Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 147 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank

"Fraværende kundeservice"

Omtale om DNB Bank skrevet av Maja H for 21.09.2020 12.03

DNB Bank har totalt 444 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fraværende kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hvordan er det mulig å drifte en bank som ikke vil ha kontakt med sine kunder. Kun et tlf. nr som du ALDRI kommer gjennom på, kø herfra til ...!!. En chatrobot, er det mulig? Sende klage fungerer ikke, sende epost ikke mulig?

Svar fra DNB Bank
12.10.2020 08.17
Takk for at du deler din opplevelse med oss. Leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til kundesenteret, både på telefon og chat. Vårt kundesenter er åpent hver dag hele uken fra 07-23, og vi prøver å planlegge bemanningen etter forventet innkommende trafikk, men dessverre så treffer vi ikke alltid, og det kan føre til kø. Når det kommer til Chat, så vil alle kunder komme til chatboten først, da den hjelper oss med enkle henvendelser, men alle som trenger hjelp av en rådgiver skal bli satt videre til kundesenteret. E-post har vi valgt å avvikle, da e-post ikke er en sikker kanal for kundehenvendseler og sensitive opplysninge. Alternativet til e-post blir å sende en melding til oss fra postkassen i nettbanken. Vi håper du vil gi oss en sjanse til!
/Nina
Bytt.no
"Fraværende kundeservice" skrev Maja H om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Maja H og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeservice"

Ringte opp til DNB for å hjelpe faren min med BankID, også ble vi satt over til frekk kundeservice. Jeg sa at faren min trengte hjelp med sperret BankID og trenger ny tilsendt kode. Her kan du snakke med han, faren min rakk å si navnet hans og så vidt person-nr. Plutselig så sier rådgiver du må kunne snakke norsk, gå på norsk skole og norsk kurs. Og dette skal være beste og største bank i Norge? Heller motsatt

Svar fra DNB Bank
12.10.2020 08.16
Hei. Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Vi tar sikkerheten på alvor, og årsaken til at vi måtte snakke med din far selv, er at BankID og kodebrikke er personlig, og fungerer både som elektronisk signatur og legitimasjon. BankID har mange bruksområder og du kan få tilgang til for eksempel helseopplysninger, NAV og skatt i tillegg til å utføre banktjenester. Dersom vi skal hjelpe via kundesenteret må vi derfor kunne kommunisere med kunder enten på Norsk eller Engelsk. Alternativt kan han møte personlig på et av våre kontor, og ta med seg en tolk. Ønsker deg en fin dag!
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice på Karl Johan"

Helt elendig kundeservice på DnB Karl Johan. De viser hvor lite interessert de er i å jobbe med deg, frekk i tonen og snakker til deg som du er en 5-åring. Bank er nå byttet :)

Svar fra DNB Bank
17.09.2020 08.57
Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det veldig leit å høre at du føler deg dårlig behandlet på et av våre kontor. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss på telefon eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du utdyper din opplevelse. Da får vi muligheten til å undersøke saken nærmere og lære av det!
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Jeg var nok ikke lønnsom nok for DNB"

Fikk ikke lov til å avslutte konto i nettbanken, selv om saldo var null. Det er ikke mulig å finne pris på denne tjenesten på nettsidene. Tilsendt kontoutskrift viser at det koster kr.135,69 å få dette gjort av kundeservice. Flaks at kontoen ble tømt på forhånd, ser ut som om prisen er "det vi klarer å få tak i" Dette er tyveri DNB! Skiftet bank på grunn av at DNB ikke var villig til å reaktivere Bank-Id utgått på dato. Stiller sikkerhetsspørsmål det ikke er mulig å svare på. På seg selv kjenner man andre. Skjønner godt at bankbransjen er de mest mistroiske til sine kunder. Bankenes oppgave er å overta mest mulig av kundenes penger, og her får dnb 5 stjerner. Kontoutskrift: (url anonymisert)

Svar fra DNB Bank
17.09.2020 08.25
Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av DNB. Det er dessverre vanskelig å kommentere dette da jeg ikke har innsyn i hva som har skjedd her, men vi hadde satt stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på saken din, og gi deg konkrete svar.
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Telefon kø"

Ringer DNB, får beskjed av robotten at jeg er nummer 8 i kø, forventet ventetid på 7 minutter. 31 minutter senere er jeg fortsatt nummer 8 i kø? Det her går ikke. Jeg har snakket med mange fantastiske mennesker på DNB som har vært super hjelpsomme, og opplever dette ofte. Men værsåsnill, få flere ansatte på telefon, eller gjør avtale med en god holdingselskap som kan gjøre denne jobben mer effektivt.

DNB Bank har totalt 444 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR