Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.5
1 304 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 304 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
121
56
57
128
942
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Useriøs

Omtale av  Ole M

Ble automatisk trukket noen hundrelapper for årskort visa uten at jeg hadde fått brev i posten ifra tidligere om det på en brukskonto som er sjelden brukt. Dnb sa dem hadde sendt ut brev om det, men at det da ikke hadde kommet frem. Kontoen ble automatisk trukket i minus å fikk etter noen uker inkassovarsel med purregebyr ifra lindorff. Purregebyret ble slettet etter at jeg tok kontakt med Dnb om saken. Det er bra frekt ifra Dnb å automatisk trekke uten godkjenning fra kunde for deretter å sende saken videre til lindorff for å kreve inn penger som dem allerede har stjelt uten samtykke.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15:00

Hei Ole! I kortavtalen du signerte da du bestilte kortet vil du se at årspris for kort trekkes første virkedag i året. Du får ikke noe varsel om at dette trekkes utover det. Det trekkes altså på et tidspunkt som er fastsatt. Dersom det ender med at konto blir overtrukket så sendes det ut varsel om dette. Det er leit å høre at du ikke mottok dette, men godt at du tok kontakt med oss så vi fikk ordnet opp i det. Videre kan du når som helst avslutte kortet ditt og får da selvfølgelig tilbake årsgebyret for den resterende perioden av året, men du er nødt til å ta kontakt med oss for at vi skal vite at du ønsker å avslutte kortet. Så lenge du ikke har avsluttet kortet vil årsgebyr trekkes som normalt første virkedag i året. /Jørgen

Hevdet de skulle matche akademikervilkårene, men...

Omtale av  Sindre N. B

DNB har tatt mål av seg at de skal matche akademikervilkårene Econa har med Danske Bank. Jeg fikk en rentejustering som gjorde at det plutselig var en del differanse mellom min egen rente og veiledende rente gjennom akademiker-avtalen. Det kunne DNB selvsagt matche, men de fikk det dessverre ikke med på inneværende månedskjøring hevdet de, så måtte saken videre til behandling +++ Resultat: det tok 3 måneder før jeg igjen var ajour med akademiker-renten. Jeg forhørte meg litt med en systemforvalter jeg kjenner som sitter tett på kjernesystemene på banksiden i DNB. Han forklarte meg at en rentejustering man legger inn i dag er oppdatert i morgen. Hvordan DNB, "digitalbankens mester," da kan bruke 3 måneder igjen få meg ajour er for meg en gåte (og kommersielt sett særdeles innbringende for dem som bank). Å si at DNB tar mål av seg å matche akademikerne sine vilkår, er jo i beste fall kreativ markedsføring. Jeg vil hevde de er direkte usant.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 14:59

Hei Sindre! Dette er ikke noe vi markedsfører oss med. Dersom du har fått et bedre tilbud et annet sted er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss så vil vi se på muligheten for å gi deg et like godt tilbud. Det vil likevel alltid være en individuell vurdering som må gjøres utfra økonomi og sikkerhet. Hva som er grunnen til at det tok tid å få justert renten er vanskelig å si uten å få sett på selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 915 04800 eller send en melding fra postkassen i nettbanken så vil låneavdelingen vår kunne undersøke det og gi deg et utfyllende svar på det. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Forferdelig venting

Omtale av  Shahriar J

Jeg ringte DNB fond/pensjon spar og fikk beskjed om at det tar 3 minutter med ventetid. Jeg ventet over 30 minutter og la på tilslutt. SKJERPE DEG DNB.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 14:58

Hei! Da høres det ut som du har vært uheldig. Det er sjeldent lange ventetider inn til fondsavdelingen vår, men det kan være at du har ringt på et tidspunkt mange ønsket å komme i kontakt med dem. Dessverre er det vanskelig å estimere ventetid da vi ikke vet hvor lenge samtalene foran deg vil vare. Estimert ventetid tar derfor utgangspunkt i hvor lenge personen som sist var i kontakt med oss måtte vente. Kjedelig å høre at du ikke kom igjennom, men forsøk gjerne igjen litt senere så får vi gitt deg den hjelpen du ønsker. Håper du får en fin dag! /Jørgen

Meget bra

Omtale av  John

Får alltid god help og veiledning hos kundeservise i DNB.

Latterlig dårlig nettbank!

Omtale av  Robin

Nettbanken er mer nede enn oppe når jeg skal bruke den. Her er vi i 2020, skulle virkelig tro det gikk an å få noe som fungerer. Patetisk!

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:09

Hei Robin! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbanken vår. Vi jobber hele tiden med utvikling av våre digitale tjenester slik at disse skal være så robuste og innholdsrike som mulig. Dessverre kan det noen ganger skjed feil som rammer våre systemer. Heldigvis skjer ikke dette ofte og når det skjer er det som oftest kortvarig. Start gjerne en chat eller slå på tråden til oss på 915 04800 dersom du opplever problemer så er jeg sikker på at vi skal finne en løsning :) /Jørgen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ufør og fast inntekt = verdiløs i DnB

Omtale av  Lotta

Jeg sitter og gråter over min datters avslag idag fra DNB, om et mastercard hun burde ha på en kommende reise. Hun er 25 år, har alltid godt med penger på banken tross sin situasjon som ufør pga en kronisk sykdom. Hun har alltid vært en god og lojal kunde hos DnB med sparepenger og aksjer, og aldri overskredet noen grenser eller annet. Men, Mastercard synes ikke DnB hun er verdt, og avslo uten en eneste kommentar eller spørsmål!! Om ikke DnB vet det, så har en uføretrygdet like mye fast inntekt som andre i arbeid, bare en forskjell er at de er for syke til å jobbe. Jeg ser forøvrig et tilsvarende innlegg fra "Stig" for 8 måneder siden på denne siden, som er en av de få ikke DnB har svart på.. Så, er det meg - også kunde av DnB.. En såkalt Saga-kunde med en innekt på 1,5 mill. Jeg har ikke alltid vært like flink, men får alt jeg vil fra DnB. Dere burde skamme dere å velge bort folk på denne måten, faktisk så mye nå at jeg helt klart vil skifte bank og tar med datteren min i prosessen. Nå er jeg spent på om jeg får svar på hvorfor DnB ser på uføretrygd som uskikket kunde!?

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:09

Hei Lotta! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette er opplevelsen du sitter igjen med. Det er vanskelig å kommentere hva som er grunnen til avslaget uten at vi får sett på selve saken. I de tilfellene vi ikke kan innvilge kreditten vil vi også komme med en begrunnelse på dette. Har hun ikke fått dette kan det høres ut som at kortet ikke har blitt automatisk innvilget fordi vi trenger mer informasjon fra søker. Hun må da ta kontakt med vår kortavdeling på chat eller telefon så ordner det seg som regel. Be henne gjerne om å ta kontakt med oss så er jeg helt sikker på at vi skal finne en løsning. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Håpløs kundeservice!

Omtale av  Jagriti

Har opplevd svært dårlig kundeservice to ganger på rad nå fra en dame kundebehandler på DNB kontoret i drammen. Hun har behandlet oss veldig dårlig både da moren og søster var innom kontoret i drammen og da jeg skulle spørre om veiledning på telefon. Har aldri i mitt liv opplevd så dårlig service som det!!! Etter å blitt behandlet på den måten vurderer moren min nå å bytte konto til en annen bank siden den her er bare forferdelig! Dere trenger nye kundebehandlere slik at vi kunder ikke vurderer om vi skal rett og slett bytte til en annen bank!

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:09

Hei Jagriti! Takk for at du skriver til oss! Først og fremst er det leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi ønsker selvfølgelig at du skal få den beste hjelpen overhodet mulig når du er i kontakt med oss. Dessverre er det vanskelig for oss å gå inn på enkeltsaker her på denne siden. Vi hadde derfor blitt veldig glad om du ville sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Forklar kort hva som har skjedd der så får vi muligheten til å gå dette opp :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Hele veien, ingen problemer

Omtale av  Sindre

Har vært kunde så lenge jeg kan huske! Og har ringt og spurt om alt jeg evt måtte trenge hjelp med og kundeservice har alltid levert på øverste hylle

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:09

Hei Sindre! Takk for hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på! Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med så ikke nøl med å ta kontakt. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge :) /Jørgen

Dårlig, kurropt bank

Omtale av  Rezan S

Jeg ble veiledet og rådet til fastrente på boliglån på 4.84% siden 2010. Endrlig venter jeg blir ferdig med slaveriperioden som forfaller juli. 2020. Flytte på lån med engang. Begynte å flytte på banken allerede nå. Ikke anbefalt

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:07

Hei Rezan! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette er opplevelsen du sitter igjen med. Vi anbefaler kun binding av boliglånsrente som en forsikring, ikke for at man skal tjene på det. Dersom du har opplevd dette på en annen måte hadde vi satt stor pris på om du ville sende oss en melding fra postkassen i nettbanken slik at vi får undersøkt nærmere hva som har skjedd. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Rask og god kundeservice

Omtale av  Kristoffer

Jeg har nettopp byttet til DNB og er storfornøyd, rask og god kundeservice! Svarer i Messenger/Facebook etter noen minutter og forklarer på en god måte. Det tar ofte litt lang tid å RINGE, men når jeg først komme gjennom (ca. 6 min) er det en kunnskapsrik person. Vært på kontoret for å ta bilde til bankkort, og det var rask og god service. Ingenting å klage på her...

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:07

Hei! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med så ikke nøl med å ta kontakt på facebook, chat, telefon eller melding fra postkassen i nettbanken :) /Jørgen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Kårer DNB Bedrift til verst i test i 2019 (av en regnskapsfører)

Omtale av  Shah

I 2019 gikk jeg fra å være superfornøyd til å bli super MISFORNØYD!!! Dette gjelder Etablering og Eierskift hvor sistnevnte er en suveren versting. Dette er ikke en engangs opplevelse, men gang etter gang etter gang... har DNB levert! (elendig service). Virker som dere tar utgangspunkt i at ALLE er kjeltringer til det motsatte er bevist, gjennom en laaaaaaang og pirkete prosess. * Dere er altfor trege * Mangler ansvarsfølelse totalt * Upersonlig kundeservice (ingen navn) * Elendig organisering internt (deres egne ansatte har sukket og vært enige at de ikke klarer å levere den service pga manglende innsyn/tilgang/kontakt etc) Trodde jeg/vi var alene om denne opplevelsen. Det ble en slags "lettelse" når en foredragsholder på et seminar i regi av Visma latterliggjorde DNB Bedrift fra scenen og delte samme erfaringer. Til slutt, en takk til bra kundeservice i teknisksupport avdeling samt til veldig mange andre serviceinnstilte folk som prøver å yte bra service, men ikke får gjort jobben skikkelig. Konkl. Ønsker DNB en endring, bør de gi skriftlig advarsel til ledelsen i Nyetablering og sparken til ledelsen i Eierskifte. Få inn serviceinnstilte folk fra andre avdelinger. For de har dere nok av!

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:07

Hei! Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det fint å høre at du har vært superfornøyd med oss helt frem til denne opplevelsen. Når det er sagt er det selvfølgelig også leit å høre om dine opplevelser med oss i ettertid. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss på telefon eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Da får vi muligheten til å gå dette opp og lære av det! /Jørgen

Falsk trygghet!

Omtale av  Finn C. H

Kjære DNB Har vært DNB kunde i «alle» år. Et ganske mye dyrere alternativ enn andre banker, men har gått med en følelse at det vil lønne seg hvis man trenger DNB til noe, en gang. Kundeservicen og annen service er meget dårlig, men det ser ikke ut til å bekymre de bankansatte. Er kulturen virkelig blitt så dårlig? Nå det seneste året hvor vi virkelig har hatt behov for DNB ved flere anledninger, skadesak bad, oppstartslån ny bedrift, første visakort til minste jenta og etter min mening en skjult kostnad ved bruk av en tjeneste i DNB nettbank. Sistnevnte skal jeg ta separat med banken i eget klagebrev. Vi har nå virkelig erfart at dette er en bank vi ikke ønsker å gå videre med veldig lenge til. Mvh Finn-Cato H* SAGA Platinum

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:06

Hei Finn! Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Det er dessverre vanskelig å kommentere denne saken her, men vi hadde satt stor pris på det om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på hva som har skjedd slik at vi kan lære av dette. /Jørgen

Lovbrytere, slurvete, late, uærlige, uredelige.

Omtale av  Daniel

Krevde depositums-penger på 20´000 kroner utbetalt og satte i gang prosess med tvungen utbetaling både via nettbanken (automatisk tjeneste) og via kundeservice. Ble forsikret av begge disse tjenestene at prosessen var satt i gang og at det ville ta 5 uker før pengene var på konto, forutsatt at utleier ikke fremsatte krav på deler av- eller hele depositumet. Banken løy. Ringte igjen 2 uker senere for å få bekreftelse og fikk høre at utleier var enda ikke blitt varslet (etter norsk lov så begynner ikke 5 ukers fristen å tikke før utleier har blitt varslet om det). Ble igjen forsikret om at prosessen var nå satt i gang og at innen en viss dato ville pengene være på konto. Ringte igjen dagen derpå og fikk snakke med en annen kundeservice-operatør som sa at det fremdeles ikke var satt i gang noen "sak" på dette... Jeg sa på forhånd og minte henne deretter på at telefonsamtalen ble tatt opp, og hun lovte å kjøre kravet «som hastesak» og at jeg ville få bekreftelse på email om dette. På den siste dagen av de trege 5 ukene ringte jeg banken og fikk beskjed at jeg måtte vente ytterligere 4 dager over helga i tilfelle utleier hadde sendt kravet/klagen sin via brevpost.. men for at banken kunne være trygg på å ha sitt på det rene ville de ikke utbetale pengene før tirsdagen. Altså, det som skulle ha tatt 5 uker, (ihht norsk lov) tok altså 8 uker på grunn av forsømmelser (latskap og direkte løgn) fra bankens side. ELENDIG kundeservice og helt upålitelige på tvers av flere kundeservice instanser... hadde også oppsøkt kundeservice personlig og det var ingenting de kunne gjøre for å hjelpe. Anbefales IKKE! Aldri bruk denne banken...

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:05

Hei Daniel! Takk for din tilbakemelding. Det stemmer som du nevner her at den andre parten har en frist på fem uker. Denne fristen gjelder fra når brevet er mottatt til det er sendt. Av hensyn til det legges det på noen ekstra virkedager på den totale behandlingstiden og jeg må bare beklage at du ikke ble informert om dette da du først var i kontakt med oss. Når det er sagt anbefaler vi alltid at begge parter sendes skjema elektornisk om avslutning av kontoen. Da vil avslutning bli gjort i løpet av 1-2 virkedager. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Forferdelig kundeservice i banken

Omtale av  Helene

Var innom banken for å fikse noe, helt elendig service. Null kompetanse og var ikke behjelpelig i det hele tatt.

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:05

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med kundeservice. Ut fra din melding er det litt vanskelig å kommentere noe utover dette, men vi setter pris på om du vil logge inn i nettbanken og sende oss en melding der eller slå på tråden til kundeservice på 915 04800 så får vi muligheten til å gå dette opp :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Mest opptatt av å tjene penger selv, tar lite hensyn til kundene

Omtale av  Martin

Skviser kundene så godt de kan. Tar ofte lang tid før man kommer gjennom til en kundebehandler. Og blir man satt videre blir dette ny lang tid å vente. Det virker som kunder kun er til bry. Jeg har tapt mye penger på aksjetips fra DNB Markeds. Det virker som de mange ganger snakker opp en aksje som de selv sitter på som de da selger, og kursen som skulle både 3 og 4-doble seg går rett i dass. I fjor kjøpte jeg dessverre 2 slike aksjeposter etter anbefalinger fra DNB Markeds, disse datt henholdsvis 96,5 % og 86 %. Da flyttet jeg over til Nordnet.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

God bank på nett - lite personlig.

Omtale av  Dina

Konkurransedyktig bank. Har hatt fast kundebehandler der før kontoret ble lagt ned og var mer fornøyd før. De som jobber i nettbanken prøver å imøtekomme kundene, men det blir upersonlig da jeg ikke har en fast person å forholde meg til. Om man liker best kontakt via nett så er DNB en god bank. Om man ønsker et lokalkontor så fungerer det dårligere

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20:18

Hei! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med kundeservice via nettbank og telefon. Grunnen til at vi har gått bort fra ordningen med personlige kunderådgivere er at det ble veldig mange kunder per kunderådgiver. Det førte igjen til alt for lange ventetider. I stedet har vi rådgivere tilgengelige hele dagen på chat og telefon som kan hjelpe deg med alt du måtte lure på. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR