Meny

ice omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 26 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
ice

"Ice abonnement"

Omtale om ice skrevet av Johnny for 24.11.2022 01:20

ice har totalt 2977 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ice abonnement"

I dag har jeg 2 abonnement. For min sønn ung bruker 30 gb og meg selv 1 gb. Hvor jeg har avtale slik at min sønn over fører det han ikke bruke til meg i løpet av måneden og det må han gjøre når ny måned starter for 2 abonnement betaler jeg ca 400 kroner pr måned. Og det er jeg fornøyd med. Men jeg har også forhandlet meg frem til den pris selv. Og i tillegg fikke jeg 2 måneder gratis i oppstarten. Så desember vil bli første måned jeg betaler for. Så jeg er fornøyd med ice.

Bytt.no
"Ice abonnement" skrev Johnny om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Johnny og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ice lurer til seg nye kunder"

Min kone fikk en tlf fra Ice med et tilbud hun trodde var bra. Hun ba derfor selger ta kontakt med meg som er eier av familiepakken og betaler regningen for abonnement våres. Det viste seg at tilbud bare var et velkomst tilbud på 2 måneder og derretter vil bli dyrere en det vi betaler for familie pakke hos Onecall. Selger ringte opp igjen til hun og påsto at jeg hadde godkjent overføring til dem. Nå Forsøker Ice å overflytte vår familiepakke med eierskifte av mitt nr som jeg har hatt i 30 år over til hennes navn og gi hun regningene i fremtiden. Når jeg som eier ringer ice kundeservice og ber dem kanselere bestillingen og forteller at selger har lurt min kone til et dårligere tilbud. Så tar de ikke dette til seg og sier at d er kona mi som må ordne. Hva blir d neste?? Skal de ringe barna og tilby ny mobil mot å svare ja på en melding??

Svar fra ice
24.11.2022 09:19
Hei, Christer Dette var leit å høre. Nå har jeg ikke innsyn i hva som har skjedd i din sak, så jeg kan kun skrive på generelt grunnlag. Når det bestilles et abonnement hos ny operatør i et annet navn enn den som eier nummeret i dag, må det bekreftes en SMS med eierskifte fra nummeret som skal overføres. Nummeret blir ikke overført til oss før SMS-en er bekreftet. Mobiloperatørene i Norge har i henhold til norsk lov ikke lov til å hindre et mobilnummer fra å overføres fra en operatør til en annen. Derfor er det strenge rutiner når det gjelder bekreftelse av eierskifte. Jeg håper at dette løser seg for dere og ønsker deg en god kveld! Mvh. Julie ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ICE+Apple=No Match."

For oss med Apple produkter er dessverre ICE Norges dårligste mobil selskap, dette skyldes fordi ICE ikke har avtaler med Apple har dem sagt, men når dem nå har sagt dette i årevis uten å få til noen avtale er vel sannsynligheten liten til at det skjer. Ingen WiFi tale, eneste selskap som man må manuelt skru på 5G fot at det skal fungere (auto hos alle andre), eSim til iPhone kan man få (tungvint løsning, må installere ICE appen og kontakte kundeservice så blir eSim sendt til appen og man kan installere det derifra). Ingen støtte for eSim for Apple Watch, vel og merke mangelvare oss aller fleste foruten Telia og Telia’s andre merkenavn som glimre med sin støtte der. Ble glad da ICE kom med iceMax abonnementene, men skuffelsen kom like raskt med så dårlig hastighet alternativer dette abonnementet tilbyr, her burde dere minste også tilbydd et alternativt med fri fart første 100GB som aller fleste andre mobilselskapene velger å gjøre. Synes tillegg at alle mobil selskap burde tilby å bli kunde med eSim, da jeg selv ble kunde opplyste jeg at jeg ikke kom til å ta i bruk fysisk SIM-kort og at det ikke er særlig miljøvennlig å sende et brev med plastkort i posten som ikke kom til å bli brukt. Her har ikke bare ICE noe å lære, men fleste andre mobil selskap også. Er vel noe mobil selskapene prøver å utsette så lenge som mulig, siden med eSim kan kundene flytte lettere og mye raskere enn ved vanlige måten å måtte vente på et fysisk SIM-kort. (Bare en tanke, ingen konkrete bevis på dette) Har byttet mobil selskap, jeg ønsket heller å betale mere for et ubegrenset data abonnement som tilbyr fri fart og ikke begrensingene til ICE og siden Apple produkter er noe jeg fortsatt i lang tid kommer til å bruke og ICE ikke er god match der konkludere jeg med at jeg ikke kan anbefale ICE for meg selv eller til noen andre, spes. Apple brukere. Glemte noe så klart… Erfaring med kundeservice er kun positive, dem er raske til å svare, hyggelige og løste iallfall mine utfordringer raskt.

Svar fra ice
24.11.2022 09:19
Hei, Kay Det er veldig leit at du har valgt å bytte til en annen operatør. Vi har dessverre ikke fått noen dato på når WiFi-tale og eSIM til Apple Watch blir lansert. Det er alltid bra med tilbakemeldinger og tips, og det setter vi pris på. Det er også godt å høre at du er fornøyd med kundeservice. Det er stor konkurranse i markedet og nye mobilabonnement og tjenester lanseres stadig. Det kan jo hende vi får et abonnement som passer til deg 😊 Mvh. Julie ice.no
Kvive Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Udugelig kundeservice og ukeavis uten svar"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte en mandaga telefon , fikk over 1 uke og fikk ikke svar på henvendelsen. Ble til slutt at jeg benyttet angrerett på helw kjøpet. Men visa slutter ikke her . Fikk kredittkortgjels oppført på meg ifra en ukjent bank , noe aom viste aeg å være tlf. Dette får jeg ikke svar på og finner heller ingen info om at slikt skjer i en ukjent bank. Virker som respekten for kundene er helt utelatt der de faktisk gir en faan i deg som kunde . Styr unna for her finnea ingen rutiner eller effektivitet for å hjelpe kundene.

Svar fra ice
16.11.2022 09:29
Hei, Kvive! Beklager at du har hatt den opplevelsen hos oss! Send oss gjerne en e-post til [email protected] med navn, telefonnummer og en oppsummering av saken, så skal vi undersøke dette for deg. Mvh. Rebekka ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Alltid vært fornøyd, selv om en forlater ICE!"

Har vært kunde hos ICE i mange år og alltid vært fornøyd. Var trist de ble solgt til Lyse og skuffet sine investorer som satt igjen med ingenting. Har jeg noe å nevne så er det hvis at hvis du flytter så betaler du fortsatt for abb ut mnd'en, så kan være lurt å gjøre porteringen i slutten av mnd til ny leverandør. Nå ble det Nicemobil som også er ICE, men der er kostnadene mindre og en får mer GB pr.data. Kundebehandler var tipptopp og ordnet ny faktura når jeg var i kontakt med dem idag. Flinke folk på kundeservice!

Svar fra ice
16.11.2022 09:29
Hei, Morten 😊 Takk for god tilbakemelding! Jeg håper du blir fornøyd hos NiceMobil. Mvh. Rebekka ice.no
ice har totalt 2977 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR