Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 878 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 878 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 877 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 391
515
323
399
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ice trekker fra mobilabbonementet mitt selv om jeg har data frihet

Omtale av  Isan

Når jeg bruker mobildata så trekker ice det fra det vanlige abonnementet selv om jeg har data frihet og best dekning, hvorfor skjer det??

Svar fra ice
18.09.2019 12:46

Hei Isan, Det er slik at Data Frihet kun fungerer når du er tilkoblet vårt dekningsnett (ice+). Du kan se hvor vi tilbyr ice+ dekning på vårt dekningskart: ice.no/dekning Til informasjon, så er dekningskartet vårt et teoretisk kart, og basert på databeregninger. Det viser der det er mest sannsynlig å få dekning. Siden signalene kan påvirkes av flere forhold, eksempelvis avstand til sender og topografi, garanterer vi ingen minimum dekningsgrad eller hastighet. I enkelte tilfeller, så stemmer dekningskartet altså ikke med realiteten. Får du fortsatt ikke brukt Data Frihet, selv om du er tilkoblet ice+, så send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Håpløst dårlig..

Omtale av  Ole B

Joda, billigere enn gigantene er de.. mer data inkludert får du.. Men alt er teoretisk. Bor i et område hvor Ice oppgir «Meget god» dekning, men snitt hastigheten ligger på Ca 0.5mbit. Det som er litt gøy er at hastigheten er såpass lav at det faktisk ikke er mulig å bruke opp sine månedlige GB, uansett hvor hardt man prøver. Det skal sies at de ringer med jevne mellomrom og hører hvordan det går, er man ærlig med de og sier ifra hvor dårlig det faktisk er, så er de kjappe med å gi deg hastigheter opp mot 4-5mbit, i noen uker hvertfall, før det faller tilbake til fullstendig ubrukelig. En annen artig ting med abonnementet er jo at du har en helt super opplastingshastighet på 12mbit, som selvfølgelig er helt meningsløst uten nedlasting.. Har nå irritert oss gjennom et års bindingstid, og ble lurt til å holde ut noen måneder ekstra når de ga oss en gratis måned og justerte opp hastigheten vår samme måned.. nå er hastighetene like håpløse igjen, og orker ikke ta kampen med Ice igjen og igjen for å ha noen uker med «ok» hastighet. Hade bra Ice, det har vært helt forferdelig.

Svar fra ice
18.09.2019 12:45

Hei, Ole B Dette hørtes veldig merkelig ut. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den her. Send meg derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, kundenummeret og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken. :-) Ha en riktig fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig oppfølging/ kreditering av ikke benyttet produkt!

Omtale av  Jørn I. J

Ice klarte ikke å levere mobilt bredbånd (router innen avtalt tid). Ei heller ingen tilbakemelding om dette. Faktura forskudd for 2 mnd ble betalt. Men å få tilbakebetalt ikke benyttet Router viser seg å være svært vanskelig. Dette kan ta flere mnd om en i det hele tatt får pengene tilbake??? Elendig oppfølging fra Ice sin side. Her må ICE bli mye bedre...

Svar fra ice
18.09.2019 13:07

Hei, Jørn I. J Så leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, kundenummeret det gjelder, og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få sett gjennom saken din. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

90% dekning er en stør løgn og bløff

Omtale av  Lars

Om du går på dekningskart deres ser det i utgangspunktet meget bra ut men husk å trykk på ice+ knappen og vips så er det 10% dekning eller mindre. Kundeservice manipulerer med at de har dekning av 89 % av deres mobilabonnement-kunder. Min oppfatning av dekning er dekning av areal og ikke abonnementer. Nå er jeg mitt i suppa på gult felt og i en time har ikke hatt dekning av ice+ det resulterer i at jeg bruker data på telia og mine 6 GB blir sakte men sikkert tømt.

Svar fra ice
18.09.2019 12:54

Hei Lars, Så leit å høre at Data Frihet ikke fungerer optimalt for deg. Det er ingen løgn at mobilnettet vårt, ice+, dekker 89% av alle mobilkunder i Norge. I januar 2019 ble nettet vårt også blant annet kåret til Nordens beste på mobildata. Informasjon om dekning er kun veiledende og vil ikke være en garanti for at det er dekning på enkelte steder. Dekningskartet gir allikevel en indikasjon på hvor det er sannsynlig at man har muligheter til å ringe og surfe. Dekningen som er presentert er basert på teoretiske beregninger, og dekningen og hastigheten som oppleves kan variere fra det som indikeres på kartet. Dekningen kan variere blant annet som følge av antallet personer som ringer og surfer samtidig i det aktuelle området. Muligheten til å ringe og/eller surfe innendørs påvirkes i stor grad av hvilke materialer vegger, vinduer og dører er laget av, samt hvor i bygningen man befinner seg. Dersom du ønsker at jeg skal undersøke saken din nærmere, så send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Ha en fin dag videre! :-) Mvh. Julia ice.no

Ustabil dekning/mobildata

Omtale av  Marita

Bra pakke dealer og kundeservice, men mobildata og dekning detter alltid ut over lang tid, så blir avhengig av wifi overalt om jeg ska bruke nettbank osv.

Svar fra ice
18.09.2019 11:37

Hei Marita, Så leit å høre at du opplever problemer med mobildata. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder, informasjon om hvilken type telefon du har og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Da skal jeg få undersøkt saken din nærmere for deg! Ha en fin dag videre. Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

God kundeservice og svært treig mms nedlasting

Omtale av  Arne O

I hovedsak godt fornøyd med tjenestene til ICE, men MMS nedlastingen er håpløs treig.

Imøtekommende, veldig billige og hjelpsomme

Omtale av  Kathrine L

Imøtekommende, veldig billige og hjelpsomme. For bare 99 kr får du 1000 gb på ice sitt eget nett

ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR