Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Støtter ikke Apple Pay

Omtale av  Espen

Støtter ikke Apple Pay og bruker som argument at "kontaktløs betaling" er bra nok og at det er "enklere og raskere å tæppe kortet". Det er jo nøyaktig det samme man gjør med telefonen, bare at man slipper å drasse rundt med kortet. Dette er for meg stor nok grunn til at jeg byttet bank. Kundeservicen, appen og nettbanken er veldig bra.

Svar fra DNB Bank
10.12.2021 10:06

Hei Espen! Vi har dessverre ikke noe ny informasjon om Apple Pay enn det vi har informert om tidligere. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold /Lars

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Er det mulig

Omtale av  Kjell S

Går til nettbank for å betale noen regninger, når jeg kom til godkjenning så får man besjed om at , desverre det funker ikke og det er ikke fordi det ikke er dekning, men fordi banken har valgt et nytt system som skal håndtere transaksjonene fikk jeg høre, men dette fungerer jo ikke, er det for å spare penger slik at overskuddet blir større ? ser nå at det har vært sånn lenge, er det mulig. En annen sak er den idiotiske robotstemmen, har dere kvittet dere med alt av kundebehandlere, det man som regel får høre , du er nr femti i køen, takk for at du venter. Kan dere ikke ringe opp kundene i stedet

Svar fra DNB Bank
10.12.2021 10:11

Heisann Kjell! Leit å høre at du opplever problemer når du forsøker å godkjenne regninger i nettbanken. Det kan muligens skyldes problemene som oppleves med Bankid akkurat nå, som også kan påvirke godkjenning av betalinger. Om man logger inn med kodebrikken med alternativet «Uten bankid» og personlig kode så vil man kunne bekrefte betalingene uten å bruke Bankid. Leit å høre at du er misfornøyd med telefonløsningen vår, det er også mulig å chatte med en rådgiver i nettbanken samt å skrive til oss fra postkassen i nettbanken /Lars

Apple pay takk - vipps er ikke bra nok med mobilbetaling

Omtale av  Linda

Hei DNB, Lurer på når dere skal slutte å tvinge folk til å fortsatt bruke kort?. Føles ganske utdatert. Jeg ønsker å kunne betale med mobil slik alle jeg kjenner gjør nå. Men Siden dere ENDA ikke støtter det for Apple må jeg fortsatt bruke kort. Og vipps har ingen lettvint løsning for å betale med mobilen i fysisk butikk. I disse tider bør virkelig dette være på prioriteringen.

Svar fra DNB Bank
09.12.2021 11:48

Hei Linda og takk for meldingen din. Vi har dessverre ikke noe ny informasjon om Apple Pay enn det vi har informert om tidligere. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Betina

Flott bank

Omtale av  Georg

DNB har god rente på billånet mitt, god service og alltid tilgjengelige på chat.

Svar fra DNB Bank
09.12.2021 11:46

Hei og tusen takk for hyggelig omtale! Dette blir vi glad av å lese :-) /Betina

DNB bank er en herlig bank.

Omtale av  Marius

Banken som bryr seg om kunden, det er DNB. Jeg er utrolig fornøyd med både kundeservice og banken i seg selv. Banken har stilt opp for meg for å hjelpe meg når jeg trengte det mest. Jeg føler meg trygg, så lenge jeg er kunde hos DNB. Jeg har både kredittkort og et forbrukslån som er brukt til annen gjeld, og er veldig fornøyd med DNB. <3 Jeg forstår ikke hvorfor det er så mange som klager. De som jobber i DNB har retningslinjer de går etter så chill litt. Jeg kommer uansett aldri til å avslutte mitt kundeforhold med DNB. Vil ønsker alle i DNB en god jul :-)

Svar fra DNB Bank
03.12.2021 15:11

Hei Marius! Så utrolig hyggelig tilbakemelding, dette gir oss virkelig energi. Tusen takk <3 Vi vil gjøre alt for å fortsette å gi deg de beste kundeopplevelser. God jul til deg og dine. /Viktoria

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Stryker pga Apple pay!

Omtale av  Vimalan

Jeg er ellers fornøyd med DNB men at de ikke tilbyr Apple pay er for meg uforståelig og steinaldersk! Hva skal man gjøre om man er i utlandet og skal betale? Vipps går ikke! Er så vant til iPhone og kan ikke bruke Google pay heller! Dette holder ikke DNB! Tilby Apple pay!

Svar fra DNB Bank
01.12.2021 11:24

Hei! Vi følger godt med på det som skjer i markedet innen mobilbetaling, også Apple sin løsning. Vi har vært i dialog med Apple og tatt en nøye vurdering av om vi skal investere i dette nå, eller om vi skal satse på videreutvikling av Vipps. Valget falt på sistnevnte, men det utelukker ikke Apple Pay i fremtiden. /Even

Kontroll utv

Omtale av  Anonym

Blir kastet ut av banken, siden jeg mottok penger gjennom vipps. Vedkommende lurte meg. Har prøvd å forklare det. Har opplyst alt. Får ikke noe konkret svar tilbake fra den, men jeg må finne meg en ny bank.

Svar fra DNB Bank
25.11.2021 14:38

Hei! Leit å høre du ikke har fått svar fra avdelingen på epost! Her anbefaler vi deg å kontakte kundesenteret vårt, så kan de kontakte avdelingen og høre med dem hvorfor de ikke har fått svart enda! Denne avdelingen du skriver om svarer som regel samme dag som mail er sendt, så hvis det har gått lengre enn et døgn er det bare å høre med kundesenteret, så kan de kontakte dem! /Vinjar

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR