Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 877 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 877 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 877 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 391
515
323
399
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no

Holder ikke det de lover

Omtale av  Jki

Når de første GB er oppbrukt, er man avhengig av dekning på icenettet, som jeg har. Problemet er at hver gang man snakker i telefonen, koples man over på Telia, og det går da 10-15 min før man koples tilbake. Man kan da f.eks ikke slå opp noe på nettet mens man er i tlf, og om noen ringer mens man holder på med noe blir det 10-15 min avbrudd. I tillegg har jeg flere ganger opplevd at Internett fortsetter å være strupet, på tross av at det er full icenett-dekning. Da hjelper det noen ganger å restarte tlf, andre ganger ikke. Support er høflige, men har ikke kunnet hjelpe, og er heller ikke villige til å legge på GB på «Telia-delen» av abonnementet mens de finner ut av det. De selger med andre ord et produkt de ikke kan levere.

Svar fra ice
01.07.2019 12:11

Hei Jki, Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med Data Frihet, som jeg antar at du refererer til her. Det er korrekt at Data Frihet kun fungerer på vårt dekningsnett, ice+. Dersom du ikke kommer på ice+, på ditt område, er nok grunnen at Telia-nettet, som vi leier sendere fra, fungerer bedre her. Samtaler skjer per i dag via Telia sitt nett i alle tilfeller hvor telefonen ikke har støtte eller dekning for 4G-tale i vårt eget nett. For mer informasjon om hvilke telefonmodeller som støtter 4G-tale, kan du se her: https://www.ice.no/produkt/4g-tale/ Dersom du fortsatt opplever at du ikke kobles til ice+, når du er ferdig i samtalen, så kan du sende oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få sett nærmere på saken. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Opplastingshastighet / Lavere ytelse

Omtale av  Roger

Hadde Komplett Mobil hvor VideoOpplastingshastigheten var upåklagelig, dvs bare noen minutter på en HD-Video på alt fra f eks 4 - 25 minutter eller mer. Etter at Ice kjøpte opp Komplett og jeg ble flyttet over til Ice ble det andre boller. Opplastingshastigheten gikk fra lett og hurtig medvind til kald sirup i motvind. En 5-minutters videoopplasting tok i går ca 10 ganger lengre tid enn hos Komplett - omtrent 30 minutter istedenfor 3-4 minutter. Ringte kundeservice som innrømte at Ice bruker lavere frekvens på sitt nett og at det derfor går tregere. Dette er nesten svindel da Ice aldri har forespeilet noen opplysninger om dette eller informert meg som kunde på forhånd eller fått godkjent noe slikt fra meg som kunde. Det finnes ingen avtaleinngåelse på disse Ice-premissene om elendig opplastingshastighet. På samtaler ofte dårlig lyd og lydkvalitet + samtaler som detter ut, kanskje fordi det svitsjes mellom Ice og Telenor-nettet under samtaler. Jeg mener dette kvalifiserer for å få pengene tilbake. Alle som selger noe er forpliktet til å levere et produkt som oppfyller formålet uten plynder for kunden. Selger de et produkt som har svakheter og bakdeler skal dette opplyses tydelig på forhånd slik at en kunde eller potensiell kunde kan styre unna på forhånd - og slippe å bli ført bak lyset i kanskje måneder med irritasjoner og plynder og tull og slippe å dedikere betydelige deler av hverdagene til å løse problemer man aldri ville valgt - og i tillegg bli avkrevd betaling for makkverket. Dette holder ikke, - pengene tilbake + kompensasjon for tapt tid irritasjoner og livskvalitet.

Svar fra ice
01.07.2019 12:11

Hei Roger, Dette hørtes ikke helt bra ut. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den videre her. Send oss en e-post til [email protected], så skal vi få undersøkt dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

helt ok

Omtale av  Rolf B

Har ikke hatt noen problemer med ICE, liker ikke at det blir dyrere,da jeg bruker lite data.Dere burde da sette ned abbonement prisen for disse kundene.

Svar fra ice
01.07.2019 12:11

Hei, Rolf B, Dessverre, så har vi valgt å avvikle 500 MB abonnementet vårt fordi vi har såpass få kunder som benytter seg av dette. Som regel, så ligger behovet til våre kunder på over 1 GB i måneden. Dere vil automatisk bli ført over til 1 GB abonnementet vårt, fra begynnelse av august, men dersom dere ikke ønsker å benytte dere av dette, så har dere selvfølgelig mulighet til å bytte operatør. Forøvrig, så koster vårt 1 GB abonnement 129,- i måneden, som kun er 30,- ekstra fra 500 MB abonnementet vårt. Jeg håper du ønsker å bli forbli kunde hos oss, Rolf! :-) Mvh. Julia ice.no

Skuffende dekning og hastighet når jeg har dekning.

Omtale av  Øyvind

Fikk Ice når de kjøpte opp komplett mobil. Nå har jeg som regel ikke lenger brukenes dekning. Når jeg har dekning så er datahastighetene elendige og samtale kvaliteten er dårligere. Batteriet på mobilen tømmes også mye fortere nå pga. dekningen. De har prøvd å ringe meg fra Ice,3 ganger, for å verifisere kontaktinfo etter overtagelsen. Samtalen har blitt brutt alle 3 gangene. Har ikke hatt noen problemer med de utenom det tekniske.

Svar fra ice
01.07.2019 12:10

Hei Øyvind, Så leit at du opplever tekniske problemer, etter du ble overført fra Komplett Mobil. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å feilsøke videre her. Send oss en e-post til [email protected], så skal vi få undersøkt dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Fungerer ikke i USA

Omtale av  Unni

Har gjort justering i innstillinger som foreskrevet av ICE ,restartet telefon , men fungerer ikke

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

god på kundebehandling

Omtale av  Nils

Jeg føler at ice bryr seg om meg som kunde, god på informasjon

Mine erfaringer

Omtale av  Trond

Ikke bestandig tilfredstillende dekning, og problemer med mms. Rollover og fakturaoppstilling er bra.

Svar fra ice
01.07.2019 12:10

Hei Trond, Så leit å høre at dekningen ikke alltid er optimal, og at du opplever problemer med MMS. Uten ytterligere kjennskap, blir det vanskelig å kommentere saken her. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få sett nærmere på saken. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR