DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg fikk spørsmålet: Har du slått deg hardt i hodet? En av DnBs ansattes respons, når jeg forklarte at jeg hadde tastet inn feil PIN kode og at kortet ble inndratt. Jeg forklarte da at kortet var nytt, ny kode ble forvekslet med gammel kode etc etc Beklagde og unnskyldte hendelsen, som om jeg skulle ha gjort det med vilje! Han var særdeles irritert! Spurte da, frekk som jeg var-hvor det var en filial der jeg kunne ta ut kontanter.... Det fikk jeg finne ut av selv, sa mennesket og la på!
Hei! Takk for at du deler din opplevelse med oss. Dette er selvfølgelig ikke slik vi ønsker at våre kunder skal bli møtt, og vi hadde satt pris på om du kan ta kontakt med vår kundeservice på ny slik at vi kan få meldt dette videre innad hos oss. Ønsker du ikke ringe oss så kan du chatte med oss fra nettbanken eller skrive oss en melding under Postkasse - Skriv til oss fra nettbanken din. /Ann-Kristin
Det virker som dnb gjør alt de kan for å ungå fysisk kontakt med sine kunder. De sentaliserer og legger ned lokale kontorer og tjenester. Og det er nesten umulig og få en rådgiver i tale. Jeg har prøvd mange ganger uten hell.Derimot får man kontakt med en digital stemme med uintresann inf.
Hei! Vi har lagt ned enkelte kontorer, men vi har fortsatt kontorer i hele Norge :) Du finner oversikt over ditt nærmeste kontor her: https://www.dnb.no/om-oss/kontorer/kontorer.html Vi er også tilgjengelig på både telefon og chat 07-23 hver dag dersom du har behov for å komme i kontakt med oss hjemmefra. Når du ringer oss på 915 04800 så vil du bli møtt med vår Taleportal, men ved å si kort hva du trenger hjelp med så vil du settes videre til første ledige rådgiver. /Ann-Kristin
De fleste har kundevennlighet som pri 1, DNB har kundefiendlighet som pri 1
Hei! Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Ann-Kristin
Mer enn 50 forhånd deg i køen. Spesielt viktig kunde. Skla bestille kort til ungdom, men får opp at barnet allerede har kortet, som ikke er korrekt!
Hei Trond! Dersom barnet har kort hos oss idag kan du enkelt erstatte dette med nytt under Dagligbank og lån - Erstatte kort i nettbanken din. Har ikke barnet konto fra før, men du får beskjed om dette ved bestilling så ta kontakt med vår kundeservice så vi får undersøkt nærmere. Akkurat nå er det mange som ønsker å snakke med oss og det fører til lengre ventetid enn normalt, men du kan også forsøke igjen i ettermiddag/kveld. Da er det som oftest roligere :) /Ann-Kristin
Fikk beskjed i telefonen at det var over 50 minutters ventetid og intet tilbud om å bli oppringt. Hvem orker å sitte i 50 minutter å vente på svar?
Hei Toril! Forstår at det er frustrerende å ikke komme igjennom til en rådgiver når man har behov for hjelp, og man ender opp med å måtte vente i kø. Det er mange som ønsker å snakke med oss akkurat nå, og det fører til lengre ventetid enn normalt. Forsøk gjerne å ringe oss eller chatte med oss på ettermiddag/kveld. Da er det ikke like stor pågang på linjene våre. /Ann-Kristin
Jeg har hatt DnB i flere år etter jeg har vært en svoren Nordea kunde siden jeg var nyfødt (kredittkassen). DnB støtter ikke Apple pay, så jeg har nå gått en omvei via Curve (britisk bank) som gir meg muligheten til å linke DnB kortet til Curve som igjen er i Apple pay. Ergo får jeg betalt med DnB, men det blir et ekstra ledd jeg må forholde meg til.
Hei, Ronny! Takk for tilbakemeldingen din. Vi vurderer Apple Pay fortløpende og utelukker absolutt ikke at det er en tjeneste som kan tilbys våre kunder i fremtiden. /Hilsen Even
Som nevnt tidligere her er det ikke mulig å knytte kortene sine til Apple pay kontoen. Flere og flere har fått seg Apple produkter som iPhone og Watch og betalingsløsning med Apple pay er ikke mulig om du er kunde hos DnB. Vi er i 2022, 4 år etter etablering av Apple pay løsning og DnB er fortsatt ikke med. DnB har nok penger til å investere i denne løsningen, og de kundene som ønsker å betale med telefonen eller klokke sin kan gjøre det!
Hei, Beniamin! Vi vurderer Apple Pay fortløpende og utelukker absolutt ikke at det er en tjeneste som kan tilbys våre kunder i fremtiden. /Hilsen Even
Datter i huset blir bedt om pr brev å oppdatere kundeinfo. Jeg ringer og legger inn pers nr hennes. Får så tilbud om å få tilsendt en melding i nettbanken som kan brukes til å gjennomføre oppdateringen. Flott! Nei! Det kommer ingen melding. Post eneste alternativ. Reis og ryk! Jeg kommer til å avslutte min konto i dnb.
Hei, Trond. Kjenner ikke til den spesifikke saken, men melding i nettbanken er en av måtene man kan legitimere seg på nytt på. Det er foretrukket at de som kan bruker BankID-app eller besøker et bankkontor, men vi skal ikke nekte noen å legitimere seg slik de vil. Håper dette var en misforståelse og at det løser seg om dere kontakter oss på nytt. /Hilsen Even
Lang ventetid, lang tid for å ordne tilgang til bank-id. Vanskelig å få hjelp. Ønsker å skifte bank.
Hei Sidsel! Det er dessverre en del mer ventetid inn til oss på grunn av legitimering. Ta gjerne kontakt med oss på morgen, ettermiddag eller kveld da det erfaringsmessig pleier å være mindre kø. Vi er tilgjengelig på chat, telefon og nettbankmeldinger 7- 23 hverdag, og vil gjerne hjelpe deg :) /Viktoria
Er kunde hos dere siste 15 årene. Er i samtaler med flere banker daglig pga huslån. Mer spydige, ekkle, frekke folk som jobber hos DnB finner du ikke. Andre banker tar deg godt i mot selv om man kanskje ikke får lån så er de i allefall forståelige, mens folk hos DnB og feks får man nesten kjeft og tilsnakk for at man har søkt lån. Er ikke rart de har Norges dårligste kunde omtaler. R.A burde lære seg folkeskikk og neste gang blir samtale med han tatt opp. Søk lån hos Nordea, de er herlige.
Hei Lars. Leit du føler det sånn. Vi har flinke, kompetente ansatte som bare vil hjelpe. Kjedelig du sitter igjen med det inntrykket, for det ønsker vi selvsagt ikke. /Viktoria
Byttet alle mine tjeneter bor fra Dnb til en politisk nøytral instutisjon. Banken proklamerer homofili og annet i Pride kategorien på sosialemediaer. Jeg stilte et høflig spørsmål angående bankens unøytrale holdning. Fikk et frekt svar skrevet med "slang" gramatikk fra en som representerer banken samt en animasjonsvideo av ett eller annet som vedkommende syntes var humoristisk. Når banken din blir som en tabloid som blander seg inn i soverommet til kundene og i tillegg svarer kundene som en sirkusklovn, er det på tide å flytte forettningene sine til andre som driver med seriøse banktjenester og svarer kundene sine med respekt.
Hei Raymond. Vi støtter mangfold og kjærlighet og ønsker å vise dette til våre kunder. Du står heldigvis fritt til å velge hvilke bank du ønsker. /Viktoria
Ved flere anledninger har forespørslene mine ikke blitt behandlet, har ikke blitt ringt tilbake flere ganger når de sa at de skulle. Vurderer nå å bytte bank. Svært skuffende at man må ringe, etterspørre etc. tar enormt lang tid…
Hei Anna! Det var kjedelig å høre at du har opplevd. Ta gjerne kontakt med oss på chat via innlogget nettbank om du ønsker. /Viktoria
Jeg opplever en dramatisk endring i flere av tilfellene når kundeserviceen deres og måten de behadler kundene sine på. De er svært lite hjelpsomme. Jeg anbefaler at man bytter banken rett og slett. Denne banken har skuffet flere kunder på forskjellige måter. Denne bankvirksomheten må stenges, slik at man ikke får et generelt feilbilde av at en bankkundeservice kan være så hensynsløst. Det går utover andre banker også. Man føler seg håpløs når man snakker med DNB. Jeg har byttet til Nordea og synes Nordea er mer hjelpsom enn DNB.
Hei! Det er leit å høre at du har hatt slike opplevelser. Det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker å hjelpe alle våre kunder :) /Viktoria
Legitimering... Jeg har sagt fra en gang ved oppmøte at jeg hadde time for nytt pass 27. mai. Dette skulle noteres så fristen for legitimering skulle økes. Personen jeg snakket med sa faktisk selv at det kunne ta opp mot 8 uker å faktisk få passet. I dag fikk jeg den "endelige" SMS'en om at kontoene mine blir stengt om 2 uker. Det er ikke mulig å ringe. Får beskjed om å legge på da for mange ringer samtidig... Jeg har ikke mulighet til å legitimere meg før jeg får nytt pass! Når dette marerittet er over så skal jeg bytte bank!
Hei Ronny! I dette tilfellet så vil vårt kundesenter kunne bistå med å få utsatt fristen da du fortsatt venter på passet du har hatt time for. Det er svært mye trafikk inn til oss om dagen i forbindelse med relegitimeringsprosessen - spesielt på dagtid. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager (inkludert lørdager og søndager) både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars
Over 50 minutter ventetid på telefon. Får tilbud om å bli ringt opp når det er min tur, taller ja til dette, og blir satt på vent når jeg svarer. Ikke mulig å få kontakt på chat, ikke mulig å snakke med noen på et kontor uten å ha time. Trenger du rask og hyggelig hjelp er ikke DnB banken for deg
Hei! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. At vi må relegitimere en stor del av kundemassen har ført til unormalt stor pågang hittil i år. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars
Det virker som dere er uinteressert i kontakt med deres kunder: 20 minutters ventetid på telefon, ingen oppringingsmulighet, ingen e-post for kundeservice, over 1 times ventetid på kundebehandler på chat.
Hei! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. At vi må relegitimere en stor del av kundemassen har ført til unormalt stor pågang hittil i år. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars