Meny

Boliglån fra Handelsbanken

Alle boliglån
Bytt til Handelsbanken
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån
Handelsbanken
Eksempelrente: Nominell rente 2,10%, Effektiv rente 2,18% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 876 657 kr, totalt: 3 876 657 kr
20 omtaler
2,18%
eff. rente
12 922 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,10%, Effektiv rente 2,18% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 876 657 kr, totalt: 3 876 657 kr.
Ikke samarbeid
Handelsbanken omtaler og erfaringer
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
15
av 147 innen
bank
53%
anbefaler
Handelsbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig gode rådgivere, effektivt, kundeorientert løsnings fokusert."
1 syns denne omtalen er nyttig

Flink til å komme frem til den løsningen som er best for meg og min familie. Vi en ryddig økonomi, men de er konstruktive, men ikke belærende. Kommer med innspill som er relevante som jeg bør tenke over, uten å kreve endringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lang nedtur"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var en veldig fleksibel og hyggelig bankforbindelse. Fikk ny kundebehandler og da begynte problemene, så har det vert mange problemer med nettbanken siste 6 månedene.

Svar fra Handelsbanken
04.12.2020 11:44
Hei. Vi liker slett ikke når noen ikke er fornøyde. Om du ikke er fornøyd med rådgiveren din, foreslår jeg at du sender en e-post til banksjefen på det bankkontoret (du finner kontaktdata på nettsidene) og forteller hva du ikke er fornøyd med. Handelsbanken ligger i måling etter måling i toppen på kundetilfredshet (EPSI og Norsk kundebarometer), så da blir det ekstra viktig å løse gruff om det oppstår noe. Ha en fin dag!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig rente"
2 syns denne omtalen er nyttig

Banken refinansierer sjelden lån og forskjellsbehandler kunder i forhold til rente. Før pleide banken å være imøtekommende, men nå føles det som om de ikke ønsker å ha meg som kunde i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Følger dårlig opp når lånerenten settes ned"
1 syns denne omtalen er nyttig

I Handelsbanken må man ta kontakt etter hver rentenedsettelse fra Norges Bank for å opprettholde en relativt like god rente.

Svar fra Handelsbanken
20.05.2020 17:05
Hei! Når Handelsbankens kunder er mer fornøyde enn andre bankers kunder, vet vi at det ikke bare handler om personlig rådgivning og service og gode digitale løsninger, men også priser. Om du sikter til korona-våren 2020 (hvor det har vært flere nedsettelser fra norske banker), er faktum at Handelsbanken har satt ned renter like raskt og like mye som andre banker. Gode kunder av Handelsbanken skal ha konkurransedyktige priser også i fremtiden! Om du har lyst til å lese om hvorfor boliglånsrenten blir slik den blir, anbefaler vi denne lenken: https://www.handelsbanken.no/no/privat/lane/boliglan/rentesetting
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Knotete og ofte nede"
2 syns denne omtalen er nyttig

Handelsbanken i det hele er en grei bank, derimot sliter de med flere problemer. Nettbanken er særdelses ofte nede i forhold til andre banker. Det er lang svartid på telefon og de høres ofte mer oppgitte ut over at du ringer enn de bruker tid på å faktisk løse problemet ditt. Oppetiden og det tekniske fundamentet er for dårlig til å kunne ha fast konti her spesielt om man driver med ting som verdipapirhandel og ofte fører penger mellom ulike kontoer.

Svar fra Handelsbanken
15.04.2020 21:15
Hei, og bra med engasjement for en god bank-opplevelse. Det deler vi! Dumt at du ikke er topp fornøyd. Vi måler dette hele tiden, så deler noen fakta: - Handelsbanken ligger i toppen på kundetilfredshet år etter år (kilde: EPSI og Norsk kundebarometer) - Tilfredshet med nettbank og mobilbank ligger på topp blant norske banker (kilde: EPSI) - Svartid og tilgjengelighet: Her er vi også på topp (kilde: EPSI), ikke minst fordi kundene kan ringe rådgiveren sin direkte, uten å gå via callsenter eller tastevalg. - Vi har historisk hatt svært lite nedetid på systemene våre målt mot andre banker, og har ingen tall som skulle tilsi mer nedetid hos Handelsbanken enn hos andre banker. Dette var noen fakta basert på det alle kundene i sum opplever og sier. Da er det ekstra surt at noen innimellom ikke opplever det akkurat slik. Økonomi er viktig, og det er viktig å velge den banken man blir mest tilfreds med over tid, så her får du bare vurdere hva som er best for deg og dine.
Harald K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Aldri diskusjon om bankkontoer"

Meget kundevennlig raske tilbakemeldinger. Byttet bank da jeg var meget misfornøyd med forrige bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Menneskelig og ansvarsfull"

Jeg har brukt Handelsbanken siden det het Bergensbanken, dvs mange år. Har aldri vært inne på tanken på å bytte. Grunnene er forsåvidt enkel, har alltid hatt 1-2 personer som har hjulpet meg med det jeg har trengt. Kundeservice har vært utmerket og renten har vært veldig konkurransedyktig. Anbefales på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Rigid system"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sammenlignet med andre banker evner ikke Handelsbanken å gå utenfor boksen. Veldig skjematisk tilnærming, og lite fleksibilitet overhodet. Det er ikke her du får noe ekstraservice for å det sånn. Andre banker er mye mere smidig og hjelper aktivt med å komme opp med løsninger som er aktuelle

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR