Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundeservice

Omtale av  Bjørnar G

Helt fraværende. Behandler kunder som dritt med forferdelig lang ventetid på kundeservice.

Svar fra DNB Bank
25.04.2022 10:28

Hei, Bjørnar! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00, og det er erfaringsmessig litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) Håper du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket! /Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Belastene

Omtale av  Øyvind

Hei. Etter mye strev har jeg identifisert meg i forhold til nytt id krav. I mitt tilfelle har jeg hatt hjerneslag og sliter voldsomt med konsentrasjon og hodepine. Prosessen med identifisering ville jeg aldri klart uten hjelp.

Svar fra DNB Bank
25.04.2022 10:29

Hei, Øyvind! Vi har full forståelse for at relegitimering kan være vanskelig av ulike grunner, men vi strekker oss langt for å finne løsninger som er mest gunstig for hver enkelt kunde. Uansett: Fantastisk at du har fått til å legitimere deg på nytt, det står det respekt av. /Hilsen Even

Mr forblir dnb kunde

Omtale av  Hassan W. A

Jeg intrsert forsette kunde hos dnb, på grunnelse av brukere

Svar fra DNB Bank
25.04.2022 10:30

Hei, Hassan! Kjekt å høre, og det setter vi pris på :-) /Even

DNB - en fullstendig utilgjengelig bank

Omtale av  Lars

Hei. Jeg har fått i oppdrag å hjelpe min 90 år gamle onkel med å få oversikt over økonomien hans. Han har 10 forskjellige banker. I den forbindelse har jeg kontaktet samtlige, der jeg har fått tilsendt e-post adressen. Utfra dette har jeg sendt en henvendelse med fullmakt og legitimasjon og har fått svar på hva saldo er på fond og bankkonti. Alt vel til jeg kom til DNB. Fant et 915 nummer der jeg svarte på det telefonsvareren spurte meg om. Tilbakemeldinga jeg fikk var helt annerlledes enn hva jeg spurte om. Når jeg ble spurt om jeg var fornøyd med svaret, sa jeg NEI. Dette resulterte i at svareren takket for samtalen og la på. Slik har det fortsatt til tross for at jeg har formulert meg på mange forskjellige vis. I kveld fant jeg et annet telefonnummer og fikk omsider snakke med en person hos dere. Han kunne opplyse om at dere ikke har e- postadresse, slik at jeg ikke klarer å finne ut av det jeg på vegne av min onkel lurer på. Saksbehandleren konkluderte med at jeg må kjøre ens ærend til Trondheim for en drop- in samtale med en person i banken der. Det tar meg 5 timers kjøring En vei. Hvordan går det an? Hva gjør eldre folk som ikke får hjelp i slike saker?

Svar fra DNB Bank
21.04.2022 16:15

Hei Lars, leit å høre at du opplever at vi er utilgjengelige. Vi har et eget telefonnummer for de som ikke bruker internett: 23 02 10 50. Hvis din onkel ringer inn selv vil vi kunne hjelpe med å utgi informasjonen han ønsker. Du kan eventuelt laste opp fullmakten under vergeportalen på https://www.dnb.no/dagligbank/tjenester/verge / Maren

Avslag på billån søknad

Omtale av  Slavisa

Har hatt billån i DNB i 2 år , når jeg søkte om nytt lån fikk jeg avslag med begrunnelse at jeg ikke hadde betalt noen terminer i tide. Da jeg forsøkte å snakke med kunde behandler fikk jeg nærmest røret lagt på. Da jeg pent ba om å snakke med en annen kollega av henne eller leder var ikke det mulig , kunne bare ringe tilbake å håpe på at en annen svarer. Dette er så ille kunde behandling som det går an, nå må dere skjerpe dere DNB !

Svar fra DNB Bank
12.04.2022 09:45

Hei Slavisa, leit å høre at du har opplevd dårlig kundebehandlig. Fint om du sender oss en klage i nettbanken under Dagligbank og Lån - Postkasse - skriv til oss. Vi vil da kunne se nærmere på hendelsen. Ønsker deg en fin dag!/Maren

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Barn under 18 år får ikke muligheten å ha vipps.

Omtale av  Vilde

(Jeg har far i Sverige), han flyttet dit da jeg var liten. DnB vil nå ikke la meg få bank id eller vipps fordi de trenger at pappa skal melde seg på norsk DnB konto (det fører til at han må betale skatt for noe han ikke skal bruke eller har behov for). Mamma og pappa deler verge omsorg 50/50. Både mamma og pappa ringte til banken og prøvde å finne på løsning. Banken nektet på grunn av loven. Jeg skriver dette fordi jeg ble ganske irritert nå som vipps er en stor del av ungdomstiden. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste som sliter med dette, men at mange barn i Norge sliter med det samme. Gjør endringer på systemet!. Takk.

Svar fra DNB Bank
07.04.2022 18:40

Hei Vilde! Takk for tilbakemelding og jeg har forståelse for din situasjon. Vi er pålagt til å følge kravene for å få ustedt bankid – hvor foreldre også må ha tilgang til nettbanken vår slik at de kan esignere for å opprette bankid for ungdom. Er man over 15 år så har Vipps også valgt at man må verifisere seg med bankid for å kunne ta i bruk Vipps. Far trenger kun å opprette et kundeforhold for å kunne esignere for at du kan få bankid for ungdom, men trenger ikke nødvendigvis å flytte noe over til oss eller lignende som kan utløse skatt for å få utført selve eisgneringen. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Dårlig

Omtale av  Hanne

DNB har rota vekk erstatningsbeløp fra en fra før svindla konto. De satte pengene inn på en ukjent og helt feil konto med nesten likt konto nummer som mitt. Det samme skjer på nytt, da de skal overføre depositum til min konto. Den rotes vekke på en fremmed konto. Jeg har aldrig fått erstatning for dette. Og det dreier seg om fler hundre tusen.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:36

Hei Hanne. Leit å høre at du har hatt et negativt møte med banken. Vi ønsker naturligvis at våre kunder skal få den beste servicen og hjelpen mulig. Vi oppfordrer kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. /Tonje

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR