Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
109
av 111 innen
bank
23%
anbefaler
DNB Bank

"Bruker fientlig nettbank."

Omtale om DNB Bank skrevet av Hans P for 19.05.2019 17.32

DNB Bank har totalt 435 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bruker fientlig nettbank."
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettbank DnB bedrift er den minst brukervennlige nettbanken jeg har forsøkt i Norge. Har ringt DnB for hjelp flere ganger, men de høflige DnB representantene forstår heller ikke enkle spørsmål ved bruk av nettbanken. Her har DnB mye å gjøre for å bli bruker vennlig. Enn så lenge gir jeg opp.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09.23
Hei!

Takk for din tilbakemelding. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre tjenester for at disse skal være så bra som mulig, også på bedriftssiden. Du er ikke den eneste som mener at bedriftsnettbanken bør få seg et løft og dette tar vi selvfølgelig til oss. I første omgang har vi lansert DNB Puls, så får vi se om ikke det skjer noe i bedriftsnettbanken fremover også :)

Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!
Bytt.no
"Bruker fientlig nettbank." skrev Hans P om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Hans P og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ubeskrivelig forferdelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å få hjelp av DNB men de er ikke serviceinnstilt, de er ubeskrivelig frekk og de er dyre! Har aldri møtt noen så ubehjelpelig selskap før. Jeg skjemmes!

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09.21
Hei Susann!

Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Det er litt vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi setter veldig pris på det om du vil sende oss en melding fra nettbanken din, ta kontakt på chat eller på telefon. Vi får da muligheten til å undersøke nærmere hva som har skjedd og dra lærdom av din opplevelse. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge.

/Jørgen
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde boliglån i DNB i 7 år og trodde jeg hadde gjort en god deal. Etter at de har vært de aller første til å heve rente de siste årene, begynte jeg å lure på om dealen min faktisk var så god som jeg trodde. Fikk et veldig godt tilbud fra en annen bank og ga DNB mulighet til å matche tilbudet. Det kunne de ikke, for jeg hadde en "kjempegod" avtale med 2,83% effektiv rente. Takk for meg! Jeg betaler nå 2,28% effektiv rente og har plutselig råd til to sydenturer i året.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09.20
Hei Christian!

Vi gjør stadige vurderinger av markedet og justerer våre priser deretter for å kunne gi en god pris til våre kunder. Leit å høre at vi ikke kunne matche renten denne gang. Dersom du ønsker å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning så ikke nøl med å ta kontakt slik at vi får gitt deg et godt tilbud. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda. Er i ett annet land da jeg overstiger grensen på å bruke selve kortet og ringer kundeservice og snakker med en utrolig hjelpsom og hyggelig mann som mener jeg kan ta ut 5000 pr. dag selvom jeg ikke kan dra kortet. Viser seg at dette er feil, og at det bare går opptil 10.000 her også. Med hotellregninger som må betales og andre utgifter, så har jeg ingen mulighet til å få tak i penger, og må låne fra min venninne. Ringer til kundeservice og får en dame med en utrolig dårlig attitude som spør meg om 1. Min private økonomi og 2. hvorfor jeg trenger å ta ut såpass mye kontant, som er utrolig privat og ter seg ikke i en jobb som kundeservice medarbeider. Denne beløpsgrensen BURDE bli opphevet ved myndighetsdag. 100% utrolig ugreit, og har satt meg i økonomisk og sikkerhetsmessig fare. Bytter bank til en hvor jeg kan føle meg trygg og som gir bedre informasjon. Uhyre dårlig.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10.46
Hei Stine!

Takk for din tilbakemelding. Kjedelig å lese om din opplevelse med ungdomskortet. Beløpsgrensene i dette kortet kan dessverre ikke justeres da de ligger i selve kortet. For høyere beløpsgrense må man altså over på nye kort som er ment for de over 18 år. Så snart du har fylt 18 år vil du få informasjon i nettbank om nye kort og hvordan du bestiller disse. Så snart nye kort er bestilt vil du ha disse i løpet av 4-5 virkedager. Forstår selvfølgelig at det hjelper lite når du befinner deg i utlandet og dette er noe vi tar med oss videre. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge.

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd - men DnB er ikke konkurransedyktige på innskuddsrenter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rente på sparekonto er 0,7 % per mai 2019 (øker fra 0,55%). Fastrentekonto 1 år 1,85 %. Flere andre banker tilbyr innskuddsrenter i området 1,85 - 2,15% - uten låsing / uttaksbegrensninger. Går nok mot bankbytte for vår del. - i hvert fall mhp. sparekontoer

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10.26
Hei Berit!

Takk for meldingen din! Det har vært en del endringer på renten den siste tiden og vi har økt innskuddsrenten enda en gang etter dette. Dersom du enda vurderer bytte av bank grunnet sparingen så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en av våre sparerådgivere for en uforpliktende prat om sparing før du tar det endelige valget. Våre sparerådgivere er tilgjengelige på telefon 915 04800 mellom 08:00 og 16:00 på hverdager. Send oss eventuelt en melding i nettbanken eller start en chat der så får vi noen til å kontakte deg. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
DNB Bank har totalt 435 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR