris mot at GAV justeres ( gjelder MPCC) Markedsverdien er riktig, men innskudd ASK blir dette helt feil. Tok kontakt med DNB Marked, fikk svar ( noe arrogant kundebehandler) at det var sikkert pga noe jeg har påvirket med salg og kjøp...noe jeg forklarte at det stemmer ikke. Han bekreftet på nytt at noe var skjedd og endret tilbake til riktig innskuddssum og GAV, men kunne ikke forklare hva som hadde skjedd... Noe jeg finner merkelig at dette kan bare skje uten at dem kan forklare, for min del var dette en diff på 100.000,- Er det flere med samme erfaring?
Hei Jon! Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Send gjerne henvendelsen din fra postkassen i nettbanken slik at vi får tatt en ny titt på saken. /Marthe