Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundeservice = null

Omtale av  Anne

Begynte som kunde i DNB da Kreditkassen «forsvant» for rundt 30 år siden. Fungerte greit nok, men jeg gikk etterhvert over til annen bank da lånebetingelser og innskuddsrenter ikke var de beste. Beholdt imidlertid brukskontoen, som har vært ok og oversiktlig. I november eller desember 2021 fikk jeg sms om at nytt bankkort var sendt meg. Da dette ikke var mottatt etter noen uker, ringte jeg DNB, som skulle sende nytt. Måtte da identifisere meg med fødselsår og inf fra utgått kort. Spurte kundeservice om dette var tilstrekkelig identifikasjon iht nytt generelt utsendt krav fra banken, fikk til svar at alt var i orden. Deretter rant det inn stadig nye sms fra banken med anmodninger om identifikasjon. Ringte derfor kundeservice i begynnelsen av mai, og fikk nok engang beskjed om at alt var i orden, at jeg ikke måtte identifisere meg på nytt, som jeg da heller ikke gjorde. Deretter begynte «trussel“ sms‘ene å komme. Pluss brev om stenging av konto. Jeg overførte største innestående beløp til annen bank. Kontoen ble stengt, men hva jeg ikke visste var at den fortsatt var åpen for innskudd. Som jeg altså ikke kan overføre til egen bank. Jeg har forøvrig ellers aldri hatt noe å utsette på DNB, men når KUNDESERVICE - 2 GANGER - har feilinformert meg om identifikasjon er dette ikke greit. Det er helt klart at en bank må kreve identifikasjon iht bestemmelser fra myndighetene, men det er også helt klart at en bank må ha en velfungerende kundeservice. Banken har sperret min konto for uttak, men ikke for innskudd fra andre. Som jeg altså p.t. ikke uten videre kan motta. Antar at det vil fungere best å si opp kontoen.

Svar fra DNB Bank
01.09.2022 10:41

Hei Anne! Det er veldig beklagelig at du har opplevd å bli feilinformert flere ganger. Slik skal det ikke være. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, så anbefaler deg å ta kontakt med oss på telefon 91504800 slik at vi kan undersøke nærmere hva som har skjedd her. /Tonje

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skammelig dårlig. Null respekt!

Omtale av  Lars

DNB nekter kunder å få kontakt i alle kanaler. Uansett hvordan du prøver å komme i kontakt med dem er det ventetid herfra til evigheten. Dette er respektløst ovenfor oss som kunder.

Svar fra DNB Bank
31.08.2022 16:18

Hei, Lars! Jeg kan love deg at vi har veldig lyst til å snakke med deg og å løse eventuelle problemer :-) Det er mulig at du har vært uheldig og truffet kø-toppen på telefon, som gjerne er mellom kl. 11-16 i ukedagene. Kundeservice er åpen helt til 23:00 hver dag og ventetiden er vesentlig kortere på kvelden om du har mulighet til å ta kontakt da. Vi har også flinke folk på chat som sitter klare for å hjelpe. Der er ventetiden som regel maks et par minutter. /Hilsen Even

worst of the worst

Omtale av  Leo

3 months ago my card has been stolen at a DNB atm I have contacted my bank to block my card they have told me yes don't worry it is done 2 weeks after I saw that 31000nok were missing and they have not blocked the card they agreed on the mistake that they have done and then advised me to raise a claim picking random transaction for 31000 NOK and I will get a refund 1 month after with no news from they are telling me they will not refund me as some of the transaction look weird I have re-explained the situation and for the past 2 months they keep hanging up on me when I call or laugh at me when I tell them I'm left with no money I never had an issue with the bank before but being a consumer of DNB for 1 year and had 2 other issues (minor to this one) so they have not blocked my card then told me to do wrong things that they knew will block my claim and not refund me congratulation after living in 9 different countries around the world DNB definitely the worst of the worst bank you can find

Svar fra DNB Bank
26.08.2022 19:12

Hi, Leo. I am sorry to hear about this situation, but we would definitely like you to send us a message through your online banking so that we can have a look. Hopefully we will be able to find a satisying solution.

Nå må de snart våkne.

Omtale av  Kjetil

Jeg saga kunde og får mange flotte fordeler i banken! Men manglende støtte for Apple Pay gjør at jeg nå vurdere å bytte. Da må jeg også bytte på bedriften min selvsagt. Jeg hadde håpet å unngå dette. Men nå ser det ut til at DnB støtter alle former for trådløs betaling unntatt Apple Pay. Så da er det vel lite trolig at det noen gang kommer.

Svar fra DNB Bank
25.08.2022 15:00

Hei Kjetil, per dags dato velger vi å fokusere på Vipps over Apple Pay. Årsaken en måten Apple velger å styre tjenesten sin på, om de skulle endre holdningene sine vil vi raskt være ute med å støtte tjenesten! :) /Vinjar

Kunde i 24 år dem avslutter meg uten varsel mitt i min reise skikkelig leit

Omtale av  Hussein A

Skulle reise 2 timer før jeg fikk melding hei kundeforholde er avsluttet gå til ny bank stengte kodebrikke skulle selge min bil også skulle mota penger nå jeg sitter uten kontonummer og kodebrikke hvorfor dem vet ikke dem sier bare du er ikke her i systemet hade bra det er leit er fast kunde

Svar fra DNB Bank
22.08.2022 09:50

Hei Hussein! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss etter 24 år som trofast kunde. Vi kan ikke undersøke enkeltsaker her på bytt.no, men håper du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi får undersøkt årsaken og eventuelt hjulpet deg med å opprette nytt kundeforhold hvis det er ønskelig. /Marthe

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Not even worth one star

Omtale av  Martine

I’m new in Norway, having a proper income but DNB has no option for giving me a mortgage. Not willing to talk about my situation, not willing to think in options. DNB is not including foreigners into society. Horrible organisation.

Svar fra DNB Bank
19.08.2022 16:37

Hi. We are sorry if we could not give you the loan that you wanted. You are free to apply for a loan again at a later time. It can be various reasons that we could not solve this this time if you recently came to Norway. /Elisabeth

Håpløs kundeservice

Omtale av  Magnus B

Kundebehandlere oppleves som hyggelige og hjelpsomme. Dessverre er alt annet håpløst. Verdens mest ubrukelige chatbot gjøre det den kan for å irritere brukere. Evig lang ventetid på tlf og det tar latterlig lang tid før man får valg om å bli oppringt. Alt går tregt!

Svar fra DNB Bank
19.08.2022 10:50

Hei! Takk for positiv tilbakemelding til oss som jobber her, det var kjekt å lese, men veldig trist at du synes resten er håpløst. Chatboten er under kontinuerlig utvikling, så om du har tilbakemeldinger i forbindelse med samtaler du har hatt med den, er det supert om du sier i fra når du kommer inn til kundebehandler, slik at vi kan ta det videre. Ventetiden på telefon har vært veldig lang i det siste, mye på grunn av at vi har vært gjennom en stor relegitimerings-runde med kundene våre. Forhåpentligvis vil det snart være tilbake til normalen. Håper du får en fin dag, og takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her. /Lene

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR