Meny

Boliglån fra Himla Bank

Alle boliglån
Bytt til Himla Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
50%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
RENTETYPE
VALG FOR FLYTENDE RENTE Flere valg
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån innenfor 75 %
Himla Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,05%, Effektiv rente 2,07% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 557 757 kr, totalt: 2 557 757 kr
33 omtaler
2,07%
eff. rente
8 526 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,05%, Effektiv rente 2,07% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 557 757 kr, totalt: 2 557 757 kr.
Samarbeid
Himla Bank omtaler og erfaringer
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
4
av 116 innen
dagligbank
76%
anbefaler
Himla Bank
Isabel B. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste kundeservice på lang tid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde sperret kortet mitt og bestilt nytt, men fant det tilbake. Uten kort var jeg helt lost, men kundesupport hos Himla reddet dagen. Denne banken tar kunden på alvor:-)

Svar fra Himla Bank
28.04.2022 09:26
Så stas med en så god tilbakemelding Isabel 🤩 Helt supert at det løste seg, og ja helt enig, uten kort blir man helt lost 💳🆘 Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flyttet lånet fra Sbanken"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi er blant de mange som bestemte seg for å bytte bank hvis Sbanken ble kjøpt opp av DNB. Vi fikk langt bedre rentebetingelser pp lånet i Himla, rask og enkel flytteprosess, en ok nettløsning/app og vårt første møte med kundeservice var hyggelig. Godt fornøyd 🙂

Svar fra Himla Bank
13.04.2022 10:23
Så kjekt å høre at dere er fornøyd, Lars 😊 Tusen takk for en himla fin omtale ⭐⭐⭐⭐⭐ Vi er superglad for å ha deg som kunde. Vi skal jobbe på for at du skal være minst like fornøyd i framtiden 😀 Hilsen Laila i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Glimrende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har byttet bank tidligere? Har vært (er) SAGA-kunde i DnB, med relativt gunstige betingelser. Er rentebevisst og har fått pratet ned renten jevnlig. Etter siste samtale i går med DnB, ble valget enkelt: HIMLA. Et rentenivå som er blant Norges laveste. Kan jo ikke bli bedre i disse tider. Svært rask kundeservicek ikke vært borti nærheten noe annet sted. Kan det bli enklere ? Et ubetinget NEI.

Svar fra Himla Bank
06.04.2022 14:49
Så utrolig kjekt å høre, Frank! 🤩 Tusen takk for en helt rå tilbakemelding. Vi er så glad for å ha deg med i Himla-flokken! 🙌 Ha en superfin dag! Hilsen Laila i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Får ikke lov å flytte fra Fana Sparebank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har et lån i Fana Sparebank med en del høyere rente enn Himla. Fikk avslag på lånesøknad fordi jeg er kunde i Fana sparebank som eier Himla. De sier rett ut i avslaget ar man ikke får lov å bytte fra Fana til Himla. Så god rente gis kun til nye kunder. Skikkelig nedtur og rett til en annen billig bank så snart som kundeutbytte i Fana er utbetalt for min del.

Svar fra Himla Bank
05.04.2022 14:41
Hei Tanja, og takk for din tilbakemelding 😊 Vi kan ikke kommentere spesifikke saker her, men ut i fra det du skriver så kan det nok tenkes at det har oppstått en misforståelse 🤔 Himla er et digitalt konsept og en boliglånsmaskin som tilbyr få produkter. Kriteriene hos oss er muligens noe strengere enn andre aktører, og vi sier derfor at vi er litt 4kantet bank. Men, det betyr ikke at du som i dag er Fana Sparebank kunde ikke kan bli kunde hos oss. Om du ønsker å få en nærmere forklaring så slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gode betingelser og super service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig enkel prosess å bytte huslån til Himla. Veldig rask behandling og veldig trivelig kontakt inn mot banken. Best på rent og svært oversiktlig. Kan trygt anbefales.

Svar fra Himla Bank
31.03.2022 09:44
Så godt å høre Ole 😊 Tusen takk for en himla fin omtale! Gledelig å høre at du er fornøyd med prosessene, oversiktligheten og, ikke minst, kontakten med oss 🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dette var en utrolig positiv bank."

God rente - Rask og hyggelig tilbakemelding - Gode på nettløsninger

Svar fra Himla Bank
24.03.2022 10:05
Tusen takk for en superkjekk omtale, Harry. Det er så bra å høre at du er fornøyd. Ha en himla bra dag! Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Trygt og enkelt!"

I overgang fra konkurrerende bank var jeg spent på prosessen, og hva som egentlig krevdes, men følte at løsningen de hadde ga meg trygghet samtidig som den var veldig enkel. Når de også fulgte opp med en personlig rådgiver i slutten av prosessen ble dette en fornøyelig prosess som var både rask, trygg og enkel!

Svar fra Himla Bank
01.03.2022 16:16
Tusen takk for en superkjekk omtale 😊 Så utrolig kult å høre at du syns overgangen var både rask, trygg og enkel. Det er sånn det skal være 😃 Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Løvelotta
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøs bank og elendig kundebehandling"

Banken reklamerer med å gi svar på lånesøknad etter 1-2 virkedager. Jeg la inn søknad 20. januar, og måtte etter 8 dager purre på å få svar. Innen denne tiden hadde forøvrig rentesatsene økt såpass mye at det knapt ville være lønnsomt å flytte lånet fra den banken jeg allerede har lån i. I dag fikk jeg svar - og lånet var avslått grunnet manglende likviditet!?! Slå den - jeg tjener ca 3/4 mill norske kroner i året og har fast jobb i staten, og lånet som skulle flyttes var så og si identisk med nåværende lån i en annen bank. Lånet jeg søkte om var også under 70% av boligens verdi. Min betjening av nåværende huslån, samt billån er svært god - jeg betaler tilogmed flere tusen kr ekstra på lånet hver måned utover det som jeg må.... Så manglende likviditet??? Jeg vet ikke helt, jeg. Fikk melding i digipost dagen etter lånesøknaden at det var foretatt kredittsjekk av meg av Fana Sparebank - og at denne var ingen ting å utsette på. Så avslaget er derfor for meg uforståelig. Men en kunde-uvennlig bank skal få slippe å ha meg som kunde! Jeg opprettet også en brukskonto i denne banken samme dag som jeg søkte om lån, men ser jo ingen vits i å beholde denne når lånet ikke ble innvilget... Takk for meg, Fana Sparebank/HIMLA - dere var ikke så Himla gode som jeg trodde likevel.

Svar fra Himla Bank
03.02.2022 09:21
Takk for tilbakemelding Løvelotta, det setter vi pris på 🙌🏼 Dette gjør at vi kan forbedre oss. Himla har en meget kjapp responstid, men akkurat i dette tilfellet har vi kanskje glippet litt og det beklager vi på det sterkeste😮 Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men vi vil gjerne snakke med deg. Slå gjerne på tråden på telefon 983 00 000, eller fyr av gårde en epost til [email protected] så skal vi nok ordne opp i dette her. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR