Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Generelt sett fornøyd, men fatter ikke hvorfor Apple Pay ikke støttes hos DNB

Omtale av  Joachim

Jeg har allerede begynt å bruke andre bank kort enn DNB sine for å handle ettersom DNB velger å unngå Apple Pay. Og den ENESTE grunnen til at DNB er vrange er fordi det konkurrerer med deres egne interesser i Vipps. Noe som er veldig synd ettersom jeg egentlig har DNB som hovedbank i alt fra lån til fond og forsikringer og ønsker å bruke DNB i alle bank tjenester. Det at DNB fortsatt tviholder på den idiotiske argumentasjonen om at Apple Pay ikke har nok oppslutning enda er ren sprøyt. Kontaktløs betaling som de støtter, er ikke kontaktløs på summer over 500, Vipps støttes bare noen steder som betalingsløsning, er mer tungvint og fungerer ikke i utlandet. Apple Pay derimot støttes i hele verden og fungerer mer eller mindre overalt, kontaktløst. Kan dere ikke bare gi kundene det de ønsker og innse at Vipps ikke vil vinne over Apple Pay? Hjelper ikke kundeinteresser, kun kundeflukt, for at DNB skal lytte til kundene sine?

Svar fra DNB Bank
24.07.2022 20:31

Leit å høre at du velger å gå over til å bruke kort fra andre banker fordi vi ikke tilbyr Apple Pay. Vi har dessverre ikke noe ny informasjon om Apple Pay enn det vi har informert om tidligere. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. Vi håper selvsagt at dette kan bli aktuelt i fremtiden, og at du da velger å ta i bruk kortene fra DNB igjen. /Lene

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Umulig å finne fullversjon

Omtale av  Morten K

Umulig å logge inn på fullversjon fra mobil. Vanskelig å finne og når man først finner frem virker ikke lenken

Svar fra DNB Bank
24.07.2022 20:12

Hei, vi jobber med å få en bedre løsninng på problemet med å komme seg til fullversjonen på mobiltelefon. Foreløpig kan man bruke https://www.dnb.no/om-oss for å logge inn på fullversjonen. /Lene

Fornøyd, men mangel på apple-pay gjør at jeg nå ser etter nye banker

Omtale av  Daniel

Har bare god erfaring med kundeservicen, synes både nettsiden og appene der gode å bruke, og mange fine tilbud gjennom "supertilbudene". Men mangel på apple-pay gjør at jeg nå ser etter andre banker å bytte over til. I dag er man nødt til å bruke tredjepart-løsninger som f.eks. Curve for å ha mulighet til å betale med mobilen. Dette er ikke en løsning jeg er tilfreds med, og tålmodigheten til DnB har rent ut.

Svar fra DNB Bank
24.07.2022 20:10

Hei, det var leit å høre. Det er dessverre ikke noe nytt å melde angående muligheten for å få Apple-Pay. /Lene

Sperret konto.

Omtale av  Pål

Nå er min kontoer sperret. Har vært kunde i DnB i all min tid , har aldri hatt anmerkninger men nå er kontoene sperret så jeg får anmerkninger. Manglende id i bank. Har hatt fast inntekt i alle år og handler ikke med utlandet. Så hvorfor er jeg mistenkt for hvitvasking. Paragraf 16 i hvitvaskingloven setter ikke slike krav til id i bank. Det er forskjell på må og kan. DnB er en dårlig bank! Dårlig service fra DNB. Jeg skal bytte bank.

Svar fra DNB Bank
19.07.2022 21:57

Hei. Banker er pålagt av finanstilsynet til å ha oppdatert legitimasjon fra alle kunder. Vi har sendt ut brev, melding i nettbanken, mail og SMS til våre kunder om dette. Ta gjerne kontakt med kundesenteret slik at vi kan hjelpe deg med legitimering. /Elisabeth

no Apple Pay feature

Omtale av  David

I am very outraged that nowadays the bank is against the technology that customers want to use, even if it is bad, the customer still decides what he wants to use. Very negative opinion, a huge inconvenience for the client

Svar fra DNB Bank
13.07.2022 14:35

Hi. Thank you for your feedback. We evaluate Apple Pay and other forms of mobile payment on an ongoing basis. What we bring - and when we bring it - depends on a number of factors such as maturity and demand in the market as well as technical and economic conditions. /Elisabeth

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

dårlig kundeservice

Omtale av  Anita

jeg fikk bankkortet hacket på fredag. Så det ble sperret, men å dra til banken for å fått noe penger var ikke noe hjelp. Fikk beskjed om at jeg burde vite bedre. Og om at jeg ikke hadde noen jeg kunne vippes til. Vippsen virker ikke så lenge man ikke har bankkort. Og det kommer først om 10 dager

Svar fra DNB Bank
13.07.2022 14:33

Hei. Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du kan legge inn kontonummer i Vipps slik at det trekkes fra konto istedenfor kortet, så det er et alternativ inntil du har fått nytt kort. Det kan ikke brukes til å betale med i butikker, men du kan på denne måten Vippse til bekjente. Vi anbefaler å ha to kort f.eks. ett visakort og ett MasterCard dersom man skulle havne i slike situasjoner eller dersom en er uheldig å mister kortet det ene kortet sitt. /Elisabeth

Elendig kontaktsystem gjør det unødvendig vanskelig å komme i kontakt med rådgiver

Omtale av  Markus

Brukte tid på å kontakte rådgiver over telefon, hvor man må snakke så tydlig som mulig bare for å få boten i andre enden til å forstå hva du prøver å oppnå, før den forhåpentligvis klarer å sende deg til riktig instans. Derfor valgte jeg å avslutte for å heller ta kontakt over chat, som heller ikke var en stor glede. Logget inn i nettbanken, og åpnet chatboten for å snakke med rådgiver, men den ba meg konstakt ringen innenfor åpningstider, eller logge inn i nettbanken for å chatte videre med rådgiver. Som en innlogget kunde, prøvde jeg å refreshe siden flere ganger, avslutte og starte ny chat men ingenting hjalp. For dere som er ute etter en innovativ bank med kundene i fokus, STYR unna DNB. For dere som er ute etter en bank med enkel og god kundeservice, STYR unna DNB

Svar fra DNB Bank
13.07.2022 14:30

Hei. Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er for tiden stor pågang fordi mange vil snakke med oss om legitimering. Anbefaler derfor å ta kontakt tidlig på morgenen eller utover ettermiddag/kveld, da er det som oftest lite til ingen ventetid. Vi er tilgjengelig på chat og telefon alle dager fra 07-23. Jeg er usikker på hva som gjør at du ikke kom gjennom på chat, men dersom det er innenfor åpningstidene kan du forsøke en annen nettleser dersom problemet oppstår igjen. /Elisabeth

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR