Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kodebrikke sperret! NULL hjelp og frekk rådgiver!!

Omtale av  Sara

Jeg ringte DNB på vegne av min far som satt RETT ved siden av meg. Fordi kortet hans ikke virket som den skulle! HUN jeg snakket med begynte å snakke om BankID appen. Å jeg forklarte til henne han har parkinsons, og kodebrikke er lettere. Pluss at det ikke hadde noe med bankort å gjøre. Å at jeg hjalp han når han spør SELV om hjelp. Hun forsvant i noen få minutter og kommer tilbake å mener jeg driver med ID tyveri til min egen far. Jeg fikk henne til å snakke med han selv, og likevel sperret hun kodebrikken hans. Vi ringte for ny bankkort og hun snakket om noe HELT annet og var VELDIG frekk i tilegg!! Å sier vi må til Bank kontor uansett hvor syk han er. Hun DRITER i kunden uansett hvor mye vi prøvde å forklare, jeg er min fars verge og har fullmakt! Har ALDRI hatt problemer med det før denne gangen! Det er HELT latterlig kundeservice!! Det at hun kan være så nedlatende og frekk.. hun ville ikke høre på hva verken jeg sa eller han sa. Dette er IKKE greit. Dere trenger å trene opp rådgiverne deres på nytt!

Svar fra DNB Bank
05.06.2023 21:55

Hei Sara. Jeg forstår din frustrasjon, og leit at du hadde en dårlig opplevelse. Hvis du er din far sin verge skal du helt fint kunne bestille kort til han fra din egen nettbank. Ta gjerne kontakt med oss igjen, via telefon, chat eller nettbankmelding hvis du har noen flere spørsmål, og om vi kan hjelpe deg. /Viktoria

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kjøper opp markedet

Omtale av  Mats L

DNB har tatt over Sbanken noe jeg synes er dårlig.. Hvorfor kan ikke DNB bare godta at det er utfordrer i markedet. Dro fra Sbanken med en gang DNB tok over, og de fjernet Apple pay. Dette blir for dårlig DNB, la markedet vokse selv, uten at dere skal kjøpe opp og ta over.

Svar fra DNB Bank
05.06.2023 10:13

Hei Mats! Så leit å høre at du er misfornøyd med DNB og Sbanken. Håper vi vil kunne vise deg at vi ikke er så verst likevel, og at du vil endre mening om oss i fremtiden :-) /Frida

VERSTE BANKEN NOENSINNE

Omtale av  Sarah

DnB tror alle er kriminelle , 0 service 0 hjelp og utrolige frekke rådgivere

Svar fra DNB Bank
02.06.2023 20:53

Hei, Sarah. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse i møte med oss. Vi har ikke mulighet til å gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med kundeservice, så får vi sett på saken. Du kan også sende inn henvendelsen din her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. /Karoline

En skikkelig skurkebank

Omtale av  S. S

At DNB får sluke og rasere Sbanken er en skandale. Samtlige Sbank-kunder bør spørre hele sin bekjentskapskrets og familie hvem som er DNB-kunde og få de over på bedre tanker. Etter 23 år som privatkunde i Sbanken og 2 år som bedriftskunde må jeg nå til Bulder og Folio for å finne noe som kan nærme seg det Sbanken var før oppkjøpet. DNB er dyrt og har elendig nettbank. Ren svindel.

Svar fra DNB Bank
02.06.2023 21:10

Hei! Leit å høre at du føler det slik. Vi opplever at vi har konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger, og nettbanken vår blir stadig bedre. Det er også slik at Sbanken-kunder blir kunde i Sbanken-konseptet i DNB, men skal bruke den samme appen og nettbanken som de er kjent med fra før. Ønsker deg en fin kveld. /Karoline

Vanskelig å komme i kontakt med banken min

Omtale av  Ivar

Jeg trenger kontakt med banken min. Ringe? Nettbank? Chat? Ringe først - omtrent umulig - "Takk for din tålmodighet" - "Visste du at alle har et økonomisk DNA" - nei, det visste jeg egentlig ikke... (vel, etter 2t 30 min kom man i kontakt med egen bank - altså etter først å ha vært "Du er nå nummer 1 i køen") Ventetiden bruker man selvfølgelig på å starte en chat for å se om det fører fram. Her en ok BOT som etterhvert lover et menneske å chatte med. Banken min avbryter chaten i en litt langsom chat (man har jo andre oppgaver som bedriftsleder). og dette var egentlig bare for å følge opp at banken min ikke har sendt et svar som lovet til den e-postadressen man ga de. det var for ca 3 uker siden (tror jeg). så, jeg trenger egentlig bare litt hjelp fra banken min til å ordne noen praktiske ting ved vårt kundeforhold. chat (bot ok som en start :)). banken avsluttet midt i i chat "Takk for at du chattet med oss! Vi avslutter nå chatten siden du har vært inaktiv en stund. Du må gjerne starte en ny chat eller ringe oss på telefonnummer 915 04800 om du har flere spørsmål. Ha en fin dag!"

Svar fra DNB Bank
01.06.2023 19:18

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse og at du har opplevd å ikke få hjelpen du trengte. Trafikken inn til oss varierer og midt på dagen på hverdager er det normalt en del mer trafikk inn på telefon. Men vi er også tilgjengelig på chat da, men om man ikke er aktiv på flere minutter etter at rådgiver har svart, så blir chatten lukket. Det er også mulig å sende en melding til oss fra postkassen i nettbanken, da vil man få en sms når meldingen har blitt besvart av oss og den ligger klar i postkassen i nettbanken. Vi holder også åpent i alle kanalene (chat, telefon, nettbankmelding) mellom 07-23 hver dag (inkludert på lørdager og søndager) /Lars

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Søppel!

Omtale av  Kirkegaard

Ikke stol på disse såkalte rådgiverne i banken, de gir råd slik at de tjener mer!

Svar fra DNB Bank
01.06.2023 19:26

Hei! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi har alltid kunden i fokus og ønsker alltid å kunne gi gode råd og kunne komme med anbefalinger basert på hva vi mener kan passe for våre kunder. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er noe spesielt du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Ønsker deg en fin kveld! /Lars

tlf. problemer

Omtale av  Gunnar T

Hver gang vi ringer DNB spør de om det er første gang jeg ringer, gjelder det samme sak, og masse hva vi kan gjøre , fikk du svar ja eller nei. Så lir vi satt over hvor jeg er nummer 17 i køen. Når de så endelig svarer ber jeg om å bli satt over til betaling utland, ny ventetid på 10-15 minutter. Hvorfor tar det så lang tid før noen svarer, får da til svar at det er mange som ringer i dag. Denne plata har de nå sagt i over 10 år. På tide med en ny plate. Hvorfor har ikke DNB et direkte telefon nummer til betaling utland,,får da til svar, gå inn på ditt og datt.Betaling utland stenger kl. 16:00. Hvorfor?

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 19:38

Hei Gunnar og takk for tilbakemelding. Vi jobber hele tiden for å forbedre oss og ventetid på telefon er noe vi har jobbet ekstra mye med den siste tiden. Det er ansatt mange nye på telefon for at våre kunder skal vente minst mulig når de kontakter oss. Vi opplever den siste tiden at køen er gått ned, men av og til (ved for eksempel feilsituasjoner) kan det gjøre at det blir lang ventetid hvis mange tar kontakt samtidig. Vår talerobot er der blant annet for å gi tips og triks til å løse problemet mens man venter på svar og sette i rett kø (for å unngå å måtte vente lengre). Av og til kan det skje feil og man kan måtte bli satt videre dersom man er kommet til feil avdeling, beklager det. Vi tar med oss tilbakemeldingen videre. Vil også nevne at vi tilbyr kundeservice på chat fra 07-23 hver dag. Her er det normalt mindre/ingen kø. Man kan også sende oss en nettbankmelding via Postkassen i nettbanken, så får man normalt svar innen få virkedager. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR