Meny

ice omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice

"ICE er 100% ubrukbart. 10% dekning holder ikke i 2020."

Omtale om ice skrevet av Anitab for 30.07.2020 14.53

ice har totalt 2629 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ICE er 100% ubrukbart. 10% dekning holder ikke i 2020."
4 syns denne omtalen er nyttig

Sjelden dekning, både når det gjelder å ringe og å være på nett. De sier det er utbedret, men det er det absolutt IKKE!

Svar fra ice
10.08.2020 14.39
Hei, Anitab :-)

Så utrolig leit å høre, at du har hatt en sånn opplevelse med oss. :-(

Vi leverer unik dekning i Norge, per i dag. Vi leier nett av Telia, i tillegg til å levere vårt eget. Vårt eget nett, ice+, dekker i dag 90% av befolkningen, som burde holde til de aller fleste, og nettet til Telia burde dekke over store deler av resten av landet. Det utelukker imidlertid ikke, at det kan være området, hvor man dessverre ikke får tjeneste, men det blir unntaket, mer enn det er regelen. :-)

Du kan sjekke den forventede dekningen, der du bor og ferdes, på dekningskartet vårt, som du kan finne her: https://www.ice.no/dekning/. Den samlede antatte dekningen for mobiltelefoni, finner du ved å huke av for mobiltelefon, og ice+ dekningen finner du, ved å huke av for ice+. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Bytt.no
"ICE er 100% ubrukbart. 10% dekning holder ikke i 2020." skrev Anitab om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Anitab og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

May J. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og dårlig oppfølging!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har en Huawei P20 Pro som er et år gammel. Fra dag 1 har den hatt elendig lydkvalitet og dekning. Slår seg av under samtale, og personer i andre enden hører ikke hva jeg sier. Må ringe opp igjen gang på gang, men blir ikke noe bedre. Bortfall av lyd. Det siste halvåret har jeg hatt en uendelig kommunikasjon med ICE og one2cel. Sendt telefonen inn to ganger til verksted, har blitt satt over til ulike instanser. Dette har ikke ført til noe. Vi har ikke kommet videre i saken, og kundeservice sier de ikke har noe ansvar og sender meg bare videre i systemet. Har snakket med reklamasjonsavdeling, verksted som ikke finner noe galt med telefonen. Har også prøvd nytt simkort, men det var ikke noe hjelp. Har kjøpt ny telefon, og skal bytte leverandør, anbefaler ikke ice....dette blir for useriøst.

Svar fra ice
10.08.2020 14.38
Hei, May :-)

Dette var ikke hyggelig lesning, og jeg beklager for at du har blitt henvist frem og tilbake, mellom oss, One2Cel og verkstedet. :-( Jeg kan godt forstå at det kan oppleves belastende, og medføre irritasjon.

Jeg kjenner ikke til saken din spesifikt, men sånn helt generelt, hvis det er noe galt, med telefoner som har blitt kjøpt hos oss, så er det standard rutine, å henvise til One2Cel. De vil da ta det videre med verksted. Dette for å sjekke om det er noe galt på telefonen, og eventuelt utbedre, hvis de klarer å gjenskape feilen.

Hvis verkstedet ikke kan gjenskape feilen, så er sjansen stor for at det ikke er noe galt med telefonen i seg selv, og problemet kan da være mer lokalt. Det kan eksempelvis være at dekningen i området er dårlig,eller noe galt med SIM-kortet, som du sier at ble byttet, men det er umulig å fastslå, med så begrenset informasjon som jeg har. :-(

Jeg synes det er utrolig leit å høre, at du nå skal forlate oss, som din operatør, men jeg håper at du blir fornøyd med løsningen du har funnet. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Ice"
5 syns denne omtalen er nyttig

På fredagkveld fikk jeg melding om at jeg hadde overskredet 2GB grensen min! og jeg som var avhengig av å kunne bruke data hele helgen var uten muligheter til det mesteparten av helgen. Jeg har bedriftsabonnement. I tillegg til dette så bruker jeg mobilen hos Ice og det er hele tiden utenfor nettverket og folk klager hele tiden over at de ikke får tak i meg og det vises ikke på min mobil at de har ringt. Legen min har klagt og pga dette. Jeg har måttet betale for legekonsultasjon uten å få den gjentatte ganger pga dette. Jeg har med andre ord bare tapt penger på ICE. Dårlig på alle måter.

Svar fra ice
10.08.2020 14.37
Hei, Maria :-)

Så utrolig leit å høre, dette skjønner jeg virkelig at er et problem. :-(

Angående datamengden, så er kanskje 2GB litt for lite for deg? Vi har andre abonnement, med mer data, som kanskje passer deg bedre. :-)

Når det kommer til problemene du har, med å motta samtaler, så er det litt vanskeligere å diagnotisere. Har må vi nok prøve å feilsøke litt, og se om vi kanskje kan få fikset problemet. :-)

Du kan sende vår bedriftsavdeling, en melding, så de får sjekket på abonnementet ditt, hva som kan være årsaken, til at folk ikke får tak i deg. Da kan vi samtidig se litt på mulighetene til å kanskje oppgradere abonnementet ditt, til et med mer data. De har en chat du kan bruke, og den kan du finne her:https://www.ice.no/bedrift/kundeservice/kontakt-oss/. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Noe som skurrer"
6 syns denne omtalen er nyttig

2 dager på rad har jeg hatt full dekning med 4 streker hele dagen med Ice+ «Fri data» på ekebergsletta, men når kvelden kommer faller det ut og Telia Ice slår inn og jeg har ikke data til å se fotball, dette stinker det svindel av laaaang vei. Hvorfor har jeg så mye dårligere dekning om kvelden???

Svar fra ice
10.08.2020 14.36
Hei, Kjell :-)

Så utrolig leit å høre, at det faller ut sånn, på kveldstid. :-(

Jeg har ikke noe godt svar, på hvorfor det hopper av, på kveldstid, på den måten der, gitt at du er i samme område. Det kan være at trafikken på ice+ nettverket skyter i været, og at hastigheten dermed blir bedre på Telia sitt nett, og derfor bytter over? Det er vanskelig å si. :-(

Skjer det hver dag, på omtrent samme tidspunkt? Hva skjer hvis du prøver å manuelt bytte over til ice+ igjen, når dette skjer?

Send oss gjerne en epost, til bytt.no@ice.no, så kan vi ta en teknisk prat der, og kanskje finne en løsning. :-)

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skummelt dårlig dekning, og værre kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vært kunde hos ice i litt over to år. Prisen var grei nok, men jeg hadde nesten aldri dekning da jeg var ute i naturen som var årsaken til at jeg bytta. Da moren min ringte dere for å spørre om hun måtte gi beskjed om at jeg skulle bytte(er under 18), lot damen i kundeservice vær å besvare spørsmålet, og heller stengte kontoen min umiddelbart og TERMINERTE nummeret mitt. Dette var veldig sleipt gjort da jeg absolutt trenger nummer både for å bytte abonnement, samtidig som jeg trenger det til så å si alt annet.

Svar fra ice
10.08.2020 14.35
Hei, Anna :-)

Så utrolig leit å høre at det oppsto en misforståelse, som medførte at nummeret ditt ble sagt opp, og du mistet dette. :-(

Jeg forstår at det må ha vært utrolig frustrerende, og ikke minst skapt en del ulemper for deg, og det må jeg virkelig bare legge meg helt flat, og beklage for. :-(

Jeg håper at du har fått et abonnement opp å gi igjen, og er fornøyd med løsningen du har funnet. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
ice har totalt 2629 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR