Meny

ice omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
22
av 38 innen
mobilselskap
46%
anbefaler
ice

"Ustabilt mobilt bredbånd"

Omtale om ice skrevet av John C. B for 02.08.2020 17:16

ice har totalt 2779 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
John C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ustabilt mobilt bredbånd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde mobilt bredbånd 15 GB for å ha på hytta, med A1 Smartrouter. Svært ustabilt, faller ut ofte og må restartes. Prøvd ulike innstillinger på forslag fra kundeservice, ingenting ga tilstrekkelig effekt. Ble foreslått ekstern antenne til kr 1599, selv om router jevnt over viste tilstrekkelig dekning. Uaktuelt for min del. Valgte å angre med 30 dagers fornøyd garanti, var ikke noe trøbbel fra ice sin side med dette. Opplever stor forskjell på service-nivå hos de ulike jeg kom i kontakt på kundeservice. Men karakteren her er ikke på grunn av kunderservice, men det utrolig lite stabile produktet

Svar fra ice
11.08.2020 08:42
Hei, John :-) Så leit å høre, at servicenivået hos oss, var så forskjellig, og at du hadde en så dårlig opplevelse av vårt produkt. :-( Vi prøver så godt vi kan, å sørge for at kundene våre føler at de kommer til kundebehandlere, som er like dyktige til det tekniske, men også det menneskelige, når de snakker med oss. Det er selvfølgelig veldig utfordrende, men det er en målsetning vi har, og jeg synes det er trist å høre, at vi ikke er kommet helt i land på dette, riktig enda. :-( Nettverket vårt, bruker flere frekvenser, både med svært korte, og svært lange bølgelengder. Dette for å sørge for at basestasjonene våre både har den beste rekkevidden, men også beste kapasiteten og hastigheten, de kan. Dette er grunnen til at blant annet luftambulansen bruker oss, som leverandør, for sine tjenester. Til de fleste, så skal det gi super dekning. :-) Jeg synes det er leit å høre, at vi ikke fikk levert god dekning til deg, riktig enda, men jeg håper at vi får bygget ut dekning der du bor, så kanskje produktet vårt blir mer aktuelt for deg igjen, i fremtiden. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Bytt.no
"Ustabilt mobilt bredbånd" skrev John C. B om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som John C. B og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning. Respekterer ikke en skriftlig oppsigelse."
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte et prøveabonnement på to mnd. Opplevde svært dårlig dekning. Skriver til ICE at jeg ikke ønsker fortsatt abonnement av foran nevnte grunn. Ice svarer og ber meg ringe for å fortelle hvorfor jeg ikke ønsket fortsatt abonnement og avslutter ikke abonnementet slik jeg ba om. Respektløst spør du meg.’

Svar fra ice
11.08.2020 08:42
Hei, Berit :-) Så leit å høre, at du opplever det sånn. :-( Nå vet jeg ikke noe om henvendelsen du hadde med oss spesifikt, men for å registrere en oppsigelse, så krever vi at et sikkerhetsspørsmål besvares. Sikkerhetsspørsmål er spørsmål, som bare juridisk eier kan besvare. Hvis sikkerhetsspørsmålet ikke blir besvart og bestått, så vil ikke oppsigelsen legges inn. Er det kanskje det som har skjedd? Det er ikke vår hensikt å være respektløse, men vi ønsker å ivareta våre kunders sikkerhet, og en del av dette, er blant annet å stille sikkerhetsspørsmål, når kundene våre er i kontakt med oss, og skal utføre endringer i abonnementet. :-) Jeg håper du har fått sagt opp abonnementet ditt nå, som du ønsket, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ICE er 100% ubrukbart. 10% dekning holder ikke i 2020."
4 syns denne omtalen er nyttig

Sjelden dekning, både når det gjelder å ringe og å være på nett. De sier det er utbedret, men det er det absolutt IKKE!

Svar fra ice
10.08.2020 14:39
Hei, Anitab :-) Så utrolig leit å høre, at du har hatt en sånn opplevelse med oss. :-( Vi leverer unik dekning i Norge, per i dag. Vi leier nett av Telia, i tillegg til å levere vårt eget. Vårt eget nett, ice+, dekker i dag 90% av befolkningen, som burde holde til de aller fleste, og nettet til Telia burde dekke over store deler av resten av landet. Det utelukker imidlertid ikke, at det kan være området, hvor man dessverre ikke får tjeneste, men det blir unntaket, mer enn det er regelen. :-) Du kan sjekke den forventede dekningen, der du bor og ferdes, på dekningskartet vårt, som du kan finne her: https://www.ice.no/dekning/. Den samlede antatte dekningen for mobiltelefoni, finner du ved å huke av for mobiltelefon, og ice+ dekningen finner du, ved å huke av for ice+. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
May J. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og dårlig oppfølging!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har en Huawei P20 Pro som er et år gammel. Fra dag 1 har den hatt elendig lydkvalitet og dekning. Slår seg av under samtale, og personer i andre enden hører ikke hva jeg sier. Må ringe opp igjen gang på gang, men blir ikke noe bedre. Bortfall av lyd. Det siste halvåret har jeg hatt en uendelig kommunikasjon med ICE og one2cel. Sendt telefonen inn to ganger til verksted, har blitt satt over til ulike instanser. Dette har ikke ført til noe. Vi har ikke kommet videre i saken, og kundeservice sier de ikke har noe ansvar og sender meg bare videre i systemet. Har snakket med reklamasjonsavdeling, verksted som ikke finner noe galt med telefonen. Har også prøvd nytt simkort, men det var ikke noe hjelp. Har kjøpt ny telefon, og skal bytte leverandør, anbefaler ikke ice....dette blir for useriøst.

Svar fra ice
10.08.2020 14:38
Hei, May :-) Dette var ikke hyggelig lesning, og jeg beklager for at du har blitt henvist frem og tilbake, mellom oss, One2Cel og verkstedet. :-( Jeg kan godt forstå at det kan oppleves belastende, og medføre irritasjon. Jeg kjenner ikke til saken din spesifikt, men sånn helt generelt, hvis det er noe galt, med telefoner som har blitt kjøpt hos oss, så er det standard rutine, å henvise til One2Cel. De vil da ta det videre med verksted. Dette for å sjekke om det er noe galt på telefonen, og eventuelt utbedre, hvis de klarer å gjenskape feilen. Hvis verkstedet ikke kan gjenskape feilen, så er sjansen stor for at det ikke er noe galt med telefonen i seg selv, og problemet kan da være mer lokalt. Det kan eksempelvis være at dekningen i området er dårlig,eller noe galt med SIM-kortet, som du sier at ble byttet, men det er umulig å fastslå, med så begrenset informasjon som jeg har. :-( Jeg synes det er utrolig leit å høre, at du nå skal forlate oss, som din operatør, men jeg håper at du blir fornøyd med løsningen du har funnet. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Ice"
5 syns denne omtalen er nyttig

På fredagkveld fikk jeg melding om at jeg hadde overskredet 2GB grensen min! og jeg som var avhengig av å kunne bruke data hele helgen var uten muligheter til det mesteparten av helgen. Jeg har bedriftsabonnement. I tillegg til dette så bruker jeg mobilen hos Ice og det er hele tiden utenfor nettverket og folk klager hele tiden over at de ikke får tak i meg og det vises ikke på min mobil at de har ringt. Legen min har klagt og pga dette. Jeg har måttet betale for legekonsultasjon uten å få den gjentatte ganger pga dette. Jeg har med andre ord bare tapt penger på ICE. Dårlig på alle måter.

Svar fra ice
10.08.2020 14:37
Hei, Maria :-) Så utrolig leit å høre, dette skjønner jeg virkelig at er et problem. :-( Angående datamengden, så er kanskje 2GB litt for lite for deg? Vi har andre abonnement, med mer data, som kanskje passer deg bedre. :-) Når det kommer til problemene du har, med å motta samtaler, så er det litt vanskeligere å diagnotisere. Har må vi nok prøve å feilsøke litt, og se om vi kanskje kan få fikset problemet. :-) Du kan sende vår bedriftsavdeling, en melding, så de får sjekket på abonnementet ditt, hva som kan være årsaken, til at folk ikke får tak i deg. Da kan vi samtidig se litt på mulighetene til å kanskje oppgradere abonnementet ditt, til et med mer data. De har en chat du kan bruke, og den kan du finne her:https://www.ice.no/bedrift/kundeservice/kontakt-oss/. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
ice har totalt 2779 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR