Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 877 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 877 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 877 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 391
515
323
399
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no

Håpløs leverandør

Omtale av  Steinar

Manglende dekning i karibien, rot med faktura. Uforskammet kundeservice ingen beklagelse.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig dekning og mobildata

Omtale av  Jonas

Opplevde ofte at det var ingen dekning og jeg fikk da ofte ikke brukt mobildata. Det er ikke vits å ha nye mobildata når du ikke får brukt den! Hvorfor måtte dere kjøpe opp komplett? De gjorde det så bra, også kommer dere og stjeler de!

Svar fra ice
24.07.2019 22:14

Hei, Jonas Så leit å høre at du har opplevd problemer med mobilnettet. Slik skal det naturligvis ikke være. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummeret det gjelder, så skal vi få undersøkt saken nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Nesten ingen hastighet

Omtale av  Tj

Omtrent null dekning på hytta i nærheten av Drøbak. Min kones abbonement med Telenor nett har meget god hastighet . Så jeg må bare bytte.

Svar fra ice
24.07.2019 22:14

Hei, Tj Dette hørtes ikke helt bra ut. Jeg vil gjerne undersøke saken nærmere for deg. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, og telefonnummer, så skal vi ta en titt på det. Ha en fin dag! Mvh. Julia ice.no

Ingen 4g i London, ikke ett sekund

Omtale av  Richard F

3 andre jeg reiser med har 4g hele tiden, på samme nettverk som jeg er tildelt, men jeg får knapt opp en H.... Dette er ikke bare irriterende, men kontrast fra komplett, hvor jeg hadde 4g på en liten øy i Thailand. Har endret og trikset med nettet men gir opp nå, har ikke tid til dette tullet. Er det ikke på plass i morgen, bytter jeg på mandag

Svar fra ice
23.07.2019 22:45

Hei, Richard Jeg beklager for sent svar fra meg, og for ulempene dette har medført for deg, som kunde. Dersom du fortsatt opplever problemet med mobilnett i utlandet, så kan du sende oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få undersøkt saken din nærmere. Ha en fin dag! Mvh. Julia ice.no

Relativt ok

Omtale av  Inga

God start. Abonnementet var markedsdyktig og fulgte med i nye svinger. Dessverre gjør ice som andre mobiloperatører og fjerner de billigste abonnementene sine. Frustrerende for oss få med lavt forbruk.

Svar fra ice
23.07.2019 22:45

Hei, Inga Det stemmer at vi har bestemt oss for å avvikle 500MB-abonnementet. Jeg beklager for at dette valget ikke faller i smak hos deg. :-( På en annen side, vil kundene våre dobbel så mye data med 1GB-abonnementet, for 30,- mer i måneden. Dersom det skulle være aktuelt av deg, har vi også lansert iceJunior-abonnementet. Dette tilbudet er helt gratis for barn under 13, om du skulle ha noen barn i familien, for eksempel. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Holder ikke det de lover

Omtale av  Jki

Når de første GB er oppbrukt, er man avhengig av dekning på icenettet, som jeg har. Problemet er at hver gang man snakker i telefonen, koples man over på Telia, og det går da 10-15 min før man koples tilbake. Man kan da f.eks ikke slå opp noe på nettet mens man er i tlf, og om noen ringer mens man holder på med noe blir det 10-15 min avbrudd. I tillegg har jeg flere ganger opplevd at Internett fortsetter å være strupet, på tross av at det er full icenett-dekning. Da hjelper det noen ganger å restarte tlf, andre ganger ikke. Support er høflige, men har ikke kunnet hjelpe, og er heller ikke villige til å legge på GB på «Telia-delen» av abonnementet mens de finner ut av det. De selger med andre ord et produkt de ikke kan levere.

Svar fra ice
01.07.2019 12:11

Hei Jki, Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med Data Frihet, som jeg antar at du refererer til her. Det er korrekt at Data Frihet kun fungerer på vårt dekningsnett, ice+. Dersom du ikke kommer på ice+, på ditt område, er nok grunnen at Telia-nettet, som vi leier sendere fra, fungerer bedre her. Samtaler skjer per i dag via Telia sitt nett i alle tilfeller hvor telefonen ikke har støtte eller dekning for 4G-tale i vårt eget nett. For mer informasjon om hvilke telefonmodeller som støtter 4G-tale, kan du se her: https://www.ice.no/produkt/4g-tale/ Dersom du fortsatt opplever at du ikke kobles til ice+, når du er ferdig i samtalen, så kan du sende oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få sett nærmere på saken. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Opplastingshastighet / Lavere ytelse

Omtale av  Roger

Hadde Komplett Mobil hvor VideoOpplastingshastigheten var upåklagelig, dvs bare noen minutter på en HD-Video på alt fra f eks 4 - 25 minutter eller mer. Etter at Ice kjøpte opp Komplett og jeg ble flyttet over til Ice ble det andre boller. Opplastingshastigheten gikk fra lett og hurtig medvind til kald sirup i motvind. En 5-minutters videoopplasting tok i går ca 10 ganger lengre tid enn hos Komplett - omtrent 30 minutter istedenfor 3-4 minutter. Ringte kundeservice som innrømte at Ice bruker lavere frekvens på sitt nett og at det derfor går tregere. Dette er nesten svindel da Ice aldri har forespeilet noen opplysninger om dette eller informert meg som kunde på forhånd eller fått godkjent noe slikt fra meg som kunde. Det finnes ingen avtaleinngåelse på disse Ice-premissene om elendig opplastingshastighet. På samtaler ofte dårlig lyd og lydkvalitet + samtaler som detter ut, kanskje fordi det svitsjes mellom Ice og Telenor-nettet under samtaler. Jeg mener dette kvalifiserer for å få pengene tilbake. Alle som selger noe er forpliktet til å levere et produkt som oppfyller formålet uten plynder for kunden. Selger de et produkt som har svakheter og bakdeler skal dette opplyses tydelig på forhånd slik at en kunde eller potensiell kunde kan styre unna på forhånd - og slippe å bli ført bak lyset i kanskje måneder med irritasjoner og plynder og tull og slippe å dedikere betydelige deler av hverdagene til å løse problemer man aldri ville valgt - og i tillegg bli avkrevd betaling for makkverket. Dette holder ikke, - pengene tilbake + kompensasjon for tapt tid irritasjoner og livskvalitet.

Svar fra ice
01.07.2019 12:11

Hei Roger, Dette hørtes ikke helt bra ut. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den videre her. Send oss en e-post til [email protected], så skal vi få undersøkt dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR