Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mars 2024
DNB Bank
1.5
1 230 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 230 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#118
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#118 av 118 dagligbanker
16%
Dårlig
16% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 230 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
118
55
57
127
873
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 230 verifiserte omtaler på Bytt.no

Den beste banken

Omtale av  Berit F

Veldi god kuneservice og nettbank. Får alltid kontakt med riktig person på telefon hos DNB Bank ASA. Man er også alltid velkommen til å besøke bankens lokaler i Fredrik Langes gate i Tromsø. Lånerentene og innskuddsrenter på sparekonto vil man alltid ønske er de beste, men det har en sammenheng. Er lånerentene lave, gjelder det også for innskuddsrentene.

Svar fra DNB Bank
07.02.2023 14:11

Hei Berit! Tusen takk for fin tilbakemelding. Dette er koselig å lese :) /Mariell

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bank in logging

Omtale av  Peeyachat T

Hei jeg har prøvd å ring til DnB pga bank innlogging fikk svar at jrg må svare på noe opplysning. Jeg hadde glemt at det gikk ut av fristen så jeg lurer da på om dere kunne få fikse system til at jeg kan bruke banken og gi meg noen dager til jeg få orde det

Svar fra DNB Bank
07.02.2023 14:13

Heisann! Vi får dessverre ikke sett på det via bytt.no. Ta kontakt med oss på chat fra innlogget nettbank, eller ring oss på 04800 - så ser vi på saken din :) /Mariell

Dårlig håndtering når banken stopper transaksjoner som medfører økonomisk tap for kunde

Omtale av  Anncathrin

Banken stopper betaling for hotell i utlandet og bookingen blir kansellert, selv om det er full dekning på kort og uten forklaring fra banken. Kunde har flybilletter og må bestille nytt hotell som koster 20 000 mer. Banken gjør det vanskelig å sende klage, da denne klagen i passer inn i bankens kategorier. Banken veileder til å klage et sted som de vet ikke kan motta denne type klage. Hver gang kunde leverer det de ber, så dukker det opp et nytt krav. Klagemulighetene oppleves som vanskelige og lite kundevennlige.

Svar fra DNB Bank
07.02.2023 14:16

Heisann! Leit å lese at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vi har veldig lyst å se på saken din, men får ikke gjort det gjennom bytt.no. Om du startet chat fra innlogget nettbank, eller ringer oss på 04800 - så undersøker vi. Du kan sende klage her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Om du ikke finner noe som passer, ta det som passer best - så leser vi gjennom når vi mottar. Jeg tar med tilbakemeldingen din videre - tusen takk. /Mariell

Dårlig reklamasjons håndtering

Omtale av  Hansen

DNB er en av de verste bankene man kan komme bort i. Det ble trukket 10000kr fra kontoen min, men ble overført til vedkommende men ble heller ikke refundert. Klagde dette til banken, men fikk ingen hjelp eller veiledning rundt saken. Samt som jeg etterspurt om å kunne snakke med aveldingleder men ble ikke prioriter ettersom dem mente at dette ikke var et stor sak. Dette gjald DNB bank ASA reklamasjon og visa avdeling

Svar fra DNB Bank
05.02.2023 19:23

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med reklamasjon hos oss. Siden vi ikke kan kommentere enkeltsaker her vil jeg anbefale deg å ta kontakt med kundesenteret, om du ønsker en forklaring eller om du ønsker at vi ser nærmere på det. /Frida

DNB har beslaglagt alle innskudd på kontoen .

Omtale av  Arne B

Min søster bor i USA. Har hatt konto i DNB i mer enn 50 år. Kontoen ble sperret i juni i år, uten at noen beskjed ble gitt. jeg har disposisjonsrett over kontoen i min egen nettbank i DNB. Kontoen blir benyttet av NAV til overføring av hennes norske pensjon. Banken nekter å opprette ny konto, da de sier hun ikke har tilstrekkelig tilhørighet til Norge. Hun er norsk statsborger, har norsk pass og personnummer. Kontoen ble sperret grunnet mangel på levert ID. De sier hun event. må møte på deres kontor i Oslo og vise legitimasjon! Hun bor altså i California. Så det ikke bare å komme dit på kort varsel. DNB sitter fortsatt på pengene, og nekter å overføre til noen som helst. Sendt skriftlig klage for over en måned siden. Får ikke svar. Ingen tegn til å løse problemet enda det er de selv som har gjort feil. Vi føler oss helt maktesløse. Å ikke kan disponere sine egne penger. Ikke mulig å benytte epost til Norges største bank. kommunikasjon på tlf eller chat er meget tidkrevende og en får aldri noe svar, bare "bla,bla,bla!".

Svar fra DNB Bank
02.02.2023 13:56

Hei Arne! Det er veldig leit å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder oppdatering av legitimasjon er dette noe vi er pålagt av hvitvaskingsloven å innhente. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her, så jeg vil anbefale at søsteren din ringer oss på telefon +47 91504800 slik at vi kan se nærmere på det. /Tonje

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

2023 men fortsatt ikke Apple pay

Omtale av  Michal

Norges største banken ikke tilbyr Apple pay, mens Google pay fungerer bra. Det gir ikke mening siden Apple systemet er mye tryggere

Svar fra DNB Bank
29.01.2023 13:51

Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av Apple Pay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Det skal samtidig sies at vi følger utviklingen nøye og gjør løpende vurderinger på hvilke betalingstjenester vi ønsker å tilby.

Ingen problemer

Omtale av  Eric

Så at mange hadde dårlige erfaringer med DNB, så jeg tenkte å dele min erfaring som kunde i litt over 7 år. Jeg har aldri hatt noen problemer med banken og har aldri vært nødt til å ta kontakt med banken. De støtter Google Pay og Apple Pay, og i tillegg skjer overføringer med Vipps og bankkontooverføringer umiddelbart (kan betale med de pengene sekundet etter overføringen har skjedd). En tjeneste jeg bruker ofte er automatiske overføringer (faste oppdrag), som gjør at jeg kan flytte på pengene innad i kontoene automatisk. Dette bruker jeg til å flytte alt av utbetalinger for leie, abonnementer etc. ut fra inntektskontoen og til en egen gjemt konto som har avtalegiro aktivert for leiefakturaene og andre fakturaer. Resten av de forventede pengene jeg får inn flyttes til brukskontoen, og da vet jeg at jeg kan trygt bruke de pengene uten at det går ut over fakturaer. Det funker kjempebra og jeg slipper å tenke på fakturaer for hele året! Har handlet aksjer én gang, og da gikk det helt greit. Fikk kjøpt en aksje fra en bedrift i USA og solgt noen dager etter uten problemer. Det kan ha tatt litt tid før det ble solgt, det husker jeg ikke helt, så det egner seg IKKE for døgnstrading! Fondsløsningen er veldig enkel og de har flere måter å spare penger på (morsom sparing, fast sparing per måned og engangssparing). DNB driver også å endrer nettsiden sin nå, og det ser ut som at de begynner å få en veldig clean nettside. Alt i alt, har ikke jeg personlig hatt noen problemer og har derfor aldri måttet kontakte kundeservice.

Svar fra DNB Bank
27.01.2023 11:03

Hei Eric! Tusen takk for veldig hyggelig og detaljert tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du er fornøyd og at du valgte oss som din bank. Selv om du ikke har trengt å kontakte kundeservice hittil håper jeg at du vet at du gjerne kan ta kontakt med oss hvis du lurer på noe eller ønsker rådgivning :) Vi er åpen alle dager fra 07-23. /Marthe

DNB Bank har 1 230 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR