Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

DNB - banken for rikfolk!

Omtale av  T

Har vært kunde i DNB hele mitt liv, aldri misligholdt lån. Har alle lån i DNB pr i dag (det varer ikke lenge), verdi på min bolig overstiger mitt boliglån med nesten en million. Men, som nylig ufør er man null verdt i DNB, det spiller ingen rolle at all gjeld er i denne banken, og få refinansiert boliglån for å få samlet all gjeld og dermed lettere være en bedre betaler, nei, det går ikke i DNB. Her er det så fastlåst og fokuset er vel heller på å framstå bra utad og å bruke hauger av penger på ansatte! Ikke mange andre banker som bruker så mye penger på tv.reklamer, bare det er grunn nok til å bli kvalm av opplegget i DNB! Det skal sies at jeg har møtt på et par forståelsesfulle damer i DNB som har forsøkt å hjelpe meg som best de kan, de er min midlertidige redning inntil jeg får byttet bank. De har forståelse for at man overhodet ikke kan noe for at man blir syk og ufør, og at det faktisk kan ramme alle - tilogmed ansatte i DNB! De ser også på min betalingshistorikk og ikke kun min nåværende inntekt. Og det er jo slikt som burde veie tyngst, ikke de firkanta reglene, som det finnes muligheter til å gi unntak fra! Det er altså ikke verdt noe for DNB å ta vare på kunder som har hatt denne banken siden de ble født, så lenge du ikke har høy inntekt er du null verdt uansett! Jeg har gitt opp denne banken, tross de to som har prøvd å finne løsninger.

Svar fra DNB Bank
19.05.2022 09:27

Hei! Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker å være en bank for alle, og setter stor pris på alle våre kunder. Det er veldig kjekt at du har vært kunde hos oss så lenge, og vi ønsker gjerne å se på saken din. Her på bytt.no får vi ikke gått inn på enkeltsaker. Håper derfor du kan ta kontakt med kundeservice på nytt slik at vi kan prøve å finne en løsning :-) /Lisa

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

I have ordered a one-time-code-device multiple times, still no solution from DNB

Omtale av  Tor

Sender en omtale på vegne av en venninne av meg som bor utenfor Norge, da dere har gjort det tilnærmet umulig for henne å få tilgang til bankkontoen sin og heller så langt ikke har klart å få orden på problemet. Hun har ikke mulighet til å selv sende omtalen da hun ikke har norsk nummer. Håper på et nyttig svar om hva som kan gjøres for å løse saken. "In January of this year, I noticed that the once-time-code device was no longer working. I called DNB with +47 91504800, for ordering a new once-time-code device. The problem: Since January till today, I have ordered the once-time-code device a total of 4 times, but till today I haven’t received it. I have visited and asked the local post office regularly. I had to call DNB almost 15 times to make those 4 orders. Since I make an international call from Asia I get an expensive phone bill, sometimes the phone gets disconnected automatically after waiting in a long queue. The main sufferings: 1. Each time I call for this help, usually a different staff picks the phone. Sounds like they do not follow up a case. So, each time I need to tell the story from the beginning. 2. I requested them to do a proper follow-up on it and let me know the reason for not reaching the device to me. They mentioned that calling me is not in their policy. My question is how many times will I call them and how do I know that it is really going to be solved this way? One of their staff suggested me to change my address. It was a little ridiculous to me, because I have received my visa cards from DNB twice, using the same address. Also, in February, I received my document from Canada using the same address. My concern: 1. I am not sure if they are charging against each order of the once-time-code device, although I haven’t received it yet. 2. Around last December, I borrowed a small amount from the master card while my visa card was not working for an international payment. Now, since I cannot open my bank account, I cannot pay the loan. I think I am getting to pay a loan interest for that. 3. Overall, I am worried if I will get the solution to this problem or when I will get it solved. I am getting enough reason of feeling insecured with DNB that i can really get my money when I need. Therefore, I am ready to close my account unless the problem is solved. May I request a useful suggestion to get the issue solved immediately, please?"

Svar fra DNB Bank
13.05.2022 13:04

Hei! Utrolig kjedelig situasjon, og jeg har forståelse for at dette er frustrerende. Jeg har ikke innsyn i akkurat denne saken for å kunne gi et godt svar på hva som har skjedd, men generelt kan jeg si at vi oftest sender kodebrikker til utlandet rekommandert og at disse kan spores via et sporingsnummer hos Posten/DHL. Når en kunde bosatt i utlandet etterlyser en kodebrikke som ikke har kommet frem kan vi hente ut sporingsnummeret og søke opp hvor den befinner seg. Hvis ikke det har blitt gjort er det beklagelig. Når vi sender fra oss en kodebrikke er det opp til postvesenet i Norge og i landet hvor kunden befinner seg å levere den til adressen vi har registrert på vår kunde. Jeg kan derfor ikke helt se hvorfor det skal være verre for postvesenet i dette landet å levere kodebrikken enn kortene, som kunden sier å ha mottatt. Begge to sendes i relativt små konvolutter og skiller seg ikke veldig fra hverandre. Uansett, jeg skulle gjerne forsøkt å løse denne saken uten å be henne kontakte oss igjen, men jeg har ikke lov til å be om kundedata her på en offentlig plattform. Ta gjerne kontakt og be om at vi sporer forsendelsen, så håper jeg dette løser seg en gang for alle :-) /Hilsen Even

Vanskelige å komme i kontakt med og arrogant kundeservice.

Omtale av  Jens B

Dette er ikke en bank for ordinære private mennesker eller SMB markedet. Meget vanskelige å få tak i kundebehandler. Forsøk å levere en klage til dem, du bare looper og ender opp med å måtte ringe kundeservice for å klage på kundeservice. Snedig. Utrolig arrogante kundebehandlere som blir irritert på deg som kunde og som faktisk legger på når kunden blir irritert. Krever at du skal dokumentere i form av skjemaer og pass, lønnsslipper osv.med 7 dagers frist. Men har selv brukt over 2 år på å gi tilgang til mitt barns aksjefond. Dette etter at alle papirer og dokumentasjon er innsendt. Blir å slette alle private relasjoner til denne banken. Firmaene er jeg i ferd med å bytte bank på alt nå. Takk for meg DNB

Svar fra DNB Bank
13.05.2022 13:07

Hei, Jens. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) Når det gjelder kundeopplevelsen din så er det langt unna det vi ønsker at du skal sitte igjen med etter å ha vært i kontakt med oss. Håper du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket! /Even

Bryr seg ikke om kundene

Omtale av  Turid F

Kundeservice i DNB er helt bortkastet. Bryr seg ikke om kundens behov, og er tildels uhøflige. Bytter nå bank etter å ha vært kunde altfor lenge, ca 25 år

Svar fra DNB Bank
12.05.2022 14:39

Hei Turid! Veldig leit å høre at du bytter bank etter så mange år. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Jeg håper du vil kontakte vårt kundesenter og forklare nærmere hva som er skjedd, slik at vi kan se nærmere på det. /Betina

U profesjonell og agressiv behandling av ansatt og vaktene på DNB Karl Johan

Omtale av  Daniel E

ATM Karl Johan registrerte penger trekk på master kort mens jeg ikke fått pengene. Jeg kom til Bank kontor direkte for å få svar ang disse bort førte penger. Jeg truffet en uerfat ung ansatt som ikke vet klart svar å gi meg. Så ville jeg prøve å spørre fra annen ansatt igen for å få bedre info ang det, jeg forsøkte å stå i kø på nytt for å få kø lapp igjen. Jeg ble stoppet av vaktene på veldig uhøflig og agressiv måte, jeg ble dyttet og fornærmet . Dem fortalte meg at selve ung ansatt anbefalte det, jeg forstått dette pga ( at jeg må ikke gjentar samme spørsmål til annen ansatt, da det blir mindre perstisje for han). Jeg klager begge vaktene og den u erfat ansatt for fornærmelse som på gått meg.

Svar fra DNB Bank
12.05.2022 14:38

Hei Daniel, Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse på vårt kontor. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her. Håper derfor du vil ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 91504800 eller chat fra innlogget nettbank, så kan vi se nærmere på hva som er skjedd. Man skal selvfølgelig ikke bli behandlet slik. Når det kommer til penger som er trukket fra konto, men ikke kommet ut fra minibank kan du sende en reklamasjonssak på det via nettbanken. Gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Reklamasjon eller klage. Da ser en saksbehandler på det. /Betina

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Dyr bank uten mulighet for Apple Pay

Omtale av  Kjetil H

Banken er i dyreste laget uten jeg føler jeg får "noe ekstra" de nekter også å implementere Apple pay pga de eier litt i Vipps.

Svar fra DNB Bank
10.05.2022 22:37

Hei. Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi vurderer stadig å få på plass Apple Pay, men vi vet foreløpig ikke om/når det eventuelt vil komme på plass. /Elisabeth

Trenger Fullversjonen - ikke den forenklede utgaven

Omtale av  Kristian V. A

Sliter skikkelig med strukturen til DnB: Javel, Nettbanken kan være grei å ha tilgang til. Men så snakker de også om Mobilbank - mens jeg trenger Fullversjonen for bl.a å få tilgang til lån. Det er klin umulig å komme seg inn på Fullversjonen fra mobil, for alle lenker trekker meg inn i den begrensede Nettbanken. Jeg mener - hvor vanskelig kan det være å lage en nettbank som gir en god kundeopplevelse??

Svar fra DNB Bank
09.05.2022 08:47

Hei Kristian! I fullversjon av nettbanken så vil man få tilgang til flere funksjoner enn i mobilbanken, men vi jobber med løsninger for mobilbankappen slik at man skal få mulighet for å utføre de samme tjenestene uansett hvor du logger inn :) I mellomtiden kan du logge inn i fullversjon av nettbanken på mobilen din via m.dnb.no. du må da legge in nditt fødselsnummer og trykke på Logg inn. Deretter skal du få opp valg "Gå til fullversjon". Deretter kan du fortsette innlogging for å få opp nettbanken på din mobil. /Ann-Kristin

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR