DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Appene til DnB er blant de beste i markedet, men websiden trenger et løft. Renter er langt fra lave og på ingen måte konkurransedyktig med resten av markedet. Trekkes hardt for å nekte å støtte Apple Pay. Har valgt å bytte bank av den enkle grunn at jeg ikke kan bruke dette. DnB argumenterer for at "ingen" butikker godtar betaling med dette, som overhodet ikke stemmer. Jeg bruker SBanken sitt kort med Apple Pay i samtlige butikker som godtar kontaktløs betaling. Helt latterlig at DnB står igjen i steinalderen på dette...
Hei! Vi har pr i dag ikke en avtale om Apple Pay, men dette er noe som vurderes, så mulig dette er et tilbud vi kan komme med etterhvert :-) /Frida
Jeg har vært kunde i DnB i mange år! Til den dagen jeg motta et høy beløp på min konto! Det var den dagen jeg skulle få min lønn utbetalt! Da ringer jeg til jobben og spurte om de hadde sendt meg feil lønn! Men det har de ikke! Og da ringer jeg banken tidlig på morgen og spør om de pengene! Men da viste de ikke noe som helst og bedt meg ikke røre dem frem til de finner ut av det! Det gikk 2 dager! Og da var det en dame som ringte og takket meg for at jeg ringte og sa ifra! Og bedt meg vente i ca 1 ukes tid til min konto skal fungere normalt igjen! Det går en uke og min konto er fremdeles sperret og jeg får ikke tilgang til mine midler for kjøp av mat, medisiner etc. så forsøker jeg å ringe for å spørre om status på saken min! Men får ikke svar av kundeservice. Dro helt til Karl Johan gata og spurt om hjelp! Sa at jeg må ha tilgang til min konto eller ta ut kun 200kr sånn at jeg får kjøpt noe mat! Men de nektet p hjelpe meg og ba meg holde meg kun til Mail! På Mail har jeg skrevet mange meldinger og ingen svarer eller tar det seriøst! Senere etter ca 6 uker! Jeg får melding på at de har mistanke om At jeg har vært med på bedrageri og at jeg skal bli sperret fra DnB på livstid! Det gikk utover min livsopphold! Fikk mange regninger med renter og gebyrer og boter på bilen siden mine kort var sperret! Og det var meg som ringte og varslet om pengene same dag tidlig på morning! Så det sier seg selv! Aldri vært borti en så useriøs bank i hele mitt liv! Jeg hadde frustrasjoner i flere uker på hvordan de peker på meg som en bedrageri etter å ha gjort jobben min som en kunde og holdt meg til lov regel messi! Jeg forklarte saken min til andre banker da jeg søkte! Og de hadde ikke noe imot det som skjedde! Og syns det var uretferdig da at jeg ble behandlet sånn her og opprettet kunde forhold på dagen!
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med banken. Vi ønsker selvsagt ikke at kunder skal ha dårlige opplevelser med oss. Jeg får ikke sett saken din her, men det kan være flere grunner til at en konto blir sperret. Dette gjøres av alltid med god grunn. Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller fra nettbanken, så kan vi sjekke opp i det :-) /Frida
Jeg hadde kjøpte aksjer 23.03.2022 og jeg selger til DNB 1259 kr 1102. Jeg ikke fått penger i min aksjer konto, da jeg ringte de mange ganger de sier penger komm til konto men jeg har aldri ser penger i konto. Kollega de jobber i DNB de gi j***a dårlig kundeservice. Nå jeg skal snakke med advokat og tar fra der hva vi kan gjøre å få minn penger tilbake.😡😡😡😡😡
Hei! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Fint hvis du kan ta kontakt med oss igjen slik at vi får undersøkt dette nærmere, vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no. /Marthe
aldri hatt noe problemer med min bank dnb veldig god.får altid hjelp til det jeg trenger
Hei Willy! Tusen takk for god anmeldelse og fine ord, det setter vi stor pris på :-) /Marthe
Prøver å få monopol med statens velsignelse. Nå har de selvsagt også tatt over min gode bank Skandiabanken også :( Her lukter det korrupsjon!
Vi har forståelse for at dette vekker engasjement, men har stor tro på at DNB og Sbanken kan få til veldig mye bra sammen så håper du gir oss en sjanse. /Marthe
Vi er meget fornøyd med servicen banken tilbyr .vi har den fordelen at vi blir prioritert i køen når vi ringer som Private Bank kunde.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Kjekt at dere er fornøyd :) /Marthe
Veldig fornøyd med DNB, mangler bare støtte for Apple Pay.
Hei! Takk for anmeldelsen, veldig kjekt at du er fornøyd. Apple Pay og andre betalingstjenester vurderes jevnlig. /Marthe
Jeg fikk spørsmålet: Har du slått deg hardt i hodet? En av DnBs ansattes respons, når jeg forklarte at jeg hadde tastet inn feil PIN kode og at kortet ble inndratt. Jeg forklarte da at kortet var nytt, ny kode ble forvekslet med gammel kode etc etc Beklagde og unnskyldte hendelsen, som om jeg skulle ha gjort det med vilje! Han var særdeles irritert! Spurte da, frekk som jeg var-hvor det var en filial der jeg kunne ta ut kontanter.... Det fikk jeg finne ut av selv, sa mennesket og la på!
Hei! Takk for at du deler din opplevelse med oss. Dette er selvfølgelig ikke slik vi ønsker at våre kunder skal bli møtt, og vi hadde satt pris på om du kan ta kontakt med vår kundeservice på ny slik at vi kan få meldt dette videre innad hos oss. Ønsker du ikke ringe oss så kan du chatte med oss fra nettbanken eller skrive oss en melding under Postkasse - Skriv til oss fra nettbanken din. /Ann-Kristin
Det virker som dnb gjør alt de kan for å ungå fysisk kontakt med sine kunder. De sentaliserer og legger ned lokale kontorer og tjenester. Og det er nesten umulig og få en rådgiver i tale. Jeg har prøvd mange ganger uten hell.Derimot får man kontakt med en digital stemme med uintresann inf.
Hei! Vi har lagt ned enkelte kontorer, men vi har fortsatt kontorer i hele Norge :) Du finner oversikt over ditt nærmeste kontor her: https://www.dnb.no/om-oss/kontorer/kontorer.html Vi er også tilgjengelig på både telefon og chat 07-23 hver dag dersom du har behov for å komme i kontakt med oss hjemmefra. Når du ringer oss på 915 04800 så vil du bli møtt med vår Taleportal, men ved å si kort hva du trenger hjelp med så vil du settes videre til første ledige rådgiver. /Ann-Kristin
De fleste har kundevennlighet som pri 1, DNB har kundefiendlighet som pri 1
Hei! Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Ann-Kristin
Mer enn 50 forhånd deg i køen. Spesielt viktig kunde. Skla bestille kort til ungdom, men får opp at barnet allerede har kortet, som ikke er korrekt!
Hei Trond! Dersom barnet har kort hos oss idag kan du enkelt erstatte dette med nytt under Dagligbank og lån - Erstatte kort i nettbanken din. Har ikke barnet konto fra før, men du får beskjed om dette ved bestilling så ta kontakt med vår kundeservice så vi får undersøkt nærmere. Akkurat nå er det mange som ønsker å snakke med oss og det fører til lengre ventetid enn normalt, men du kan også forsøke igjen i ettermiddag/kveld. Da er det som oftest roligere :) /Ann-Kristin
Fikk beskjed i telefonen at det var over 50 minutters ventetid og intet tilbud om å bli oppringt. Hvem orker å sitte i 50 minutter å vente på svar?
Hei Toril! Forstår at det er frustrerende å ikke komme igjennom til en rådgiver når man har behov for hjelp, og man ender opp med å måtte vente i kø. Det er mange som ønsker å snakke med oss akkurat nå, og det fører til lengre ventetid enn normalt. Forsøk gjerne å ringe oss eller chatte med oss på ettermiddag/kveld. Da er det ikke like stor pågang på linjene våre. /Ann-Kristin
Jeg har hatt DnB i flere år etter jeg har vært en svoren Nordea kunde siden jeg var nyfødt (kredittkassen). DnB støtter ikke Apple pay, så jeg har nå gått en omvei via Curve (britisk bank) som gir meg muligheten til å linke DnB kortet til Curve som igjen er i Apple pay. Ergo får jeg betalt med DnB, men det blir et ekstra ledd jeg må forholde meg til.
Hei, Ronny! Takk for tilbakemeldingen din. Vi vurderer Apple Pay fortløpende og utelukker absolutt ikke at det er en tjeneste som kan tilbys våre kunder i fremtiden. /Hilsen Even
Som nevnt tidligere her er det ikke mulig å knytte kortene sine til Apple pay kontoen. Flere og flere har fått seg Apple produkter som iPhone og Watch og betalingsløsning med Apple pay er ikke mulig om du er kunde hos DnB. Vi er i 2022, 4 år etter etablering av Apple pay løsning og DnB er fortsatt ikke med. DnB har nok penger til å investere i denne løsningen, og de kundene som ønsker å betale med telefonen eller klokke sin kan gjøre det!
Hei, Beniamin! Vi vurderer Apple Pay fortløpende og utelukker absolutt ikke at det er en tjeneste som kan tilbys våre kunder i fremtiden. /Hilsen Even
Datter i huset blir bedt om pr brev å oppdatere kundeinfo. Jeg ringer og legger inn pers nr hennes. Får så tilbud om å få tilsendt en melding i nettbanken som kan brukes til å gjennomføre oppdateringen. Flott! Nei! Det kommer ingen melding. Post eneste alternativ. Reis og ryk! Jeg kommer til å avslutte min konto i dnb.
Hei, Trond. Kjenner ikke til den spesifikke saken, men melding i nettbanken er en av måtene man kan legitimere seg på nytt på. Det er foretrukket at de som kan bruker BankID-app eller besøker et bankkontor, men vi skal ikke nekte noen å legitimere seg slik de vil. Håper dette var en misforståelse og at det løser seg om dere kontakter oss på nytt. /Hilsen Even
Lang ventetid, lang tid for å ordne tilgang til bank-id. Vanskelig å få hjelp. Ønsker å skifte bank.
Hei Sidsel! Det er dessverre en del mer ventetid inn til oss på grunn av legitimering. Ta gjerne kontakt med oss på morgen, ettermiddag eller kveld da det erfaringsmessig pleier å være mindre kø. Vi er tilgjengelig på chat, telefon og nettbankmeldinger 7- 23 hverdag, og vil gjerne hjelpe deg :) /Viktoria