Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no

Raskt svar

Omtale av  Brit

God kundebehandling og raskt svar . Gjelder bedrift og privat.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vanskelig rådgivere

Omtale av  Anita T

I fjor så fikk jeg bankkontoen hacket 6 ganger. Det ble tappet penger av konto. De ringte og lurte på om jeg var i USA. Etter gang nr 3 ba jeg de skrive i bank papirene mine at jeg ikke kommer inn i USA grunnet fengsel. Jeg fikk aldri pengene tilbake. De mente at siden jeg ikke hadde innbo forsikring så kunne jeg ikke få de tilbake. Ikke kredittverdig. Siste gangen de ringte så spurte jeg de om de hadde veddemål og ga ut informasjon på hvor lenge jeg hadde ett bankkort. De er uhøflig når du ringer

Svar fra DNB Bank
23.10.2020 11:38

Hei! Takk for at du deler din opplevelse med oss. Det er leit å høre at vi ikke har klart å gi deg den hjelpen du trengte når kortet ditt ble misbrukt og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av våre rådgivere. Det er dessverre vanskelig å kommentere dette nærmere da jeg ikke har innsyn i hva som har skjedd her, men vi hadde satt stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på saken din, og gi deg konkrete svar. /Nina

Umulig å få svar fra kundeservice

Omtale av  Mas

Chat-boten funker ikke. Å komme i kontakt med kundebehandler pr chat funker ikke. Det er 40 stk foran meg i køen på telefonen.

Svar fra DNB Bank
23.10.2020 11:36

Hei! Takk for at du deler din opplevelse med oss, og leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til kundesenteret, både på telefon og chat. Vårt kundesenter har åpent hver dag hele uken fra 07-23, forsøk gjerne å kontakte oss på ettermiddag/kveld eller helg, det er som regel litt roligere da. Videre så vil alle kunder som starter en chat komme til chatboten først, da den hjelper oss med enkle henvendelser. Alle kunder som trenger hjelp av en rådgiver skal bli satt videre til kundesenteret. Du kan også sende en melding til oss fra postkassen i nettbanken din, så skal vi hjelpe deg! /Nina

Fraværende kundeservice

Omtale av  Maja H

Hvordan er det mulig å drifte en bank som ikke vil ha kontakt med sine kunder. Kun et tlf. nr som du ALDRI kommer gjennom på, kø herfra til ...!!. En chatrobot, er det mulig? Sende klage fungerer ikke, sende epost ikke mulig?

Svar fra DNB Bank
12.10.2020 08:17

Takk for at du deler din opplevelse med oss. Leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til kundesenteret, både på telefon og chat. Vårt kundesenter er åpent hver dag hele uken fra 07-23, og vi prøver å planlegge bemanningen etter forventet innkommende trafikk, men dessverre så treffer vi ikke alltid, og det kan føre til kø. Når det kommer til Chat, så vil alle kunder komme til chatboten først, da den hjelper oss med enkle henvendelser, men alle som trenger hjelp av en rådgiver skal bli satt videre til kundesenteret. E-post har vi valgt å avvikle, da e-post ikke er en sikker kanal for kundehenvendseler og sensitive opplysninge. Alternativet til e-post blir å sende en melding til oss fra postkassen i nettbanken. Vi håper du vil gi oss en sjanse til! /Nina

Dårligste kundeservice

Omtale av  Birdie

Ringte opp til DNB for å hjelpe faren min med BankID, også ble vi satt over til frekk kundeservice. Jeg sa at faren min trengte hjelp med sperret BankID og trenger ny tilsendt kode. Her kan du snakke med han, faren min rakk å si navnet hans og så vidt person-nr. Plutselig så sier rådgiver du må kunne snakke norsk, gå på norsk skole og norsk kurs. Og dette skal være beste og største bank i Norge? Heller motsatt

Svar fra DNB Bank
12.10.2020 08:16

Hei. Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Vi tar sikkerheten på alvor, og årsaken til at vi måtte snakke med din far selv, er at BankID og kodebrikke er personlig, og fungerer både som elektronisk signatur og legitimasjon. BankID har mange bruksområder og du kan få tilgang til for eksempel helseopplysninger, NAV og skatt i tillegg til å utføre banktjenester. Dersom vi skal hjelpe via kundesenteret må vi derfor kunne kommunisere med kunder enten på Norsk eller Engelsk. Alternativt kan han møte personlig på et av våre kontor, og ta med seg en tolk. Ønsker deg en fin dag! /Nina

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Dårlig kundeservice på Karl Johan

Omtale av  Julia

Helt elendig kundeservice på DnB Karl Johan. De viser hvor lite interessert de er i å jobbe med deg, frekk i tonen og snakker til deg som du er en 5-åring. Bank er nå byttet :)

Svar fra DNB Bank
17.09.2020 08:57

Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det veldig leit å høre at du føler deg dårlig behandlet på et av våre kontor. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss på telefon eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du utdyper din opplevelse. Da får vi muligheten til å undersøke saken nærmere og lære av det! /Nina

Jeg var nok ikke lønnsom nok for DNB

Omtale av  Jens

Fikk ikke lov til å avslutte konto i nettbanken, selv om saldo var null. Det er ikke mulig å finne pris på denne tjenesten på nettsidene. Tilsendt kontoutskrift viser at det koster kr.135,69 å få dette gjort av kundeservice. Flaks at kontoen ble tømt på forhånd, ser ut som om prisen er "det vi klarer å få tak i" Dette er tyveri DNB! Skiftet bank på grunn av at DNB ikke var villig til å reaktivere Bank-Id utgått på dato. Stiller sikkerhetsspørsmål det ikke er mulig å svare på. På seg selv kjenner man andre. Skjønner godt at bankbransjen er de mest mistroiske til sine kunder. Bankenes oppgave er å overta mest mulig av kundenes penger, og her får dnb 5 stjerner. Kontoutskrift: (url anonymisert)

Svar fra DNB Bank
17.09.2020 08:25

Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av DNB. Det er dessverre vanskelig å kommentere dette da jeg ikke har innsyn i hva som har skjedd her, men vi hadde satt stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på saken din, og gi deg konkrete svar. /Nina

DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR