Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 147 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank

"Raskt svar"

Omtale om DNB Bank skrevet av Brit for 04.10.2020 18.47

DNB Bank har totalt 445 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Raskt svar"

God kundebehandling og raskt svar . Gjelder bedrift og privat.

Bytt.no
"Raskt svar" skrev Brit om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Brit og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig rådgivere"
1 syns denne omtalen er nyttig

I fjor så fikk jeg bankkontoen hacket 6 ganger. Det ble tappet penger av konto. De ringte og lurte på om jeg var i USA. Etter gang nr 3 ba jeg de skrive i bank papirene mine at jeg ikke kommer inn i USA grunnet fengsel. Jeg fikk aldri pengene tilbake. De mente at siden jeg ikke hadde innbo forsikring så kunne jeg ikke få de tilbake. Ikke kredittverdig. Siste gangen de ringte så spurte jeg de om de hadde veddemål og ga ut informasjon på hvor lenge jeg hadde ett bankkort. De er uhøflig når du ringer

Svar fra DNB Bank
23.10.2020 11.38
Hei! Takk for at du deler din opplevelse med oss. Det er leit å høre at vi ikke har klart å gi deg den hjelpen du trengte når kortet ditt ble misbrukt og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av våre rådgivere. Det er dessverre vanskelig å kommentere dette nærmere da jeg ikke har innsyn i hva som har skjedd her, men vi hadde satt stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på saken din, og gi deg konkrete svar.
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få svar fra kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Chat-boten funker ikke. Å komme i kontakt med kundebehandler pr chat funker ikke. Det er 40 stk foran meg i køen på telefonen.

Svar fra DNB Bank
23.10.2020 11.36
Hei! Takk for at du deler din opplevelse med oss, og leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til kundesenteret, både på telefon og chat. Vårt kundesenter har åpent hver dag hele uken fra 07-23, forsøk gjerne å kontakte oss på ettermiddag/kveld eller helg, det er som regel litt roligere da. Videre så vil alle kunder som starter en chat komme til chatboten først, da den hjelper oss med enkle henvendelser. Alle kunder som trenger hjelp av en rådgiver skal bli satt videre til kundesenteret. Du kan også sende en melding til oss fra postkassen i nettbanken din, så skal vi hjelpe deg!
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fraværende kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hvordan er det mulig å drifte en bank som ikke vil ha kontakt med sine kunder. Kun et tlf. nr som du ALDRI kommer gjennom på, kø herfra til ...!!. En chatrobot, er det mulig? Sende klage fungerer ikke, sende epost ikke mulig?

Svar fra DNB Bank
12.10.2020 08.17
Takk for at du deler din opplevelse med oss. Leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til kundesenteret, både på telefon og chat. Vårt kundesenter er åpent hver dag hele uken fra 07-23, og vi prøver å planlegge bemanningen etter forventet innkommende trafikk, men dessverre så treffer vi ikke alltid, og det kan føre til kø. Når det kommer til Chat, så vil alle kunder komme til chatboten først, da den hjelper oss med enkle henvendelser, men alle som trenger hjelp av en rådgiver skal bli satt videre til kundesenteret. E-post har vi valgt å avvikle, da e-post ikke er en sikker kanal for kundehenvendseler og sensitive opplysninge. Alternativet til e-post blir å sende en melding til oss fra postkassen i nettbanken. Vi håper du vil gi oss en sjanse til!
/Nina
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeservice"

Ringte opp til DNB for å hjelpe faren min med BankID, også ble vi satt over til frekk kundeservice. Jeg sa at faren min trengte hjelp med sperret BankID og trenger ny tilsendt kode. Her kan du snakke med han, faren min rakk å si navnet hans og så vidt person-nr. Plutselig så sier rådgiver du må kunne snakke norsk, gå på norsk skole og norsk kurs. Og dette skal være beste og største bank i Norge? Heller motsatt

Svar fra DNB Bank
12.10.2020 08.16
Hei. Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Vi tar sikkerheten på alvor, og årsaken til at vi måtte snakke med din far selv, er at BankID og kodebrikke er personlig, og fungerer både som elektronisk signatur og legitimasjon. BankID har mange bruksområder og du kan få tilgang til for eksempel helseopplysninger, NAV og skatt i tillegg til å utføre banktjenester. Dersom vi skal hjelpe via kundesenteret må vi derfor kunne kommunisere med kunder enten på Norsk eller Engelsk. Alternativt kan han møte personlig på et av våre kontor, og ta med seg en tolk. Ønsker deg en fin dag!
/Nina
DNB Bank har totalt 445 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR