Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
82
av 87 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
12
6
4
30
178
Sorter omtaler etter
Viser av 230 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice. Dårlig system internt. Dårlige avtaler med endring av avtalevilkår i ettertid."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig system da de ikke har logg over sine kunder. Det som sitter på kundeservice er studenter som har null erfaring og trening til og praktisere kundeservice. Blir satt videre da de er ukvalifiserte ansatte til og svare på henvendelser. De over fakturer, og sender etableringskostnad flere ganger etter det er betalt. De sier opp avtalen din og selger deg inn på en dyrere da de forklarer at din nåværende avtale ikke gjelder. Dette er da ikke greit når de har monopol i Trondheim.. Hvordan er det mulig?! Ikke fornøyd. Håper konkurransetilsynet strammer opp så det er mer konkurranse på markedet, Ikke bare en aktør som kan holde på sånn med pris regulering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Monopol"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er en vederstyggelighet at innbyggere i Norge må leve under et monopoltyrrani når det kommer til internettilgang. Dette burde være en allment tilgjengelig tjeneste på linje med strøm og vann. ALT VI GJØR krever internett idag. Da er det bare rett og rimelig at dette går over kommunale avgifter og at vi slutter å subsidiere sinnssyke lederlønninger og investeringer i Pakistan. Telenor står vel for TELEFONI NORGE? og i Norge skal man yte etter evne og få etter behov. Måtehold folkens! Jeg opplever store avbrudd i min internettilgang og hastigheter langt unna det jeg betaler for. Som enebolig må jeg også ut med 1050,- per mnd for TV og internett, med standard kanalpakke. Jeg har ingen reelle alternativ unntatt mobilt bredbånd, som ikke er i nærheten av det et vanlig bredbånd skal levere. Når jeg klager på dårlig tilgang blir jeg møtt med "Alltid på nett" garanti og halv måneds kostnad på Internett som en kompensasjon. Det var jo ikke spesielt storsinnet syns jeg. Føler meg bondefanget uten reell mulighet til å skifte til en annen leverandør for å oppnå bedre tjeneste! Og dette er fra en sentral adresse i Trondheim. Lykke til på landsbygda.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bestilling av fiber"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi i nabolaget bestillte fiber januar 2020, ble lovet levering i slutten av andre kvartal 2020. 1,5 måned etter avtalt levering får vi brev om at det er blir utsatt til sommeren 2021. Elendig!! Til alle som skal inngå en kontrakt med Telenor ang fiber vær kritisk!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dårlig dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig dekning, får ikke hastigheten jeg betaler for. tok 6 min for å laste denne siden for eksempel, skal bytte i kveld!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig internet etter fiber nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Før hadde jeg vanlig internet det funka perfekt. Nå som fiber er koblet til suger nettet. Fikk også tatt betalt for tv regning for tv boksen uten å bruke det. Visste ikke at vi måtte levere det, fikk boksen av den personen som kom og instalerte fiber nett

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Detter ut og rævva kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hver eneste natt fast kl. 02.00 detter nettet ut. alle våre innstillinger er satt riktig. har sjekka så mange ganger. Ringer du telenor for å klage tar de ikke ansvar og problemet er ikke hos dem påstår de. men det er det. disse problemene er oftest hos sentralen til leverandøren. j**la dyre er dem og i forhold til hva du får. velg noe annet. de ender opp med å gjøre deg forbanna slik som jeg har blitt på dem !

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Missvisende info"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skal bestille bredbånd å må se hvilken leverandør jeg kan få. Telenor sine sider sier "Sjekk hvor raskt nett du kan få her" Skriver inn adresse osv, får så opp; "Bredbånd 5 Bredbånd med god fart og stabilitet. Inkluderer Nettvern og Alltid På Nett-garanti." Ja, hvor raskt er "god fart"? Ingen info om hva Bredbånd 5 er. God fart for oldefar på 80 og meg på 29 kan være to vidt forskjellige ting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt j***ig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Responderer ikke på feil, ingen vilje til å rette opp. Benytter installatører som voldtar huset. Et forferdelig selskap som passer på å være utilgjengelig for kunden

Reidar G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig og destruktiv kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte fiber 28.april 2020 til nabohuset pga flytting. Rør ferdiglagt til husvegg. Ble lovet 3-5 ukers levering. Gjentatt kontakt med purring om leveransedato gjennom mai. Tok kundeservice i løgn gjentatte ganger. Fikk en frist for ferdigstillelse 16.juni. Fikk opplyst 16.juni at fristen gjaldt kun kontakte kunden med forslag til dato for installasjon. Tilbud om installasjon fra Entel 29.juni. Ba Telenor om fortgang. Fikk nytt tilbud fra Entel 20.JULI. Det er for meg en gåte at Telenor fremdeles vinner anbud om fiber og bredbåndsdekning i Norske kommuner!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Manglende alt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er nede ganske jevnlig, «oppgraderte» til det 150 og dette funket i en ukes tid før jeg var nede på samme linje som tidligere. Kundeservice er ubrukelige og sender en enten videre eller «alt ser fint ut på vår ende, dette er nok noe på din side» nei vist f#%n er det ikke det jeg har sjekket alt, byttet ut alt for å sjekke. Telenor svindler bare folk med dette. Hadde det ikke vært for at sameiet mitt var dumme nok til å binde seg til Telenor så hadde jeg f#%n ikke rørt dem med en pinne. Bare styr unna disse uærlige svindlerne som overraskende nok klarer å overleve med så dårlig levering og behandling av kundebasen sin. Så fort den eldre generasjon er borte håper jeg Telenor forsvinner ifra denne scenen.

Maher M. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service og håpløs kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har bestilt bredbånd fra Telenor i 15 mai og de sendte faktura med en gang på 3700 kr men de sendt monterer i 22 juni og da han komme det skjer ingen ting og sa til meg at det er ikke registeret at du har bestilt bredbånd det står at vil bare fikse den ledning inne i huset. Og jeg vet ikke når skal det komme igjen og jeg betaler fakturer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelilg tjenester"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg orker ikke å høre navnet ''Telenor'' ... nett er så ustabilt og kundeservice er håpløs! Jeg føler jeg bor i Zimbabwe ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Selger 500 mbit nettet blir regulert ned til 3-5 mbit helt til man tar en tp test..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger 500 mbit nettet blir regulert ned til 3-5 mbit helt til man tar en tp test da økes hastigheten automatisk opp til 22-35 mbit. Kjører samme video på mobil tv og pc leg på tv pc til jeg kjører tp. Da blir det bra noen minutter mobilen sender uproblematisk. Hadde altibox før Telenor ikke noe problem med 50mbit. Styr klar av denne leverandøren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bruk Telenor"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er god service helt til du får problemer med linjen. Du må ringe flere dager i uken i flere uker før du får dem til å sende en montør. Når montør først er bestilt, så kommer han ikke. Dette gjentar seg FEM ganger. Da gikk jeg over til mobilt bredbånd fra en annen leverandør. Mye mer pålitelig og stabilt enn disse dårlige greiene Telenor driver med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dyrt fiber. Bytter pga pris, tjenesten er ikke noe å skryte over heller. Dårlig kundebehandling i tillegg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"100% pris 5-10% hastighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Særdeles ustabilt. Hastighet langt under det man betaler for. Kundeservice er en robot som "ikke skjønner hva du mener".

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Altså dette må være den verste tilbyderen av en tjeneste"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde det ikke vært for at enkelte steder blir "tvunget" til å ha Telenor, hadde de ikke hatt en eneste kunde... Håper jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt ræva dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

service er meh, men kommer det et bitte litt vanskelig teknisk spørsmål angår ditt kundeforhold så legger de jaggu meg på røret, og ringer ikke engang tilbake det må du gjøre selv og forklare deg enda engang på nytt til en ny apekatt på kundeservice Routeren dems ser ut som er noe du har blomster i, og kan så og si ikke gjøre noe inn i selve routeren, må ringe " EKSPERT HJELP " som koster 26kr minutter, som er helt latterlig!! For å få åpnet noen porter og de klarer ikke engang å forklare seg hvordan. Og ikke minst øker dem på prisene vært år, med sinsyke dyre priser, nesten 800kr for en noe lunne rask linje, andre leverandører kan man spare mye penger på,. Altid på nett garanti, må ringes inn for at du skal få det på neste faktura, er ingen ting å spare på, bytt til noen andre som er rimeligere og bedre. STYR UNNA

Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ikke eksisterende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir møtt av et forferdelig mandagsmennenske i andre enden. Uten ønske om å verken hjelpe eller være hyggelig. Anbefales å unngå Telenor som Internettleveandør. Fink beskjed om at kanskje Internett er oppe og går innen en uke eller to. I disse koronatider er dette uhørt.

Bodømann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs bedrift uten styring"

Lite bra. Det meste kan bli bedre. Bygget ut fiber der jeg bor. Var forsinket, feilinformasjon, 9-10 forskjellige aktører. Mangelfull informasjon, avtaler inngått med ene aktøren ble ikke fulgt opp av neste. Telenor oppgav kontaktinformasjon til underentreprenør som aldri svarte på telefon. Fullstendig ansvarsfraskriving og null kontroll. Etterlatt seg skader på plener og langs veg, asfaltflak og grus langs vegkanten. (Private hadde fått pålegg fra kommunen om å rydde opp hadde gjort det samme.) Deler av fiberen til min bolig ikke nedgravd, ligger på bakken. Tviler på at de tar ansvar og rydder opp. Vanskelig å klage når ingen har/tar ansvar. Joda, har stort sett ok nett. Må restartes nå og da. Nettside, T-We app mv. imponerer heller ikke. Dårlig informasjon ved overgang fra coax til fiber. Fortsatte å fakturere for abonnement og måtte si opp flere ganger og gjentatte klager før alt ble ryddet opp i. Voksen mann og tåler litt men var til slutt nesten på gråten på telefonen med kundeservice før jeg fikk hjelp. Hadde jeg hatt annet valg så hadde Telenor blitt valgt bort umiddelbart. Venter på at binding skal gå ut og det blir åpnet for at andre kan tilby nett og tvpakke i området.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt nett og dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har 300/300 fiber, men får bare 10-50. Klaget til Telenor. De sier at alt fungerer og feilen er min. For et år siden var kabelen gravd over og hele nabolaget mistet internett. Ringte Telenor og de sa det samme, i følge deres systemer fungerer alt greit, hehe. Virker som de har som praksis å dytte problemene over på kunden første gangen. Først etter 2-3 telefonsamtaler så skjer det noe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Useriøst og på grensen til svindel."
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger ringer og lover en pris for bredbånd og TV og sender skriftlig ordrebekreftelse på samme beløp. Sender så faktura som er mer enn dobbelt så høy og nekter å stå for det selgeren deres har sendt. Useriøst og på grensen til svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Låser borettslag til hastigheter langt under hva konkurrenter kan tilby vha. lang bindingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vårt borettslag har vært langtidskunde med Telenor (mer enn 15 år). I vår eksisterende avtale med dem skulle vi for lengst ha blitt fritatt for bindingsperiode. Likevel blir denne konsekvent gjeninnført basert på mindre endringer utført av Telenor (bytte av dekoder-boks, f.eks), hvilket nå gjør det umulig for oss å bytte. Faktisk vil en mindre hastighetsøkning med Telenor psimessig *utgjøre over det dobbelte* av hva en komplett løsning fra konkurrent kan tilby (utover det en allerede betaler i månedspris) Den eneste grunnen til at Telenor kan operere fritt på denne måten er pga. 'automatisk' fornyede avtaler med boligorganisasjoner der klausuler om bindingstid ikke er informert om og spesifikt godtatt. Kort og godt, regelrett svindel og en luguber forretningspraksis. Unngå med mindre Telenor er eneste alternativ der du bor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor resetter LAN oppsettet mitt"

Grunnet husstyring har jeg behov for faste IP adresser på LAN. Hver gang Telenor administrer modemet, resetter dem IP innstillingene på LAN og husstyring krasjer. Har skjedd to ganger denne uken. Prøver forklare kundeservice problemet men får bare tilsendt bruksanvisninger på SMS. Syntes det er ekstremt dårlig at de ikke respekterer at jeg som kunde har et oppsett på mitt nettverk, og at det blir slettet. Skjønner at det kan skje ved oppdatering, men burde ikke skje hver gang. Ser meg nødt til å bytte leverandør, eller kjøpe en ruter og sette på innsiden som de ikke kan sabotere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ringer og legger på"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sitter med telefonen i hånden og jeg rekker ikke engang å svare før de legger på. Dette har de gjort flere ganger. Jeg prøver å bli kvitt ledningene i hagen som ikke blir brukt til noe, ringte for over et år siden og minte dem på det. Men de klarer søren meg ikke å svare engang. Et hel#%te å kommunisere med med mindre du skal kjøpe noe.... De kan starte med å svare telefonen, og faktisk ringe så man kan svare. Ikke unngå kunder.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR