Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
116
av 116 innen
dagligbank
17%
anbefaler
DNB Bank

"Hold dere unna denne banken"

Omtale om DNB Bank skrevet av Frode for 20.01.2022 12:29

DNB Bank har totalt 829 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hold dere unna denne banken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er du glad i pengene dine eller vil du gi de vekk til en gjeng blåskjorter i dress? Etter å sjekket litt markedet ble alle våre lån billigere... Vurderer du å bytte til dnb? Les kommentarer her på bytt.no før du gjør det .

Svar fra DNB Bank
24.01.2022 14:44
Hei Frode, Leit å lese at du ber andre potensielle kunder holde seg unna. Vi er en konkurransedyktig bank på rente, men det er ikke alltid vi har mulighet til å gi den samme som konkurrenten /Maren
Bytt.no
"Hold dere unna denne banken" skrev Frode om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Frode og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Sperret bankkort"

Hei, ble bort 2 månder pga private problemer. Da jeg kom tilbake fikk masse mail osv.. min konto ble sperret å vil sjekke hva som skjer og fikse alt. Beklager siste år var veldig dårlig på meg men ikke noe som jeg kan ikke fikse. Vil gjerne ta en prat med dere og forsete å bli kunde hos dere. Mvh Ivan

Svar fra DNB Bank
21.01.2022 08:28
Hei Ivan og takk for din tilbakemelding. Vi får dessverre ikke undersøkt eller bistått deg med henvendelsen din gjennom denne kanalen, men helt utmerket at du tok deg tid til å skrive til oss, slik at vi kan peke deg i riktig retning. Vi skal selvfølgelig hjelpe deg med dette, det er veldig kjekt å høre at du fremdeles ønsker å være kunde i DNB. Har du anledning til å ta kontakt med en kunderådgiver direkte? Du kan komme i kontakt med kunderådgiver ved å ringe oss på 915 04800, eller starte en ny chat innlogget fra nettbank. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00. Ønsker deg en riktig god helg!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kontroll utv DnB"
2 syns denne omtalen er nyttig

DnB har så langt vært hos oss i familien den beste opplevelsen ved en bank, problemene startet ved utv DnB. Jeg er en pensjonsmottaker og har mottat pensjon flere tiår nå, min kone har også hatt midler flere år. Nå har de låst kontoen min og pengene våres, de har fått den opplysningen de trenger og det har gått hele 7 uker nå! Rentene på masterkortet mitt har kommet og regninger er gått til innkasso barna mine har hjulpet meg der. Forferdelig dårlig avdeling som er vannvittig treig. DnB kontroll utv er det verste minst forklarende avdelingen som finnes, DnB er en ekstrem god bank, det er et par andre som havnet i denne situasjonen samtidig som meg. De fikk pengene sine ganske fort. Her sitter jeg å venter uten grunn og uten svar. Hele familie treet skal vekk ifra DnB’s kundeliste og det må dere andre også gjøre.

Svar fra DNB Bank
18.01.2022 11:16
Hei, dette var leit å høre. Denne typen saker pleier ikke å ta så lang tid, så ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på innlogget chat fra nettbanken eller på telefon 91504800, slik at vi kan få purret på saken din direkte. Ellers er det kjekt å høre at du har vært fornøyd med oss frem til nå, og utrolig leit at det skulle ende på denne måten. Håper du får en god dag, og at vi finner en løsning på dette. /Lene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Konto deaktivert får ikke tilgang på lønn"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere henvendelser til kontroll senteret på mail,( som er eneste kontaktmulighet ) vil de ikke gi meg tilgang på lønn! Konto deaktivert pga. En reklamasjon, jeg har forklart situasjonen, men de vil jo f%#n ikke høre!! Dette kan umulig være lovlig, dette er livsopphold til barn og utgifter som skal betales, hva holder denne banken på med???

Svar fra DNB Bank
17.01.2022 14:34
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Ser du skriver at du har fått konto sperret på grunn av en reklamasjon. Om det gjelder manglende dokumentasjon på en transaksjon vil jeg anbefale at du kontakter oss på nytt for å få sendt inn dokumentasjon banken trenger. /Frida
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling etter reklamasjon."

Oppdaget flere uautoriserte transaksjoner til Playstation Network på kontoen min på tilsammen 4500 kroner. Sendte inn reklamasjon til DNB. De overførte pengene til kontoen min, og trakk pengene fra Playstation. Playstation mente at det var sønnen min som hadde utført transaksjonene, og sperret spille kontoen hans. Sønnen min innrømte til slutt at det var han som hadde gjort det. Jeg kontaktet da Playstation for å betale tilbake. De sa jeg måtte betale tilbake med gavekort og gi dem kodene. Etter noen dager ble spille kontoen til sønnen min åpnet igjen. Ga og beskjed til DNB om at det var sønnen min som hadde gjort det, men at jeg hadde betalt tilbake til Playstation. DNB tok da å gjenbelastet flere beløp fra kontoen min på tilsammen 3500 kroner. Jeg sa de ikke måtte gjøre det, for jeg hadde betalt tilbake til Playstation. Da sa de at det var min egen skyld, og at hvis jeg vil ha pengene tilbake må jeg kontakte Playstation. Playstation sier de ikke har fått pengene, og at de da måtte stått på spille kontoen til sønnen min. Det har gått flere uker siden DNB trakk pengene fra kontoen min, og pengene har bare forsvunnet. DNB vil ikke snakke med meg på telefon lenger og de svarer ikke på meldingene jeg sender til dem i nettbanken. Jeg har nå mistet 8000 kroner. Sønnen min har lovet å betale tilbake de 4500 kronene han tok fra meg. Men de 3500 kronene DNB har tatt fra meg, får jeg ikke tilbake.

Svar fra DNB Bank
11.01.2022 10:32
Hei! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss angående din reklamasjonssak. Jeg får ikke undersøkt selve saken her, men på generelt basis så anbefaler jeg at du sender ny reklamasjonssak til oss slik at vi får sett på dette en gang til. Dersom beløpet er utbetalt til en spillekonto hos Playstation kan det også være lurt å forhøre seg med dem om refundering så lenge ikke pengene er benyttet. Du skal også ha kvittering på kjøpene via nettbanken dersom det skulle være nødvendig som dokumentasjon. /Ann-Kristin
DNB Bank har totalt 829 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR