Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kodebrikke og bankid på mobil.

Omtale av  Yonis

Hva skjer med kodebrikke og bankid på mobil utstedt av DnB?? Blir de og sperret?

Svar fra DNB Bank
06.08.2022 09:00

Hei! Tenker du på melding du har mottatt om utfasing av BankID på Mobil? I så fall vil du fremdeles kunne bruke kodebrikken utstedt av DNB. Den vil fungere for alle de som foretrekker å bruke den. Et alternativ til BankID på Mobil vil være BankID-app. Den kan du laste ned fra App store eller Play store. Du kan lese mer om dette her: https://www.bankid.no/om-oss/nyheter/2022/last-ned-appen/. /Lisa

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

DNB Stjal Renter fra Kunde!

Omtale av  Dnb K

Alle kunder har ingen forpliktelse til å forskuddsbetale kredittkortet før forfallsdagen. Det er ulovlig når DNB tvinger kundene til å forskuddsbetale, når DNB ser på refusjon / tilbakebetaling fra et annet selskap som en forskuddsbetaling, og når DNB krever renter når refusjonen / tilbakebetalingen flyttes til sparekontoen. Jeg fikk tilbakebetaling A Kr. fra et annet selskap til mitt DNB kredittkort, og så flyttet jeg A Kr. til min DNB sparekonto fordi 1. A kr. var en tilbakebetaling fra en ting som jeg allerede hadde betalt til DNB for noen måneder siden. 2. A kr. ikke var en ny shopping som jeg måtte betale neste måned. 3. A kr. ikke var en penger som jeg måtte forskuddsbetale før forfallsdatoen. Det å flytte A Kr. til sparekonto var en helt riktig måte å gjøre, fordi DNB ikke fortjente A Kr.. Jeg hadde kredittkort shopping kun B Kr. i samme måneden, mye mindre enn A kr., så etter flyttingen var det A-B=+C Kr. igjen i kredittkort kontoen. Men DNB kundesenter sa at A Kr. var et pengeuttak, og da hadde du +C Kr. igjen i kredittkort kontoen, så måtte du betale renter for differanse B Kr. CRAZY!!! Hvorfor ble B Kr. shopping plutselig differanse for å belaste renter? Det er helt feil og ulovlig at DNB så på B Kr. som differanse og A Kr. som en forskuddsbetaling og et pengeuttak og så belastet renter D Kr. fra min kredittkort kontoen direkte. DNB stjal renter fra kunde!!!

Svar fra DNB Bank
06.08.2022 09:10

Hei, leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg får dessverre ikke sett på enkeltsaker her. Dersom du mener noe er gjort feil fra banken sin side håper jeg du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi kan se på saken din på nytt. Alternativt kan du sende oss en klage. Det gjør du under Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Lisa

Ikke en bank for alle

Omtale av  Dina

Er du ikke etnisk norsk, Løp!! Jeg har vært kunde i DNB i mer enn25 år. Vi ble overført til Dnb etter at min bank (hvor jeg var kunde,) ble kjøpt/overtatt av dnb. Kundeforholdet mitt i DNB pr. idag er både bank og bedrift. Jeg har ingen for for lån i dnb eller forsikring i DNB og dette skyldes DNB holdningen mot meg som kunde. Jeg klarte aldri å få gode råd fra DNB, eller god veiledning eller en løsnig. De svarer som maskiner, gir minst mulig svar/informasjon . Svarene er ofte passive, ganske generelle og ikke brukbare! Jeg føler meg ikke godt bevaretatt som en kkunde! De er de første som snur ryggen til meg, når jeg trenger dem!! De sier for eksempel: -"Du har dyre lån" -Ja, ok! Kan dere tilby noe bedre ? -"Nei!!"!! Men så kontakter de meg og spørre om jeg er interessert i flyte huslånet mitt fra husbanken til dem!! heheheheheheeee!!!! Slik har komunikasjonen vært mellom oss gjennom årene. De kan bare be meg om å flytte til en annen bank, hvis de ikke ønsker folk fra andre bakgrunn enn etniske nordmenn i banken sin!! Du kan ikke være det største konsernet i norge også behandle dine "Ikke norske kunder" som om de er et fornærmelse for banken!!.

Svar fra DNB Bank
30.07.2022 15:31

Leit å høre at du føler det slik! Hvis du har noen konkrete eksempler på hvor du mener du er blitt forskjellsbehandlet så ønsker vi at du sender inn en klage. Det gjør du under Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss /Maren

Generelt sett fornøyd, men fatter ikke hvorfor Apple Pay ikke støttes hos DNB

Omtale av  Joachim

Jeg har allerede begynt å bruke andre bank kort enn DNB sine for å handle ettersom DNB velger å unngå Apple Pay. Og den ENESTE grunnen til at DNB er vrange er fordi det konkurrerer med deres egne interesser i Vipps. Noe som er veldig synd ettersom jeg egentlig har DNB som hovedbank i alt fra lån til fond og forsikringer og ønsker å bruke DNB i alle bank tjenester. Det at DNB fortsatt tviholder på den idiotiske argumentasjonen om at Apple Pay ikke har nok oppslutning enda er ren sprøyt. Kontaktløs betaling som de støtter, er ikke kontaktløs på summer over 500, Vipps støttes bare noen steder som betalingsløsning, er mer tungvint og fungerer ikke i utlandet. Apple Pay derimot støttes i hele verden og fungerer mer eller mindre overalt, kontaktløst. Kan dere ikke bare gi kundene det de ønsker og innse at Vipps ikke vil vinne over Apple Pay? Hjelper ikke kundeinteresser, kun kundeflukt, for at DNB skal lytte til kundene sine?

Svar fra DNB Bank
24.07.2022 20:31

Leit å høre at du velger å gå over til å bruke kort fra andre banker fordi vi ikke tilbyr Apple Pay. Vi har dessverre ikke noe ny informasjon om Apple Pay enn det vi har informert om tidligere. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. Vi håper selvsagt at dette kan bli aktuelt i fremtiden, og at du da velger å ta i bruk kortene fra DNB igjen. /Lene

Umulig å finne fullversjon

Omtale av  Morten K

Umulig å logge inn på fullversjon fra mobil. Vanskelig å finne og når man først finner frem virker ikke lenken

Svar fra DNB Bank
24.07.2022 20:12

Hei, vi jobber med å få en bedre løsninng på problemet med å komme seg til fullversjonen på mobiltelefon. Foreløpig kan man bruke https://www.dnb.no/om-oss for å logge inn på fullversjonen. /Lene

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Fornøyd, men mangel på apple-pay gjør at jeg nå ser etter nye banker

Omtale av  Daniel

Har bare god erfaring med kundeservicen, synes både nettsiden og appene der gode å bruke, og mange fine tilbud gjennom "supertilbudene". Men mangel på apple-pay gjør at jeg nå ser etter andre banker å bytte over til. I dag er man nødt til å bruke tredjepart-løsninger som f.eks. Curve for å ha mulighet til å betale med mobilen. Dette er ikke en løsning jeg er tilfreds med, og tålmodigheten til DnB har rent ut.

Svar fra DNB Bank
24.07.2022 20:10

Hei, det var leit å høre. Det er dessverre ikke noe nytt å melde angående muligheten for å få Apple-Pay. /Lene

Sperret konto.

Omtale av  Pål

Nå er min kontoer sperret. Har vært kunde i DnB i all min tid , har aldri hatt anmerkninger men nå er kontoene sperret så jeg får anmerkninger. Manglende id i bank. Har hatt fast inntekt i alle år og handler ikke med utlandet. Så hvorfor er jeg mistenkt for hvitvasking. Paragraf 16 i hvitvaskingloven setter ikke slike krav til id i bank. Det er forskjell på må og kan. DnB er en dårlig bank! Dårlig service fra DNB. Jeg skal bytte bank.

Svar fra DNB Bank
19.07.2022 21:57

Hei. Banker er pålagt av finanstilsynet til å ha oppdatert legitimasjon fra alle kunder. Vi har sendt ut brev, melding i nettbanken, mail og SMS til våre kunder om dette. Ta gjerne kontakt med kundesenteret slik at vi kan hjelpe deg med legitimering. /Elisabeth

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR