Meny

ice omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
8
av 30 innen
mobilselskap
54%
anbefaler
ice

"Ingen 4g i London, ikke ett sekund"

Omtale om ice skrevet av Richard F for 28.06.2019 18.27

ice har totalt 2084 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Richard F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen 4g i London, ikke ett sekund"
2 syns denne omtalen er nyttig

3 andre jeg reiser med har 4g hele tiden, på samme nettverk som jeg er tildelt, men jeg får knapt opp en H.... Dette er ikke bare irriterende, men kontrast fra komplett, hvor jeg hadde 4g på en liten øy i Thailand. Har endret og trikset med nettet men gir opp nå, har ikke tid til dette tullet. Er det ikke på plass i morgen, bytter jeg på mandag

Bytt.no
"Ingen 4g i London, ikke ett sekund" skrev Richard F om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Richard F og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Relativt ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

God start. Abonnementet var markedsdyktig og fulgte med i nye svinger. Dessverre gjør ice som andre mobiloperatører og fjerner de billigste abonnementene sine. Frustrerende for oss få med lavt forbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Holder ikke det de lover"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når de første GB er oppbrukt, er man avhengig av dekning på icenettet, som jeg har. Problemet er at hver gang man snakker i telefonen, koples man over på Telia, og det går da 10-15 min før man koples tilbake. Man kan da f.eks ikke slå opp noe på nettet mens man er i tlf, og om noen ringer mens man holder på med noe blir det 10-15 min avbrudd. I tillegg har jeg flere ganger opplevd at Internett fortsetter å være strupet, på tross av at det er full icenett-dekning. Da hjelper det noen ganger å restarte tlf, andre ganger ikke. Support er høflige, men har ikke kunnet hjelpe, og er heller ikke villige til å legge på GB på «Telia-delen» av abonnementet mens de finner ut av det. De selger med andre ord et produkt de ikke kan levere.

Svar fra ice
01.07.2019 12.11
Hei Jki,

Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med Data Frihet, som jeg antar at du refererer til her. Det er korrekt at Data Frihet kun fungerer på vårt dekningsnett, ice+. Dersom du ikke kommer på ice+, på ditt område, er nok grunnen at Telia-nettet, som vi leier sendere fra, fungerer bedre her.

Samtaler skjer per i dag via Telia sitt nett i alle tilfeller hvor telefonen ikke har støtte eller dekning for 4G-tale i vårt eget nett. For mer informasjon om hvilke telefonmodeller som støtter 4G-tale, kan du se her:
https://www.ice.no/produkt/4g-tale/

Dersom du fortsatt opplever at du ikke kobles til ice+, når du er ferdig i samtalen, så kan du sende oss en e-post til bytt.no@ice.no, med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få sett nærmere på saken.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Opplastingshastighet / Lavere ytelse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Komplett Mobil hvor VideoOpplastingshastigheten var upåklagelig, dvs bare noen minutter på en HD-Video på alt fra f eks 4 - 25 minutter eller mer. Etter at Ice kjøpte opp Komplett og jeg ble flyttet over til Ice ble det andre boller. Opplastingshastigheten gikk fra lett og hurtig medvind til kald sirup i motvind. En 5-minutters videoopplasting tok i går ca 10 ganger lengre tid enn hos Komplett - omtrent 30 minutter istedenfor 3-4 minutter. Ringte kundeservice som innrømte at Ice bruker lavere frekvens på sitt nett og at det derfor går tregere. Dette er nesten svindel da Ice aldri har forespeilet noen opplysninger om dette eller informert meg som kunde på forhånd eller fått godkjent noe slikt fra meg som kunde. Det finnes ingen avtaleinngåelse på disse Ice-premissene om elendig opplastingshastighet. På samtaler ofte dårlig lyd og lydkvalitet + samtaler som detter ut, kanskje fordi det svitsjes mellom Ice og Telenor-nettet under samtaler. Jeg mener dette kvalifiserer for å få pengene tilbake. Alle som selger noe er forpliktet til å levere et produkt som oppfyller formålet uten plynder for kunden. Selger de et produkt som har svakheter og bakdeler skal dette opplyses tydelig på forhånd slik at en kunde eller potensiell kunde kan styre unna på forhånd - og slippe å bli ført bak lyset i kanskje måneder med irritasjoner og plynder og tull og slippe å dedikere betydelige deler av hverdagene til å løse problemer man aldri ville valgt - og i tillegg bli avkrevd betaling for makkverket. Dette holder ikke, - pengene tilbake + kompensasjon for tapt tid irritasjoner og livskvalitet.

Svar fra ice
01.07.2019 12.11
Hei Roger,

Dette hørtes ikke helt bra ut. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den videre her. Send oss en e-post til bytt.no@ice.no, så skal vi få undersøkt dette nærmere.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"helt ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt noen problemer med ICE, liker ikke at det blir dyrere,da jeg bruker lite data.Dere burde da sette ned abbonement prisen for disse kundene.

Svar fra ice
01.07.2019 12.11
Hei, Rolf B,

Dessverre, så har vi valgt å avvikle 500 MB abonnementet vårt fordi vi har såpass få kunder som benytter seg av dette.
Som regel, så ligger behovet til våre kunder på over 1 GB i måneden.

Dere vil automatisk bli ført over til 1 GB abonnementet vårt, fra begynnelse av august, men dersom dere ikke ønsker å benytte dere av dette, så har dere selvfølgelig mulighet til å bytte operatør.

Forøvrig, så koster vårt 1 GB abonnement 129,- i måneden, som kun er 30,- ekstra fra 500 MB abonnementet vårt.

Jeg håper du ønsker å bli forbli kunde hos oss, Rolf! :-)

Mvh. Julia
ice.no
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Ice
ice har totalt 2084 omtaler på Bytt.no
Mobilabonnement fra Ice
Bestill på nettsidene til Ice
Vis alle mobilabonnement
Mobil 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Ice
Gå til Ice nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR