Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
105
av 105 innen
bank
23%
anbefaler
DNB Bank

"Gir ikke noe lån med overkommelig rente, men med en gang det var snakk om 18,7% kredittlån fikk eg"

Omtale om DNB Bank skrevet av Bjarte B. Å for 08.10.2019 19.00

DNB Bank har totalt 313 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Bjarte B. Å
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Gir ikke noe lån med overkommelig rente, men med en gang det var snakk om 18,7% kredittlån fikk eg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mer latterlig og dum kundebehandler skal man lete lenge etter, på grense til frekk og tålte ikke at eg blei frustrert over behandlingen. Blei tvunget no til å måtte ta fri fra jobb 4,5 timer minst for og komme meg til ein bank. Fordi ho meinte meg ikkje var meg etter mange spørsmål.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.19
Hei Bjarte!

Kjedelig å høre at du har hatt et ublidt møte med en av våre kundebehandlere. Vi får dessverre ikke sett noe nærmere på det her, men vi setter stor pris på det om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Forklar hva som har skjedd og når du var i kontakt med oss så får vi muligheten til å gå dette opp og sørge for at det ikke skjer igjen :)

/Jørgen
Bytt.no
"Gir ikke noe lån med overkommelig rente, men med en gang det var snakk om 18,7% kredittlån fikk eg" skrev Bjarte B. Å om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Bjarte B. Å og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skikkelig dårlig kundeservice DNB"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service. Hver gang de kan ikke svare på spørsmål. Zero kunde behandling. Slår av telefonsamtalen under kundebehandling. Når det gjelder informasjon som de krever spørsmål, man setter seg som en kriminelt. Til slutt ingen hjelp. I tillegg mann kan ikke disponere med sine egen penger når banken for utbetalingfullmakt fra ADVOKAT - det gjelder avdeling "Spesialengasjement". Vi er et par som er kunde hos dem med tenker å avslutte det fort mulig.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.18
Hei Milen!

Litt vanskelig å si hva som har skjedd her uten at vi får tatt en kikk på selve saken. Når du er i kontakt med kundeservice vil du alltid bli stilt kontrollspørsmål. Dette er selvfølgelig ikke for at du skal føle deg som en kriminell, men for å beskytte deg. Dette gjøres altså for at vi skal kunne være sikre på at det er den riktige personen vi snakker med og at ikke hvem som helst kan ringe oss og utgi seg for å være deg. Jeg vil anbefale deg å starte en chat eller slå på tråden mellom 08:00 og 16:00 på hverdager slik at du får snakket med den aktuelle avdelingen så er jeg helt sikker på at vi skal finne ut av dette for deg!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig bank, dårlig kundeservice, alltid problemer teknisk med nettbank, verste bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig bank, dårlig kundeservice, alltid problemer teknisk med nettbank, verste bank. Rett og slett ufine ansatte på kundeservice

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.18
Hei Anne!

Takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du føler det sånn. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å sørge for best mulig funksjonalitet og minst mulig feil.

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyreste lån, svarer ikke på henvendelser og umulig å kontakte"
2 syns denne omtalen er nyttig

DNB sitter utrolig lenge på pengene dine hvis du har mellomlån. I mitt tilfelle hittil gått en måned. Utrolig. Og fortsatt må jeg betale skyhøye renter. Bare å bytte bank når det engang blir ferdigbehandlet.

Svar fra DNB Bank
31.10.2019 12.03
Hei Arne!

Jeg er litt usikker på hva du mener her. Gjelder det en mellomfinansiering? Litt vanskelig å svare uten å kjenne saken, men disse innfris normalt ved salg av bolig som er mellomfinansiert. Er det oppgjøret fra megler som kanskje tar tid? Som nevnt er det litt vanskelig å svare konkret uten å få sett på selve saken, men vi er døgnåpne på telefon og chat i nettbank så ta gjerne kontakt der når du har et ledig øyeblikk så er jeg sikker på at vi skal få nøstet opp i dette for deg!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlige betingelser på boliglån, lave rentesatser på alle typer kontoer, høye gebyrer og svært mangelfull kundeservice! DNB er veldig interessert i å hjelpe deg med tjenester som de kan tjene mer penger på, men er direkte vanskelige å få hjelp fra når man ønsker å nedskalere eller avslutte kundeforholdet. Det hjelper ingenting at man har vært kunde i årevis uten betalingsproblemer av noe slag. Det er svært vanskelig å avslutte kundeforholdet, og da særlig mastercard. DNB er ikke villige til å gi en skriftlig bekreftelse på at kundeforholdet er avsluttet. Jeg er fremdeles usikker på om mitt mastercard faktisk er avsluttet. Jeg er glad for at jeg har byttet bank og forhåpentligvis slipper å forholde meg til dem i fremtiden. Jeg fraråder alle jeg kjenner å bli DNB-kunde.

Svar fra DNB Bank
31.10.2019 12.03
Hei Ida!

Takk for tilbakemeldingen. Jeg kan likevel ikke si at vi kjenner oss igjen her. Vi justerer prisene våre etter markedet og skal alltid være konkurransedyktige på pris. Vi har heller ikke for vane å forsøke å selge deg noe utover at vi ønsker å informere om produkter vi tror kan være gunstige for deg. Har du fått et annet inntrykk så beklager jeg det. Vi er døgnåpne på både telefon og chat og dersom du ønsker å avslutte kundeforholdet gjøres det enkelt ved å ta kontakt der. Alt vi behøver da er kontonummer i ny bank slik at vi får overført ikkerealiserte renter og eventuelle innskudd som skulle komme på konto i nær tid etter avslutning.

/Jørgen
DNB Bank har totalt 313 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR