Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Verste bank noensinne

Omtale av  Pål

Styr langt unna denne banken. Forferdelig er ett snilt begrep etter mine erfaringer. Skulle legitimere min mor fysisk hos en filial. Riktignok med utgått pass, men tok med papirer fra statsforvalter om at jeg handler på hennes vegne da min mor ikke er i stand til å ordne dette + mitt eget pass og ble fortalt at nå er dette OK, men likevel fikk jeg brev om at det manglet legitimasjon. Ringte da kundesenteret etter 30 minutters venting og de bekrefter at alt er OK. Så blir jeg oppringt av DNB en mnd senere for at de forteller meg at det ikke er i orden. Forklarer så situasjonen igjen og da er det plutselig OK likevel. En uke til går og jeg får samme telefon om det samme igjen og forklarer igjen situasjonen at jeg har levert inn det jeg har. Så kommer sommeren og så sjekker jeg kontoen til min mor og den har DNB nå klart å sperre kontoen og slettet avtalegiroer. Kjempebra tenker jeg. Ber dem fikse det og så plutselig er det i orden likevel. To uker senere er kontoen igjen sperret og da ringer jeg inn, forklarer situasjonen (for n'te gang) og de skal se på det. Ble da ringt tilbake og ble fortalt at bank ID var sperret men at jeg som verge fikk tilgang ved å bruke min bank ID og logge inn på DNB. Prøvde dette, men fikk ikke se noen konto. Ringer da igjen inn og blir fortalt at siden jeg ikke er kunde, så må jeg lage meg en egen brukskonto så skal det være i orden innen får dager. Lar det gå 3-4 dager uten at noe skjer. Ringer så inn, og da må det sjekkes opp igjen og jeg må bli ringt opp igjen. Blir så ringt opp og blir fortalt at for at jeg skal få tilgangen så må jeg også søke om vergemål i nettbanken. Kjempebra når dette er allerede sendt inn via filialen i mars. Etter noen dager da har jeg alle tilganger. Hold på med denne saken her store deler av våren og sommeren. Får forskjellige forklaringer på hva man skal gjøre hele veien som er uriktige og mangelfulle. Saken er nå løst, men det blir aldri mer DNB fra min side. Hadde de hatt orden i sakene sine så hadde de hatt en gjennomgangsliste som medarbeiderne skulle gått gjennom i slike saker, så kunne denne saken vært løst mye kjappere. Har vel i sum brukt rundt 5-6 timer totalt bare på å sitte i telfonkø pga dette. ELENDIG :(

Svar fra DNB Bank
11.08.2022 22:48

Hei Pål! Leit å høre om opplevelsen dere har hatt. Vi vil gjerne se nærmere på hva som har skjedd her. Vi setter derfor pris på om du vil sende inn henvendelsen din via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, slik at vi kan ta saken videre. /Karoline

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

DNB Bank - Svært dårlig og utilgjengelig kundeservice for kunder som ikke er "digitale"

Omtale av  Maktesløs K

Jeg skulle hjelpe min far på 85 år med å bytte bank, da han opplever at DNB er helt utilgjengelig for ham som kunde. Han har ikke nettbank og hører så dårlig at telefon er også utfordrende. Vi tenkte derfor at vi kunne møte opp i banken: - DNB-filialen i hans nærområde tillater kun oppmøte etter avtale. - Jeg tok kontakt med banken på telefon for å avtale oppmøte og forklarte at min far ikke har nettbank og hører svært dårlig på telefon. - Banken kunne ikke sette opp en avtale med mindre min far ringte selv, eller bestilte dette på nettet. - Jeg forklarte at bestilling av time på nett ikke fungerer. Der må du trykke deg gjennom alternativer om hva det gjelder og får beskjed til slutt at du må ringe banken hvis du ikke finner svar. Jeg fant ikke svar på det jeg lurte på og på telefon viser de til at det da må bestilles time. Da er vi like langt og får ikke hjelp. - DNB presterte å si at de da dessverre ikke hadde noen måte å hjelpe oss. Jeg hadde ikke trodd at dette var mulig. En kunde ønsker hjelp fra DNB til å si opp og avslutte sin konto, men dette viser seg å ikke være mulig i dette tilfellet...

Svar fra DNB Bank
11.08.2022 22:45

Hei! Takk for tilbakemeldingen din. Dette burde helt klart blitt håndtert på en bedre måte. Vi setter pris på om du kan sende inn klagen via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, slik at vi kan ta det videre. /Karoline

Burde ha løst saken vedr. Apple Pay for lenge siden- Skal vi være nødt til å bytte bank for å få til

Omtale av  Philip V. D

Ikke bruk DNB. Dette er utrolig gammeldags at vi skal fremdeles må bruk kort når resten av norge kan bruke sine telefoner og klokker til å¨betale med.

Svar fra DNB Bank
11.08.2022 11:02

Hei! Vi forstår engasjementet rundt Apple Pay, og vi vurderer denne tjenesten, samt andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Ann-Kristin

Hva er Utv kontroll?

Omtale av  Vicistar22

Hei, kontoen min har blitt sperret for en eller anen grunn. Så jeg ringte og fikk beskjed at jeg må sende Mail til Kontroll Utv. Men hva er det?

Svar fra DNB Bank
09.08.2022 08:35

Hei! :) Vi har ikke mulighet for å undersøke hvorfor kontoen din er blitt sperret her via åpen kanal, men denne avdelingen hjelper altså våre kunder med kontoer som er blitt sperret og hva som eventuelt må gjøres for å åpne den opp igjen. /Ann-Kristin

Jeg vil tilbake

Omtale av  Gøran

Jeg var kunde i DNB gjennom mange år før jeg byttet til Sparebank 1 nå nylig. Dette gjorde jeg fordi jeg er verge der, og tenkte at det ville være mest praktisk sånn. Den tidligere lokale filialen til DNB ble dessuten dessverre nedlagt for noen år siden, så jeg tenkte det kunne være greit å ha en filial å dra til. Jeg har ikke opplevd maken til rot som i SB1, og dette toppet seg i dag, da to regninger tilhørende den jeg er verge til plutselig stod klare til forfall på min egen konto! Folk kan mene hva de vil om DNB, men i løpet av mine mange år som kunde fungerte absolutt alt, og jeg opplevde nærmest ikke noe negativt ift kundesenter. DNB er definitivt en bank jeg vil tilbake til, og bytte vurderes derfor sterkt. Fem stjerner!!! Mvh Gøran.

Svar fra DNB Bank
09.08.2022 08:28

Hei Gøran! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding - det setter vi pris på! :) /Ann-Kristin

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Seriøst?

Omtale av  Marius F

Ingen mulighet for Apple pay og satser for mye på vipps. Rett og slett skuffende

Svar fra DNB Bank
09.08.2022 08:25

Hei Marius! Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Ann-Kristin

Styr unna denne banken. Jeg får ikke ut pengene mine uten å fysisk gå i banken!

Omtale av  Inger

Jeg har penger i denne banken som jeg ikke får ut, uten å stille opp i banken og legitimere meg. Kan ikke forstå at dette i det hele tatt er lov, når de har sperret min bank-id, avsluttet mitt kundeforhold, og jeg har oppgitt nytt bankkonto nr. Dårlig, treg kundeservise, ingen hjelp å få, og i tillegg dyre på gebyrer.

Svar fra DNB Bank
09.08.2022 08:25

Hei Inger! Myndighetene i Norge og EU stiller krav til oss som bank om å ha gyldig legitimasjon på alle våre kunder. Dersom man ikke responderer på våre henvendelser om å få sendt inn kopi av legitimasjon innen frist så vil dessverre kundeforhold bli avviklet. Dersom dette har skjedd med deg, og kontoen din er blitt avsluttet, er løsningen da å komme innom nærmeste kontor med gyldig legitimasjon for å få beløpet overført til konto i annen bank. /Ann-Kristin

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR