Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ingen mulighet for Apple Pay

Omtale av  Tonje

Som nevnt av flere andre DNB-kunder er det ikke mulig å knytte kortene til Apple Pay. DNB selv argumenterer med at få butikker tilbyr å betale med dette, og at de selv vil satse på Vipps. Allikevel har de valgt å åpne for Google Pay, selv om konseptet er det samme. Dessuten har jeg fremdeles ikke vært i en eneste butikk der det ikke er mulig å bruke Apple Pay (min samboer har utenlandsk bankkort og har betalt med dette i alle norske butikker han har vært, inkludert dagligvare, hos legen osv.). Virker heller som de rett og slett ignorerer kundenes ønsker for å spare litt penger..

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Tonje! Vi følger nøye med på det som skjer i markedet innen mobilbetaling, også Apple sin løsning :) Per i dag er kontaktløs betaling den enkleste og raskeste måten å betale på. I pandemien har vi også sett at flere og flere tar i bruk akkurat denne løsningen ved betaling. Du kan gjerne lese om hva vi tenker rundt mobilbetaling her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/vipps-eller-apple-pay-derfor-velger-dnb-a-satse-pa-vipps /Ann-Kristin

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fremtidsrettet bank med god kundeservice!

Omtale av  Solveig

Har hatt DnB som bank å lenge jeg kan huske, og jeg har alltid gode opplevelser med dem. De svarer kjapt på henvendelser, og det har alltid vært hyggelige mennesker jeg har hatt kontakt med på kundeservice. Veldig greie kredittkort med bla. Sas Eurobonus, gode rabatter på bensinstasjoner og andre supertilbud. Både nettside og mobilbank er svært intuitivt og lett å bruke. På appen overfører kan mellom egne kontoer på sekunder, og betaling av regninger går som en lek. Verden blir mer og mer digitalisert, og da er det en helt nødvendig forutsetning at man kan fikse det meste på nettet. Her er DnB flere steg foran andre aktører! God oversikt over aksjer og fond på Spare-appen, der man også kan opprette sparemål og andre ting. Det eneste her savner er ApplePay, men bruker en annen app til dette midlertidig. Alt i alt er jeg en svært fornøyd kunde, og har ingenting negativt å si om DnB.

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Solveig! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Kjekt at du er fornøyd med oss som bank, og at du får den hjelpen du trenger når du er i kontakt med oss :) /Ann-Kristin

Veldig dårlig kundeservice, får ikke svar før 2 dager per epost

Omtale av  Daaud

Her er det masse som må bli bedre, umulig å få kontakt med dem gjennom telefon, så er de ikke så hjelpsomme heller selvom jeg står uten penger og med masse inkassobrev , det har gått 2 uker siden kontoen min ble stengt og fått ingen hjelp, fått kontoen stengt fordi jeg har blitt lurt og nå skal de vurdere om jeg får fortsette hos dem eller ikke..

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Daaud! Vi kan oppleve en del kø på våre telefonlinjer dersom det er mange som ønsker å prate med oss samtidig, men du kan starte en chat med oss fra nettbanken din slik at vi får sett over ditt kundeforhold sammen med deg. Her er det som oftest ikke kø inn til første ledige rådgiver :) /Ann-Kristin

Boliglån

Omtale av  Nina

Fikk ikke lån på 700 000,- har bolig takst på 2,5 aldri hatt inkasso eller betalingsanmerkninger.. må bytte bank til nordea som innvilget lånet på 5 min...

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Nina! Vi får dessverre ikke gått inn på selve lånesøknaden her, men ta gjerne kontakt med oss på nytt dersom du ønsker mer informasjon om avgjørelsen rundt søknad om lån :) /Ann-Kristin

En god og allsidig bank for vanlig forbruker

Omtale av  Jon R. H

DnB har alltid vært en troverdig bank. Dessverre har filialene blitt borte, og alt går over nett og telefon, men ellers er det lett og navigere, raskt og få overført mellom konto, god oversikt over bruk, og lett og bruke dagligdags. Produktet DnB for barn er veldig bra, det er trygt og godt, og kortene de utsteder til barn er de tryggeste barnekortene man kan få. Dette er en bank som jeg absolutt vil fortsette og bruke i fremtiden.

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Jon! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og kjekt at vi når opp til forventinger du har av oss som bank :) /Ann-Kristin

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Dnb nor i KARL JOHANS GT , HAR IKKE VELFUNGERENDE INNEDØRS MINIBANK

Omtale av  Krystyna S

Jeg brukte innskud automaten i Karl Johans gt kl 14 .30 - i bankens sin åpningstider for publikum . Den minbanksautomaten slukket in 30 000 NOK , men det ble registrert en innskud på bare 20 000 NOK . Et sak ble åpnet , etter at jeg hadde ringt KUNDESERVICE I DNB . De som jobbet den dagen , inni på kontoret har ikke reagert på mine henvndelser , da jeg ba om å få sjekket baksiden av minibanken , i samme øyeblikket pengene ble slukket . Venter fortsatt for de 10 000 NOK som.DNB nor i KARL JOHAN hadde sluket inn .

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Krystyna! Dersom det oppstår en feil i innskuddsmaskinen, hvor beløpet du setter inn ikke registreres riktig, så vil du bli kreditert kontoen din etter noen dager. Håper denne henvendelsen har løst seg, men om ikke så kan du ringe oss på 915 04800 slik at vi får opprettet sak for deg. Ha en fortsatt fin dag! :) /Ann-Kristin

Like greit å ha penger i madrassen

Omtale av  Bjørn

DnB vinner en del ved å praktisk talt ha et monopol i Norge. Servicen er dårlig, informasjonen er verre og oppfølging er håpløs. Dersom DnB hadde vært en farge, så hadde de vært beige. Til DnBs gunst kan sies at dersom man aldri får problemer, ja da er de helt kapable. Trenger man hjelp, råd eller bare skal melde seg ut - ja, da er det krise. Kort oppsummert må man si at ens fornøydhet som kunde hos DnB avhenger av hvor mye man må ha med dem å gjøre - desto mer kontakt, desto verre blir det. I det minste kan man si at penger i ens egen madrass ikke er like ille, rentene er til og med nesten det samme som å ha sine penger hos DnB.

Svar fra DNB Bank
17.08.2021 15:16

Hei Bjørn og takk for tilbakemelding. Det er trist å lese at du ikke er fornøyd med vår service. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Hvis du har en sak du mener er behandlet feil eller dårlig setter vi pris på om du vil sende oss en nettbankmelding og forklarer hva som er skjedd, så kan vi se nærmere på det. Håper du får en fin dag videre. /Betina

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR