DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
DNB sier at apple pay kun kan brukes i noen få butikker. Det er feil, man kan bruke det i de fleste. DNB sier at den letteste betalingsløsningen er kontaktløs betaling, men det er enda lettere å kunne betale med telefonen eller klokka. DNB sier at de ikke kan ha apple pay fordi apple ikke vil åpne opp chipen, men hvorfor skal de være så sta og ikke kunne åpne opp selv. DNB sier at de vil heller vil satse på VIPPS, som funker når man skal sende penger til hverandre, men kan ikke betales i butikker med så da hjelper det ingenting. Er det virkelig så vanskelig å gjøre som kundene vil?
Hei. Vi skjønner at dette kan være frustrerende for de av dere som i dag aktivt bruker tjenesten. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Betina
Kodebrikka mi virker ikke så jeg får ikke logget inn. Er avhengig av den for å få signert div. jobbrelaterte skjemaer. Banken kan ikke kontaktes pr. Mail eller sms. Så umulig å få hjelp hvis man ikke kan sitte timesvis i telefonkø. Noe jeg ikke kan da jeg er på jobb og har kunder! Har hatt samme bank hele livet, men nå vurderer jeg å bytte da dette medfører store problemer for meg.
Hei Monica! Dersom kodebrikken din ikke fungerer og du ikke får logget inn i nettbank for å starte chat eller sende oss nettbankmelding, må du ringe oss for å åpne/bestille ny. Vi har åpent alle dager mellom 07-23. På dagtid kan det være noe kø, men den siste tiden kan vi ikke kjenne oss igjen i å ha hatt timesvis kø. Våre rådgivere jobber så fort de kan med å hjelpe alle som tar kontakt :-) Akkurat nå er det estimert to minutter kø på telefon. Kan også anbefale å laste ned og aktivere BankID appen da den fungerer som elektronisk kodebrikke og kan brukes dersom selve brikken ikke er tilgjengelig. Våre rådgivere hjelper deg gjerne med å sette opp BankID appen hvis du tar kontakt med oss. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Har vært fornøyd Sbanken kunde i over 20 år, helt til Dnb tar over og ødelegger.
Hei! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er noe spesielt du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Jeg håper vi har noen løsninger som passer for deg. /Tonje
Det hagler inn med tilbakemeldinger fra frusterte kunder som har sbanken. Vi mister appel pay etter oppkjøp av dnb. Tregere kundebehandling og tomme svar. Dnb mangler tydeligvis ører og lytter ikke til hva kundene vil ha og trenger. Kommer bare med svada svar. Heldigvis finnes det andre banker som lytter til kundene og tilbyr bedre vilkår og apple pay. Anbefaler alle å bytte bank. Hva er dnb uten kunder? Kan dere kjøre en kundetilfretsundersøkelse slik at dere ser galskapen? Kan dere svare på det?
Hei Frank! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er flere ting du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Jeg håper vi har noen løsninger som passer for deg. Når det kommer til undersøkelser i forbindelse med kundetilfredshet, så er dette noe vi gjennomfører regelmessig. Vi lytter stort sett alltid til kundene våre som gir oss mange gode tilbakemeldinger, men i noen saker må vi holde fast ved et standpunkt vi mener er riktig, som for eksempel i tilfellet med Apple Pay. Når det kommer til Apple Pay har vi forståelse for at det er frustrerende dersom du bruker tjenesten aktivt i dag. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Tonje
På tide å våkne opp! Nå som dere har tatt over Sbanken forsvinner det faktisk derfra, det er nesten ikke mulig...
Hei! Vi skjønner at dette kan være frustrerende for de av dere som i dag aktivt bruker tjenesten. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Tonje
Har tidligere lagt inn omtale grunnet slett kundeservice i en reklamasjonssak, ble på bytt.no oppfordret av Dnb om å prøve igjen. Reklamasjonen gjaldt en fastoverføring jeg tidligere hadde avsluttet høsten 2022 som begynte på mystisk vis å tre i kraft igjen i mars 2023. La merke til at kontoen hadde reservert et trekk på samme fastoverføring som tidligere hadde blitt avsluttet. Reklamerte umiddelbart på overføringen, men Dnb kunne ikke gjøre noe og avsluttet saken. Klagde deretter igjen og nå nekter de å svare. Helt fantastisk! Tenk å bli ghostet av egen bank, så heldig er man som kunde i Dnb.
Hei Lars og takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du har en dårlig opplevelse. Slik ønsker vi ikke at det skal være! Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her. Dersom du har spørsmål til hvorfor vi ikke kunne gjøre noe i din sak og ikke har fått svar på eventuell melding du har sendt oss anbefaler jeg å kontakte avdelingen på telefon: 23 02 11 00. /Betina
Mangler applePay, mikroskopiske renter på innskudd, høye renter på utlån. Men er fremdeles DNB kunde. Føl med DNB! Markedet endrer seg :-)
Hei Bob! Vi forstår at det er frustrerende dersom du bruker Apple Pay aktivt i dag. Dersom du ikke allerede har lest artikkelen, kan du lese enda litt mer om hvorfor vi har valgt å ikke tilby det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. Hvor mye innskuddsrentene øker, varierer fra produkt til produkt. Vi tilpasser oss konkurransen i markedet, og vi opplever at prisene våre står seg godt. Vi mener også at vi er konkurransedyktig på boliglånsrentene våre. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med boliglånsavdelingen vår på telefon 91504800 slik at vi kan se på lånet ditt og mulighet for en bedre rente. /Tonje
DnB klarer ikke å gi kundene sine en god opplevelse, da kjøper heller opp andre banker med fornøyde og trofaste kunder, for så å gjør dem til missfornøyde kunder. Super strategi fra en elendig bank! DnB går med gigant overskudd på kundenes bekostning. Sbanken har stupt på ulike forbrukerportaler i den siste tiden. STYR UNNA!
Hei Peter! Det er veldig leit å høre at du er misfornøyd med oss. Kundene er viktigst for oss, og vi ønsker selvsagt at du skal være fornøyd. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på 91504800. /Tonje
For det første er DNB over hodet ikke interesert i kundens beste. De mangler moralsk kompass og går til fientlige oppkjøp av selskap som utvikler nyttige tjenester for kunden. Og som ikke det var nok har de hacket seg inn med en trojaner som griser til S'bankens app med DNB spam. Det er naturligvis ikke nok i kampen mot kundevennlige løsninger. Lettvint og lynrask betaling med ApplePay kan fint utgå til fordel for dårligere løsninger. Ut over dette, DNB første bank til å øke kostnadene til kundene, eneste bank som blir dømt til å selge produkt som garantert ikke er til gunst for kunden. DNB er essensen av grov utnyttelse av godtroende kunder. Det er dog noe positivt ved DNB, det er fortsatt mulig å velge banken bort enn så lenge.
Hei Helge! Det er veldig leit å lese at du er misfornøyd med oss. Kundene er det viktigste for oss, og vi ønsker selvsagt at du skal være fornøyd. Vi skjønner at avviklingen av Apple Pay kan være frustrerende for de av dere som bruker tjenesten aktivt i dag. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Tonje
Lite hjelpsomme når man er pårørende til syke foreldre. Uhyggelig opplevelse. Råder alle til å gå bort fra bruken av Helsenorge app, slik at man kan heller få et brev i posten. Ryker bankid brikken så får man ikke lest viktig informasjon. Sentralbordet i DNB nektet å gi tlf til vår lokale bank der man har en kunderådgiver, det var ikke lov sa de, en annen sa det lokale kontoret ikke hadde tlf nummer?
Hei Jane! Dette var ikke kjekt å lese. Kundene er det viktigste for oss, og vi ønsker selvsagt å hjelpe alle så godt vi kan. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 91504800, så skal vi selvsagt hjelpe med å finne alternative løsninger for dere. /Tonje
Vil du ha en bank som bryr seg om deg som kunde og gir deg en god opplevelse med gode tjenester? Vil du ha en bank som gir deg friheten til å velge den beste løsningen og mulighet til å kunne enkelt betale med din telefon uansett hvilken telefon du har? Da bør du ALDRI velge DNB. Dette er banken med treige, dårlige, låste og kompliserte løsninger. I tillegg kjøper de opp Sbanken og har allerede startet med ødelegge gode løsninger i Sbanken med å blant annet gjøre at kundene mister gode og enkle løsninger for som Apple Pay. DNB sier de ikke vil tilby Apple Pay da Apple låser NFC-chipen til sin egen løsning og dermed kan ikke andre tjenester tilby samme mulighet på Iphone og at det hindrer friheten til å velge. Så dermed velger DNB å gjøre akkurat det samme for sine egne kunder ved å låse mobilbetalingstjenestene til kun Android etc. og å hindre kundene til å ha en frihet til å velge. Skal aldri være kunde hos DNB igjen, og det bør ikke du heller! DNB anbefales absolutt ikke.
Hei Mads. Leit å høre at du ikke ønsker å være kunde hos oss. Vi forstår at det er frustrerende dersom du bruker Apple Pay aktivt i dag. Dersom du ikke allerede har lest artikkelen, kan du lese enda litt mer om hvorfor vi har valgt å ikke tilby det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay /Mariell
Hadde lenge en elendig mobilbank, som enda har alt for mange linker til løsninger i nettleseren. Tilbyr ikke Apple Pay og virker ikke å imøtekomme klager fra kunder. Henger bakpå teknologisk med en arrogant fremtoning.
Heisann! Takk for tilbakemelding angående mobilbank og kundeservice- dette tar vi med oss videre. Når det kommer til Apple Pay kan du lese om hvorfor vi har valgt å ikke tilby det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay /Mariell
Vært kunde i Sbanken lenge, og nå som dnb har tatt over blir det værre og værre. Apple pay fjerner de også, noe som har fungert utmerket og lettvindt
Hei Oskar. Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er flere ting du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Jeg håper vi har noen løsninger som passer for deg. Når det kommer til Apple Pay har vi forståelse for at det er frustrerende dersom du bruker tjenesten aktivt i dag. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay /Mariell
Byttet nettopp bank og fikk 0,8% bedre rente. Jeg har også et lite mc lån der det er noe tull med restgjelden. Etter en ekstra innbetaling har det oppstått en bug i systemet, der restgjelden ser ut til å øke (!). Avdragene går som normalt. Skjønner at det er en glipp, men dette er jo uproft. Fikk lyst til å politianmelde dem for svindelforsøk.
Hei! Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice igjen hvis problemet du beskriver ikke er løst. /Marthe
Trist at DNB håver inn penger om dagen på sine kunder og at dem ikke går et skritt lengre for sine lange kundeforhold og trofaste kunder. Dem soper inn penger. Raskest til å sette rentene opp hver eneste gang, dem går heftig i pluss stod det her om dagen i media. Vært kunde der i straks 25 år og når jeg ringer inn og trenger en bedre priset tjeneste eller en mer lønnsom avtale (enten det er forsikring, lånebetingelser eller lavere termingebyr etc ) likviditeten min er i tillegg over gjennomsnittet. Alt går på autosvar enten det er en kundebehandler eller rådgiver. Tipper det er en gjenganger at dem sier til folk " du har allerede den beste eller billigste avtalen". Alt er indoktrinert. Litt som Kiwi holder på å presse prisene nedover i reklamene mens i realiteten så har det aldri vært dyrere! DNB er for rikfolk. Jeg skifter dagligbank. DNB appen er i tillegg grusomt dårlig.
Hei! Først og fremst leit å lese at du er misfornøyd og ønsker å bytte bank. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men på generelt grunnlag gjør rådgiverne våre så godt de kan innenfor de rammene de har. Når det kommer til renteendringene følger vi anbefalingene fra Norges bank på lik linje som andre banker og det varierer mellom hvilke banker som er først ute. /Marthe
Mitt firma fikk et rekommandert brev i posten forrige uke fra DNB som ville si opp vår bedriftskonto fordi vi ikke kunne dokumentere et par kapitalinnskudd vi hadde gjort. Eller da mer nøyaktig, DNB sin KYC avdeling gjorde en forferdelig jobb med å forklare hva slags dokumentasjon som faktisk ville tilfredsstilt dem og gjorde tilsynelatende alt de kunne for å motarbeide foreslåtte løsninger fra oss. De anonyme psykopatene som bemanner eposten var enda verre, og ville ikke samarbeide i det hele tatt for å finne en løsning, og gjentok bare den samme "du må opprette kundeforhold i ny bank" som en robot om igjen og om igjen. Jeg har vært trofast privatkunde i DNB i 7 år, og har 3 andre bedrifter som fortsatt er kunde der. Jeg kommer til å fortløpende trekke alle ut og bytte til en mer kundevennlig bank. Og oppfordrer alle som leser dette til å gjøre det samme. Anbefaler å bytte til lokale banker da de har et insentiv til å opprettholde gode kundeforhold i motsetning til storbanker som DNB.
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi ønsker å være en bank for alle, og setter stor pris på kundene våre. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du ønsker at vi skal se nærmere på dette. /Lisa