Har en trådløs 4g router som er kjøpt av Ice, men valgte å si opp det mobile bredbåndet og heller bruke datasim fra Ice i routeren da dette ble ganske så mye rimeligere. Denne løsningen har fungert greit i et års tid, helt til routeren plutselig sluttet å virke. Tok da kontakt med kundeservice for å klage på routeren, men fikk beskjed om at de ikke kunne gi meg support siden jeg ikke hadde et aktivt mobilt bredbånd abonnement. Forsøkte å forklare at jeg faktisk hadde kjøpt routeren av dem og at denne ikke fungerte mer, men de var ikke interessert i å hjelpe meg. Sa at de først kunne hjelpe meg hvis jeg ble kunde igjen på mobilt bredbånd (noe jeg ikke er interessert i). Så det går tydeligvis ikke an å klage på selve routeren hos Ice, selv om kjøpsloven sier noe annet...

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Martin og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Bra oppbacking gode på svar på problemer.. Hyggelige folk og topp mobilt bredbånd

Har abonnement med ICE+ og har derfor droppet bredbånd hjemme. Deler mobildata med pc og Apple TV uten problemer. Sparer mye på å droppe bredbånd i leiligheten. Sjekket at det var bra dekning før jeg valgte å bare benytte mobilnett.

Bestile Ice-abonnement for å benytte meg av datapakken Data Frihet. Men, dataen er faktisk så godt som ubrukelig da Ice bare tilbyr Data Frihet på deres Ice+-nett, altså et LTE+/4G+-nettverk. Disse bruker to 4G-signal mot vanlig 4G, som bare bruker ett signal. Mobiltelefoner kobler seg automatisk til nettet med best dekning. All sannsynlighet tilsier at mobiler da vil hoppe av 4G+-nettet og over på 4G-nettet, da ett sterkt signal gir mer stabil dekning enn ett sterkt og ett svakere signal. Dermed sitter jeg igjen med en regning på 1000 GB jeg ikke får bruke. Anser meg selv som datakyndig men selv med 5 Android-telefoner, låste radioinnstilliger på kun LTE, 4G, uten Telia-roaming aktivert, osv., kunne jeg ikke løse problemet. Grovt misfornøyd. Kontakta support for å prøve finne en løsning, men de sa at det er faktisk klin umulig å "låse" en telefon til Ice+-nettet. Forøvrig svarte de hurtig og var trivelig å snakke med, men budskapet var allikevel utrolig skuffende. I ett nøtteskall sa de at kunder vil automatisk hives over til det sterkeste LTE-nettet, som i Ices tilfelle som regel blir normalt 4G, grunnet at Ice har lagd et solid 4G-nett som klart overgår 4G+-nettet. Om det er Ice+-dekning eller ei betyr ingenting da mitt nabolag har flott 4G+-dekning. Uheldgivis har jeg flottere 4G-dekning.

Elendig kundeservice og dekning. Kundeservice skylder på min telefon. Dette selskapet fraråder jeg samtlige å bli kunde hos . Også flere skjulte gebyrer. Æsj!
