DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Å bli satt over til kundebehandler tar unødvendig lang tid pga robot stemmen , 50 minutt ventetid, ingen tilbakeringing, rett og slett dårlig kundebehandling. Både roboten i tlf og chatten er dårlig......
Hei Ingrid, leit å høre at du har hatt problemer med å komme i kontakt med oss. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, både på telefon og chat, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager (inkludert lørdag og søndag). Erfaringsmessig er det enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld. /Lisa
Jeg fikk inn lønn i dag og skulle betale regninger etc etc, men banken min er nå fryst av en eller anna merkelig grund.. har nok av penger på konto, men kan hverken bruke kortet, overføre mellom egne kontoer, vippse eller betale regninger.. har ringt å snakket med dem tidligere i dag. Men ble bedt om å sende mail🙁 jeg har sendt mailen men enda ikke fått svar.. jeg trenger å få fylt drivstoff på bilen min, og betale en verkstedregning samt mobilregning og andre utgifter.. HJELP!!
Hei, forstår godt at dette er en kjedelig situasjon. Vi får dessverre ikke gått inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice på nytt slik at vi kan se på saken din. /Lisa
Det er morsomt å se kundeservicen prøve p beskytte grunnen til at selvskapet ikke gir tilgang til apple pay, det er ikke «markedsevaluering», det er penger Vipps er værre, gi oss apple pay, jeg bytter bank
Hei Anton, dette var leit å høre. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. Vi håper selvsagt at dette kan bli aktuelt i fremtiden, og at du da ønsker å bruke oss som bank igjen. /Lisa
Hadde noe penger på min konto. Jeg ble kastet ut av banken av noe relasjoner som jeg ikke klarte å svare på, ble kastet ut på dagen, fikk ikke mine penger, og venter nå i 2 år på å få noe tilbake melding.
Hei, veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her - håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter så kan vi se på saken din. /Lisa
Min mamma er syk og sitter I rullestol etter en forferdelig ulykke Hun var I for et par år siden,min mor ER bevegelsehemmed og det ER veldig vanskelig for Hun og komme seg frem og tilbake til forskjellige steder Hun mister sin pin Kode og husker den ikke har ringt dnb flere ganger og spurt Om de Kan sende Hun ny Kode til hennes folkeregistrerte adresse de sier de skal sende de har sagt det flere ganger men det kommer aldri noen pin Kode I posten de bryr seg ikke og er meget frekke og arrogante I tlf dessuten ER ventetiden Utrolig Lang dnb er en drottbank med uhyggelige mennsker
Hei, veldig leit at du/dere sitter igjen med dårlige erfaringer etter å ha vært i kontakt med oss - det ønsker vi absolutt ikke. Vi ønsker å være en bank for alle, og setter stor pris på alle våre kunder. Her på bytt.no får vi ikke gått inn på enkeltsaker, så jeg har ikke innsyn i akkurat denne saken for å kunne gi et godt svar på hva som har skjedd. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice på nytt slik at vi kan prøve å finne en løsning. /Lisa
Hva skjer med kodebrikke og bankid på mobil utstedt av DnB?? Blir de og sperret?
Hei! Tenker du på melding du har mottatt om utfasing av BankID på Mobil? I så fall vil du fremdeles kunne bruke kodebrikken utstedt av DNB. Den vil fungere for alle de som foretrekker å bruke den. Et alternativ til BankID på Mobil vil være BankID-app. Den kan du laste ned fra App store eller Play store. Du kan lese mer om dette her: https://www.bankid.no/om-oss/nyheter/2022/last-ned-appen/. /Lisa
Alle kunder har ingen forpliktelse til å forskuddsbetale kredittkortet før forfallsdagen. Det er ulovlig når DNB tvinger kundene til å forskuddsbetale, når DNB ser på refusjon / tilbakebetaling fra et annet selskap som en forskuddsbetaling, og når DNB krever renter når refusjonen / tilbakebetalingen flyttes til sparekontoen. Jeg fikk tilbakebetaling A Kr. fra et annet selskap til mitt DNB kredittkort, og så flyttet jeg A Kr. til min DNB sparekonto fordi 1. A kr. var en tilbakebetaling fra en ting som jeg allerede hadde betalt til DNB for noen måneder siden. 2. A kr. ikke var en ny shopping som jeg måtte betale neste måned. 3. A kr. ikke var en penger som jeg måtte forskuddsbetale før forfallsdatoen. Det å flytte A Kr. til sparekonto var en helt riktig måte å gjøre, fordi DNB ikke fortjente A Kr.. Jeg hadde kredittkort shopping kun B Kr. i samme måneden, mye mindre enn A kr., så etter flyttingen var det A-B=+C Kr. igjen i kredittkort kontoen. Men DNB kundesenter sa at A Kr. var et pengeuttak, og da hadde du +C Kr. igjen i kredittkort kontoen, så måtte du betale renter for differanse B Kr. CRAZY!!! Hvorfor ble B Kr. shopping plutselig differanse for å belaste renter? Det er helt feil og ulovlig at DNB så på B Kr. som differanse og A Kr. som en forskuddsbetaling og et pengeuttak og så belastet renter D Kr. fra min kredittkort kontoen direkte. DNB stjal renter fra kunde!!!
Hei, leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg får dessverre ikke sett på enkeltsaker her. Dersom du mener noe er gjort feil fra banken sin side håper jeg du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi kan se på saken din på nytt. Alternativt kan du sende oss en klage. Det gjør du under Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Lisa
Er du ikke etnisk norsk, Løp!! Jeg har vært kunde i DNB i mer enn25 år. Vi ble overført til Dnb etter at min bank (hvor jeg var kunde,) ble kjøpt/overtatt av dnb. Kundeforholdet mitt i DNB pr. idag er både bank og bedrift. Jeg har ingen for for lån i dnb eller forsikring i DNB og dette skyldes DNB holdningen mot meg som kunde. Jeg klarte aldri å få gode råd fra DNB, eller god veiledning eller en løsnig. De svarer som maskiner, gir minst mulig svar/informasjon . Svarene er ofte passive, ganske generelle og ikke brukbare! Jeg føler meg ikke godt bevaretatt som en kkunde! De er de første som snur ryggen til meg, når jeg trenger dem!! De sier for eksempel: -"Du har dyre lån" -Ja, ok! Kan dere tilby noe bedre ? -"Nei!!"!! Men så kontakter de meg og spørre om jeg er interessert i flyte huslånet mitt fra husbanken til dem!! heheheheheheeee!!!! Slik har komunikasjonen vært mellom oss gjennom årene. De kan bare be meg om å flytte til en annen bank, hvis de ikke ønsker folk fra andre bakgrunn enn etniske nordmenn i banken sin!! Du kan ikke være det største konsernet i norge også behandle dine "Ikke norske kunder" som om de er et fornærmelse for banken!!.
Leit å høre at du føler det slik! Hvis du har noen konkrete eksempler på hvor du mener du er blitt forskjellsbehandlet så ønsker vi at du sender inn en klage. Det gjør du under Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss /Maren
Jeg har allerede begynt å bruke andre bank kort enn DNB sine for å handle ettersom DNB velger å unngå Apple Pay. Og den ENESTE grunnen til at DNB er vrange er fordi det konkurrerer med deres egne interesser i Vipps. Noe som er veldig synd ettersom jeg egentlig har DNB som hovedbank i alt fra lån til fond og forsikringer og ønsker å bruke DNB i alle bank tjenester. Det at DNB fortsatt tviholder på den idiotiske argumentasjonen om at Apple Pay ikke har nok oppslutning enda er ren sprøyt. Kontaktløs betaling som de støtter, er ikke kontaktløs på summer over 500, Vipps støttes bare noen steder som betalingsløsning, er mer tungvint og fungerer ikke i utlandet. Apple Pay derimot støttes i hele verden og fungerer mer eller mindre overalt, kontaktløst. Kan dere ikke bare gi kundene det de ønsker og innse at Vipps ikke vil vinne over Apple Pay? Hjelper ikke kundeinteresser, kun kundeflukt, for at DNB skal lytte til kundene sine?
Leit å høre at du velger å gå over til å bruke kort fra andre banker fordi vi ikke tilbyr Apple Pay. Vi har dessverre ikke noe ny informasjon om Apple Pay enn det vi har informert om tidligere. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. Vi håper selvsagt at dette kan bli aktuelt i fremtiden, og at du da velger å ta i bruk kortene fra DNB igjen. /Lene
Umulig å logge inn på fullversjon fra mobil. Vanskelig å finne og når man først finner frem virker ikke lenken
Hei, vi jobber med å få en bedre løsninng på problemet med å komme seg til fullversjonen på mobiltelefon. Foreløpig kan man bruke https://www.dnb.no/om-oss for å logge inn på fullversjonen. /Lene
Har bare god erfaring med kundeservicen, synes både nettsiden og appene der gode å bruke, og mange fine tilbud gjennom "supertilbudene". Men mangel på apple-pay gjør at jeg nå ser etter andre banker å bytte over til. I dag er man nødt til å bruke tredjepart-løsninger som f.eks. Curve for å ha mulighet til å betale med mobilen. Dette er ikke en løsning jeg er tilfreds med, og tålmodigheten til DnB har rent ut.
Hei, det var leit å høre. Det er dessverre ikke noe nytt å melde angående muligheten for å få Apple-Pay. /Lene
Nå er min kontoer sperret. Har vært kunde i DnB i all min tid , har aldri hatt anmerkninger men nå er kontoene sperret så jeg får anmerkninger. Manglende id i bank. Har hatt fast inntekt i alle år og handler ikke med utlandet. Så hvorfor er jeg mistenkt for hvitvasking. Paragraf 16 i hvitvaskingloven setter ikke slike krav til id i bank. Det er forskjell på må og kan. DnB er en dårlig bank! Dårlig service fra DNB. Jeg skal bytte bank.
Hei. Banker er pålagt av finanstilsynet til å ha oppdatert legitimasjon fra alle kunder. Vi har sendt ut brev, melding i nettbanken, mail og SMS til våre kunder om dette. Ta gjerne kontakt med kundesenteret slik at vi kan hjelpe deg med legitimering. /Elisabeth
I am very outraged that nowadays the bank is against the technology that customers want to use, even if it is bad, the customer still decides what he wants to use. Very negative opinion, a huge inconvenience for the client
Hi. Thank you for your feedback. We evaluate Apple Pay and other forms of mobile payment on an ongoing basis. What we bring - and when we bring it - depends on a number of factors such as maturity and demand in the market as well as technical and economic conditions. /Elisabeth
jeg fikk bankkortet hacket på fredag. Så det ble sperret, men å dra til banken for å fått noe penger var ikke noe hjelp. Fikk beskjed om at jeg burde vite bedre. Og om at jeg ikke hadde noen jeg kunne vippes til. Vippsen virker ikke så lenge man ikke har bankkort. Og det kommer først om 10 dager
Hei. Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du kan legge inn kontonummer i Vipps slik at det trekkes fra konto istedenfor kortet, så det er et alternativ inntil du har fått nytt kort. Det kan ikke brukes til å betale med i butikker, men du kan på denne måten Vippse til bekjente. Vi anbefaler å ha to kort f.eks. ett visakort og ett MasterCard dersom man skulle havne i slike situasjoner eller dersom en er uheldig å mister kortet det ene kortet sitt. /Elisabeth
Brukte tid på å kontakte rådgiver over telefon, hvor man må snakke så tydlig som mulig bare for å få boten i andre enden til å forstå hva du prøver å oppnå, før den forhåpentligvis klarer å sende deg til riktig instans. Derfor valgte jeg å avslutte for å heller ta kontakt over chat, som heller ikke var en stor glede. Logget inn i nettbanken, og åpnet chatboten for å snakke med rådgiver, men den ba meg konstakt ringen innenfor åpningstider, eller logge inn i nettbanken for å chatte videre med rådgiver. Som en innlogget kunde, prøvde jeg å refreshe siden flere ganger, avslutte og starte ny chat men ingenting hjalp. For dere som er ute etter en innovativ bank med kundene i fokus, STYR unna DNB. For dere som er ute etter en bank med enkel og god kundeservice, STYR unna DNB
Hei. Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er for tiden stor pågang fordi mange vil snakke med oss om legitimering. Anbefaler derfor å ta kontakt tidlig på morgenen eller utover ettermiddag/kveld, da er det som oftest lite til ingen ventetid. Vi er tilgjengelig på chat og telefon alle dager fra 07-23. Jeg er usikker på hva som gjør at du ikke kom gjennom på chat, men dersom det er innenfor åpningstidene kan du forsøke en annen nettleser dersom problemet oppstår igjen. /Elisabeth
Jeg gikk fra Danske Bank til DNB og har vært fornøyd med unntak av de to tingene som jeg bruker mest. Nettbanken er gammeldags og holder ikke samme standard som mobilbanken deres, og de tillater heller ikke bruk av Apple Pay. At DNB ikke har mulighet til å knytte kortene opp mot Apple Pay er helt utrolig. Jeg har brukt Apple Pay i over 1 år med Danske Bank og har enda ikke funnet butikker som ikke tilbyr betaling gjennom dette. Det er fantastisk å kunne la lommeboken ligge igjen og kun ha muligheten til å bruke mobilen. I artikkelen de lenker til for å forklare dette, så nevner de at de satser på Vipps og QR-koder… For meg så er det åpenbart at de ikke bryr seg om sine kunder eller brukervennlighet, men er fastlåst i et tankesett om at de må holde kundene sine låst i et økosystem som de kan kontrollere. Smålig.
Hei Michael! Takk for tilbakemeldingen. Leit å lese at du ikke er helt fornøyd etter overgangen til DNB. Nettbanken vår er under oppussing, så håper den faller i bedre smak etter hvert. Når det kommer til Apple Pay så er det en vurdering som tas jevnlig, men vi har ikke noe nytt å komme med der foreløpig. /Marthe