Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 681 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 681 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 681 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
889
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig fornøyd

Omtale av  Trosten

Utmerket leveranse og Kundeservice. Svært god informasjon i hele kundeløpet. Hastighet som avtalt. Anbefales

Super kundereise og super dekning på hytta

Omtale av  Janette B

Svært god Kundeservice, informasjon underveis og prikkfri installasjon. Gid dekning og hastigheten er 50mbps akkurat som bestilt

Hold dere unna dette selskapet!!!!

Omtale av  Per A. R

Allerede fra første stund, uten direkte tv i en måned. Fortsatte med tekniske problemer i 1 år. Byttet selskap, nextgentel krevde bruddgebyr på ca 1500 kr. Det er snakk om 14 dager. Huff!!

Dårlig kunde service

Omtale av  Ravi

Har nettopp fått mobil bredbånd men etter 1 dag stopp. Prøvde å ringe for 4 timer men ingen svar. Plutselig kom 1800 Next Gentel svarte vi er stengt for dagen . Ring imorgen. Forferdelig dårlig service. Det var ikke noe valg hvor de sier de vil ringe tilbake. Nå skal jeg stå i kø imorgen lørdag kl. 10 for få hjelp til å starte nettet

"STJAL" 5000 KRONER FRA OSS! FÅR IKKE TAK I DEM FOR Å KLAGE!

Omtale av  Wenche B

Dette er det verste jeg har vært med på. Leier i enebolig - NextgenTel ringer samboer og bruker en sleip retorikk som fører til at han takker ja til fiber, noe som skulle være billig og lettvint. Det viser seg at "tilbudet" min samboer takket ja til - var ganske omfattende arbeid på tomten. Dette noe eier har ansvar for når det kommer til inngripende "installasjoner". Installatørene som kom var også skeptisk til hva som egentlig skulle gjøres mtp eier og tomt siden vi leier. De ble sendt bort. Nå skal vi flytte og har fått en regning på 5000 kroner for hva enn som har eller ikke har skjedd. Kommer ikke igjennom på tlf. Finner ingen mailadresse jeg kan sende klage til. Dette er rimelig stygt gjort - jeg håper Nextgentel får en like dårlig jul som dere behandler kundene deres. Altså - ikke noe jul i det hele tatt. Kommer til å anbefale alle jeg kjenner om å IKKE bruke Nextgentel.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig

Omtale av  Annette

Nextgentel er dårlig på kvalitet/signal, og på service. Det verste jeg har vært borti. Ikke velg nextgentel!

Svinde L og ikke no annet

Omtale av  Klaus

Sender regninger med stengegebyr uten at nettet har vært stengt. Ikke bare en gang , men nesten hver gang. Ringer til dem og dem skal slette det. Går 14 dager og det er sendt til innkasso. Dette skjer ofte. Ikke bli abonnent hos dette firmaet om dere ikke vil ha ett rent mareritt. Dere har blitt advart.

Er det noen på jobb?

Omtale av  Marius

Etter utallige feilaktige fakturaer etter bytte av abbonoment (der de også glemte å si opp det andre abb, så jeg skulle betale for 2 abb av samme type) og 20 forsøk på kommunikasjon igjennom MinSide appen hadde jeg nesten gitt opp. Tilslutt ringte jeg til dem, og der ble jeg møtt av en som ikke kan beslrives som annet en "ikke opplært" Enden på visa er oppsigelse, ingen fakturaer blir betalt før riktige på plass. ALDRI VURDER NOE SOM HELST IFRA NEXTGENTEL. Et bossfirma som burde vert tvunget nedlagt pga inkompetanse på alle områder.

Lite imøtekommende og tenker kun penger og ikke på kundens beste.

Omtale av  Stig

Har klaget på dårlig nett fra dag 2. Etter utallige tlf og meldinger på min side så måtte vi oppgradere abonnement selv. Selger solgte oss et abo som vi ikke kunne bruke,selv om vi sa hva vi måtte ha i forhold til bruk. Har møtt en frekk kundebehandler, og flere som ikke viser interesse for og hjelpe med problemene. Når vi ville ut av avtalen, så forlanger de 4990 kr i brudd gebyr. Jeg prøvde og bruke angreretten, men denne sier de gjelder fra vi bestilte og ikke fra vi fikk produktet. Anbefaler alle om og holde seg langt vekke fra Nextgentel.😡😡 Nå blir det og kjøre saken videre

Elendig

Omtale av  Olav

Nettet går av og på. Like stabilt som været i Bergen. Aldri til å anbefale.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Betale 99kr for å levere inn ruter

Omtale av  Anne F

Har vært kunde i snart 7 år. Skal nå oppgradere til ny avtale med Nextgentel( kun fordi det er så få å velge mellom her vi bor) ,så får jeg faktura på 99kr for at de sender ut returlapp for ruter!! Er dette lov egentlig?

Fikk ikke det som ble lover. Hastigheten er for dårlig... Vært kunde i mer enn 10-år.

Omtale av  Frank

Hadde hastighet10/10 over kobber nettet, måtte gå over til tråløstbredbånd 20/20 som skulle være så mye bedre. Det er bare tull. Klaget og nå skulle det være ordnet. Ja, litt bedre 2 uker, nå er det ræva dårlig igjen. Signalet er for dårlig fra de aktuelle sendere.... Er min påstand. Det er kun 1.bruker i hustanden så det burde ikke vært noe problem... Penger skal dem ha uansett kvalitet....ikke fornøyd. Skulle få så godt tilbud fordi jeg hadde vært kunde i mer enn 10-år sa kundebehandlere. Det var det heller ikke... Var samme pris som alle får.. 😠😡

Vær obs hvis man skal si opp abonnement hos Nextgentel!

Omtale av  Anders A

Hvis man skal si opp et abonnement hos Nextgentel, så vær veldig obs på at dette må gjøres flere ganger, da man etter første oppsigelse enten via Minside eller andre steder, vil få en telefon tilbake om at man vil si opp abonnementet. Hvis man da ikke er 100% klar i den muntlige samtalen, vil de fortsette å fakturere kunden.

Kundeservice er elendig

Omtale av  Abg

Møtte en på kundeservice. Fikk ikke noe respons på min klage. Vedkommende bare pratet i vei og lyttet ikke til hva jeg hadde å si. Det var bare å godta det hun sa.

elendig fra A til Å

Omtale av  Geir N

Har hatt det i fem år i borettslaget. Det startet som et mareritt og slutter som et mareritt fem år og en måned etter. Var en periode som var noe roligere. Kundeservice er helt elendig, og hvis du trykker.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kommunikasjon med nextgentel

Omtale av  Unni

Har sendt de utstyr tilbake til godssentalen og alikevel sender de regning på utstyr etter endt avtale uten å være tilgjengelig for kommunikasjon, kun enveis 🤬🤬 aldri bruk NextGenTel 🤬🤬

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR