Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Vanskelig å komme i kontakt med banken min

Omtale av  Ivar

Jeg trenger kontakt med banken min. Ringe? Nettbank? Chat? Ringe først - omtrent umulig - "Takk for din tålmodighet" - "Visste du at alle har et økonomisk DNA" - nei, det visste jeg egentlig ikke... (vel, etter 2t 30 min kom man i kontakt med egen bank - altså etter først å ha vært "Du er nå nummer 1 i køen") Ventetiden bruker man selvfølgelig på å starte en chat for å se om det fører fram. Her en ok BOT som etterhvert lover et menneske å chatte med. Banken min avbryter chaten i en litt langsom chat (man har jo andre oppgaver som bedriftsleder). og dette var egentlig bare for å følge opp at banken min ikke har sendt et svar som lovet til den e-postadressen man ga de. det var for ca 3 uker siden (tror jeg). så, jeg trenger egentlig bare litt hjelp fra banken min til å ordne noen praktiske ting ved vårt kundeforhold. chat (bot ok som en start :)). banken avsluttet midt i i chat "Takk for at du chattet med oss! Vi avslutter nå chatten siden du har vært inaktiv en stund. Du må gjerne starte en ny chat eller ringe oss på telefonnummer 915 04800 om du har flere spørsmål. Ha en fin dag!"

Svar fra DNB Bank
01.06.2023 19:18

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse og at du har opplevd å ikke få hjelpen du trengte. Trafikken inn til oss varierer og midt på dagen på hverdager er det normalt en del mer trafikk inn på telefon. Men vi er også tilgjengelig på chat da, men om man ikke er aktiv på flere minutter etter at rådgiver har svart, så blir chatten lukket. Det er også mulig å sende en melding til oss fra postkassen i nettbanken, da vil man få en sms når meldingen har blitt besvart av oss og den ligger klar i postkassen i nettbanken. Vi holder også åpent i alle kanalene (chat, telefon, nettbankmelding) mellom 07-23 hver dag (inkludert på lørdager og søndager) /Lars

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Søppel!

Omtale av  Kirkegaard

Ikke stol på disse såkalte rådgiverne i banken, de gir råd slik at de tjener mer!

Svar fra DNB Bank
01.06.2023 19:26

Hei! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi har alltid kunden i fokus og ønsker alltid å kunne gi gode råd og kunne komme med anbefalinger basert på hva vi mener kan passe for våre kunder. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er noe spesielt du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Ønsker deg en fin kveld! /Lars

tlf. problemer

Omtale av  Gunnar T

Hver gang vi ringer DNB spør de om det er første gang jeg ringer, gjelder det samme sak, og masse hva vi kan gjøre , fikk du svar ja eller nei. Så lir vi satt over hvor jeg er nummer 17 i køen. Når de så endelig svarer ber jeg om å bli satt over til betaling utland, ny ventetid på 10-15 minutter. Hvorfor tar det så lang tid før noen svarer, får da til svar at det er mange som ringer i dag. Denne plata har de nå sagt i over 10 år. På tide med en ny plate. Hvorfor har ikke DNB et direkte telefon nummer til betaling utland,,får da til svar, gå inn på ditt og datt.Betaling utland stenger kl. 16:00. Hvorfor?

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 19:38

Hei Gunnar og takk for tilbakemelding. Vi jobber hele tiden for å forbedre oss og ventetid på telefon er noe vi har jobbet ekstra mye med den siste tiden. Det er ansatt mange nye på telefon for at våre kunder skal vente minst mulig når de kontakter oss. Vi opplever den siste tiden at køen er gått ned, men av og til (ved for eksempel feilsituasjoner) kan det gjøre at det blir lang ventetid hvis mange tar kontakt samtidig. Vår talerobot er der blant annet for å gi tips og triks til å løse problemet mens man venter på svar og sette i rett kø (for å unngå å måtte vente lengre). Av og til kan det skje feil og man kan måtte bli satt videre dersom man er kommet til feil avdeling, beklager det. Vi tar med oss tilbakemeldingen videre. Vil også nevne at vi tilbyr kundeservice på chat fra 07-23 hver dag. Her er det normalt mindre/ingen kø. Man kan også sende oss en nettbankmelding via Postkassen i nettbanken, så får man normalt svar innen få virkedager. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina

Kan ikke bruke apple pay

Omtale av  Are

DNB sier at apple pay kun kan brukes i noen få butikker. Det er feil, man kan bruke det i de fleste. DNB sier at den letteste betalingsløsningen er kontaktløs betaling, men det er enda lettere å kunne betale med telefonen eller klokka. DNB sier at de ikke kan ha apple pay fordi apple ikke vil åpne opp chipen, men hvorfor skal de være så sta og ikke kunne åpne opp selv. DNB sier at de vil heller vil satse på VIPPS, som funker når man skal sende penger til hverandre, men kan ikke betales i butikker med så da hjelper det ingenting. Er det virkelig så vanskelig å gjøre som kundene vil?

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 19:31

Hei. Vi skjønner at dette kan være frustrerende for de av dere som i dag aktivt bruker tjenesten. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Betina

Umulig å få kontakt når man ikke får logget inn!

Omtale av  Monica

Kodebrikka mi virker ikke så jeg får ikke logget inn. Er avhengig av den for å få signert div. jobbrelaterte skjemaer. Banken kan ikke kontaktes pr. Mail eller sms. Så umulig å få hjelp hvis man ikke kan sitte timesvis i telefonkø. Noe jeg ikke kan da jeg er på jobb og har kunder! Har hatt samme bank hele livet, men nå vurderer jeg å bytte da dette medfører store problemer for meg.

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 19:26

Hei Monica! Dersom kodebrikken din ikke fungerer og du ikke får logget inn i nettbank for å starte chat eller sende oss nettbankmelding, må du ringe oss for å åpne/bestille ny. Vi har åpent alle dager mellom 07-23. På dagtid kan det være noe kø, men den siste tiden kan vi ikke kjenne oss igjen i å ha hatt timesvis kø. Våre rådgivere jobber så fort de kan med å hjelpe alle som tar kontakt :-) Akkurat nå er det estimert to minutter kø på telefon. Kan også anbefale å laste ned og aktivere BankID appen da den fungerer som elektronisk kodebrikke og kan brukes dersom selve brikken ikke er tilgjengelig. Våre rådgivere hjelper deg gjerne med å sette opp BankID appen hvis du tar kontakt med oss. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Nei til Norges verste bank

Omtale av  F. D

Har vært fornøyd Sbanken kunde i over 20 år, helt til Dnb tar over og ødelegger.

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 15:13

Hei! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er noe spesielt du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Jeg håper vi har noen løsninger som passer for deg. /Tonje

Ødelegger sbanken

Omtale av  Frank

Det hagler inn med tilbakemeldinger fra frusterte kunder som har sbanken. Vi mister appel pay etter oppkjøp av dnb. Tregere kundebehandling og tomme svar. Dnb mangler tydeligvis ører og lytter ikke til hva kundene vil ha og trenger. Kommer bare med svada svar. Heldigvis finnes det andre banker som lytter til kundene og tilbyr bedre vilkår og apple pay. Anbefaler alle å bytte bank. Hva er dnb uten kunder? Kan dere kjøre en kundetilfretsundersøkelse slik at dere ser galskapen? Kan dere svare på det?

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 15:27

Hei Frank! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er flere ting du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Jeg håper vi har noen løsninger som passer for deg. Når det kommer til undersøkelser i forbindelse med kundetilfredshet, så er dette noe vi gjennomfører regelmessig. Vi lytter stort sett alltid til kundene våre som gir oss mange gode tilbakemeldinger, men i noen saker må vi holde fast ved et standpunkt vi mener er riktig, som for eksempel i tilfellet med Apple Pay. Når det kommer til Apple Pay har vi forståelse for at det er frustrerende dersom du bruker tjenesten aktivt i dag. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Tonje

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR