Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nortel
3.3
476 verifiserte omtaler
Nortel er nå Unifon
Den 22. november 2023 ble Nortel fusjonert inn i Unifon. Her finner du Unifon sin profil på Bytt.no.

Nortel omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Nortel trenger minimum 10 omtaler.
62%
Bra
62% anbefaler Nortel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 476 omtaler om Nortel

FILTRER OMTALER
259
40
9
15
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nortel
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel å bedrag. VARNING

Omtale av  Ingeborg

Dette bør alle styr unna. De kom med komplett kontrakt etter telefon. Som ikke blir opplyst per telefon. Kontrakt brudd koster 3000kr Jeg takket nei når jeg fikk kontrakten på Mail 7 min etter avslutte samtale. De sendte enda regning. Jeg kan IKKE rekomendere dette i hele tatt. Har hatt skriftlig kontakt men dette «selskapet» i flere månader. Men de er bare tull

Svar fra Nortel
14.08.2023 07:39

Hei Ingeborg Alle våre kunder får tilsendt en kontrakt de må signere før vi legger de inn i våre systemer. I denne kontrakten finner man alt av priser, vilkår, hvor mange abonnementer det gjelder osv. Med en gang denne kontrakten er signert er det inngått en bindende avtale mellom partene, hvor du som kunde har 24 mnd. bindingstid. Om du velger å avslutte abonnementene dine før bindingstiden er over, vil du få det vi kaller bruddgebyr, som er disse 3000kr du nevner her. Dette er standard prosedyre i bedriftsmarkedet. Du skriver at du har hatt kontakt med oss over lengre tid, men jeg trenger litt mer informasjon om deg før jeg kan søke deg opp i våre systemer. Vi vil veldig gjerne hjelpe deg, og ønsker at du tar kontakt med oss på [email protected] så kan vi ta en ny gjennomgang av saken din. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (2)

Må legge ut bruddgebyr selv

Omtale av  Bente

Fornøyd med lave priser. Synes selger burde opplyst ved inngåelse av kontrakten, at jeg selv må legge ut bruddgebyret hos de jeg forlater. Får det redusert på fakturaer fra Nortel, men mye å ut med på en gang for 3 abn.

Svar fra Nortel
14.08.2023 07:44

Hei Bente Det stemmer det du skriver her om at bruddgebyret du får fra tidligere operatør må selv betales. Videre blir fakturaer du får fra oss kreditert inntil du har nådd beløpet som bruddgebyret er på. Vi ønsker å være tydelig og klar i vår kommunikasjon, og jeg skjønner det er kjedelig å måtte betale brudd på tre abonnement samtidig. Jeg tar med meg kommentaren din videre! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (2)

Plutselig økte fast avtalt månedspris.

Omtale av  Snorre

Jeg ble kontaktet av Nortel's selger for å skifte over fra Telenor. Var i utgangspunktet skeptisk men fikk på mail heldigvis bekreftet avtalt månedspris på 50GB. Etter to faktureringer begynte sjauen med feilfaktureringer der beløpet var nesten doblet. SMS fungerer ikke i Frankrike hvor jeg er nå...

Svar fra Nortel
14.08.2023 07:50

Hei Snorre Om du har fått tilsendt en kontrakt hos oss og denne er signert, er det disse prisene som skal være gjeldende. Jeg skjønner det kan være frustrerende om du i ettertid mottar faktura som har noen andre priser. Når det gjelder SMS i Frankrike skal det fungere som normalt, men det kan være noen innstillinger på telefonen din som må justeres. Jeg trenger litt mer informasjon om deg før jeg kan søke deg opp i våre systemer for å se hva som har skjedd her. Om du ønsker kan du ta kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan ta en ny gjennomgang av saken din, og se på fakturaene som du har fått tilsendt fra oss. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (3)

Lureri

Omtale av  Simon

Selger ringte å skulle selge meg abonnement med ubegrenset data. Det viste seg å være alt annet en ubegrenset. Etter 10gb på 1 dag var det totalt fjæra sjø. Hastighet lik 0. Fikk ikke gjort en dritt. Ringte opp å ville si opp avtalen da jeg ikke fikk det som var forventet. Endte opp med et ufint gebyr på flere tusen. Styr unna

Svar fra Nortel
14.08.2023 07:55

Hei Simon Abonnementet vårt Grenseløs har en grense på 10GB om dagen, hvor hastigheten blir strupet om man går over denne grensen. Dette tilsvarer ca. 300GB totalt i mnd, altså ganske mye data. Vi ønsker at vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, og skjønner det kan være frustrerende om du ikke ble opplyst om denne grensen på forhånd. Jeg tar med meg kommentaren din videre! Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] så kan vi ta en ny gjennomgang av saken din. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (4)

Leverer ikke som avtalt, og lite imøtekommende

Omtale av  Stian S

Ble kontaktet av en svært pågående, men hyggelig, selger. Skisserte løsningen som vi hadde i Phonero, og fikk til svar at ikke bare kunne dem levere tilsvarende løsningen- Men de kunne også ffforbedre den! Problemene begynte allerede før portering da de på teknisk avdeling overhode ikke skjønte hvordan vi ville ha oppsettet, og det viste seg snart at den løsningen som vi ble lovet, og som vi hadde hos Phonero, ikke kunne leveres av Nortel. Etter flere måneder fram og tilbake for å finne en levelig løsning ga jeg opp og ønsket å heve avtalen. Men tror du de ville la oss gå uten å betale 12000,- + mva i bruddgebyr, ikke snakk om. Meget useriøst mtp at grunnen til heving av avtale er at de ikke har teknologien for å innfri de løsningene som de faktisk solgte oss. Det eneste positive er prisen, men det er vell som med alt annet, man får det man betaler for

Svar fra Nortel
17.07.2023 08:15

Hei Stian Jeg skjønner det kan være frustrerende om dere har blitt lovet løsninger som ikke er blitt levert. Vi ønsker selvfølgelig at alle våre kunder skal være fornøyd, og at de skal få de produktene og løsningene som er avtalt. Bruddgebyr som du nevner her er er standard praksis i bedriftsmarkedet. Dette er et gebyr som kommer ved brudd på skriftlig inngått avtale. Jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg i våre systemer, for å se hva som har skjedd. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] så kan vi ta en ny gjennomgang av saken din. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (11)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fornøyd kunde

Omtale av  Svein

Vår bedrift er godt fornøyd med leveranse fra Nortel

Svar fra Nortel
17.07.2023 07:44

Hei Svein Takk for 5 stjerner, vi setter stor pris på at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)

Serviceinnstilt og løsningsorientert

Omtale av  Ivar S

Alltid blide å snakke med og ser løsninger til ditt beste.

Svar fra Nortel
14.07.2023 10:07

Hei Ivar Takk for din tilbakemelding, det er kjekt å lese at du er fornøyd med vår kundeservice og løsninger! Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nortel mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR